Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Admission ticket
Black-market ticket sale
Conduct railway ticket sales
Discount sale
Door-to-door sale
Door-to-door sales
Door-to-door selling
Doorstep selling
Entrance ticket
Home sales
House-to-house selling
In-home selling
Issue of tickets
Make railway ticket sales
Make train ticket sales
Offering for sale
Promotional sale
Railway sales agent
Railway station agent
Railway station counter agent
Railway tickets salesman
Reduced-price sale
Sale
Sale of tickets
Sell train tickets
Ticket
Ticket agent
Ticket booking agent
Ticket collector - railway
Ticket reservation agent
Ticket sale
Ticket sales agent

Vertaling van "sale tickets " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
conduct railway ticket sales | make railway ticket sales | make train ticket sales | sell train tickets

treinkaartjes verkopen | treintickets verkopen


issue of tickets | sale of tickets | ticket sale

verkoop van plaatsbewijzen


ticket agent | ticket booking agent | ticket reservation agent | ticket sales agent

biljettenverkoper | kaartjesverkoper | ticketverkoper




railway station agent | railway tickets salesman | railway sales agent | railway station counter agent

commercieel bediende station | loketbediende spoorwegen | commercieel medewerker spoorwegen | commercieel medewerkster spoorwegen


admission ticket | entrance ticket | ticket

toegangsbewijs | toegangsbiljet | toegangskaartje


sale [ offering for sale ]

verkoop [ te koop aanbieden ]


discount sale [ promotional sale | reduced-price sale ]

verkoop met prijsreductie [ afzet tegen gereduceerde prijzen | promotieverkoop | uitverkoop | verkoop tegen gereduceerde prijzen | verkoop tegen voorkeurprijzen ]


door-to-door selling [ doorstep selling | door-to-door sale | door-to-door sales | house-to-house selling | in-home selling | Home sales(ECLAS) ]

verkoop aan huis [ colportage | huis-aan-huisverkoop | thuisverkoop | verkoopparty ]


Ticket collector - railway

kaartjescontroleur op treinstation
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
14. Urges that a platform for dialogue be established, involving all the representatives of the transport sector and competent authorities on a local, regional, national and European level, to develop feasible arrangements for the phased EU-wide introduction of interoperable electronic ticketing systems taking account of the entire journey cycle from planning to the purchasing of tickets and to identify and address the problems of distributing ticket-sales income in a proportionate manner and of cost-sharing in the event of disputes between contracted parties; is of the opinion that these solutions should be developed in a market-driven ...[+++]

14. stelt voor een dialoogplatform te ontwikkelen waaraan alle vertegenwoordigers van de vervoerssector en de bevoegde autoriteiten op plaatselijke, regionaal, nationaal en Europees niveau deelnemen en waar praktische oplossingen worden ontworpen voor de stapsgewijze invoering van EU-brede interoperabele elektronische ticketsystemen die rekening houden met de hele reiscyclus van planning tot aankoop van tickets, alsmede voor het vraagstuk van de evenredige verdeling van de inkomsten uit ticketverkoop en de verdeling van de lasten bij ...[+++]


14. Urges that a platform for dialogue be established, involving all the representatives of the transport sector and competent authorities on a local, regional, national and European level, to develop feasible arrangements for the phased EU-wide introduction of interoperable electronic ticketing systems taking account of the entire journey cycle from planning to the purchasing of tickets and to identify and address the problems of distributing ticket-sales income in a proportionate manner and of cost-sharing in the event of disputes between contracted parties; is of the opinion that these solutions should be developed in a market-driven ...[+++]

14. stelt voor een dialoogplatform te ontwikkelen waaraan alle vertegenwoordigers van de vervoerssector en de bevoegde autoriteiten op plaatselijke, regionaal, nationaal en Europees niveau deelnemen en waar praktische oplossingen worden ontworpen voor de stapsgewijze invoering van EU-brede interoperabele elektronische ticketsystemen die rekening houden met de hele reiscyclus van planning tot aankoop van tickets, alsmede voor het vraagstuk van de evenredige verdeling van de inkomsten uit ticketverkoop en de verdeling van de lasten bij ...[+++]


Revenues directly or indirectly related to the provision of the public service, such as revenues from the sale of tickets or from the sale of food and drinks, must be deducted from the costs for which compensation is claimed.

Opbrengsten die direct of indirect verband houden met de uitvoering van de openbare dienst, zoals inkomsten uit de verkoop van vervoerbewijzen of uit de verkoop van voedingsmiddelen en dranken, moeten worden afgetrokken van de kosten waarvoor compensatie wordt gevraagd.


Notes that there is often a mismatch between supply of and demand for tickets for major sporting events, which is detrimental to consumers; stresses that the interests of consumers should be fully taken into account when organising the distribution of tickets and that non-discriminatory and fair ticket sales should be guaranteed at all levels;

tekent aan dat er vaak een voor de consument nadelige wanverhouding bestaat tussen het aanbod van en de vraag naar kaartjes voor belangrijke sportevenementen; benadrukt dat bij de verdeling van kaartjes volledig rekening moet worden gehouden met consumentenbelangen en dat op alle niveaus een eerlijke kaartverkoop moet worden gegarandeerd;


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
If electronic devices are fitted that displays pricing information to the sales person, such devices shall also be fitted that display the price to the person purchasing the ticket.

Wanneer gebruik wordt gemaakt van elektronische apparatuur waarop het balie- of loketpersoneel de prijs kan zien, moet deze informatie ook zichtbaar zijn voor de persoon die de aankoop verricht.


58. Notes that there is often a mismatch between the supply of, and demand for, tickets for major football events, which is beneficial to sponsors but detrimental to consumers; stresses that the interests of consumers should be fully taken into account when it comes to the distribution of tickets and that non-discriminatory and fair ticket sales should be guaranteed at all levels; acknowledges however that the distribution of tickets may, where appropriate, be restricted to members of supporters clubs, travel clubs or similar scheme ...[+++]

58. merkt op dat er bij grote voetbalevenementen vaak sprake is van een scheve verhouding tussen vraag en aanbod van kaartjes, wat gunstig is voor de sponsors, maar nadelig voor de consument; benadrukt dat er bij de verdeling van kaartjes ten volle rekening moet worden gehouden met de belangen van de consument en dat een niet-discriminerende en eerlijke ticketverkoop op alle niveaus moet worden gewaarborgd; erkent evenwel dat de verdeling van kaartjes, waar nodig, beperkt kan worden tot leden van supportersclubs, reisclubs of vergelijkbare systemen, waarvan lidmaatschap verkrijgbaar is op een niet-discriminerende basis;


17. Notes that there is often a mismatch between the supply of, and demand for, tickets for major football events which is beneficial to sponsors but detrimental to consumers; stresses that the interests of consumers should be fully taken into account when it comes to the distribution of tickets and that non-discriminatory and fair ticket sales should be guaranteed at all levels; acknowledges however that the distribution of tickets may, where appropriate, be restricted to members of supporters clubs, travel clubs or similar schemes ...[+++]

17. merkt op dat er bij grote voetbalevenementen vaak sprake is van een scheve verhouding tussen vraag en aanbod van kaartjes, wat gunstig is voor de sponsors, maar nadelig voor de consument; benadrukt dat er bij de verdeling van kaartjes ten volle rekening moet worden gehouden met de belangen van de consument en dat een niet-discriminerende en eerlijke ticketverkoop op alle niveaus moet worden gewaarborgd; erkent evenwel dat de verdeling van kaartjes, waar nodig, beperkt kan worden tot leden van supportersclubs, reisclubs of vergelijkbare systemen, waarvan lidmaatschap verkrijgbaar is op een niet-discriminerende basis;


53. Notes that there is often a mismatch between the supply of, and demand for, tickets for major football events which is beneficial to sponsors but detrimental to consumers; stresses that the interests of consumers should be fully taken into account when it comes to the distribution of tickets and that non-discriminatory and fair ticket sales should be guaranteed at all levels; acknowledges however that the distribution of tickets may, where appropriate, be restricted to members of supporters clubs, travel clubs or similar schemes ...[+++]

53. merkt op dat er bij grote voetbalevenementen vaak sprake is van een scheve verhouding tussen vraag en aanbod van kaartjes, wat gunstig is voor de sponsors, maar nadelig voor de consument; benadrukt dat er bij de verdeling van kaartjes ten volle rekening moet worden gehouden met de belangen van de consument en dat een niet-discriminerende en eerlijke ticketverkoop op alle niveaus moet worden gewaarborgd; erkent evenwel dat de verdeling van kaartjes, waar nodig, beperkt kan worden tot leden van supportersclubs, reisclubs of vergelijkbare systemen, waarvan lidmaatschap verkrijgbaar is op een niet-discriminerende basis;


making known the number of arrests for public disorder, possession of weapons, forged admission tickets, black-market ticket sales and drunkenness, etc.,

publicatie van het aantal arrestaties wegens openbare ordeverstoring, wapenbezit, valse toegangskaartjes, zwarte kaartverkoop, dronkenschap enz.;


American productions account for between 60 and 90% of Member States' audiovisual markets (receipts from cinema ticket sales, video cassette sales and rentals and from sales of television fiction programmes), whilst the respective European share of the American market is of the order of 1 or 2%.

Amerikaanse producties vertegenwoordigen 60 tot 90% van de audiovisuele markten van lidstaten (omzet van bioscopen, verkoop en verhuur van videocassettes, verkoop van TV-programma's (fictie)), terwijl het Europese aandeel in de Amerikaanse markt slechts 1 of 2% bedraagt.




datacenter (1): www.wordscope.nl (v4.0.br)

'sale tickets' ->

Date index: 2024-04-26
w