Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Analyse curriculum
Community legislative process
Drafting of Community law
Drafting of EU law
Drafting of European Union law
EU legislative procedure
Environmental legislative process
European Union legislative procedure
Evaluate legislative programmes
Legislation
Legislative Processes Service
Legislative procedure
Legislative process
Legislative technique
Scrutinise legislative processes
Test legislative programmes

Vertaling van "scrutinise legislative processes " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
scrutinise legislative processes | test legislative programmes | analyse curriculum | evaluate legislative programmes

curricula analyseren | leerplannen analyseren


legislative procedure [ legislative process | legislative technique | Legislation(STW) ]

wetgevende procedure


drafting of EU law [ Community legislative process | drafting of Community law | drafting of European Union law | EU legislative procedure | European Union legislative procedure ]

uitwerking van EU-wetgeving [ communautaire wetgevende procedure | EU-wetgevingsprocedure | uitwerking van het communautaire recht | uitwerking van het recht van de Europese Unie | wetgevingsprocedure van de Europese Unie ]


environmental legislative process

milieuwetgevingsprocedure




Legislative Processes Service

dienst Wetgevingsprocessen
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
5. Welcomes the need to ensure better regulation aiming to reduce the legislative burden, and avoid gold-plating; underlines, however, that the proposed agenda for creating better regulation should not endanger key legislation in important areas at European level where a real added value will be achieved, notably environmental and social protection, amongst others; calls on the Commission to put in place a comprehensive system to scrutinise legislation at the three crucial stages of the legislative ...[+++]

5. is verheugd over het streven naar betere regelgeving met als doel de wetgevingslast te verminderen en "gold-plating" te voorkomen; benadrukt evenwel dat de voorgestelde agenda voor betere regelgeving geen hinderpaal mag vormen voor essentiële wetgeving op belangrijke gebieden op Europees niveau waar reële meerwaarde kan worden gecreëerd, zoals onder meer milieubescherming en sociale bescherming; vraagt de Commissie een omvattend systeem op te zetten om wetgeving te toetsten tijdens de drie belangrijke fasen van het wetgevingsproces, namelijk omzetting, toepassing en handhaving;


10. Notes the very substantial increase in the possibilities offered by delegated acts with regard to legislative acts; expresses its concern that Parliament lacks sufficient staff to assume fully its political responsibilities in scrutinising the process of delegation to the Commission, such as when it is called on to express its objections to the deadline stipulated in a basic legislative act; calls for a quantitative and qualitative assessment of staff needed by the European Parliament to assume properly its responsibility as co- ...[+++]

10. wijst erop dat dankzij gedelegeerde handelingen het aantal mogelijkheden ten aanzien van wetgevingshandelingen zeer veel groter is geworden; vreest dat het Parlement niet over voldoende personeel beschikt om zijn politieke verantwoordelijkheid voor de controle op de aan de Commissie gedelegeerde bevoegdheden ten volle uit te oefenen, bijvoorbeeld wanneer het zijn bezwaren kenbaar moet maken tegen een in de basishandeling gestelde tijdslimiet; dringt aan op een kwantitatieve en kwalitatieve inschatting van de personeelsbehoefte waarin het Parlement zal moeten voorzien om zijn taak als medewetgever naar behoren te kunnen vervullen.


5. Welcomes the closer involvement of the national parliaments in the European legislative process, particularly with regard to scrutinising legislative proposals in the light of the principles of subsidiarity and proportionality;

5. is ingenomen met de grotere deelname van de nationale parlementen aan het Europese wetgevingsproces, met name aan de evaluatie van wetgevingsvoorstellen in het licht van het subsidiariteits- en het evenredigheidsbeginsel;


However, the capacity of the parliament to scrutinise the legislative process needs enhancing.

Toch moet de capaciteit van het parlement om toezicht te houden op het wetgevingsproces worden versterkt.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
However, the capacity of the parliament to scrutinise the legislative process needs enhancing.

Toch moet de capaciteit van het parlement om toezicht te houden op het wetgevingsproces worden versterkt.


By 1 July ECJ landmark judgment on the joint cases C-39/05 P and C-52/05 P, the ECJ called on the Council (but implicitly also the other institutions associated in the legislative process) to strengthen ‘.the democratic right of European citizens to scrutinise the information which has formed the basis of a legislative act’ (par.67) by giving even access to the documents (such as the Legal Service Opinions) which were until now excluded in order to ‘protect’ the institution’s decision-making process.

In zijn historisch arrest van 1 juli in de zaken C-39/05 P en C-52/05 P verzoekt het Hof van Justitie de Raad (en impliciet ook de andere instellingen die bij het wetgevingsproces zijn betrokken) om het "democratisch recht van de Europese burgers om de informatie die ten grondslag heeft gelegen aan een wetgevingshandeling te controleren", te versterken (paragraaf 67), door gelijke toegang te verlenen tot de documenten die tot nu toe van deze controle waren uitgesloten (bijvoorbeeld de adviezen van de juridische dienst) op grond dat het besluitvormingsproces van de instelling moest worden "beschermd".


31. Believes that impact assessments must be independently scrutinised and carried out systematically in the context of a legislative process and also as part of the process of simplifying legislation; calls, therefore, for more active monitoring and reporting of the transposition of the EU law by the Commission; stresses that it should be more closely involved in monitoring the application of Community legislation, and underlines the need for closer interinstitutional cooperation with regar ...[+++]

31. stelt zich op het standpunt dat effectbeoordelingen objectief moeten worden geverifieerd en systematisch in het kader van wetgevingsprocessen moeten worden uitgevoerd, ook als onderdeel van het proces van vereenvoudiging van de wetgeving; dringt derhalve aan op een actiever toezicht op en rapportage omtrent de omzetting van de EU-wetgeving door de Commissie; benadrukt dat het nauwer zou moeten worden betrokken bij de controle op de toepassing van de communautaire wetgeving, en onderstreept de noodzaak van een nauwere interinstitutionele samenwerking met betrekking tot de comitéprocedures;


Phases II October 2003 to March 2004) and III (April 2004 to the end of this year) of that programme will continue the process of scrutinising the acquis for simplification candidates and will incorporate formal proposals by the Commission to simplify the legislation concerned.

Gedurende de tweede (oktober 2003-maart 2004) en derde fase (april 2004-eind 2004) van het vereenvoudigingsprogramma zal het acquis verder op mogelijke vereenvoudigingen worden onderzocht en zal de Commissie formele voorstellen doen om de wetgeving in kwestie te vereenvoudigen.




datacenter (1): www.wordscope.nl (v4.0.br)

'scrutinise legislative processes' ->

Date index: 2021-04-10
w