Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Crime against the peace
Crime against the security of the State
NSS
National Security Strategy
National Security Strategy of the United States
SC
Security Council
Security of the State
Threat to national security
UN Security Council
UNSC
UNSCR 1325
United Nations Security Council
United Nations Security Council Resolution 1325
United States National Security Strategy

Vertaling van "united states national security strategy " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
National Security Strategy | National Security Strategy of the United States | National Security Strategy of the United States of America | United States National Security Strategy | NSS [Abbr.]

Amerikaanse Nationale Veiligheidsstrategie


threat to national security [ crime against the peace | crime against the security of the State | security of the State ]

aanslag op de staatsveiligheid [ misdrijf tegen de staatsveiligheid | politiek delict ]


Security Council Resolution 1325 on Women, Peace and Security | United Nations Security Council Resolution 1325 | UNSCR 1325 [Abbr.]

Resolutie 1325 (2000) van de VN-Veiligheidsraad inzake vrouwen, vrede en veiligheid | VNVR-resolutie 1325


Security Council | UN Security Council | United Nations Security Council | SC [Abbr.] | UNSC [Abbr.]

Veiligheidsraad | Veiligheidsraad van de Verenigde Naties | VN-Veiligheidsraad | VNVR [Abbr.] | VR [Abbr.]


UN Security Council [ United Nations Security Council ]

Veiligheidsraad VN
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
– having regard to its resolution of 12 March 2014 on the United States National Security Agency surveillance programme, surveillance bodies in various Member States and their impact on EU citizens’ fundamental rights and on transatlantic cooperation in Justice and Home Affairs ,

– gezien zijn resolutie van 12 maart 2014 over het surveillanceprogramma van de NSA in de VS, toezichthoudende instanties in verschillende lidstaten en gevolgen voor de grondrechten van EU-burgers en voor de trans-Atlantische samenwerking op het gebied van justitie en binnenlandse zaken ,


– having regard to its resolution of 12 March 2014 on the United States National Security Agency surveillance programme, surveillance bodies in various Member States and their impact on EU citizens’ fundamental rights and on transatlantic cooperation in Justice and Home Affairs ,

– gezien zijn resolutie van 12 maart 2014 over het surveillanceprogramma van de NSA in de VS, toezichthoudende instanties in verschillende lidstaten en gevolgen voor de grondrechten van EU-burgers en voor de trans-Atlantische samenwerking op het gebied van justitie en binnenlandse zaken ,


– having regard to its resolution of 12 March 2014 on the United States National Security Agency surveillance programme, surveillance bodies in various EU Member States and their impact on EU citizens’ fundamental rights and on transatlantic cooperation in Justice and Home Affairs,

– gezien zijn resolutie van 12 maart 2014 over het surveillanceprogramma van de NSA in de VS, toezichthoudende instanties in verschillende lidstaten en gevolgen voor de grondrechten van EU-burgers en voor de trans-Atlantische samenwerking op het gebied van justitie en binnenlandse zaken,


31. Welcomes the adoption on 18 November 2014 of the EU Cyber Defence Policy Framework, setting out five priorities for cyberdefence in the context of the CSDP and clarifying the role of different actors; welcomes the framework’s goal of supporting the development of national cyberdefence capabilities and strengthening the protection of communication networks used for CSDP instruments; underlines the importance of achieving a common level of cybersecurity among the Member States ...[+++]

31. is ingenomen met de goedkeuring op 18 november 2014 van het EU-beleidskader voor cyberdefensie, waarin vijf prioriteiten zijn vastgesteld voor cyberdefensie in het kader van het GVDB en waarin de rol van de verschillende actoren wordt verduidelijkt; is verheugd over het feit dat met het kader wordt beoogd de ontwikkeling van nationale capaciteiten op het gebied van cyberdefensie te ondersteunen en de bescherming van communicatienetwerken voor de GVDB-instrumenten te versterken; benadrukt dat een gemeenschappelijk niveau van cyberveiligheid in de lidstaten moet word ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
31. Welcomes the adoption on 18 November 2014 of the EU Cyber Defence Policy Framework, setting out five priorities for cyberdefence in the context of the CSDP and clarifying the role of different actors; welcomes the framework’s goal of supporting the development of national cyberdefence capabilities and strengthening the protection of communication networks used for CSDP instruments; underlines the importance of achieving a common level of cybersecurity among the Member States ...[+++]

31. is ingenomen met de goedkeuring op 18 november 2014 van het EU-beleidskader voor cyberdefensie, waarin vijf prioriteiten zijn vastgesteld voor cyberdefensie in het kader van het GVDB en waarin de rol van de verschillende actoren wordt verduidelijkt; is verheugd over het feit dat met het kader wordt beoogd de ontwikkeling van nationale capaciteiten op het gebied van cyberdefensie te ondersteunen en de bescherming van communicatienetwerken voor de GVDB-instrumenten te versterken; benadrukt dat een gemeenschappelijk niveau van cyberveiligheid in de lidstaten moet word ...[+++]


In the context of the implementation of the European Union Strategy for Security and Development in the Sahel, EUCAP Sahel Niger shall aim at enabling the Nigerien authorities to define and implement their own national Security Strategy.

In het kader van de uitvoering van de strategie van de Europese Unie voor veiligheid en ontwikkeling in de Sahel, heeft EUCAP SAHEL Niger tot doel de Nigerese autoriteiten in staat te stellen hun eigen nationale veiligheidsstrategie uit te stippelen en te implementeren.


In the United States, the Securities and Exchange Commission issued rule 2-a7 which has addressed this issue since 2010. On 19 November 2012 (2), the Financial Stability Oversight Council (FSOC), the United States' regulatory authority, began to revise the rules in force, putting forward proposals very similar to those issued by the Commission: the requirement to establish a capital buffer, to move to variable net asset value MMFs, to carry out very short term investments ...[+++]

De Amerikaanse SEC heeft hiertoe in 2010 de 2-a7-norm uitgevaardigd, waarna de FSOC (Financial Stability Oversight Council), de bevoegde regulerende overheid van de VS, op 19 november 2012 (2) het startsein heeft gegeven voor een herziening van de aanstaande regelgeving. De hypotheses die voor deze herziening worden voorgesteld, lijken erg op dat wat de Commissie wil: verplichtingen om een kapitaalbuffer aan te leggen, om over te stappen op MMF's met een variabele NAV, om op zeer korte termijn te investeren en om de markt vaker over de samenstelling van investeringsportefeuilles te informeren.


In order effectively to implement the National Security Strategy, an Action Plan for the Restructuring and Modernisation of the Security and Defence Sectors was presented by the Government of Guinea-Bissau in September 2007, and the institutional framework for the implementation of this Action Plan was established.

Met het oog op de concrete uitvoering van de nationale veiligheidsstrategie heeft de regering van Guinee-Bissau in september 2007 een actieplan voor de herstructurering en modernisering van de veiligheids- en defensiesector gepresenteerd en is het institutionele kader voor de implementatie van dit actieplan vastgesteld.


In November 2006, the Government of Guinea-Bissau presented a National Security Strategy underlining its commitment to implement SSR.

De regering van Guinee-Bissau heeft in november 2006 een nationale veiligheidsstrategie voorgesteld waaruit haar inzet voor het doorvoeren van hervormingen in de veiligheidssector blijkt.


Continue to align civilian control of the military with practice in EU Member States. Ensure that civilian authorities fully exercise their supervisory functions, in particular as regards the formulation of the national security strategy and its implementation. Take steps towards bringing about greater accountability and transparency in the conduct of security affairs.

Voortgaan met de aanpassing van de civiele controle op het leger aan de in EU-lidstaten gangbare praktijken; ervoor zorgen dat de civiele autoriteiten hun toezichtsbevoegdheden ten volle uitoefenen, vooral wat betreft het nationale veiligheidsbeleid en de uitvoering daarvan; stappen zetten naar grotere aansprakelijkheid en transparantie bij het afhandelen van veiligheidskwesties.




datacenter (1): www.wordscope.nl (v4.0.br)

'united states national security strategy' ->

Date index: 2023-11-06
w