Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Adjust vessel sails
Boat NOS Ship NOS Watercraft NOS
Boat orientation in relation to wind direction
Boat points of sail
Engine room
Evaporator room
Ferry-boat Liner
Fire room
Fix sailing equipage
Galley
Hovercraft
Laundry
Loading
Machinery
Manipulate sails on ships
Manipulate sails on vessels;
Manoeuvre sails on vessels
Mend sailing equipment
Points of sail of a boat
Repair sailing appliances
Repair sailing equipment
Sailing ship
Sailing vessel
Surf-board Windsurfer
To shorten sail
To take in sail
Vessel points of sail
Yacht

Vertaling van "sailing ship " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE


Maritime Crews (Merchant Marine and Sailing Ships) Decree

Besluit zeevaartbemanning handelsvaart en zeilvaart


adjust vessel sails | manipulate sails on ships | manipulate sails on vessels; | manoeuvre sails on vessels

zeilen op schepen hanteren | zeilen op vaartuigen hanteren


watercraft accidents in the course of recreational activities | Modifiers The following fourth-character subdivisions are for use with categories V90-V94: Code Title .0 Merchant ship .1 Passenger ship Ferry-boat Liner .2 Fishing boat .3 Other powered watercraft Hovercraft (on open water) Jet skis .4 Sailboat Yacht .5 Canoe or kayak .6 Inflatable craft (nonpowered) .7 Water-skis .8 Other unpowered watercraft Surf-board Windsurfer .9 Unspecified watercraft Boat NOS Ship NOS Watercraft NOS | Ferry-boat Liner | Hovercraft (on open water) Jet skis | Yacht | Surf-board Windsurfer | Boat NOS Ship NOS Watercraft NOS

ongevallen met vaartuigen tijdens recreatieve activiteiten


fix sailing equipage | mend sailing equipment | repair sailing appliances | repair sailing equipment

zeiluitrusting repareren


accidental poisoning by gases or fumes on ship atomic reactor malfunction in watercraft crushed by falling object on ship excessive heat in:boiler room | engine room | evaporator room | fire room | explosion of boiler on steamship fall from one level to another in watercraft fall on stairs or ladders in watercraft injuries in watercraft caused by:deck | engine room | galley | laundry | loading | machinery | localized fire on ship machinery accident in watercraft

door storing van atoomreactor in vaartuig | explosie van ketel op stoomschip | ongeval met machine op vaartuig | onopzettelijke vergiftiging door gassen of dampen op schip | overmatige hitte in | ketelruim | overmatige hitte in | machinekamer | overmatige hitte in | stookkamer | overmatige hitte in | verdampingskamer | plaatselijk brand op schip | val van ene niveau naar andere op vaartuig | val van trap of ladder op vaartuig | vermorzeld door vallend voorwerp op schip | verwondingen op vaartuig veroorzaakt door | dek | machines | verwondingen op vaartuig ...[+++]


boat orientation in relation to wind direction | points of sail of a boat | boat points of sail | vessel points of sail

scheepskoers


any injury except drowning and submersion as a result of an accident to watercraft burned while ship on fire crushed between colliding ships crushed by lifeboat after abandoning ship fall due to collision or other accident to watercraft hit by falling object as a result of accident to watercraft injured in watercraft accident involving collision of watercraft struck by boat or part thereof after falling or jumping from damaged boat

verbrand, terwijl schip in brand staat | elk letsel behalve verdrinking en onderdompeling als gevolg van ongeval met vaartuig | getroffen door boot of deel van boot na val of sprong van beschadigde boot | getroffen door vallend voorwerp als gevolg van ongeval met vaartuig | gewond bij ongeval met vaartuig met aanvaring van vaartuig | val door aanvaring of overig ongeval met vaartuig | vermorzeld door reddingsboot na verlaten van schip | vermorzeld tussen botsende schepen




Sail/tent/awning maker

zeilmaker, tentenmaker en/of luifelmaker
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
77. || Safety Rules and Standards for Passenger Ships || Fitness check || Fitness Check of: Directive 2009/45/EC of 6 May 2009 on safety rules and standards for passenger ships Directive 2003/25/EC on specific stability requirements for ro-ro passenger ships Directive 1999/35/EC on a system of mandatory surveys for the safe operation of regular ro-ro ferry and high-speed passenger craft services Directive 1998/41/EC on the registration of persons sailing on board passenger ships operating to or from ports of the Member States of the C ...[+++]

77. || Veiligheidsvoorschriften en -normen voor passagiersschepen || Gezondheidstest || Gezondheidstest van: Richtlijn 2009/45/EG van 6 mei 2009 inzake veiligheidsvoorschriften en -normen voor passagiersschepen Richtlijn 2003/25/EG betreffende specifieke stabiliteitsvereisten voor ro-ro-passagiersschepen Richtlijn 1999/35/EG betreffende een stelsel van verplichte onderzoeken voor de veilige exploitatie van geregelde diensten met ro-ro-veerboten en hogesnelheidspassagiersvaartuigen Richtlijn 98/41/EG inzake de registratie van de opvarenden van passagiersschepen die vanuit of naar havens in de lidstaten van de Gemeenschap varen Het doel van ...[+++]


The ships that sail the Mediterranean are not the same ships that sail the Atlantic, and vice versa.

Op de Middellandse Zee varen immers ook niet dezelfde schepen als op de Atlantische Oceaan en vice versa.


More changes are being recommended in the proposed 2006 EP and Council Regulation. It is recommended to increase the requirements on the transportation of crude petroleum products by ships sailing under the flag of an EU Member State and the areas of application, prohibiting the transport of crude petroleum products by all single-hull ships sailing under the flag of an EU Member State, regardless of the jurisdiction of the ports, the sea terminals or sea zone in which they ply their trade.

In het voorstel voor een verordening van het Europees Parlement en de Raad van 2006 worden meer wijzigingen aanbevolen, zoals het aanscherpen van de vereisten inzake het vervoer van zware olieproducten door schepen die onder de vlag van een EU-lidstaat varen en bepalingen betreffende de toepassingsgebieden van die vereisten, waarbij het vervoer van zware olieproducten door alle enkelwandige olietankschepen die onder de vlag van een EU-lidstaat varen wordt verboden, ongeacht het rechtsgebied waaronder de havens, de offshore terminals of het zeegebied waarin zij varen, vallen.


On the basis of the data collected, the Agency shall assist the Commission in the publication, every six months, of information relating to ships that have been refused access to Community ports pursuant to Council Directive 95/21/EC of 19 June 1995 concerning the enforcement, in respect of shipping using Community ports and sailing in the waters under the jurisdiction of the Member States, of international standards for ship safety, pollution prevention and shipboard living and working conditions (port State control)(11).

Aan de hand van de verzamelde gegevens publiceert de Commissie met de hulp van het Agentschap om de zes maanden informatie over schepen aan wie toegang tot communautaire havens is geweigerd conform Richtlijn 95/21/EG van de Raad van 19 juni 1995 betreffende de naleving, met betrekking tot de schepen die gebruik maken van havens in de Gemeenschap en varen in de onder de jurisdictie van de lidstaten vallende wateren, van internationale normen op het gebied van de veiligheid van schepen, voorkoming van verontreiniging en leef- en werkomstandigheden aan boord (havenstaatcontrole)(11).


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
(13) Security checks in the port may be carried out by the competent authorities for maritime security of the Member States, but also, as regards the international ship security certificate, by inspectors acting in the framework of port State control, as provided for in Council Directive 95/21/EC of 19 June 1995 concerning the enforcement, in respect of shipping using Community ports and sailing in the waters under the jurisdiction of the Member States, of international standards for ship safety, pollution prevention and shipboard liv ...[+++]

(13) De veiligheidscontroles in de haven moeten uitgevoerd worden door de bevoegde autoriteiten voor maritieme veiligheid van de lidstaten, maar wat het international security certificat betreft ook door de inspecteurs van de havenstaatcontrole, zoals is bepaald in Richtlijn 95/21/EG van de Raad van 19 juni 1995 betreffende de naleving, met betrekking tot de schepen die gebruik maken van havens in de Gemeenschap en varen in de onder de jurisdictie van de lidstaten vallende wateren, van internationale normen op het gebied van de veiligheid van schepen, voorkoming van verontreiniging en leef- en werkomstandigheden aan boord (havenstaatcont ...[+++]


Regulation 613/91 stipulates that ships may be transferred to the register of another Member State only if they have been sailing under a Member State flag for six months. Under the current proposal, this rather arbitrary six-month 'quarantine' is to be replaced by a provision more in keeping with international practice.

Het huidige voorstel vervangt deze betrekkelijk willekeurige "quarantaine" van zes maanden door een bepaling die beter aansluit bij de mondiale praktijk.


Finally, I should like to note that, with regard to traditional sailing ships, whose exemption we initially secured by drafting a specific list, we have now decided to apply the Marpol convention to them with regard to sewage.

Tot slot kan gezegd worden dat wij ten aanzien van traditionele zeilschepen, waar wij in eerste instantie de inzet hebben gehad om te zorgen dat deze ontzien zouden worden via het opstellen van een specifieke lijst, hebben besloten om akkoord te gaan met het toevoegen van de Marpol-conventie met betrekking tot sewage.


3a. Member States may draw up a list of traditional sailing ships (recreational craft) which may be exempted from the delivery of black and grey water (sewage) on cultural and historical grounds and on technical grounds (no possibility of installing technical facilities without damaging the cultural and historical status of the ship).

3 bis. De lidstaten kunnen een lijst opstellen van traditionele zeilschepen (pleziervaartuigen) die om cultuurhistorische en technische redenen (technische voorzieningen niet mogelijk zonder aantasting van de cultuurhistorische status van het schip) kunnen worden vrijgesteld van de afgifte van zwart en grijs water (afvalwater).


A corvette ('dromon' a sailing ship used during the Greek War of Independence in 1821) surrounded by the twelve stars of the European Union.

Omringd door de twaalf sterren van de Europese Unie staat op de munt een korvet ('dromon', een zeilschip uit de Onafhankelijkheidsoorlog van 1821).


- improving the identification of ships heading for European ports and monitoring all ships in transit in areas of high traffic density or hazardous to shipping, and requiring ships sailing in Community waters to carry transponder systems so that they can be automatically identified and constantly monitored by the coastal authorities;

- Verbetering van de identificatie van schepen die onderweg zijn naar Europese havens en monitoring van alle schepen die op doorvaart zijn in gebieden met een hoge verkeersdichtheid of gevaarlijke gebieden voor de scheepvaart, en de verplichte uitrusting van deze schepen met transpondersystemen waarmee zij automatisch kunnen worden geïdentificeerd en continu kunnen worden gemonitord door de kustautoriteiten.




datacenter (1): www.wordscope.nl (v4.0.br)

'sailing ship' ->

Date index: 2024-02-06
w