Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Expectation-driven thinking
Goal driven thinking
Goal-driven control structure
Top-down approach
Top-down control structure
Top-down thinking

Vertaling van "top-down control structure " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
expectation-driven thinking | goal driven thinking | goal-driven control structure | top-down approach | top-down control structure | top-down thinking

doelgerichte redenering
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Control of the measures is costly and the governance structure they operate in currently is inflexible and very much top-down with limited consultation with stakeholders.

Het kost veel om de maatregelen te controleren en er wordt gewerkt binnen een rigide, top-down beheersstructuur zonder veel overleg met de belanghebbenden.


In addition to high-level contacts, a number of lower-level dialogues have been established in the recent past, accentuating the gradual move from a relationship dominated by a top-down structure towards a relationship structure of multi-layered dialogues similar to the ones established with other major partners.

Naast de contacten op hoog niveau, werden kortgeleden een aantal dialogen op een lager niveau ingesteld, wat uitdrukking geeft aan de geleidelijke overgang van een van bovenaf gedomineerde relatie naar een structuur waarin op meerdere niveaus overlegd wordt, vergelijkbaar met de structuur met andere belangrijke partners.


Conceptually, there are two main routes: the first starts from micro-systems and miniaturises them ("top-down") and the second mimics nature by building structures starting at atomic and molecular level ("bottom-up").

In conceptueel opzicht zijn er twee fundamenteel verschillende benaderingen: bij de eerste gaat het om een verdere miniaturisering van bestaande microsystemen ("top-down") en bij de tweede wordt de natuur nagebootst door het bouwen van structuren uitgaande van de atomaire en moleculaire schaal ("bottom-up").


5. STRUCTURAL MEASURES - REINFORCING THE TOP-DOWN APPROACH

5. STRUCTURELE MAATREGELEN – DE TOP-DOWN-BENADERING VERSTERKEN


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Structural and Complementary Measures are closely linked to national priorities, introducing a strong top-down approach and allowing support for a wide range of activities.

Structurele en Aanvullende Maatregelen zijn nauw verbonden met de nationale prioriteiten. Zij geven sterke top-down impulsen en maken het mogelijk om zeer uiteenlopende activiteiten te steunen.


18. Reiterates its calls to enhance the responsibility, ownership, transparency and participation dimensions of the strategy by involving LRAs and all relevant civil society stakeholders and interested parties from the target-setting and development of objectives to the implementation, monitoring and evaluation of the strategy; insists on the crucial importance of a strengthened governance structure based on multi-level governance, incentive structures, an effective mixed top-down / bottom-up approach, the partnership model of cohesi ...[+++]

18. herhaalt zijn verzoek om de aspecten verantwoordelijkheid, inspraak, transparantie en participatie van de strategie te verbeteren door plaatselijke en regionale overheden en alle andere belanghebbende partijen uit het maatschappelijk middenveld erbij te betrekken, vanaf de vaststelling en ontwikkeling van de doelstellingen tot de tenuitvoerlegging, de monitoring en de evaluatie van de strategie; wijst op het cruciale belang van een versterkte governancestructuur op basis van meerlagig bestuur, aanmoedigingsregelingen, een effectieve mix van een top-down- en een bottom-up-aanpak, en het partnerschapsmodel van cohesiebeleid en publiek ...[+++]


18. Reiterates its calls to enhance the responsibility, ownership, transparency and participation dimensions of the strategy by involving LRAs and all relevant civil society stakeholders and interested parties from the target-setting and development of objectives to the implementation, monitoring and evaluation of the strategy; insists on the crucial importance of a strengthened governance structure based on multi-level governance, incentive structures, an effective mixed top-down / bottom-up approach, the partnership model of cohesi ...[+++]

18. herhaalt zijn verzoek om de aspecten verantwoordelijkheid, inspraak, transparantie en participatie van de strategie te verbeteren door plaatselijke en regionale overheden en alle andere belanghebbende partijen uit het maatschappelijk middenveld erbij te betrekken, vanaf de vaststelling en ontwikkeling van de doelstellingen tot de tenuitvoerlegging, de monitoring en de evaluatie van de strategie; wijst op het cruciale belang van een versterkte governancestructuur op basis van meerlagig bestuur, aanmoedigingsregelingen, een effectieve mix van een top-down- en een bottom-up-aanpak, en het partnerschapsmodel van cohesiebeleid en publiek ...[+++]


18. Reiterates its calls to enhance the responsibility, ownership, transparency and participation dimensions of the strategy by involving LRAs and all relevant civil society stakeholders and interested parties from the target-setting and development of objectives to the implementation, monitoring and evaluation of the strategy; insists on the crucial importance of a strengthened governance structure based on multi-level governance, incentive structures, an effective mixed top-down / bottom-up approach, the partnership model of cohesi ...[+++]

18. herhaalt zijn verzoek om de aspecten verantwoordelijkheid, inspraak, transparantie en participatie van de strategie te verbeteren door plaatselijke en regionale overheden en alle andere belanghebbende partijen uit het maatschappelijk middenveld erbij te betrekken, vanaf de vaststelling en ontwikkeling van de doelstellingen tot de tenuitvoerlegging, de monitoring en de evaluatie van de strategie; wijst op het cruciale belang van een versterkte governancestructuur op basis van meerlagig bestuur, aanmoedigingsregelingen, een effectieve mix van een top-down- en een bottom-up-aanpak, en het partnerschapsmodel van cohesiebeleid en publiek ...[+++]


225. Notes with concern that the use of blending in energy sector primarily focuses on large projects with less emphasis on local energy solutions; urges the Union to refrain from developing a top-down approach in developing energy infrastructure to ensure universal access to energy for all by 2030, bearing in mind that large scale infrastructures may not suit the economic and social structure of the country and fail to provide energy access to the poor, for whom smaller, ...[+++]

225. stelt met bezorgdheid vast dat het gebruik van gecombineerde financiering (blending) in de energiesector met name gericht is op grote projecten, waarbij minder nadruk op lokale energieoplossingen wordt gelegd; verzoekt de Unie met klem zich te onthouden van een van bovenaf georganiseerde aanpak voor de ontwikkeling van energie-infrastructuur met het oog op universele toegang tot energie tegen 2030, aangezien grootschalige infrastructuur niet altijd binnen de economische en sociale structuur van het land past en de armen – die meestal meer gebaat zijn bij kleinere, gedecentraliseerde en niet op het netwerk aangesloten energiebronnen ...[+++]


26. Notes with concern that the Africa-EU Energy Partnership (AEEP) and its sub-programme for renewable energy seems primarily to focus on large projects and interconnectors with less emphasis on local energy solutions; urges the EU to refrain from developing a top-down approach on developing energy infrastructure, bearing in mind that large-scale infrastructures may not suit the economic and social structure of the country and fail to provide energy access to the poor, f ...[+++]

26. merkt met bezorgdheid op dat het energiepartnerschap tussen Afrika en de EU zich met name lijkt te richten op grote projecten en interconnectoren waarbij minder nadruk op lokale energieoplossingen wordt gelegd; verzoekt de EU met klem zich te weerhouden van een van bovenaf georganiseerde aanpak voor de ontwikkeling van energie-infrastructuur, aangezien grootschalige infrastructuren niet altijd binnen de economische en sociale structuur van het land passen en de armen – die meestal meer gebaat zijn bij kleinere, lokale energiebronnen – geen toegang tot energie bieden;




datacenter (1): www.wordscope.nl (v4.0.br)

'top-down control structure' ->

Date index: 2023-12-22
w