Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Administer managerial skills
Arithmetical disorder
Assist motor skill activities
Developmental acalculia
Facilitate motor skill activities
Facilitate motor skill activity
Gerstmann's syndrome
IT skills gap
Identify possible skills gaps
Identify skill gap
Identify skills gaps
Own management skills
Skill gap
Skills gap
Skills shortage
Support motor skill activities
Use skills assessment tests
Utilise management skills
Utilise managerial skills

Vertaling van "skill gap " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE


identify possible skills gaps | identify skill gap | identify skills gaps | use skills assessment tests

vaardigheidstekorten identificeren | vaardigheidstekorten vaststellen


skills gap | skills shortage

tekort aan vakkrachten | tekort aan vakmensen




Definition: A condition of arrested or incomplete development of the mind, which is especially characterized by impairment of skills manifested during the developmental period, skills which contribute to the overall level of intelligence, i.e. cognitive, language, motor, and social abilities. Retardation can occur with or without any other mental or physical condition. Degrees of mental retardation are conventionally estimated by standardized intelligence tests. These can be supplemented by scales assessing social adaptation in a given environment. These measures provide an approximate indication of the degree of mental retardation. The ...[+++]

Omschrijving: Een toestand van tot stilstand gekomen of onvolledige ontwikkeling van het verstand, die vooral wordt gekenmerkt door een tijdens de ontwikkelingsperiode aan het licht tredende stoornis van vaardigheden, die mede bepalend is voor het algehele intelligentieniveau, d.w.z. cognitieve, verbale, motorische en sociale vermogens. Zwakzinnigheid kan voorkomen met of zonder een andere psychische of lichamelijke aandoening. Het is gebruikelijk de graad van zwakzinnigheid te schatten aan de hand van gestandaardiseerde intelligentietests. Deze kunnen worden aangevuld met schaalindelingen die de sociale aanpassing onder gegeven omstandi ...[+++]


Definition: The main feature is a specific and significant impairment in the development of reading skills that is not solely accounted for by mental age, visual acuity problems, or inadequate schooling. Reading comprehension skill, reading word recognition, oral reading skill, and performance of tasks requiring reading may all be affected. Spelling difficulties are frequently associated with specific reading disorder and often remain into adolescence even after some progress in reading has been made. Specific developmental disorders of reading are commonly preceded by a history of disorders in speech or language development. Associated ...[+++]

Omschrijving: Het voornaamste kenmerk is een specifieke en belangrijke stoornis van de ontwikkeling van leesvaardigheden die niet wordt verklaard door alleen de verstandelijke leeftijd, visusproblemen of inadequaat onderwijs. Begrijpend lezen, woordbeeldherkenning, hardop lezen en de uitvoering van taken die lezen vereisen kunnen allemaal zijn aangetast. Spellingsmoeilijkheden zijn vaak verbonden met een specifieke leesstoornis en duren dikwijls voort tot in de adolescentie zelfs nadat er enige vooruitgang met lezen is geboekt. Specifieke ontwikkelingsstoornissen met betrekking tot lezen hebben gewoonlijk een voorgeschiedenis van stoorni ...[+++]


Definition: Involves a specific impairment in arithmetical skills that is not solely explicable on the basis of general mental retardation or of inadequate schooling. The deficit concerns mastery of basic computational skills of addition, subtraction, multiplication, and division rather than of the more abstract mathematical skills involved in algebra, trigonometry, geometry, or calculus. | Developmental:acalculia | arithmetical disorder | Gerstmann's syndrome

Omschrijving: Deze stoornis heeft betrekking op een specifieke stoornis van rekenvaardigheden die niet alleen verklaard kan worden op basis van algemene zwakzinnigheid of van inadequaat onderwijs. Het defect betreft beheersing van de basale rekenvaardigheden optellen, aftrekken, vermenigvuldigen en delen en niet zozeer de meer abstracte wiskundige-vaardigheden van algebra, trigonometrie, meetkunde of analyse. | Neventerm: | ontwikkelingsacalculie | ontwikkelingsrekenstoornis | ontwikkelingssyndroom van Gerstmann


A rare neuroinflammatory disease characterized by the onset of ataxia, dysarthria and cerebral white matter changes that are triggered by viral infection. Episodic progressive neurodegeneration (manifesting with loss of motor and verbal skills, muscl

fatale post-virale neurogeneratieve stoornis


facilitate motor skill activity | support motor skill activities | assist motor skill activities | facilitate motor skill activities

activiteiten aanmoedigen om motorische vaardigheden te ontwikkelen


administer managerial skills | utilise management skills | own management skills | utilise managerial skills

managementvaardigheden bezitten
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
36. Calls for a better understanding of present and future skills needs, and for the enhancement of the existing EU Skills Panorama, in order to better identify skills gaps and deficits in specific sectors, occupations and regions, and to ensure that the information about evolving skills needs is gathered, processed and disseminated among decision-makers and public authorities, education and training providers, and employers, so that future trends can be more effectively anticipated;

36. wenst een beter inzicht in de vaardigheden waar nu en in de toekomst behoefte aan is, en uitbreiding van het bestaande EU-vaardighedenpanorama om vaardighedentekorten in specifieke sectoren, beroepen en regio's beter in kaart te brengen en ervoor te zorgen dat de informatie over verschuivingen in de benodigde vaardigheden wordt verzameld, verwerkt en doorgespeeld aan besluitvormers en overheden, onderwijs- en opleidingsinstellingen en werkgevers, zodat op effectievere wijze op toekomstige trends kan worden geanticipeerd;


5. Asks the Commission to include a gender perspective in its work with PES and the EU Skills Panorama to identify and bridge green skills gaps in labour markets; stresses that emphasis must be placed on identifying and closing gender skills gaps in green sectors;

5. vraagt de Commissie een genderperspectief op te nemen in haar werk met de overheidsdiensten voor arbeidsbemiddeling en het EU-vaardighedenpanorama om de tekorten aan groene vaardigheden op de arbeidsmarkt te signaleren en te overbruggen. onderstreept dat de nadruk moet liggen op het signaleren en overbruggen van vaardigheidsachterstanden van de ene gender ten opzichte van de andere in groene sectoren;


Urges the Commission to tackle SME knowledge and skill gaps in relation to green technologies, practices and business models; points out that action is needed to identify skill needs and to address the gaps in the labour market through education and professional training strategies and the development of training and skills development programs targeted to SMEs;

dringt er bij de Commissie op aan het gebrek aan kennis en vaardigheden bij kmo's ten aanzien van groene technologieën, praktijken en bedrijfsmodellen aan te pakken; meent dat acties nodig zijn om behoeften met betrekking tot vaardigheden vast te stellen en tekorten aan vakkrachten te verhelpen via onderwijs- en beroepsopleidingsstrategieën, de ontwikkeling van opleidingen en op kmo's gerichte programma's voor de ontwikkeling van vaardigheden;


95. Urges the Commission to tackle SME knowledge and skill gaps in relation to green technologies, practices and business models; points out that action is needed to identify skill needs and to address the gaps in the labour market through education and professional training strategies and the development of training and skills development programs targeted to SMEs;

95. dringt er bij de Commissie op aan het gebrek aan kennis en vaardigheden bij kmo's ten aanzien van groene technologieën, praktijken en bedrijfsmodellen aan te pakken; meent dat acties nodig zijn om behoeften met betrekking tot vaardigheden vast te stellen en tekorten aan vakkrachten te verhelpen via onderwijs- en beroepsopleidingsstrategieën, de ontwikkeling van opleidingen en op kmo's gerichte programma's voor de ontwikkeling van vaardigheden;


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
17. Calls for better monitoring in each professional sector and, according to qualification level, of the upcoming skill demand in Europe and for an immediate transposition of the findings into education, lifelong learning and other relevant policies of the Member States; emphasises the importance of boosting the attractiveness of jobs and careers to young workers and that young people in particular must be kept informed at all times about labour market trends so that they can concentrate on developing skills which are actually needed; considers that a ‘knowledge alliance’ that brings together businesses, social partners and education ...[+++]

17. wenst dat de verwachte vraag naar vaardigheden in Europa per bedrijfstak en per kwalificatieniveau beter wordt gemonitord en dat de bevindingen onmiddellijk worden omgezet in het beleid inzake onderwijs en een leven lang leren en andere relevante beleidsgebieden van de lidstaten; benadrukt dat het belangrijk is de aantrekkelijkheid van banen en carrières voor jonge werknemers te verbeteren, en dat met name jonge mensen voortdurend over de ontwikkelingen op de arbeidsmarkt moeten worden geïnformeerd, zodat ze zich kunnen richten op de ontwikkeling van vaardigheden die daadwerkelijk nodig zijn; is van mening dat een „kennisalliantie” ...[+++]


Of particular interest under the EES is the need to address the above average unemployment rate amongst migrants and to realise the potential of both established and new migrants to help combat labour shortages and skills gaps, in the context of efforts to meet the Lisbon and Stockholm targets (that is, by 2010, an overall employment rate of 70%, a female employment rate of 60% and, amongst 55-64 year olds, an employment rate of 50%). Also relevant are financial or other EU initiatives such as the Structural Funds, the EQUAL programme (which addresses discrimination in the labour market and specifically covers asylum ...[+++]

In het kader van EES is het van buitengewoon belang dat de uitzonderlijk hoge werkeloosheid onder migranten wordt aangepakt. Het potentieel moet worden aangeboord van zowel gevestigde als nieuwe migranten om tekorten op de arbeidsmarkt en vakbekwaamheid te helpen bestrijden in de context van het streven te voldoen aan de targets van Lissabon en Stockholm (d.w.z. : in 2010 moet van de beroepsbevolking 70% aan het werk zijn, van de vrouwen 60% en in de leeftijdsgroep 55-64 jaar 50%. Ook financiële of andere EU-initiatieven zijn van belang zoals de Structuurfondsen, het EQUAL-programma (dat zich richt op discriminatie op de arbeidsmarkt en ...[+++]


[11] The Commission established in 2001 the ICT Skills Monitoring Group with e-skills experts from the Member States, which analysed the e-skills gap issue and identified and described policy responses at national level.

[11] De Commissie heeft in 2001 de Groep voor het volgen van de situatie op het gebied van ICT-vaardigheden (ICT Skills Monitoring Group) opgericht met deskundigen op het gebied van e-vaardigheden uit de lidstaten. Deze groep heeft de achterstand op het gebied van e-vaardigheden onderzocht en heeft de beleidsreacties op nationaal niveau aangegeven en beschreven.


continuing to develop forward-planning mechanisms, aimed at focusing on jobs and skills at national level and across Europe, identifying potential skills gaps and shortages and responding to the future skills and competence needs (both in quantitative and qualitative terms) of the economy and undertakings, particularly SMEs, in accordance with the conclusions of the European Council of 13 and 14 March 2008 and with the Council Resolution of 15 November 2007 on new skills for new jobs,

voortgaan met het ontwikkelen van prospectie-instrumenten inzake werkgelegenheid en kwalificaties op nationaal en op Europees niveau, mogelijke kwalificatiekloven en -tekorten vaststellen, en tegemoet komen aan de toekomstige kwalitatieve en kwantitatieve kwalificatie- en competentiebehoeftes van de economie en de bedrijven, vooral het MKB, overeenkomstig de conclusies van de Europese Raad van 13 en 14 maart 2008 en de resolutie van 15 november 2007 over nieuwe vaardigheden voor nieuwe banen;


The Council Resolution of 15 November 2007 on new skills for new jobs (3) highlighted the urgency of anticipating future skills needs in order to equip people for new jobs within the knowledge society, by implementing measures which aim at matching knowledge, skills and competences with the needs of the economy and preventing potential skills gaps.

In de resolutie van de Raad van 15 november 2007 over nieuwe vaardigheden voor nieuwe banen (3) wordt erop gewezen dat dringend moet worden geanticipeerd op toekomstige vaardigheidsbehoeften om de werknemers voor te bereiden op de nieuwe banen van de kennismaatschappij, en wel middels maatregelen om ervoor te zorgen dat kennis, vaardigheden en competenties zijn afgestemd op de behoeften van de economie en om mogelijke vaardigheidslacunes te voorkomen.


The Lisbon conclusions draw attention to the need to improve employability and to reduce skills gaps, and suggest that this should be achieved in particular by providing employment services with a Europe-wide data base on jobs and learning opportunities and by promoting special programmes to enable unemployed people to fill skills gaps.

De conclusies van Lissabon vestigden de aandacht op de noodzaak om de inzetbaarheid te verbeteren en de lacunes in vaardigheidskloven te verminderen, en suggereren dat dit met name zou kunnen worden bereikt door de diensten voor arbeidsvoorziening de beschikking te geven over een Europabrede databank van banen en leermogelijkheden, en door specifieke programma's te bevorderen om werklozen in staat te stellen hun lacunes in vaardigheden op te vullen.




datacenter (1): www.wordscope.nl (v4.0.br)

'skill gap' ->

Date index: 2023-05-20
w