Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Economic development coordinator
Economic survey
Economist
Planning officer
Social class
Social milieu
Socio economic development coordinator
Socio economic trends in your sector
Socio-economic aspect
Socio-economic conditions
Socio-economic fabric
Socio-economic group
Socio-economic situation
Socio-economic survey
Socio-economic trends in your sector
Socio-economic trends in your sectors
Socioeconomic conditions
Survey of the economic situation
TSER
Targeted socio-economic research

Vertaling van "socio-economic survey " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE


economic survey [ survey of the economic situation ]

economisch onderzoek [ conjunctuuronderzoek ]


socio-economic trends in your sectors | socio economic trends in your sector | socio-economic trends in your sector

sociaal-economische tendensen in uw sector | sociaal-economische trends in uw sector


socioeconomic conditions [ socio-economic aspect | socio-economic conditions | socio-economic situation ]

sociaal-economische omstandigheden [ sociaal-economisch aspect | sociaal-economische situatie | sociaal-economische structuur ]


Specific programme for research and technological development, including demonstration, in the field of targeted socio-economic research | targeted socio-economic research | TSER [Abbr.]

Specifiek programma voor onderzoek en technologische ontwikkeling, inclusief demonstratie, op het gebied van gericht sociaal-economisch onderzoek


socio-economic fabric

sociaal-economische infrastructuur


economist | planning officer | economic development coordinator | socio economic development coordinator

coördinator economische ontwikkeling | coördinatrice economische ontwikkeling


social class [ social milieu | socio-economic group ]

maatschappelijke klasse [ maatschappelijk milieu | maatschappelijk systeem | sociaal milieu | sociaal systeem | sociale klasse ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Population and socio-economic survey data collected within the EU from local to pan-European level are essential but as yet incomplete.

Gegevens uit bevolkings- en sociaal-economisch onderzoek die in de EU van lokaal tot pan-Europees niveau zijn verzameld, zijn essentieel, maar tot dusverre onvolledig.


The Council Conclusions on investing in education and training — a response to ‘Rethinking Education: Investing in skills for better socio-economic outcomes’ and the ‘2013 Annual Growth Survey

De conclusies van de Raad over investeren in onderwijs en opleiding — een antwoord op „Een andere kijk op onderwijs: investeren in vaardigheden voor betere sociaaleconomische resultaten” en de Jaarlijkse groeianalyse 2013


For example, existing EU-wide surveys must be reviewed in order better to cover material deprivation (including digital exclusion), household wealth, the situation of migrants, the transition from work to retirement; to collect data on life expectancy by socio-economic status; and to improve the availability and analysis of data disaggregated by gender.

Zo moeten bijvoorbeeld de bestaande enquêtes op EU-niveau worden herzien, zodat beter recht wordt gedaan aan materiële deprivatie (waaronder digitale uitsluiting), het financiële vermogen van huishoudens, de situatie van migranten en de overgang van werk naar pensioen, zodat gegevens worden verzameld betreffende de levensverwachting naar sociaaleconomische status, en zodat de beschikbaarheid en analyse van naar sekse uitgesplitste gegevens wordt verbeterd.


The survey also asks about the use of ICT at work and in everyday life, generic skills required at work, whether the skills and qualification match work requirements and questions about education, work and socio-economic background.

In de enquête wordt ook gevraagd naar het gebruik van ICT op het werk en in het dagelijks leven, naar algemene vaardigheden die nodig zijn op het werk, of de vaardigheden en kwalificaties overeenstemmen met de vereisten van het werk en worden vragen gesteld over onderwijs, werk en sociaaleconomische achtergrond.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Council Conclusions on investing in education and training — a response to ‘Rethinking Education: Investing in skills for better socio-economic outcomes’ and the ‘2013 Annual Growth Survey

Conclusies van de Raad over investeren in onderwijs en opleiding — een antwoord op „Een andere kijk op onderwijs: investeren in vaardigheden voor betere sociaal-economische resultaten” en de jaarlijkse groeianalyse voor 2013


EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 52013XG0305(01) - EN - Council Conclusions on investing in education and training — a response to ‘Rethinking Education: Investing in skills for better socio-economic outcomes’ and the ‘2013 Annual Growth Survey

EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 52013XG0305(01) - EN - Conclusies van de Raad over investeren in onderwijs en opleiding — een antwoord op „Een andere kijk op onderwijs: investeren in vaardigheden voor betere sociaal-economische resultaten” en de jaarlijkse groeianalyse voor 2013


The survey also finds a correlation between socio-economic status and physical activity.

Uit de enquête blijkt ook dat er een verband bestaat tussen de sociaal-economische status en lichaamsbeweging.


The main target audiences, apart from the general population, will be women, young people and those socio-economic groups that have a weaker association with the EU. These groups have been singled out in several surveys as being particularly poorly informed of EU matters.

Behalve op de bevolking als geheel richt het partnerschap zich met name op vrouwen, jongeren en sociaaleconomische groepen die minder binding hebben met de EU. Aan deze groepen wordt speciaal aandacht besteed omdat uit verschillende onderzoeken is gebleken dat zij bijzonder weinig weten van EU-aangelegenheden.


The European ESC's very recent survey of Single Market users (the socio-economic organisations) shows that:

Uit de zeer recente enquête van het EESC onder de interne-marktactoren (sociaal-economische organisaties) blijkt dat:


The programme will also encourage demonstration activities, analysis of the ethical, social and legal aspects, public perception surveys, and the assessment of indirect socio-economic effects.

Met het programma worden ook demonstratie-activiteiten, onderzoek van de juridische, ethische en sociale aspecten, studies van de perceptie van het publiek en de evaluatie van de indirecte effecten van sociaal-economische aard aangemoedigd.


w