Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Arrange parent teacher conference
Arrange parent teacher conferences
Arranging parent teacher conferences
Civil servants’ union
Develop instructional events for teachers
Kindergarten teacher
Nurse teacher
Nursery teacher
Offer teacher support
Pedagogical training
Plan parent teacher conference
Prepare training events for teachers
Professor
Provide teacher support
Provide training events for teachers
Provides teacher support
Providing teacher support
Relief teacher
Substitute teacher
Supply teacher
Supply training events for teachers
Teacher
Teacher exchange programme
Teacher exchange scheme
Teacher exchange system
Teacher training
Teachers' association
Teaching personnel
Teaching profession
Teaching staff
Union of civil servants

Vertaling van "teacher " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
offer teacher support | providing teacher support | provide teacher support | provides teacher support

ondersteuning aan leerkrachten bieden | ondersteuning aan leraren bieden


relief teacher | substitute teacher | supply teacher

invaller


teacher exchange programme | teacher exchange scheme | teacher exchange system

uitwisselingsprogramma van leraren | TES [Abbr.]


teacher [ professor | teaching staff | Teaching profession(STW) | teaching personnel(UNBIS) ]

leerkracht [ docent | leraar | onderwijzend personeel | professor ]


teacher training [ pedagogical training ]

opleiding van leerkrachten [ opleiding van opleiders | pedagogische opleiding ]




develop instructional events for teachers | supply training events for teachers | prepare training events for teachers | provide training events for teachers

opleidingsevenementen voor leerkrachten voorbereiden | trainingsevenementen voor leerkrachten voorbereiden


arrange parent teacher conferences | plan parent teacher conference | arrange parent teacher conference | arranging parent teacher conferences

ouderavond organiseren | oudercontact organiseren


kindergarten teacher | nursery teacher

kleuterleider | kleuteronderwijzer


civil servants’ union [ teachers' association | union of civil servants ]

ambtenarenvakbond [ vereniging van leerkrachten ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
It recommended that a mobility strategy be established at European level for language teachers to encourage bilateral and multilateral exchanges, support exchanges of prospective teachers and young teachers in particular, encourage the recognition of qualifications acquired through mobility, organise workshops and on-site working visits abroad as a form of teacher training, and set up a clearing system to match supply and demand across countries and institutions.

Aanbevolen wordt op Europees niveau een mobiliteitsstrategie voor taalleraren op te stellen om bi- en multilaterale uitwisselingen te stimuleren, uitwisselingen van met name aankomende en jonge leraren te ondersteunen, de erkenning van via mobiliteit verworven kwalificaties aan te moedigen, workshops en werkbezoeken ter plaatse in het buitenland te organiseren bij wijze van lerarenopleiding, en een clearingsysteem in te voeren om vraag en aanbod tussen landen en instellingen op elkaar af te stemmen.


The study looked at teaching practices and recommended catering for students with special needs through individual educational plans and team-teaching (language teacher and special needs teacher) and providing appropriate teacher training as part of mainstream training for prospective teachers.

Het onderzoek besteedde aandacht aan onderwijsmethoden en kwam met aanbevelingen hoe door middel van individuele leerplannen, team-teaching (taalleraar en leraar speciaal onderwijs) en een adequate lerarenopleiding in het kader van de reguliere opleiding van toekomstige leraren rekening kan worden gehouden met leerlingen met bijzondere behoeften.


There are more than 6 million teachers in Europe, and they play a vital role developing knowledge and skills as well as playing an important role in children’s development in society. The challenges faced by teachers are increasing as educational environments become more complex and heterogeneous.

In de mededeling wordt de kwaliteit van het onderwijs genoemd als een van de factoren die bijdragen tot het banenscheppend vermogen, het concurrentievermogen en het groeipotentieel van Europa in een globaliserende wereld, maar die ook bijdragen tot de prestaties van de leerlingen. Er zijn meer dan 6 miljoen leerkrachten in Europa, en zij spelen een essentiële rol bij de ontwikkeling van kennis en vaardigheden alsmede in de ontwikkeling van kinderen in de samenleving.


M. whereas it would be unfair to make teachers solely responsible for their educational activity; whereas it needs to be stressed that the ability of teachers to offer a proper education to all their pupils, create a climate in which all can live together, and reduce violent behaviour, is closely linked to the conditions in which they teach, the means of support available, the number of pupils with learning difficulties in class, the social and cultural environment in the school, the cooperation of families, and the social support received; whereas the level of teacher commitment depends to a large extent on society's commitment to ed ...[+++]

M. overwegende dat het niet rechtvaardig zou zijn om alleen leerkrachten verantwoordelijk te stellen voor hun onderwijsactiviteiten; overwegende dat benadrukt moet worden dat het vermogen van leerkrachten om goed onderwijs te geven aan al hun leerlingen, een klimaat te scheppen waarin allen kunnen samenleven en gewelddadig gedrag te verminderen, nauw verbonden is met de omstandigheden waarin ze lesgeven, de beschikbare ondersteunende middelen, het aantal leerlingen met leermoeilijkheden in elke klas, het sociale en culturele klimaat op scholen, de medewerking van gezinnen en de sociale steun die ze krijgen; overwegende dat de mate van ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
7. Urges that particular attention be paid to the initial induction of new teachers; encourages the development of support networks and mentoring programmes, through which teachers of proven experience and capacity can play a key role in new colleagues' training, passing on knowledge acquired throughout successful careers, promoting team-learning and helping to tackle drop-out rates among new recruits; believes that by working and learning together, teachers can help improve a school's performance and overall learning environment;

7. dringt erop aan dat met name aandacht wordt besteed aan de eerste introductie van nieuwe leerkrachten; steunt de ontwikkeling van ondersteunende netwerken en begeleidende programma's, waarin leerkrachten met bewezen ervaring en capaciteiten een essentiële rol kunnen vervullen bij de opleiding van nieuwe collega's, door het overdragen van kennis die in succesvolle loopbanen is opgedaan, het leren binnen een team te bevorderen en te helpen het probleem van het hoge percentage nieuwe leerkrachten dat snel stopt, aan te pakken; is van mening dat leerkrachten via samen werken en samen leren de prestaties van een school en de algemene lee ...[+++]


Use all available instruments, such as those forming part of the open method of coordination, the Lifelong Learning Programme, the 7th Framework Programme for Research and Technological Development and the European Social Fund, to promote — using an integrated approach — evidence-based knowledge relevant to teacher education policies, further initiatives on mutual learning, innovative teacher education projects and the mobility of teachers, teacher educators and student teachers.

Gebruik te maken van alle beschikbare instrumenten, zoals die van de open coördinatiemethode en het programma Een Leven Lang Leren, het zevende kaderprogramma voor onderzoek en technologische ontwikkeling en het Europees Sociaal Fonds, om — middels een geïntegreerde aanpak — empirische kennis die relevant is voor het beleid op het gebied van de lerarenopleiding, verdere initiatieven inzake wederzijds leren, innovatieve projecten in het kader van de lerarenopleiding en de mobiliteit van leraren, lerarenopleiders en leraren in opleiding te bevorderen.


This in turn presents teacher education institutions, teacher educators and schools with fresh challenges when developing or implementing programmes for both student teachers and practising teachers.

Dit stelt lerarenopleidingen en -opleiders en scholen op hun beurt voor nieuwe uitdagingen bij de ontwikkeling of uitvoering van programma's ten behoeve van leraren in opleiding en reeds actieve leraren.


– (EL) Mr President, in an effort to respond to the substantiated accusations and to the questions of parliamentarians and workers, the Commission has put forward as a first argument that it did not breach any agreement on the dismissal of 43 teachers, because the agreement did not contain a clause stating that it would employ the teachers for life. This response by the Commission truly illustrates that there are no arguments and exposes it irreparably vis-à-vis the employees.

– (EL) Mijnheer de Voorzitter, in haar poging om een antwoord te geven op de goed gedocumenteerde klachten en vragen van de afgevaardigden en de werknemers gebruikte de Commissie het argument dat het ontslag van de 43 docenten geen schending van het akkoord betekent, aangezien nergens in dat akkoord een bepaling voorkomt die zegt dat deze leraren hun hele leven lang kunnen aanblijven. Met dit antwoord geeft de Commissie duidelijk aan dat ze helemaal geen argumenten heeft, en daardoor staat zij voor schut in de ogen van de werknemers.


However, only 39% of primary school teachers, 50% of secondary school teachers and 58% of teachers in vocational and technical schools used the Internet as a teaching instrument.

Tevens is echter gebleken dat slechts 39% van de onderwijzers, 50% van de leerkrachten in het voortgezet onderwijs en 58% van de leraren in het beroeps- en technisch onderwijs het internet als onderwijsinstrument benutten.


There is therefore a need to facilitate the cultural preparation and initiation of the persons concerned into living, learning and working practices in different European countries, as well as their return under appropriate conditions, namely by training relevant contact persons of the target groups (university teachers and administrators, vocational teachers and trainers, teachers and head teachers, staff of sending and hosting organisations) interculturally, and to encourage educational and training establishments to appoint staff to coordinate and facilitate their intercultural training.

Dientengevolge moet de culturele voorbereiding en een eerste kennismaking met de leefwijze, de scholing en de werkomstandigheden in de verschillende Europese landen worden vergemakkelijkt, evenals de terugkeer van de betrokkenen onder goede omstandigheden in hun eigen land, vooral door het verstrekken van een interculturele opleiding ten behoeve van de relevante contactpersonen van de doelgroepen (docenten en administraties van universiteiten, docenten van beroepsopleidingen, leerkrachten en hoofden van onderwijsinstellingen, personeel van de organisaties die met de uitwisselingen belast zijn, zowel in het land van herkomst als in het ga ...[+++]


w