Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Procedural markup
Process-specific markup
Provision for specific doubtful debts
Specific allowance for bad debts
Specific markup
Specific procedural provisions

Vertaling van "specific procedural provisions " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
specific procedural provisions

specifieke procedurele bepalingen


Persons encountering health services for specific procedures and health care

personen die in contact komen met gezondheidszorg voor specifieke verrichtingen en andere specifieke zorg


Persons encountering health services for specific procedures, not carried out

personen die in contact komen met gezondheidszorg voor specifieke verrichtingen die niet werden uitgevoerd


determine requirements for the transportation of specific goods | develop procedures for the transportation of specific goods | design procedures for the relocation of specific goods | develop procedures for the relocation of specific goods

procedures voor de verplaatsing van specifieke goederen ontwerpen


provision for specific doubtful debts | specific allowance for bad debts

voorziening voor bepaalde dubieuze debiteuren


procedural markup | process-specific markup | specific markup

specific markup
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Rule 108(6) of the Rules of Procedure lays down a specific procedure by means of which Parliament can take a decision on whether to exercise its prerogative, pursuant to Article 218(11) TFEU, to seek an opinion from the Court of Justice on the compatibility of an international agreement with the Treaties; that provision constitutes a “lex specialis” which takes precedence over the general provision laid down in Rule 141 of the Rules of Procedure.

Artikel 108, lid 6, voorziet in een specifieke procedure voor besluiten van het Parlement betreffende de uitoefening van de bevoegdheid om overeenkomstig artikel 218, lid 11, van het Verdrag betreffende de werking van de Europese Unie een advies in te winnen van het Hof van Justitie over de verenigbaarheid van een internationale overeenkomst met de Verdragen. Deze procedure vormt een "lex specialis", die voorgaat op de algemene regel vastgesteld in artikel 141.


The Commission points out itself that "the specific procedure laid down in Art. 43(3) TFEU should only be applied where an issue referred to in that provision does not form part of the fundamental policy decisions reserved to the Legislator. Therefore, where such an issue is inextricably linked with the political substance of the decisions to be taken by the Legislator, Article 43(3) TFEU should not be applied".

De Commissie wijst er zelf op dat "de specifieke procedure die in artikel 43, lid 3, VWEU neergelegd is, enkel mag worden gevolgd wanneer een in die bepaling opgenomen onderwerp niet valt onder de fundamentele beleidsbesluiten die uitsluitend door de wetgever mogen worden genomen". Artikel 43, lid 3, VWEU mag dus niet worden ingeroepen wanneer het betrokken onderwerp onlosmakelijk verbonden is met de politieke inhoud van de door de wetgever te nemen beslissingen".


53. In the event of particular types of arrivals, or arrivals involving a large number of third country nationals or stateless persons lodging applications for asylum ð international protection ï at the border or in a transit zone, which makes it practically impossible to apply there the provisions of paragraph 1 or the specific procedure set out in paragraphs 2 and 3, those procedures may also be applied where and for as long as these third country nationals or stateless persons are accommodated normally at locations in proximity to ...[+++]

53. Wanneer het door specifieke vormen van aankomst of van de aankomst van grote aantallen onderdanen van derde landen of staatlozen die aan de grens of in een transitzone asielverzoeken ? verzoeken om internationale bescherming ⎪ indienen, praktisch onmogelijk is om aldaar de bepalingen van lid 1 of de specifieke procedure van de leden 2 en 3 toe te passen, kan deze procedure ook worden toegepast indien en zolang de onderdanen van derde landen of staatlozen op normale wijze worden ondergebracht op plaatsen nabij de grens of de transi ...[+++]


5. In the event of particular types of arrivals, or arrivals involving a large number of third country nationals or stateless persons lodging applications for asylum at the border or in a transit zone, which makes it practically impossible to apply there the provisions of paragraph 1 or the specific procedure set out in paragraphs 2 and 3, those procedures may also be applied where and for as long as these third country nationals or stateless persons are accommodated normally at locations in proximity to the border or transit zone.

5. Wanneer het door specifieke vormen van aankomst of van de aankomst van grote aantallen onderdanen van derde landen of staatlozen die aan de grens of in een transitzone asielverzoeken indienen, praktisch onmogelijk is om aldaar de bepalingen van lid 1 of de specifieke procedure van de leden 2 en 3 toe te passen, kan deze procedure ook worden toegepast indien en zolang de onderdanen van derde landen of staatlozen op normale wijze worden ondergebracht op plaatsen nabij de grens of de transitzone.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
18. Calls for the legally binding acts provided for in Article 34 of the EU Treaty to be abolished and replaced by legislative acts; notes that provisions in certain particularly sensitive areas, including criminal law matters, which are currently the subject of provisions adopted in the form of conventions, may justify the introduction, in a manner consistent with the codecision principle, of certain specific procedural provisions concerning, for example, the right to propose legislation or the majorities required for the adoption of the acts in question;

18. stelt voor dat de juridisch bindende besluiten genoemd in artikel 34 van het EU-Verdrag verdwijnen en door wetgevende besluiten worden vervangen; stelt vast dat bepaalde bijzonder gevoelige gebieden, met name strafrechtelijke vraagstukken waarvoor thans bepalingen in de vorm van overeenkomsten worden vastgesteld, met inachtneming van het medebeslissingsbeginsel de invoering van specifieke procedures kunnen rechtvaardigen met betrekking tot bijvoorbeeld het initiatiefrecht of de meerderheid die voor de goedkeuring ervan vereist is;


18. Calls for the legally binding acts provided for in Article 34 of the EU Treaty to be abolished and replaced by legislative acts; notes that provisions in certain particularly sensitive areas, including criminal law matters, which are currently the subject of provisions adopted in the form of conventions, may justify the introduction, in a manner consistent with the codecision principle, of certain specific procedural provisions concerning, for example, the right to propose legislation or the majorities required for the adoption of the acts in question;

18. stelt voor dat de juridisch bindende besluiten genoemd in artikel 34 van het EU-Verdrag verdwijnen en door wetgevende besluiten worden vervangen; stelt vast dat bepaalde bijzonder gevoelige gebieden, met name strafrechtelijke vraagstukken waarvoor thans bepalingen in de vorm van overeenkomsten worden vastgesteld, met inachtneming van het medebeslissingsbeginsel de invoering van specifieke procedures kunnen rechtvaardigen met betrekking tot bijvoorbeeld het initiatiefrecht of de meerderheid die voor de goedkeuring ervan vereist is;


20. Calls for the legally binding acts provided for in Article 34 of the EU Treaty to be abolished and replaced by legislative acts; notes that provisions in certain particularly sensitive areas, including criminal law matters, which are currently the subject of provisions adopted in the form of conventions, may justify the introduction, in a manner consistent with the codecision principle, of certain specific procedural provisions concerning, for example, the right to propose legislation or the majorities required for the adoption of the acts in question;

20. verlangt dat de juridisch bindende besluiten genoemd in artikel 34 van het EU-Verdrag verdwijnen en door wetgevende besluiten worden vervangen; stelt vast dat bepaalde bijzonder gevoelige gebieden, met name strafrechtelijke vraagstukken waarvoor thans bepalingen in de vorm van overeenkomsten worden vastgesteld, met inachtneming van het medebeslissingsbeginsel de invoering van specifieke procedures kunnen rechtvaardigen met betrekking tot bijvoorbeeld het initiatiefrecht of de meerderheid die voor de goedkeuring ervan vereist is;


Council Regulation No 141 of 26 November 1962 exempting transport from the application of Regulation No 17 should therefore be repealed and Regulations (EEC) No 1017/68 , (EEC) No 4056/86 and (EEC) No 3975/87 should be amended in order to delete the specific procedural provisions they contain.

Verordening nr. 141 van de Raad van 26 november 1962 houdende niet-toepassing op de vervoerssector van Verordening nr. 17 van de Raad , moet derhalve worden ingetrokken en de Verordeningen (EEG) nr. 1017/68 , (EEG) nr. 4056/86 en (EEG) nr. 3975/87 dienen te worden gewijzigd, teneinde de daarin opgenomen specifieke procedurebepalingen te schrappen.


Council Regulation No 141 of 26 November 1962 exempting transport from the application of Regulation No 17(12) should therefore be repealed and Regulations (EEC) No 1017/68(13), (EEC) No 4056/86(14) and (EEC) No 3975/87(15) should be amended in order to delete the specific procedural provisions they contain.

Verordening nr. 141 van de Raad van 26 november 1962 houdende niet-toepassing op de vervoerssector van Verordening nr. 17 van de Raad(12), moet derhalve worden ingetrokken en de Verordeningen (EEG) nr. 1017/68(13), (EEG) nr. 4056/86(14) en (EEG) nr. 3975/87(15) dienen te worden gewijzigd, teneinde de daarin opgenomen specifieke procedurebepalingen te schrappen.


2. The said Committee shall establish specific procedural rules for the implementation of paragraph 1, as well as for the provision of scientific advice.

2. Het Comité voor geneesmiddelen voor menselijk gebruik stelt specifieke procedurevoorschriften vast voor de toepassing van lid 1, alsmede voor het uitbrengen van wetenschappelijk advies.




datacenter (1): www.wordscope.nl (v4.0.br)

'specific procedural provisions' ->

Date index: 2024-03-04
w