Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Analyse road traffic patterns
Analyze traffic flow
Assess patterns of road traffic
Assess road traffic patterns
CFMU
Central Air Traffic Flow Management Unit
Central flow management unit
Check traffic flow
Conduct road traffic pattern analysis
Monitor flow of traffic
Monitor traffic flow
Monitoring traffic flow
Peak traffic
Peak traffic flow
Study traffic flow
Studying traffic flow
Traffic flow
Traffic flow analysis
Traffic peak
Traffic stream

Vertaling van "traffic flow analysis " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
studying traffic flow | traffic flow analysis | analyze traffic flow | study traffic flow

verkeersstromen bestuderen


check traffic flow | monitoring traffic flow | monitor flow of traffic | monitor traffic flow

verkeersstromen controleren | verkeersstromen observeren


peak traffic | peak traffic flow | traffic peak

spitsintensiteit




Central Air Traffic Flow Management Unit | central flow management unit | CFMU [Abbr.]

centraal systeem voor de regeling van de luchtverkeersstromen


assess patterns of road traffic | assess road traffic patterns | analyse road traffic patterns | conduct road traffic pattern analysis

patronen in wegverkeer analyseren
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
17. Calls on the authorities to promote ways to reduce the demand for transport by enhancing the use of teleworking and ICT tools and to be aware of the figures of the Eurobarometer survey that show that EU citizens are concerned about the negative impact of increased traffic in cities, considering traffic congestion (76 %), air quality (81 %) and accident rates (73 %) to be the most serious problems; calls on the Commission to monitor the new forms of mobility related to transport (e.g. self-drive vehicles), to carry out, in cooperation with the Member States, an analysis of all av ...[+++]

17. vraagt de lidstaten om aan manieren te werken om de vraag naar vervoer te verminderen door het thuiswerken te bevorderen en gebruik van ICT-technologie, en zich de cijfers uit de Eurobarometer voor ogen te houden waaruit blijkt dat de burgers zich zorgen maken over de nadelige gevolgen van het toenemende autoverkeer in de steden, en opstoppingen (76 %), luchtkwaliteit (81 %) en ongevallen (73 %) als de grootste problemen ervaren; vraagt de Commissie om zich op de hoogte te houden van nieuwe vormen van vervoersmobiliteit (bv. zelfbesturende voertuigen), om in samenwerking met de lidstaten een analyse uit te voeren van alle beschikbar ...[+++]


Second, the process of linking up these nodes with land transport modes – rail inland waterway and road (some of which already exists – some where there are bottlenecks and some where there are missing links.) Third, incorporating a detailed analysis of major traffic flows – passenger and freight.

Daarna werden deze knooppunten met elkaar verbonden met vervoer over land – spoor, binnenvaart en weg (sommige verbindingen bestaan reeds, op andere zijn er knelpunten en een aantal schakels ontbreken nog). Ten slotte werd rekening gehouden met een uitvoerige analyse van de belangrijkste verkeersstromen voor goederen en passagiers.


235. Notes the observation by the Court of Auditors that priority projects were not selected on the basis of actual and anticipated traffic flows and that greater use could be made of cost/benefit analysis; points out, however, that priority projects also satisfy Union economic, social and territorial cohesion objectives and the desire to combat climate change through support for more environment-friendly means of transport;

235. neemt kennis van de constatering van de Rekenkamer dat prioritaire projecten niet op basis van feitelijke en verwachte vervoersstromen zijn geselecteerd en dat meer gebruik zou kunnen worden gemaakt van kosten-batenanalyses; wijst er evenwel op dat prioritaire projecten ook doelstellingen van de Unie inzake economische, sociale en territoriale cohesie dienen en beantwoorden aan de wens om de klimaatverandering te bestrijden door middel van steun voor milieuvriendelijkere vervoermiddelen;


11. Notes the observation by the Court of Auditors that priority projects were not selected on the basis of actual and anticipated traffic flows and that greater use could be made of cost/benefit analysis; points out, however, that priority projects also satisfy European economic, social and territorial cohesion objectives and the desire to combat climate change through support for more environment-friendly means of transport;

11. neemt kennis van de constatering van de Rekenkamer dat prioritaire projecten niet op basis van feitelijke en verwachte vervoersstromen zijn geselecteerd en dat meer gebruik zou kunnen worden gemaakt van kosten-batenanalyses; wijst er evenwel op dat prioritaire projecten ook Europese doelstellingen inzake economische, sociale en territoriale cohesie dienen en beantwoorden aan de wens om de klimaatverandering te bestrijden door middel van steun voor milieuvriendelijkere vervoermiddelen;


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
236. Notes the observation by the Court of Auditors that priority projects were not selected on the basis of actual and anticipated traffic flows and that greater use could be made of cost/benefit analysis; points out, however, that priority projects also satisfy Union economic, social and territorial cohesion objectives and the desire to combat climate change through support for more environment-friendly means of transport;

236. neemt kennis van de constatering van de Rekenkamer dat prioritaire projecten niet op basis van feitelijke en verwachte vervoersstromen zijn geselecteerd en dat meer gebruik zou kunnen worden gemaakt van kosten-batenanalyses; wijst er evenwel op dat prioritaire projecten ook doelstellingen van de Unie inzake economische, sociale en territoriale cohesie dienen en beantwoorden aan de wens om de klimaatverandering te bestrijden door middel van steun voor milieuvriendelijkere vervoermiddelen;


3. Calls on the Commission to take into account the role that cohesion policy plays in developing transport infrastructure by prioritising networks and not merely stand-alone projects; takes the view that networks should be based on a socio-economic analysis which takes into account demand and traffic flow as well as social and territorial aspects; considers that use of Intelligent Transport Systems contributes to the development of transport infrastructures in terms of safety, sustainability and efficiency; asks that transport projects co-financed fro ...[+++]

3. verzoekt de Commissie rekening te houden met de rol die het cohesiebeleid heeft bij de ontwikkeling van de vervoersinfrastructuur door voorrang te geven aan netwerken en niet aan op zichzelf staande projecten; is van mening dat aan netwerken een sociaal-economische analyse ten grondslag moet liggen waarin rekening is gehouden met behoeften en verkeersstromen en met sociale en territoriale aspecten; is van oordeel dat het gebruik van intelligente vervoerssystemen bijdraagt aan de ontwikkeling van de vervoersinfrastructuur op het gebied van veiligheid, duurzaamheid en efficiëntie; wenst dat vervoersprojecten die medegefinancierd word ...[+++]


MPLS is an IETF standard technology that speeds up network traffic flow by avoiding packet analysis by intermediate routers (hops).

MPLS is een IETF-standaardtechnologie die voor snellere netwerkverkeersstromen zorgt doordat pakketanalyses door tussenliggende routers (zogeheten „hops”) worden voorkomen.


Timetable of work Start : 1 January 1993 Completion : 31 December 1994. Findings of the economic analysis The analysis was based on the assumption that there has been no decline in current traffic flows (with reference to peak traffic times throughout the year) and that there will be none in the future (in view of the expected increase in the number of vehicles and hours of stop-go traffic).

Tijdschema Aanvang van de werkzaamheden : 1.1.1993 Beëindiging van de werkzaamheden : 31.12.1994 Resultaten van de economische analyse Bij de analyse is men er van uitgegaan dat het verkeer op deze weg thans niet wordt vertraagd (uitgaande van de piekuren over het gehele jaar) en dit, in de toekomst ook niet zal gebeuren (uitgaande van de verwachte toename van het verkeer en het aantal uren verkeersopstopping).




datacenter (1): www.wordscope.nl (v4.0.br)

'traffic flow analysis' ->

Date index: 2022-11-02
w