Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Analyse seismic risk
Analyze seismic risk
Assess fire risks
Assess seismic risk
Assess transport risks
Conduct transportation risk assessments
Credit risk
Default risk
Determine fire risks
Determining fire risks
ERM
Enterprise risk management
Exchange risk
Explosion hazard
Explosion risk
Financial risk
Fire danger
Fire hazard
Fire risk
Foreign exchange rate risk
Industrial hazard
Interest rate risk
Liquidity risk
Loan risk
Macroprudential risk
Market risk
Measure fire risks
Monitor seismic risk
Partial risk protection
Risk analysis
Risk assessment
Risk management
Risk of explosion
Sovereign bond partial risk participation
Sovereign partial risk participation
Sovereign partial risk protection
Sovereign risk
Sovereign risk loan
Systematic risk
Systemic risk
Technological risk
Toxic hazard
Toxic risk

Vertaling van "sovereign risk " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
sovereign risk loan

lening aan een Staat waarbij de overheid verantwoordelijk is




partial risk protection | sovereign bond partial risk participation | sovereign partial risk participation | sovereign partial risk protection

gedeeltelijke garantie van staatsobligaties | gedeeltelijke garantie van staatsschuldpapier


financial risk [ credit risk | default risk | exchange risk | foreign exchange rate risk | interest rate risk | liquidity risk | loan risk | macroprudential risk | market risk | sovereign risk | systematic risk | systemic risk ]

financieel risico [ kredietrisico | landenrisico | liquiditeitsrisico | macroprudentieel risico | marktrisico | renterisico | risico van wanbetaling | solvabiliteitsrisico | systeemrisico | valutarisico ]


risk management [ enterprise risk management | ERM | risk analysis | risk assessment | risk assessment(UNBIS) ]

risicobeheer [ integraal risicomanagement | risicoanalyse | risicobeoordeling | risicomanagement ]


industrial hazard [ explosion hazard | explosion risk | fire danger | fire hazard | fire risk | risk of explosion | technological risk | toxic hazard | toxic risk ]

industrieel risico [ brandgevaar | explosiegevaar | technologisch risico | vergiftigingsgevaar ]


analyse transportation risks through use of measurement equipment and tools | conduct transportation risk assessments | assess transport risks | use measurement equipment and tools to assess transportation risks

transportrisico’s beoordelen | vervoersrisico’s beoordelen


assess seismic risk | monitor seismic risk | analyse seismic risk | analyze seismic risk

aardbevingsrisico analyseren


assess fire risks | measure fire risks | determine fire risks | determining fire risks

brandrisico’s vaststellen


Diethylstilbestrol (DES) syndrome is a set of signs reported in offspring (children and grandchildren) of women exposed to DES during pregnancy with manifestations of reproductive tract malformations, decreased fertility and increased risk of develop

DES-syndroom bij foetus
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
In particular, bank stocks have been experiencing pronounced price falls and sovereign risk premiums have widened for some Member States.

Met name zijn de koersen van bankaandelen uitgesproken gedaald en zijn de risicopremies voor overheidspapier van sommige lidstaten gestegen.


This implies that the probability of a default in one year is not negligible, according to the historical cumulative default rates for different credit ratings for sovereign risks over different time horizons published by the major credit rating agencies.

Volgens de door de grote ratingbureaus gepubliceerde historische cumulatieve wanbetalingspercentages voor de diverse voor landenrisico's over verschillende tijdshorizons bestaande ratings betekent dit dat de kans op wanbetaling in een bepaald jaar niet verwaarloosbaar is.


In order to find pragmatic solutions to reduce the bank-sovereign loop, the Commission recalls the ongoing work of the European Systemic Risk Board on sovereign bond-backed securities (SBBS).

Met het oog op pragmatische oplossingen die de band tussen banken en overheden losser moeten maken, herinnert de Commissie aan de lopende werkzaamheden van het Europees Comité voor systeemrisico's inzake door overheidsobligaties gedekte effecten (SBBS).


Except when the risk sovereign has been identified through the Sovereign Risk Assessment Methodology as being significantly higher than country risk, Participants proposing that an entity be classified as better than sovereign shall reference such better than sovereign ratings in support of their recommendation.

Behalve wanneer met behulp van de methode voor de beoordeling van het soevereine risico is vastgesteld dat het soevereine risico aanmerkelijk hoger is dan het landenrisico, moeten deelnemers die voorstellen dat een entiteit als „beter dan de overheid” wordt ingedeeld, ter ondersteuning van hun aanbeveling naar die betere ratings dan die van de overheid verwijzen.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
For all countries classified through the Country Risk Classification Methodology according to Article 25(d), the risk of the sovereign shall be assessed in order to identify, on an exceptional basis, those sovereigns:

Voor alle landen die overeenkomstig artikel 25, onder d), volgens de landenrisico-indelingsmethode zijn ingedeeld, wordt het soevereine risico beoordeeld om, bij wijze van uitzondering, na te gaan welke overheidsdebiteuren:


the link between sovereign debt and banking risk has been broken.

of de band tussen overheidsschulden en bankenrisico's is verbroken.


Such interests include hedging against the risk of default of the sovereign issuer where a natural or legal person has a long position in the sovereign debt of that issuer or hedging against the risk of a decline in the value of the sovereign debt where the natural or legal person holds assets or is subject to liabilities which refer to public or private sector entities in the Member State concerned, the value of which is correlated to the value of the sovereign debt.

Dergelijke belangen omvatten het zich indekken tegen het risico van in gebreke blijven van de overheidsemittent wanneer de natuurlijke of rechtspersoon een longpositie in de overheidsschuld van die emittent heeft, of het zich indekken tegen een waardedaling van de overheidsschuld wanneer de natuurlijke of rechtspersoon activa aanhoudt of verplichtingen heeft, die terug te voeren zijn op entiteiten in de publieke of private sector in de desbetreffende lidstaat, waarvan de waarde samenhangt met die van de overheidsschuld.


4. If a sovereign credit default swap position is hedging a risk other than the referenced sovereign debt, the value of the hedged risk cannot be treated as a long position for the purposes of calculating whether a natural or legal person has a net short position in the issued sovereign debt of a sovereign issuer.

4. Als een positie in een kredietverzuimswap op overheidsschuld een ander risico afdekt dan de overheidsschuld waaraan de positie refereert, kan voor de berekening of een natuurlijke of rechtspersoon een netto shortpositie in de uitgegeven overheidsschuld van een overheidsemittent heeft de waarde van het afgedekte risico niet als een longpositie worden beschouwd.


cases in which a sovereign credit default swap transaction is considered to be hedging against a default risk or the risk of a decline of the value of the sovereign debt, and the method of calculation of an uncovered position in a sovereign credit default swap;

de gevallen waarin een kredietverzuimswaptransactie op overheidsschuld wordt geacht om een risico op in gebreke blijven af te dekken of het risico van een vermindering van de waarde van de overheidsschuld, en de methode voor het berekenen van een ongedekte positie in een kredietverzuimswap op overheidsschuld;


Further steps are needed to tackle the specific risks within the Euro Area, where pooled monetary responsibilities have spurred close economic and financial integration and increased the possibility of cross-border spill-over effects in the event of bank crises, and to break the link between sovereign debt and bank debt and the vicious circle which has led to over €4,5 trillion of taxpayers money being used to rescue banks in the EU.

Verdere stappen zijn nodig om de specifieke risico's binnen de eurozone, waar samengevoegde monetaire verantwoordelijkheden nauwe economische en financiële integratie hebben aangemoedigd en de mogelijkheid van grensoverschrijdende overloopeffecten bij bankcrises hebben vergroot, aan te pakken en om de koppeling tussen overheidsschuld en bankenschuld en de vicieuze cirkel te doorbreken die ertoe geleid heeft dat meer dan 4,5 biljoen EUR geld van de belastingbetalers is gebruikt om banken in de EU te redden.


w