Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Anankastic neurosis obsessive-compulsive neurosis
Borderline
Community act
Community legal act
Complementary Act of Stockholm
EC act
EU act
EU legal act
Entire muscle acting on back
European Union act
European Union legal act
Explosive
Law on Labour Relations at the Workplace
Law on the Constitution of Enterprises
POP Convention
Personality
Stockholm Act
Stockholm Convention
Stockholm Convention on Persistent Organic Pollutants
Stockholm syndrome
The act of building something
Workplace Labour Relations Act
Workplace Labour Relations Law
Works Constitution Act
Works council constitution act

Vertaling van "stockholm act " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
Complementary Act of Stockholm | Complementary Act of Stockholm of July 14, 1967, to the Hague Agreement Concerning the International Deposit of Industrial Designs | Stockholm Act

Aanvullende Akte van Stockholm | Akte van Stockholm van 14 juli 1967 ter aanvulling van de Schikking van 's-Gravenhage betreffende het internationaal depot van tekeningen en modellen van nijverheid, van 6 november 1925, herzien te Londen op 2 juni 1934 en te 's-Gravenhage op 28 november 1960 en aangevuld door de Aanvullende Akte van Monaco van 18 november 1961


POP Convention | Stockholm Convention | Stockholm Convention on Persistent Organic Pollutants

Verdrag van Stockholm inzake persistente organische verontreinigende stoffen


Definition: The essential feature is recurrent obsessional thoughts or compulsive acts. Obsessional thoughts are ideas, images, or impulses that enter the patient's mind again and again in a stereotyped form. They are almost invariably distressing and the patient often tries, unsuccessfully, to resist them. They are, however, recognized as his or her own thoughts, even though they are involuntary and often repugnant. Compulsive acts or rituals are stereotyped behaviours that are repeated again and again. They are not inherently enjoyable, nor do they result in the completion of inherently useful tasks. Their function is to prevent some o ...[+++]

Omschrijving: Het essentiële kenmerk bestaat uit zich herhalende dwanggedachten of dwanghandelingen. Dwanggedachten zijn ideeën, beelden of impulsen die in stereotiepe vorm steeds maar weer de gedachten van de betrokkene binnendringen. Ze zijn vrijwel onveranderlijk verontrustend en de betrokkene tracht dikwijls, zonder succes, zich ertegen te verzetten. Ze worden evenwel herkend als zijn of haar eigen gedachten, ondanks hun onwillekeurige en vaak weerzinwekkende aard. Dwanghandelingen of rituelen zijn stereotiepe gedragingen die steeds maar weer worden herhaald. Ze zijn niet aangenaam op zichzelf en leiden ook niet tot de voltooiing van ...[+++]




EU act [ Community act | Community legal act | EC act | EU legal act | European Union act | European Union legal act ]

handeling van de EU [ besluit van de EG | communautair besluit | EG-besluit | handeling van de Europese Unie | rechtshandeling van de EU | rechtshandeling van de Europese Unie ]


Definition: Personality disorder characterized by a definite tendency to act impulsively and without consideration of the consequences; the mood is unpredictable and capricious. There is a liability to outbursts of emotion and an incapacity to control the behavioural explosions. There is a tendency to quarrelsome behaviour and to conflicts with others, especially when impulsive acts are thwarted or censored. Two types may be distinguished: the impulsive type, characterized predominantly by emotional instability and lack of impulse control, and the borderline type, characterized in addition by disturbances in self-image, aims, and intern ...[+++]

Omschrijving: Een persoonlijkheidsstoornis die wordt gekenmerkt door een duidelijke neiging tot impulsief handelen zonder rekening te houden met de gevolgen; de stemming is onberekenbaar en grillig. Er bestaat een neiging tot emotionele uitbarstingen en een onvermogen de heftige gedragsuitingen te beheersen. Er is een neiging tot ruziezoekerig gedrag en conflicten met anderen, vooral wanneer impulsieve daden worden verijdeld of gecontroleerd. Er kunnen twee typen worden onderscheiden: het impulsieve type, vooral gekenmerkt door emotionele instabiliteit en gebrekkige impulsbeheersing en het borderlinetype, dat bovendien wordt gekenmerkt ...[+++]


Definition: Disorder characterized by multiple acts of, or attempts at, setting fire to property or other objects, without apparent motive, and by a persistent preoccupation with subjects related to fire and burning. This behaviour is often associated with feelings of increasing tension before the act, and intense excitement immediately afterwards.

Omschrijving: Gedrag dat wordt gekenmerkt door herhaaldelijke daadwerkelijke- of pogingen tot, brandstichting in gebouwen of andere objecten, zonder duidelijk motief en door een voortdurende preoccupatie met onderwerpen die met vuur en brand van doen hebben. Dit gedrag gaat vaak samen met gevoelens van toegenomen spanning voor de daad en intense opwinding direct na de uitvoering ervan.


Labour/Management Relations Act | Law on Labour Relations at the Workplace | Law on the Constitution of Enterprises | Workplace Labour Relations Act | Workplace Labour Relations Law | Works Constitution Act | works council constitution act

wet houdende organisatie van het bedrijfsleven | wet op de ondernemingsgraden




Entire muscle acting on back

gehele spier werkend op rug
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
11. Urges the Commission to propose a comprehensive strategy and legislative acts to fight violence against women as promised in the Stockholm Action Programme and as requested by Parliament in several resolutions; reiterates the need for a legislative criminal-law instrument to be launched by the Commission in order to combat violence against women and children in all its forms and to safeguard their rights and fight; also calls on the Commission and the Member States to establish an EU Coordinator on violence against women;

11. dringt er bij de Commissie op aan een alomvattende strategie en wetgevingshandelingen voor te stellen om geweld tegen vrouwen te bestrijden, zoals beloofd in het actieplan ter uitvoering van het programma van Stockholm en zoals door het Parlement gevraagd is in verschillende resoluties; wijst nogmaals op de noodzaak van een strafrechtelijk wetgevingsinstrument van de hand van de Commissie om iedere vorm van geweld tegen vrouwen en kinderen te bestrijden en hun rechten te vrijwaren; verzoekt de Commissie en de lidstaten voorts een EU-coördinator voor geweld tegen vrouwen in te stellen;


4. Reiterates its call on the Commission to submit, without delay, a proposal for an EU legislative act to establish prevention measures against all forms of violence against women (including FGM) and, as indicated in the Stockholm Programme, a comprehensive EU strategy on the issue, including further structured joint action plans to end FGM in the EU;

4. herhaalt zijn verzoek aan de Commissie om onverwijld een voorstel in te dienen voor een wetgevingshandeling van de EU tot vaststelling van preventiemaatregelen ten aanzien van alle vormen van geweld tegen vrouwen (waaronder VGV) en, zoals aangegeven in het programma van Stockholm, een omvattende EU-strategie ten aanzien van dit vraagstuk, inclusief meer gestructureerde gezamenlijke actieplannen ter beeïndiging van VGV in de EU;


2012 Stockholm International Film Festival, Best Feature, Best Act, Best Design, Best Music

2012 Internationaal Filmfestival Stockholm, beste film, beste acteur, beste design, beste muziek


The Stockholm Programme has reaffirmed the need to act against illegal immigration, and, furthermore, it is clear from the Stockholm Programme and from the Council’s conclusions of December 2009, that we need to conclude readmission agreements with Turkey and, in the meantime, apply the existing bilateral agreements.

In het Programma van Stockholm is opnieuw gewezen op de noodzaak om op te treden tegen illegale immigratie. Bovendien is het duidelijk dat uit het Programma van Stockholm, en ook uit de conclusies van de Raad van december 2009, moet worden afgeleid dat zo snel mogelijk overnameovereenkomsten met Turkije moeten worden gesloten en dat in de tussentijd de bestaande bilaterale overeenkomsten toegepast moeten worden.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
With their measures to tackle air pollution, traffic and congestion levels, greenhouse gas emissions, and waste and waste water management, Stockholm and Hamburg can act as role models for the rest of Europe".

Met hun maatregelen om luchtvervuiling, verkeersopstoppingen, uitstoot van broeikasgassen, afval en afvalwaterbehandeling aan te pakken kunnen Stockholm en Hamburg dienen als voorbeeld voor de rest van Europa.


(i) Paris Convention for the Protection of Industrial Property as last revised at Stockholm (Stockholm Act 1967);

(i) Verdrag van Parijs tot bescherming van de industriële eigendom, laatstelijk gewijzigd in Stockholm (Akte van Stockholm, 1967);


4. Requests that the Lisbon policy mix of mutually supportive economic reform, full employment, social cohesion and sustainable development should be reinforced through concrete measures which increase the potential for growth and job creation; calls for a coherent package of initiatives in Barcelona to illustrate Europe's ability to act in a short-term perspective while remaining committed to the objectives of Lisbon, as complemented in Stockholm and Göteborg; calls for better recognition of the need to foster entrepreneurship and to take the necessary steps to encourage SMEs, already the largest employers in the EU, to employ more pe ...[+++]

4. verzoekt de beleidsmix van Lissabon van wederzijds ondersteunende economische hervormingen, volledige werkgelegenheid, sociale samenhang en duurzame ontwikkeling te versterken door concrete maatregelen die het potentieel van groei en schepping van werkgelegenheid vergroten; pleit voor een coherent pakket van initiatieven in Barcelona, hetgeen het vermogen van Europa om handelend optreden in een perspectief op korte termijn illustreert, daarbij tevens vasthoudend aan de doelstellingen van Lissabon, zoals deze in Stockholm en Göteborg zijn aangevuld; wenst een betere erkenning van het feit dat het nodig is het ondernemerschap te bevor ...[+++]


The failure of the Stockholm European Council to agree on a timetable for final liberalisation of the European gas and electricity markets is disappointing, and the Commission is urged to act on Conclusion 17 of the Stockholm European Council, stating that the Commission shall ‘ensure that those enterprises which still benefit from a monopoly situation on their national market will not unduly benefit from that situation’, and to investigate the acquisition activities of firms in the electricity sector and the setting of electricity tariffs in the context of Community rules on illegal State aid.

Ik ben dan ook teleurgesteld dat de Europese Raad van Stockholm er niet in geslaagd is om een tijdschema voor de definitieve liberalisering van de Europese gas- en elektriciteitsmarkten vast te leggen en vraag de Commissie met aandrang om een degelijke uitvoering te geven aan conclusie 17 van diezelfde Europese Raad, dat zij (de Commissie) erop zal toezien dat de ondernemingen die nog altijd het voordeel van een monopoliepositie op hun nationale markt hebben, geen onrechtmatig voordeel uit die situatie behalen en dat ze een onderzoek ...[+++]


The limitation of interconnection capacity would also act as an obstacle to potential exports from the Iberian Peninsula to France". This decision shows that whenever there are reasons to intervene and enforce competition rules in the energy sector, as urged by the Stockholm Council, the Commission is ready to act promptly.

"Uit deze beslissing blijkt dat wanneer er redenen zijn om op te treden en de mededingingsregels in de energiesector te handhaven, zoals vereist door de Raad van Stockholm, de Commissie bereid is om onmiddellijk in te grijpen.


Between 1994 and 1997 OA may not act as price leader on the scheduled routes Athens-Stockholm and Athens-London. 2. Furthermore, throughout the period of validity of the plan, the number of seats offered by OA on scheduled flights within the European Economic Area, apart from flights between the Greek mainland and the islands, shall not exceed that offered by it on the same market in 1993 (3 427 500 seats), although account will be taken of a possible increase proportional to the growth of the market in question.

In de periode 1994-1997 mag OA zich niet als goedkoopste maatschappij ("price leader") gedragen op de vaste verbindingen Athene-Stockholm en Athene-Londen. 2. Voor de volledige duur van het plan mag het stoelenaanbod van OA op de geregelde vluchten binnen de Europese Economische Ruimte, de verbindingen tussen het Griekse vasteland en de eilanden buiten beschouwing gelaten, niet groter zijn dan het stoelenaanbod van OA op de EER-markt in 1993 (3.427.500 stoelen), waarbij wel ruimte wordt gelaten voor een eventuele stijging die evenredig is aan de groei van de betreffende markt.


w