Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Commercial promotion
Discount sale
Electric power sales negotiator
Electric power sales promoter
Electricity sales promoter
Electricity sales representative
Fix sales promotions
Offering for sale
Promotion director
Promotion manager
Promotional sale
Promotions manager
Reduced-price sale
Sale
Sales campaign
Sales promotion
Sales promotion manager
Sales promotion measures
Sales-promoting properties
Sales-promotional properties
Set sales promotions
Setting sales promotions
Settle sales promotions

Vertaling van "sales promotion " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
setting sales promotions | settle sales promotions | fix sales promotions | set sales promotions

promotieacties organiseren | verkoopacties organiseren


sales promotion [ sales campaign ]

handelspromotie [ handelscampagne | verkoopbevordering | verkooppromotie ]


sales promotion measures

actie inzake verkoopbevordering


discount sale [ promotional sale | reduced-price sale ]

verkoop met prijsreductie [ afzet tegen gereduceerde prijzen | promotieverkoop | uitverkoop | verkoop tegen gereduceerde prijzen | verkoop tegen voorkeurprijzen ]


electric power sales promoter | electricity sales promoter | electric power sales negotiator | electricity sales representative

commercieel vertegenwoordiger elektriciteit | commercieel vertegenwoordigster elektriciteit | commercieel vertegenwoordiger elektriciteit | verkoopvertegenwoordigster elektriciteit


sales-promoting properties | sales-promotional properties

verkoopbevorderende eigenschappen


promotions manager | sales promotion manager | promotion director | promotion manager

coördinatrice POS-marketing | manager POS-marketing | coördinator point-of-sale-marketing | manager retailpromoties




sale [ offering for sale ]

verkoop [ te koop aanbieden ]


IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Sales Promotions For more than 3 years, the Council has been unable to agree on a measure to facilitate pan-European sales promotions.

Verkoopbevordering Al meer dan drie jaar slaagt de Raad er niet in overeenstemming te bereiken over een maatregel ter bevordering van pan-Europese promotionele acties.


1. The Council and Parliament should adopt the proposed Regulation on Sales Promotion, which will facilitate trans-European promotional campaigns, and the Directive on the recognition of professional qualifications.

1. De Raad en het Parlement moeten hun goedkeuring hechten aan de voorgestelde verordening betreffende verkoopbevordering, die het gemakkelijker zal maken trans-Europese reclamecampagnes te voeren, en de richtlijn betreffende de erkenning van beroepskwalificaties.


A few Member States and stakeholders have argued that the sudden repeal of certain national rules on sales promotions may adversely affect the protection of consumers against misleading promotional sales at national level.[44] They take the view that some of the existing, more stringent national rules (such as those which relate to a ‘reference price’ to calculate whether a certain announced discount is truthful or not) would be of great value to consumers and enforcers, although they are today legally incompatible with the Directive.[45]

Enkele lidstaten en belanghebbenden hebben aangevoerd dat de plotselinge intrekking van sommige nationale bepalingen inzake verkoopbevordering een tegenovergesteld effect kunnen hebben op de bescherming van consumenten tegen misleidende promotieverkoop op nationaal niveau[44]. Zij zijn van mening dat sommige van de bestaande strengere nationale bepalingen (zoals die inzake een „referentieprijs” om te berekenen of een bepaalde aangekondigde korting ook feitelijk een korting is) voor de consumenten en de handhavingsinstanties van grote waarde zouden zijn, maar vandaag juridisch gezien onverenigbaar zijn met de richtlijn[45].


The issue of sales promotions started to be debated[41] after the Commission’s proposal for a Regulation on Sales Promotions[42] was withdrawn in 2006 since the Member States had failed to reach an agreement.

Het debat over de kwestie van verkoopbevordering startte[41] nadat het voorstel van de Commissie voor een verordening betreffende de verkoopbevordering[42] in 2006 was ingetrokken omdat de lidstaten geen overeenkomst konden bereiken.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Sales promotions cover discounts of all forms; premium offers, free gifts, promotional contests and promotional games.

Verkoopbevordering omvat kortingen in welke vorm dan ook, premiums, geschenken, promotionele prijsvragen en promotionele kansspelen.


Sales Promotions For more than 3 years, the Council has been unable to agree on a measure to facilitate pan-European sales promotions.

Verkoopbevordering Al meer dan drie jaar slaagt de Raad er niet in overeenstemming te bereiken over een maatregel ter bevordering van pan-Europese promotionele acties.


The issue of sales promotions started to be debated[41] after the Commission’s proposal for a Regulation on Sales Promotions[42] was withdrawn in 2006 since the Member States had failed to reach an agreement.

Het debat over de kwestie van verkoopbevordering startte[41] nadat het voorstel van de Commissie voor een verordening betreffende de verkoopbevordering[42] in 2006 was ingetrokken omdat de lidstaten geen overeenkomst konden bereiken.


A few Member States and stakeholders have argued that the sudden repeal of certain national rules on sales promotions may adversely affect the protection of consumers against misleading promotional sales at national level.[44] They take the view that some of the existing, more stringent national rules (such as those which relate to a ‘reference price’ to calculate whether a certain announced discount is truthful or not) would be of great value to consumers and enforcers, although they are today legally incompatible with the Directive.[45]

Enkele lidstaten en belanghebbenden hebben aangevoerd dat de plotselinge intrekking van sommige nationale bepalingen inzake verkoopbevordering een tegenovergesteld effect kunnen hebben op de bescherming van consumenten tegen misleidende promotieverkoop op nationaal niveau[44]. Zij zijn van mening dat sommige van de bestaande strengere nationale bepalingen (zoals die inzake een „referentieprijs” om te berekenen of een bepaalde aangekondigde korting ook feitelijk een korting is) voor de consumenten en de handhavingsinstanties van grote waarde zouden zijn, maar vandaag juridisch gezien onverenigbaar zijn met de richtlijn[45].


Measures devoted to the commercialisation of products, processes or services, marketing activities and sales promotion are excluded.

Maatregelen bedoeld voor het op de markt brengen van producten, procédés of diensten, marketingactiviteiten en verkoopreclame zijn uitgesloten.


Such practices include the use of tobacco brand names on non-tobacco products or services (brand-stretching) and/or clothes (merchandising), the use of promotional items (such as ordinary objects like ashtrays, lighters, parasols and other similar objects) and of tobacco samples, the use and communication of sales promotion (such as a discount, a free gift, a premium or an opportunity to participate in a promotional contest or game), the use of billboards, posters and other indoor or outdoor advertising techniques (such as advertising on tobacco vending machines), the use of tobacco advertising in cinemas, as well as any other forms of a ...[+++]

Deze methoden omvatten het gebruik van merknamen van tabak op andere producten dan tabak of voor diensten (merkextensie) en/of op kleding ("merchandising"), het gebruik van promotieartikelen (zoals asbakken, aanstekers, parasols e.d.) en monsters tabak, het gebruik van en reclame voor verkoopbevordering (zoals kortingen, geschenken, premies of het bieden van de mogelijkheid om deel te nemen aan promotionele prijsvragen of kansspelen), het gebruik van reclameborden, affiches en andere reclametechnieken voor binnen en buiten (zoals reclame op verkoopautomaten van tabak), bioscoopreclame voor tabak en alle andere vormen van reclame en spons ...[+++]


w