Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Computer science instructor
Computer science lecturer
Higher education computer science teacher
Higher education politics teacher
Higher education space science teacher
ITE
ITT
Initial teacher education
Initial teacher training
Lecturer in space science
Political science teacher
Political studies instructor
Politics lecturer
Space science lector
Space science lecturer
Specialist lecturer in computer science
Teacher training and education science

Vertaling van "teacher training and education science " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
teacher training and education science

lerarenopleiding en onderwijskunde


initial teacher education | initial teacher training | ITE [Abbr.] | ITT [Abbr.]

eerste opleiding van onderwijsgevenden


college of education-new primary teacher-training course

pedagogische academie voor het basisonderwijs


political science teacher | political studies instructor | higher education politics teacher | politics lecturer

docente politicologie hoger onderwijs | lector politieke wetenschappen | docent politicologie hoger onderwijs | docente politieke wetenschappen hoger onderwijs


computer science instructor | higher education computer science teacher | computer science lecturer | specialist lecturer in computer science

docente computerwetenschap hoger onderwijs | lector computerwetenschap | docent computerwetenschappen hoger onderwijs | docent informatica hoger onderwijs


higher education space science teacher | space science lector | lecturer in space science | space science lecturer

lector ruimtevaart | lector ruimtevaarttechniek | docent ruimtevaart hoger onderwijs | docent ruimtewetenschap hoger onderwijs
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
For example, the EIB can finance infrastructure and equipment allowing the use of information technology in schools and universities, as well as for teacher training, creating educational multimedia and virtual libraries or universities, or the networking of research centres.

Zo kan de EIB steun verlenen voor infrastructuur en apparatuur in verband met het gebruik van de nieuwe informatietechnologieën op scholen en universiteiten, alsook voor de opleiding van leerkrachten, de ontwikkeling van educatieve multimedia-inhouden, virtuele bibliotheken of universiteiten en netwerken van onderzoekscentra.


(b) encouraging the definition and implementation of new courses and curricula, teacher training and educational material for promoting interdisciplinary approaches to nanotechnology both at school and graduate level.

b) het stimuleren van de afbakening en implementatie van nieuwe cursussen en studieprogramma's, de opleiding van docenten en de ontwikkeling van lesmateriaal ter bevordering van een interdisciplinaire benadering van de nanotechnologie, zowel op school als op universitair niveau.


Strong support for teachers, trainers, school leaders and other members of educational staff, who play a key role in ensuring the success of learners and in implementing education policy: Many Member States report measures for enhancing teacher training and emphasise the initial education and continuing professional development ...[+++]

Goede ondersteuning van leerkrachten, opleiders, schoolleiders en andere leden van het onderwijzend personeel, die een cruciale rol spelen in het welslagen van lerenden en in de uitvoering van het onderwijsbeleid: vele lidstaten doen melding van maatregelen voor een betere lerarenopleiding en benadrukken dat de initiële opleiding en de permanente professionele ontwikkeling van leerkrachten en opleiders geschikt moeten zijn voor het beoogde doel, waarbij onderwerp, didactische methode en praktijk worden gecombineerd.


European universities are directly concerned by scientific education, in particular because they train science teachers for secondary education.

De Europese universiteiten zijn rechtstreeks betrokken bij het wetenschappelijk onderwijs, met name omdat zij de wetenschapsleraren voor het middelbaar onderwijs opleiden.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
14. Welcomes the 26 January 2014 launch of the National Teacher Training Strategy – based on cooperation between UNESCO and the Government of Iraq – which will drive forward the process of teacher training and education as a means to increase learning opportunities throughout the country;

14. is verheugd over de nationale strategie voor lerarenopleiding, die op 26 januari 2014 van start is gegaan – op basis van samenwerking tussen de UNESCO en de regering van Irak – en de opleiding van leerkrachten en het onderwijs ten goede zal komen als een manier om de leermogelijkheden in het hele land te vergroten;


Believes that the success of education at all levels depends on well-trained teachers, and on their continually advancing professional training, thus requiring sufficient investment in teacher training.

is ervan overtuigd dat het succes van onderwijs op alle niveaus afhankelijk is van goed opgeleide leerkrachten en op hun voortdurend verbeterende beroepsopleiding, zodat toereikende investeringen in lerarenopleidingen nodig zijn.


34. Calls for the development of equal access, use of, and education on Information and Communication Technologies for girls and boys from pre-school education upwards, paying special attention to children and young people from rural areas, marginalised communities, and those with special needs, in order to improve digital literacy, disseminate effective educational policy instruments and improve teacher training so as to increase the number of female students and graduates in the areas of ...[+++]

34. roept op om werk te maken van gelijke toegang tot, gebruik van en onderwijs in informatie- en communicatietechnologie voor meisjes en jongens vanaf de kleuterleeftijd, waarbij bijzondere aandacht moet worden geschonken aan kinderen en jongeren in plattelandsgebieden, uit gemarginaliseerde gemeenschappen en met bijzondere behoeften, om de digitale geletterdheid te verbeteren, te zorgen voor de verspreiding van doeltreffende instrumenten inzake onderwijsbeleid en lerarenopleidingen te verbeteren, teneinde het aantal vrouwelijke studenten en afgestudeerden op het gebied van wetenschap, technologie, techniek en wiskunde omhoog te brengen ...[+++]


34. Calls for the development of equal access, use of, and education on Information and Communication Technologies for girls and boys from pre-school education upwards, paying special attention to children and young people from rural areas, marginalised communities, and those with special needs, in order to improve digital literacy, disseminate effective educational policy instruments and improve teacher training so as to increase the number of female students and graduates in the areas of ...[+++]

34. roept op om werk te maken van gelijke toegang tot, gebruik van en onderwijs in informatie- en communicatietechnologie voor meisjes en jongens vanaf de kleuterleeftijd, waarbij bijzondere aandacht moet worden geschonken aan kinderen en jongeren in plattelandsgebieden, uit gemarginaliseerde gemeenschappen en met bijzondere behoeften, om de digitale geletterdheid te verbeteren, te zorgen voor de verspreiding van doeltreffende instrumenten inzake onderwijsbeleid en lerarenopleidingen te verbeteren, teneinde het aantal vrouwelijke studenten en afgestudeerden op het gebied van wetenschap, technologie, techniek en wiskunde omhoog te brengen ...[+++]


32. Strongly believes that investing in early childhood education and care (ECEC), appropriately tailored to the sensitivity period and maturity level of each target group, brings greater returns than investing in any other stage of education; points out that investing in the early years of education has been proven to reduce later costs; believes also that the success of education at all levels depends on well-trained teachers, and on their continually advancing professional training ...[+++]

32. is er sterk van overtuigd dat investeringen in onderwijs en opvang voor jonge kinderen (OOJK), dat is afgestemd op de passende gevoelige periode en het ontwikkelingspeil van de betrokken doelgroep, meer opleveren dan investeringen in welke andere onderwijsfase dan ook; wijst erop dat er bewijzen zijn dat investeren in de eerste onderwijsjaren de latere kosten drukt; is er tevens van overtuigd dat het succes van onderwijs op alle niveaus afhankelijk is van goed opgeleide leerkrachten en op hun continue voortdurende beroepsopleiding en dat op grond daarvan toereikende investeringen in lerarenopleidingen nodig zijn;


16. Stresses the need to reform the syllabus at all levels of education and the content of school textbooks; recommends that the training of teachers and of other educational workers be directed towards fulfilling the requirements of a balanced gender policy and that gender policy issues form part of the training of teachers at teacher training and other faculties;

16. benadrukt de noodzaak de leerplannen op alle onderwijsniveaus en de inhoud van schoolboeken te veranderen; beveelt afstemming aan van de opleiding van leraren en overig onderwijspersoneel op de eisen van een evenwichtig genderbeleid, en opname van dat genderbeleid als onderdeel van lerarenopleidingen en aanverwante opleidingen;


w