Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Acute crisis reaction
Alcoholic hallucinosis
Chronic alcoholism Dipsomania Drug addiction
Combat fatigue Crisis state Psychic shock
Delirium tremens
Disorder of personality and behaviour
Domestic law
Internal law
Jealousy
Legislation of the Member States
NSS
Nation state
Nation-state
National Security Strategy
National Security Strategy of the United States
National aid
National consciousness
National culture
National identity
National law
National legal system
National legislation
National of a Member State
National of a Member State of the European Union
National of an EU Member State
National regulations
National subsidy
Paranoia
Plot lighting states using automated lighting
Plot lighting states with automated lighting
Plot lighting states with automated lights
Psychoactive substance abuse
Psychosis NOS
Public aid
Reaction to stress
State aid
United States National Security Strategy

Vertaling van "state nationality " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
national identity [ national consciousness | national culture | nation state | nation-state | Nation state(STW) | National culture(STW) ]

nationale identiteit [ natiestaat | nationaal bewustzijn | nationale cultuur ]


National Security Strategy | National Security Strategy of the United States | National Security Strategy of the United States of America | United States National Security Strategy | NSS [Abbr.]

Amerikaanse Nationale Veiligheidsstrategie


national of a Member State | national of a Member State of the European Union | national of an EU Member State

onderdaan van een lidstaat | onderdaan van een lidstaat van de EU




national law [ domestic law | internal law | legislation of the Member States | national legal system | national legislation | national regulations ]

nationaal recht [ binnenlands recht | nationale rechtsorde | nationale voorschriften | nationale wetgeving | wetgeving van de lidstaten ]


Definition: This block contains a wide variety of disorders that differ in severity and clinical form but that are all attributable to the use of one or more psychoactive substances, which may or may not have been medically prescribed. The third character of the code identifies the substance involved, and the fourth character specifies the clinical state. The codes should be used, as required, for each substance specified, but it should be noted that not all fourth character codes are applicable to all substances. Identification of the psychoactive substance should be based on as many sources of information as possible. These include sel ...[+++]

Omschrijving: Dit blok omvat een grote verscheidenheid van stoornissen van verschillende ernst en klinische vorm, die evenwel alle aan het gebruik van een of meer psychoactieve middelen, al dan niet op medisch voorschrift, zijn toe te schrijven. De betrokken stof wordt aangegeven door middel van het derde teken van de code en het vierde teken specificeert de klinische toestand; deze codering dient, waar nodig, gebruikt te worden voor elk gespecificeerd middel, met dien verstande dat niet elk vierde teken van toepassing is op elke stof.


State aid [ national aid | national subsidy | public aid ]

overheidssteun [ nationale hulp | nationale steun | openbare subsidie ]


Definition: A transient disorder that develops in an individual without any other apparent mental disorder in response to exceptional physical and mental stress and that usually subsides within hours or days. Individual vulnerability and coping capacity play a role in the occurrence and severity of acute stress reactions. The symptoms show a typically mixed and changing picture and include an initial state of daze with some constriction of the field of consciousness and narrowing of attention, inability to comprehend stimuli, and diso ...[+++]

Omschrijving: Een voorbijgaande stoornis die zich ontwikkelt bij iemand zonder enige andere duidelijke psychische stoornis in antwoord op buitengewone fysieke- en mentale stress en die doorgaans in uren tot dagen verdwijnt. Individuele kwetsbaarheid en weerstand spelen een rol bij het voorkomen en de ernst van acute stressreacties. De symptomen vertonen een karakteristiek gemengd- en wisselend beeld en omvatten een beginstadium van 'verdoving' met enige bewustzijnsvernauwing en verenging van aandacht, onvermogen prikkels te begrijpen en desoriëntatie. Deze toestand kan gevolgd worden door hetzij verdere terugtrekking uit de situatie (tot dissociatieve ...[+++]


plot and rehearse lighting states with automated lights | plot lighting states using automated lighting | plot lighting states with automated lighting | plot lighting states with automated lights

status van belichting met automatische lichten plannen


Malignant neoplasms, stated or presumed to be primary, of specified sites, except of lymphoid, haematopoietic and related tissue

maligne neoplasmata, waarvan is vastgesteld of waarvan wordt aangenomen dat zij primair zijn, met gespecificeerde lokalisaties, behalve die van lymfoïd, hematopoëtisch en verwant weefsel
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
2. Member States shall recognise as eligible counterparties for the purposes of this Article investment firms, credit institutions, insurance companies, UCITS and their management companies, pension funds and their management companies, other financial institutions authorised or regulated under Union law or under the national law of a Member State, national governments and their corresponding offices including public bodies that deal with public debt at national level, central banks and supranational organisations.

2. Voor de toepassing van dit artikel erkennen de lidstaten als in aanmerking komende tegenpartijen beleggingsondernemingen, kredietinstellingen, verzekeringsondernemingen, icbe’s en de beheermaatschappijen daarvan, pensioenfondsen en de beheermaatschappijen daarvan, andere krachtens wetgeving van de Unie of het nationale recht van een lidstaat vergunninghoudende of gereglementeerde financiële instellingen, nationale regeringen en hun diensten, met inbegrip van de overheidsinstanties die op nationaal niveau belast zijn met het beheer ...[+++]


For putting in place the targeted actions, it asks Member States to allocate not only EU but also national, private and third sector funds to Roma inclusion – a key factor identified by the Commission in its evaluation of Member States' national strategies last year (IP/12/499).

Om tot gerichte acties te komen, wordt de lidstaten verzocht om niet alleen EU-middelen toe te wijzen aan de integratie van de Roma, maar ook gebruik te maken van nationale middelen, particuliere middelen en middelen van de derde sector; de Commissie hechtte hier vorig jaar veel belang aan in haar beoordeling van de nationale strategieën (IP/12/499).


As, currently, no Member State has a general policy granting other Member States' nationals residing on its territory the right to vote in national elections[30], disenfranchised EU citizens are usually left without the right to vote in national elections in any of the Member States.

Op dit moment beschikt geen enkele lidstaat over een algemeen beleid om onderdanen van een andere lidstaat die op zijn grondgebied verblijven de mogelijkheid te bieden te stemmen bij nationale verkiezingen[30]. EU-burgers aan wie het stemrecht wordt ontnomen, kunnen bijgevolg meestal in geen enkele lidstaat nog stemmen bij nationale verkiezingen.


In the case of nationals of Member States who were trained as a nurse responsible for general care in Romania and whose training does not satisfy the minimum training requirements laid down in Article 31, Member States shall recognise the following evidence of formal qualifications as a nurse responsible for general care as being sufficient proof, provided that that evidence is accompanied by a certificate stating that those Member State nationals have effectively and lawfully been engaged in the activities of a nurse responsible for general care in Romania, including taking full responsibility f ...[+++]

In het geval van onderdanen van lidstaten die in Roemenië zijn opgeleid als verantwoordelijk algemeen ziekenverpleger en wier opleiding niet voldoet aan de in artikel 31 neergelegde minimumopleidingseisen, erkennen de lidstaten de volgende opleidingstitels van verantwoordelijk algemeen ziekenverpleger als genoegzaam bewijs, mits deze titels vergezeld gaan van een certificaat waarin wordt bevestigd dat de betrokken onderdanen van lidstaten daadwerkelijk en op legale wijze de werkzaamheden van verantwoordelijk algemeen ziekenverpleger in Roemenië hebben uitgeoefend, waaronder de volledige verantwoordelijkheid voor de planning, organisatie ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
This Strategy stresses that Member States should consider the impact of their national strategies on other Member States, the ways in which different Member States' national strategies can be mutually supportive, and the contributions such strategies can make to achievement of the objectives of this European Union Strategy.

In de Strategie wordt benadrukt dat lidstaten moeten nadenken over de gevolgen van hun nationale strategie voor de overige lidstaten, over hoe de nationale strategieën van verschillende lidstaten elkaar kunnen ondersteunen en over hoe die strategieën kunnen bijdragen tot het bereiken van doelstellingen van de Strategie van de Europese Unie.


The VIS will consist of a Central Visa Information System (CS-VIS) with an interface in each Member State (National Interface - NI-VIS) which provides the connection to the relevant central national authority of the respective Member State and the communication infrastructure between the Central Visa Information System and the National Interfaces.

Het VIS zal bestaan uit een Centraal Visuminformatiesysteem (CS-VIS) met een interface in elke lidstaat (NI-VIS: nationale interface), die zorgt voor de verbinding met de bevoegde centrale nationale autoriteit van de respectieve lidstaat, en voor de infrastructuur voor communicatie tussen het Centrale Visuminformatiesysteem en de nationale interfaces.


(2) The European Council, at its special meeting in Tampere on 15 and 16 October 1999, stated that the legal status of third-country nationals should be approximated to that of Member States' nationals and that a person who has resided legally in a Member State for a period of time to be determined and who holds a long-term residence permit should be granted in that Member State a set of uniform rights which are as near as possible to those enjoyed by citizens of the European Union.

(2) Tijdens de buitengewone bijeenkomst in Tampere van 15 en 16 oktober 1999 heeft de Europese Raad verklaard dat de juridische status van onderdanen van derde landen meer in overeenstemming moet worden gebracht met die van de onderdanen van de lidstaten, en dat iemand die gedurende een nader te bepalen periode legaal in een lidstaat heeft verbleven en een vergunning tot langdurig verblijf heeft, in deze lidstaat een aantal uniforme rechten zou moeten verkrijgen die zo dicht mogelijk bij de rechten van EU-burgers liggen.


The Belgian circular of 28 August 1997 does not comply with that principle as regards nationals of non-Member countries married to Member State nationals

De Belgische omzendbrief van 28 augustus 1997 schendt dit beginsel ten aanzien van onderdanen van derde landen die gehuwd zijn met een onderdaan van een lidstaat.


As this would hamper the right to free movement, and because Member States, national authorities and national Courts have to take all the measures necessary to ensure fulfilment of the obligations under the Treaty, the Court held that national courts must interpret national legislation in the light of these Treaty aims so as not to discourage persons from moving to another Member State [72].

Aangezien dit het recht van vrij verkeer in de weg zou staan en aangezien de lidstaten, de nationale autoriteiten en de rechtbanken alle nodige maatregelen moeten treffen om de verplichtingen uit hoofde van het Verdrag te doen naleven, heeft het Hof beslist dat nationale rechtbanken de nationale wetgeving moeten uitleggen in het licht van de doelstellingen van het Verdrag, teneinde personen er niet van te weerhouden zich naar een andere lidstaat te verplaatsen [72].


This view is grounded particularly in the sizeable price differences the Commission has found between both the factory and net prices in different Member States, the regional production patterns of all suppliers other than PG, the same suppliers using different brands in different Member States, significant variations in market shares between neighbouring states, national distribution structure and national purchasing by the retail trade.

Dit standpunt is met name gebaseerd op de aanzienlijke prijsverschillen die de Commissie heeft geconstateerd tussen de prijzen af-fabriek en de nettoprijzen in de verschillende Lid-Staten, het bestaan van regionale produktiecentra van alle andere leveranciers dan PG, het gebruik door deze leveranciers van verschillende merken in verschillende Lid-Staten, de grote verschillen in marktaandelen tussen buurlanden en op de distributie-infrastructuur en het nationale inkoopsysteem van de distributeurs.


w