Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Animal-drawn vehicle driver
Complete road testing
Coordinate operations in road haulage
Coordinate road haulage operations
Country road
Farm road
Farm track
Forest road
Help in road accidents
Help recover in road accidents
Local road
Manage operations in road haulage
Mule track
Perform road haulage coordination activities
Perform road testing
Performing a road test
Preliminary road test
Provide aid in road collisions
Rescue in road accidents
Road
Road connection
Road haulage
Road network
Road test
Road transport
Roads
Rural road
Rural road system
Transport by road
Undertake road testing

Vertaling van "road test " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE




performing a road test | undertake road testing | complete road testing | perform road testing

rijtesten uitvoeren | testen op de weg uitvoeren




road network [ road | road connection | Roads(ECLAS) ]

wegennet [ verkeersweg | wegverbinding ]


country road [ farm road | farm track | forest road | local road | mule track | rural road | rural road system ]

landweg [ bosweg | ezelpad | landbouwweg | landwegen | lokale weg ]


road transport [ road haulage | transport by road ]

wegvervoer [ transport over de weg ]


help recover in road accidents | provide aid in road collisions | help in road accidents | rescue in road accidents

hulp verlenen bij verkeersongevallen


manage operations in road haulage | perform road haulage coordination activities | coordinate operations in road haulage | coordinate road haulage operations

wegvervoeractiviteiten coördineren


Animal-drawn vehicle driver (road)

bestuurder van door dier getrokken voertuig op openbare weg
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Road tests should be carried out under dry conditions on a flat, straight road.

Testen op de weg moeten worden uitgevoerd onder droge weersomstandigheden op een vlakke, rechte weg.


Carry out 30 brake applications from 60 km/h to 30 km/h with an input to the brake equal to 0,3 TR/Test Mass and with a time interval between applications of 60 s. If the track test method or the rolling road test methods are to be utilised, energy inputs equivalent to those specified shall be used.

Er wordt dertig keer geremd van 60 km/h tot 30 km/h bij een reminvoer gelijk aan 0,3 TR/testmassa en tussenpozen van 60 s. Bij toepassing van de baantestmethode of de rollenbanktestmethoden moet de energietoevoer beantwoorden aan de voorschriften.


For the bench test described in point 3.2, the conditions may be the same as for the road test described in point 2.5.4 of Annex II with:

Bij de in punt 3.2 beschreven banktest mogen de voorwaarden dezelfde zijn als die bij de baantest volgens punt 2.5.4 van bijlage II, waarbij:


During a test on a brake tester or, if impossible, during a road test, apply the brakes progressively up to maximum effort.

Trap de rem geleidelijk in tot de maximale opgevoerde kracht tijdens een test op een remtestmachine, of indien onmogelijk tijdens een test op de weg.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Test with a brake tester or, if one cannot be used for technical reasons, by a road test using a deceleration recording instrument to establish the braking ratio which relates to the maximum authorised mass or, in the case of semi-trailers, to the sum of the authorised axle loads.

Test met een remtestmachine of, indien door technische redenen een dergelijke machine niet kan worden gebruikt, een test op de weg met een registrerende vertragingsmeter om het rempercentage vast te stellen dat gerelateerd is aan de maximaal toegestane massa of, in het geval van opleggers, aan de som van de toegestane belasting op de assen.


Test with a brake tester at the presented weight or, if one cannot be used for technical reasons, by a road test using a deceleration recording instrument .

Test met een remtestmachine op het aangegeven gewicht of, indien door technische redenen een dergelijke machine niet kan worden gebruikt, een test op de weg met een registrerende vertragingsmeter


In the case of a type 2A and type 2B dual-fuel vehicle operating in dual-fuel mode, the emission limit applicable for applying the conformity factors used when performing a PEMS test shall be determined on the basis of the actual GER calculated from the fuel consumption measured over the on-road test.

Bij een dualfuelvoertuig van type 2A of 2B dat in dualfuelmodus werkt, wordt de te hanteren emissiegrenswaarde voor de toepassing van de conformiteitsfactoren die bij de uitvoering van een PEMS-test wordt gebruikt, bepaald op basis van de werkelijke GER, berekend aan de hand van het tijdens de wegtest gemeten brandstofverbruik.


I would recommend the American model of repeat tests: a written test is taken every four years and a road test every eight years and skills must be kept up.

Ik zou het Amerikaanse systeem van herhalingsexamens willen aanbevelen: om de vier jaar wordt een theorie-examen afgelegd, en om de acht jaar een praktijkexamen, waaruit blijkt dat de vaardigheden nog op peil zijn.


vehicles undergoing road tests for technical development, repair or maintenance purposes, and new or rebuilt vehicles which have not yet been put into service;

voertuigen die op de weg worden beproefd met het oog op de technische ontwikkeling, reparatie of onderhoud, en nieuwe of vernieuwde voertuigen die nog niet in gebruik zijn genomen;


Setting the brake on the basis of road tests is allowed only if the difference in barometric pressure between the road and the premises in which the dynamometer is housed, does not exceed ± 1,33 kPa and the difference in air temperature is not more than ± 8 °C.

Het afstellen van de rem aan de hand van proeven op de weg kan alleen plaatsvinden indien het verschil in barometerdruk tussen de weg en de ruimte waar de rollenbank is opgesteld niet meer dan ± 1,33 kPa bedraagt en het verschil in luchttemperatuur niet meer dan ± 8 °C.


w