Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Animal behaviour trainer
Animal trainer
Animal trainers
Canine trainer
Distance-learning trainer
FNPT II
FSTD
Flight and Navigation Procedures Trainer
Flight and Navigation Procedures Trainer - Type-II
Flight simulation training device
Gastrointestinal system
Ground flying trainer
ICT instructor
ICT trainer
Personal trainer
Personal trainer & sport therapist
Personal trainer and sport therapist
STD
Synthetic flight trainer
Synthetic training device
System trainer
Vocational trainer
Well-being personal trainer

Vertaling van "system trainer " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
distance-learning trainer | ICT instructor | ICT trainer | system trainer

software trainer | trainer computervaardigheden | ict trainer | ICT trainer


animal behaviour trainer | canine trainer | animal trainer | animal trainers

begeleider op een puppycursus | hondentrainer | dierentrainer | paardentrainer


personal trainer & sport therapist | personal trainer and sport therapist | personal trainer | well-being personal trainer

personal coach | persoonlijk fitnessbegeleidster | personal fitness trainer | personal trainer


flight simulation training device | ground flying trainer | synthetic flight trainer | synthetic training device | FSTD [Abbr.] | STD [Abbr.]

vluchtnabootsingsinstrument


Protocol on procedures governing the reclassification of specific models or versions of combat-capable trainer aircraft into unarmed trainer aircraft

Protocol inzake procedures betreffende de reclassificering van bepaalde modellen of versies van lesvliegtuigen met gevechtscapaciteit als onbewapende lesvliegtuigen


Flight and Navigation Procedures Trainer - Type-II | Flight and Navigation Procedures Trainer (type II) | FNPT II [Abbr.]

vlucht- en navigatieproceduretrainer - type II | FNPT II [Abbr.]




agents primarily acting on smooth and skeletal muscles and the respiratory system anaesthetics (general)(local) drugs affecting the:cardiovascular system | gastrointestinal system | hormones and synthetic substitutes systemic and haematological agents systemic antibiotics and other anti-infectives therapeutic gases topical preparations vaccines water-balance agents and drugs affecting mineral and uric acid metabolism

anesthetica (algemeen)(lokaal) | geneesmiddelen aangrijpend op hart en vaatstelsel | geneesmiddelen aangrijpend op spijsverteringsstelsel | hormonen en synthetische substituten | lokaal aangrijpende preparaten | middelen aangrijpend op waterhuishouding en geneesmiddelen met werking op mineralenhuishouding en urinezuurmetabolisme | middelen met primaire werking op gladde spieren en skeletspieren en op ademhalingsstelsel | systemische antibiotica en overige anti-infectiemiddelen | systemische en hematologische middelen | therapeutische gassen | vaccins


This syndrome is characterized by the association of global developmental delay, osteopenia and skin anomalies. To date, only three cases (two brothers and one unrelated girl) have been reported. Central nervous system anomalies manifest as poor lang

algemene ontwikkelingsachterstand, osteopenie, ectodermaal defect-syndroom


A rare multiple malformation syndrome with characteristics of severe intrauterine growth retardation, severe microcephaly with a sloping forehead, severe ichthyosis (collodion baby type), and facial dysmorphism. Severe central nervous system defects

syndroom van Neu-Laxova
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
These themes are also educational priorities for European-scale technological demonstration projects, intended not only to prepare the infrastructure (emerging technologies, mobile systems) but also to develop services and content relevant to teachers, trainers, students, workers and, more generally, the European public as a whole in the knowledge society.

Daarnaast vormen dit onderwijsprioriteiten voor technologische demonstratieprojecten op Europees niveau gericht op het ontwikkelen van infrastructuur (technologische vernieuwingen, mobiele systemen) en het ontwikkelen van diensten en inhouden die relevant zijn voor leerkrachten, opleiders, studenten, werknemers en, in het algemeen, de Europese burger in de kennismaatschappij.


Expresses its concern at the fact that half of teacher trainers in OECD countries feel that teacher training systems do not sufficiently prepare them to handle diversity effectively, and encourages the Member States concerned to guarantee ongoing professional support for teachers in this field, equipping them with the necessary pedagogical competencies on the topics of migration and acculturation and enabling them to utilise diversity as a rich source for learning in classrooms; advocates better utilisation of the potential of peer-l ...[+++]

spreekt zijn bezorgdheid uit over het feit dat de helft van de lerarenopleiders in de OESO-landen van mening is dat de systemen voor lerarenopleiding hen er onvoldoende op voorbereiden om effectief om te gaan met diversiteit en moedigt de betrokken lidstaten aan permanente professionele ondersteuning te garanderen voor leraren op dit gebied, om hen uit te rusten met de nodige pedagogische vaardigheden wat de kwesties van migratie en acculturatie betreft en hen in staat te stellen diversiteit te gebruiken als rijke leerbron in de klassen; pleit voor een beter gebruik van het potentieel van peer-learningactiviteiten onder de lidstaten.


While maintaining a strong emphasis on student mobility, support for teachers, trainers and youth workers will be strengthened because of their 'multiplier' effect – they are more likely to achieve a systemic impact when they put into practice what they have learned abroad when they return to their home institutions.

De nadruk zal blijven liggen op de mobiliteit van studenten, maar de ondersteuning voor docenten, opleiders en jeugdwerkers zal versterkt worden vanwege hun "multiplicatoreffect" – zij zullen waarschijnlijk een systemische impact hebben als zij na hun terugkeer naar hun eigen instellingen in praktijk brengen wat zij in het buitenland hebben geleerd.


V. whereas part of the solution for unemployment may be the development of high-quality vocational education and training systems, with highly qualified teachers and trainers, innovative learning methods, high-quality infrastructure and facilities and a high labour market relevance, offering pathways to further education and training;

V. overwegende dat de ontwikkeling van hoogstaande beroepsonderwijs- en opleidingsstelsels kan bijdragen aan de vermindering van de werkloosheid, en dat deze stelsels moeten worden voorzien van hooggeschoolde onderwijzers en opleiders, innovatieve leermethodes, hoogstaande leerinfrastructuur en -faciliteiten en een hoge arbeidsmarktrelevantie, alsook trajecten naar voortgezet onderwijs/voortgezette opleiding moeten omvatten;


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
65. Asks the Member States to create better training opportunities for trainers and lay the foundations for a facilitative learning partnership, particularly at regional and local level, with a view to securing the effectiveness of vocational education and training systems, as well as the efficient and successful passing down of knowledge;

65. verzoekt de lidstaten betere opleidingsmogelijkheden voor opleiders en de basis te leggen voor een stimulerend partnerschap op het gebied van leren, in het bijzonder op lokaal en regionaal niveau, zodat de stelsels voor beroepsonderwijs en –opleiding doeltreffend kunnen functioneren en kennis efficiënt en succesvol kan worden doorgegeven;


The joint interim report of the Council and the Commission of 23 February 2006 on the implementation of the ‘Education Training 2010’ work programme, which emphasised that ‘investment in the training of teachers and trainers and the strengthening of leadership for education and training institutions are crucial to improving the efficiency of education and training systems

het gezamenlijke tussentijdse verslag van de Raad en de Commissie van 23 februari 2006 over de uitvoering van het werkprogramma „Onderwijs en opleiding 2010”, waarin het volgende wordt benadrukt: „Wil men de onderwijs- en opleidingsstelsels doeltreffender maken, dan moet ook worden geïnvesteerd in de opleiding van leerkrachten en praktijkopleiders en moet worden gezorgd voor een sterker leiderschap in onderwijs- en opleidingsinstellingen”


Promoting the mobility of workers, learners and trainers from one system to another, and from one country to another, requires the implementation of the common European tools for the transparency and recognition of qualifications, such as Europass, the European Qualifications Framework (EQF), the European Credit Transfer System (ECTS) and the future European Credit System for VET (ECVET).

Om de mobiliteit van werknemers, lerenden en opleiders tussen diverse stelsels en landen te bevorderen moeten de gemeenschappelijke Europese instrumenten voor transparantie en erkenning van kwalificaties worden toegepast: Europass, het Europees kwalificatiekader (EKK), het Europees systeem voor de overdracht van studiepunten (ECTS) en het toekomstige Europees systeem van studiepuntenoverdracht voor beroepsonderwijs en -opleiding (ECVET).


Upgrading the initial and in-service training of teachers and trainers so that their skills respond both to the changes in society and expectations, and to the varied groups involved (all ages of young people in initial education and training, and a wide spectrum of ages of adults; people with specific learning difficulties, and with personal or societal difficulties; etc.) is a major challenge to the education systems over the next 10 years.

Een van de grootste uitdagingen voor de onderwijsstelsels in de komende tien jaar is de verbetering van de initiële en vervolgopleiding van onderwijsgevenden en opleiders, zodat hun vaardigheden beantwoorden aan de veranderingen in de samenleving en de daar levende verwachtingen en afgestemd zijn op de verschillende betrokken groepen (jongeren van uiteenlopende leeftijdscategorieën die initieel onderwijs en initiële scholing volgen en zeer uiteenlopende groepen volwassenen, personen met bijzondere leermoeilijkheden en persoonlijke of maatschappelijke problemen, enz.).


to take all the measures they deem appropriate to ensure that a teacher or trainer moving to another Member State for a limited period , who comes under the tax system of one Member State but is covered by the social security system of another Member State, is treated as favourably in respect of social security contributions and tax deductions as if they came under the tax and social security system of only one Member State.

alle door hen dienstig geachte maatregelen te treffen om te waarborgen dat een leerkracht of opleider die gedurende beperkte tijd mobiel is en die onder het belastingsstelsel van de ene lidstaat en onder het socialezekerheidsstelsel van een andere lidstaat valt een even gunstige behandeling krijgt als wanneer hij, vanuit het oogpunt van de sociale bijdragen en de te betalen belastingen, afhankelijk zou zijn van het fiscale en sociale stelsel van één enkele lidstaat ;


Particular attention should be paid to the needs of small and medium-sized enterprises; national quality assurance and improvement in line with the Council Conclusions on Quality Assurance in VET ; improving public and private investment in VET through the development of balanced and shared funding and investment mechanisms; increased transparency of VET systems; stronger leadership of institutions and/or training providers within national strategies; highly qualified teachers and trainers who undertake continuous professional de ...[+++]

Er moet bijzondere aandacht worden besteed aan de behoeften van het midden- en kleinbedrijf; kwaliteitsborging en -verbetering op nationaal niveau, overeenkomstig de conclusies van de Raad inzake kwaliteitsborging in beroepsonderwijs en -opleiding ; verbetering van overheidsinvesteringen en particuliere investeringen in beroepsonderwijs en -opleiding door de ontwikkeling van evenwichtige en gezamenlijke financierings- en investeringsmechanismen verbetering van de transparantie van de beroepsonderwijs- en opleidingsstelsels; meer leiderschap op het niveau van de instellingen en/of opleidingsverstrekkers in het kader van nationale strat ...[+++]




datacenter (1): www.wordscope.nl (v4.0.br)

'system trainer' ->

Date index: 2021-07-25
w