Naturally, what we do not agree on is the unilateral establishment of tax on kerosene, as a unilateral d
ecision without the backing of the ICAO would have a minimal impact on the environment, would create legal problems, would damage competition among European airlines and would consequently affect users, who would see their tariffs rise. It would also be essential that, before taking any measures with regard
to the adoption of taxes on the aviation industry, a study should be
carried o ...[+++]ut on the costs and benefits that these measures would imply.
Waar wij echter niet mee instemmen is een unilaterale heffing op kerosine. Zonder steun van de ICAO heeft een dergelijke eenzijdige maatregel nauwelijks uitwerking op het milieu en geeft bovendien aanleiding tot juridische problemen. Daarnaast is een dergelijk unilateraal optreden schadelijk voor de concurrentiepositie van de Europese luchtvaartmaatschappijen en dus ook voor de luchtreiziger die geconfronteerd zal worden met hogere tarieven. Voor er fiscale heffingen van wat voor aard dan ook worden opgelegd aan de luchtvaartindustrie dient er sowieso een kosten-batenanalyse plaats te vinden van de gevolgen van dergelijke maatregelen.