Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Bell-less top
Center fired hot top
Closed type hotplate
Desk-top
Flat-topped mushroom
Flip-top pack
Flip-top package
Flip-top packet
Fruit pie pastry top and bottom
Full size
Gold top milk
High-end
Hinge-lid pack
Hinge-lid packet
Hinged-lid pack
Hinged-lid packet
Lap-top
Managers
Micro-computer
Microcomputer
Paul Wurth top
Personal computer
Portable computer
Senior management
Solid top
Solid-top hotplate
Top management
Top-of-mind
Top-of-the range
Wurth top

Vertaling van "topping " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
flip-top pack | flip-top package | flip-top packet | hinged-lid pack | hinged-lid packet | hinge-lid pack | hinge-lid packet

klapdoosje


center fired hot top | closed type hotplate | solid top | solid-top hotplate

gesloten kookplaat


bell-less top | Paul Wurth top | Wurth top

klokloos slagpantser


micro-computer [ desk-top | lap-top | microcomputer | personal computer | portable computer | Personal computer(STW) ]

microcomputer [ laptopcomputer | persoonlijke computer ]


Fruit pie pastry top and bottom

fruitvlaai met volledige korst






senior management [ top management | managers(UNBIS) ]

hoger kader


Full size | High-end | Top-of-the range

Prijzigst Top-of-the-range gamma-bovenkant


IN-CONTEXT TRANSLATIONS
In Europe Internet users have inherited a set of national Top Level Domains (ccTLDs) and have the possibility of registering in the few generic Top Level Domains (gTLDs) currently managed by the NSI company under contract from the United States Government.

In Europa hebben de internetgebruikers een reeks nationale Top Level Domains (ccTLD's) geërfd en hebben zij de mogelijkheid om zich te registreren in de weinige algemene Top Level Domains (gTLD's) die momenteel worden beheerd door de onderneming NSI die een contract heeft met de regering van Verenigde Staten.


to promote the use of internet networks and increase users' choice by providing an alternative to existing country code top-level domains (e.g. ‘.fr’ for France or ‘.it’ for Italy) or global generic top-level domains (e.g. ‘.com’, ‘.net’).

het gebruik van internetnetwerken promoten en de keuze voor gebruikers vergroten door een alternatief te bieden voor bestaande landcodetopniveaudomeinen (bijv. „.fr” voor Frankrijk of „.it” voor Italië) of generieke topniveaudomeinen (bijv. „.com”, „.net”).


Over the past ten years, the.eu country code Top Level Domain (ccTLD) has continued to market itself as an innovative and modern extension, very much able to both catch up with the legacy TLDs, which have been in the domain environment for three decades, and to compete with the new generic Top-Level Domains (gTLDs) which were introduced in 2014.

De afgelopen tien jaar heeft het landcode-topniveaudomein (ccTLD) zichzelf in de markt gezet als innovatieve en moderne extensie, die zeer wel in staat is om zowel op gelijk niveau te komen met de TLD's die sinds dertig jaar als domeinnaam gebruikt werden, als om te concurreren met de nieuwe generieke topniveaudomeinen (gTLD’s) die in 2014 zijn geïntroduceerd.


L. whereas most of the ‘top ten’ legislative measures identified in the Commission communication on this subject were already under way when the communication was issued; whereas some of the legislative proposals had already been presented at the time of the ’top ten’ consultation, and whereas some of them are now already closed;

L. overwegende dat de in de mededeling van de Commissie als „top 10” aangemerkte wetgevingsmaatregelen bij het verschijnen van de mededeling voor het merendeel al op komst waren; overwegende dat een deel van de wetgevingsvoorstellen ten tijde van de „top 10”-raadpleging al was gepresenteerd en dat sommige daarvan inmiddels reeds zijn afgerond;


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
25. Considers the ‘top ten’ consultation process to be a useful exercise, and its results to constitute an important signal from SMEs and the organisations representing them; calls on the Commission to continue this exercise on a regular basis through Eurobarometer; notes, however, a significant imbalance in the geographical distribution of responses to the ’top ten’ consultation process; invites the Commission to carry out an ex post evaluation of the reasons behind such an imbalance, so as to ensure that the information collected is not skewed by a lack of awareness or other factors that may have distorted the feedback collected;

25. beschouwt het „top 10”-raadplegingsproces als een nuttige exercitie en ziet het resultaat ervan als een belangrijk signaal van de zijde van de mkb-bedrijven en de organisaties die hen vertegenwoordigen; verzoekt de Commissie deze exercitie op regelmatige basis voort te zetten via de Eurobarometer; wijst echter op de zeer onevenwichtige geografische spreiding van de reacties op het „top 10”-raadplegingsproces; verzoekt de Commissie een ex-postevaluatie van de redenen voor die onevenwichtigheid te verrichten om ervoor te zorgen dat de verzamelde informatie niet wordt vertekend door een gebrek aan bewustmaking of andere factoren waardoor de verzamelde feedback mogelijk uit balans is geraakt;


1. Welcomes the Commission’s ‘top ten’ initiative as part of the REFIT exercise and takes note of the promise that this is not a one-off effort but should be a regular part of an ongoing screening procedure; stresses, however, that the Commission should accelerate its efforts to address the concerns about regulatory burden raised by SMEs during the consultation process; stresses also that the ’top ten’ approach must not replace a systematic, horizontal policy approach to minimising the administrative burden stemming from EU regulation, or undermine the objectives and effectiveness of the legislation in question;

1. is ingenomen met het „top 10”-initiatief van de Commissie, dat onderdeel uitmaakt van het Refit-programma, en neemt ter kennis dat het hier geen eenmalige exercitie betreft, maar dat het moet uitgroeien tot een regulier onderdeel van een doorlopende screeningsprocedure; benadrukt evenwel dat de Commissie zich harder moet inspannen om iets te doen aan de problemen met regeldruk die het mkb tijdens het raadplegingsproces aan de orde heeft gesteld; onderstreept evenwel dat de „top 10”-formule niet in de plaats mag treden van een systematische, horizontale beleidsstrategie om de administratieve lasten als gevolg van EU-regelgeving tot een minimum te ...[+++]


I. whereas the Commission is pursuing regulatory and administrative effectiveness via its REFIT programme, impact assessments, competitiveness proofing, fitness checks, the ‘top ten’ consultation process, the SME scoreboard and the SME test;

I. overwegende dat de Commissie ernaar streeft de effectiviteit van regelgeving en bestuur te verbeteren door middel van haar Refit-programma, effectbeoordelingen, concurrentievermogenstesten, geschiktheidscontroles, het „top 10”-raadplegingsproces, het mkb-scorebord en de mkb-toets;


– having regard to the Commission communication of 18 June 2013 entitled ‘Commission follow-up to the ’TOP TEN‘ Consultation of SMEs on EU Regulation’ (COM(2013)0446),

– gezien de mededeling van de Commissie van 18 juni 2013 met als titel „Follow-up van de Commissie van de ”top 10„-raadpleging over EU-regels voor kleine en middelgrote ondernemingen” (COM(2013)0446),


(4) The.eu TLD should promote the use of, and access to, the Internet networks and the virtual market place based on the Internet, in accordance with Article 154(2) of the Treaty, by providing a complementary registration domain to existing country code Top Level Domains (ccTLDs) or global registration in the generic Top Level Domains, and should in consequence increase choice and competition.

(4) In de zin van artikel 154, lid 2, van het Verdrag zou het.eu-TLD moeten bijdragen tot gebruik van, en toegang tot, internetnetwerken en op internet gebaseerde virtuele markten voor een extra registratiedomein naast de bestaande landcodetopniveaudomeinen (ccTLD's) of de generieke topniveaudomeinen, en zou het aldus moeten leiden tot meer keus en meer concurrentie.


The.eu TLD should promote the use of, and access to, the Internet networks and the virtual market place based on the Internet, in accordance with Article 154(2) of the Treaty, by providing a complementary registration domain to existing country code Top Level Domains (ccTLDs) or global registration in the generic Top Level Domains, and should in consequence increase choice and competition.

In de zin van artikel 154, lid 2, van het Verdrag zou het.eu-TLD moeten bijdragen tot gebruik van, en toegang tot, internetnetwerken en op internet gebaseerde virtuele markten voor een extra registratiedomein naast de bestaande landcodetopniveaudomeinen (ccTLD's) of de generieke topniveaudomeinen, en zou het aldus moeten leiden tot meer keus en meer concurrentie.




Anderen hebben gezocht naar : flat-topped mushroom     full size     gold top milk     high-end     paul wurth top     personal computer     top-of-the range     wurth top     bell-less top     center fired hot top     closed type hotplate     desk-top     flip-top pack     flip-top package     flip-top packet     hinge-lid pack     hinge-lid packet     hinged-lid pack     hinged-lid packet     lap-top     managers     micro-computer     microcomputer     portable computer     senior management     solid top     solid-top hotplate     top management     top-of-mind     topping     


datacenter (1): www.wordscope.nl (v4.0.br)

'topping' ->

Date index: 2023-06-22
w