Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
AFIS
Analyse train control systems to find faults
Analyse train control systems to identify malfunctions
Auditory training system
Automated Fingerprint Identification System
Automatic Fingerprint Identification System
Braking systems in locomotives
Braking systems in trains
Detect malfunctions in train control systems
Dynamics of locomotive brakes
ETCS
European Train Control System
Locomotive brake applications
Positive train control
Recognise malfunctions in train control systems
Train identification reporting system
Train identification system
Train protection system

Vertaling van "train identification system " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE


analyse train control systems to identify malfunctions | recognise malfunctions in train control systems | analyse train control systems to find faults | detect malfunctions in train control systems

storingen in treinbeveiligingssysteem opsporen | tekortkomingen in treinbeveiligingssysteem opsporen


train identification reporting system

trein identificatie en rapportage systeem


ETCS | train protection system | European Train Control System | positive train control

ETCS | European Train Control System | Europees treinbesturingssysteem ETCS


Automated Fingerprint Identification System | Automatic Fingerprint Identification System | AFIS [Abbr.]

geautomatiseerd systeem voor de identificatie van vingerafdrukken | geautomatiseerd systeem voor vingerafdrukherkenning | AFIS [Abbr.]




braking systems in locomotives | dynamics of locomotive brakes | braking systems in trains | locomotive brake applications

gebruik van locomotiefrem | toepassingen van locomotiefrem
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
29. Notes that the Commission reports the errors in the Land Parcel Identification System (LPIS) in France and Portugal since 2006; notes that before 2010 no own initiative action plan had been initiated in these countries; criticises the fact that ‘action plans’ instigated by the Commission have only started in 2010 for Portugal and as late as in 2013 for France; considers that, although the way in which the Commission addresses the deficiencies detected in the LPIS systems in order to calculate the financial corrections gives ris ...[+++]

29. stelt vast dat de Commissie sinds 2006 melding maakt van fouten in het Land Parcel Identification System (LPIS) in Frankrijk en Portugal; stelt vast dat voor 2010 in deze landen geen actieplan op eigen initiatief werd opgestart; uit kritiek op het feit dat „actieplannen”, waarvoor de Commissie de aanzet heeft gegeven, voor Portugal slechts in 2010 en voor Frankrijk zelfs pas in 2013 werden opgestart; is van mening dat de manier waarop de Commissie met de in het perceelidentificatiesysteem vastgestelde tekortkomingen omgaat voor de berekening van de financiële correcties weliswaar langdurige conformiteitsproced ...[+++]


29. Notes that the Commission reports the errors in the Land Parcel Identification System (LPIS) in France and Portugal since 2006; notes that before 2010 no own initiative action plan had been initiated in these countries; criticises the fact that "action plans" instigated by the Commission have only started in 2010 for Portugal and as late as in 2013 for France; considers that, although the way in which the Commission addresses the deficiencies detected in the LPIS systems in order to calculate the financial corrections gives ris ...[+++]

29. stelt vast dat de Commissie sinds 2006 melding maakt van fouten in het Land Parcel Identification System (LPIS) in Frankrijk en Portugal; stelt vast dat voor 2010 in deze landen geen actieplan op eigen initiatief werd opgestart; uit kritiek op het feit dat "actieplannen", waarvoor de Commissie de aanzet heeft gegeven, voor Portugal slechts in 2010 en voor Frankrijk zelfs pas in 2013 werden opgestart; is van mening dat de manier waarop de Commissie met de in het perceelidentificatiesysteem vastgestelde tekortkomingen omgaat voor de berekening van de financiële correcties weliswaar langdurige conformiteitsproced ...[+++]


On that basis and given budgetary constraints, requests in the programs for Union funding related to non-priority actions, such as installation of Automatic Identification Systems (AIS) on board fishing vessels and those training projects having no link with improvements to be brought in the control systems of Member States, were rejected since they were not dedicated to the priority areas defined above.

Op grond van het voorgaande en gezien de begrotingsbeperkingen is geen gevolg gegeven aan in het kader van de programma’s gedane verzoeken om EU-financiering voor niet-prioritaire acties zoals de installatie van automatische identificatiesystemen (AIS) aan boord van vissersvaartuigen en opleidingsprojecten die geen verband houden met in de controleregelingen van de lidstaten aan te brengen verbeteringen, aangezien deze acties niet op de hierboven omschreven prioritaire gebieden gericht zijn.


training in the use of the equipment and systems referred to in points (b), (c) and (d) and the promotion of quality management standards and training of border guards, including where appropriate in third countries, with respect to the performance of their surveillance, advisory and control tasks in compliance with international human rights law, including the identification of victims of human trafficking and people smuggling;

opleiding bij het gebruik van de onder b), c) en d) vermelde uitrusting en systemen en de bevordering van normen voor kwaliteitsbeheer en opleiding van grenswachten, indien nodig ook in derde landen, met betrekking tot de uitvoering van hun toezichthoudende, adviserende en controlerende taken met naleving van het internationaal recht inzake mensenrechten, met inbegrip van de identificatie van slachtoffers van mensenhandel en mensensmokkel;


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Adapt education and training systems in response to new competence requirements through: better identification of occupational needs and key competences, and anticipation of future skill requirements; support close co-operation between industry and education- and research centres in order provide for the best climate for innovation among European enterprises; broadening the supply of education and training tools; developing frameworks to support the transparency of equivalent qualifications ...[+++]

Onderwijs- en opleidingsstelsels aanpassen aan nieuwe vaardigheidsvereisten door de beroepsbehoeften en de hoofdvaardigheden beter te identificeren en te anticiperen op toekomstige vaardigheidsvereisten; steun voor nauwe samenwerking tussen het bedrijfsleven en onderwijs- en onderzoekcentra, teneinde een klimaat te kweken waarin innovatie in Europese ondernemingen kan gedijen; het aanbod van onderwijs- en opleidingsinstrumenten te verbreden; regelgeving op te stellen die gelijkwaardige kwalificaties transparant maakt en tot hun daa ...[+++]


Adapt education and training systems in response to new competence requirements through: better identification of occupational needs and key competences, and anticipation of future skill requirements; support for close co-operation between industry and educational and research centres in order to provide the best climate for innovation among European enterprises ; broadening the supply of education and training tools; developing frameworks to support the transparency of equivalent qualifica ...[+++]

Onderwijs- en opleidingsstelsels aanpassen aan nieuwe vaardigheidsvereisten door de beroepsbehoeften en de hoofdvaardigheden beter te identificeren en te anticiperen op toekomstige vaardigheidsvereisten; steun voor nauwe samenwerking tussen het bedrijfsleven en onderwijs- en onderzoekcentra, teneinde een klimaat te kweken waarin innovatie in Europese ondernemingen kan gedijen; het aanbod van onderwijs- en opleidingsinstrumenten te verbreden; regelgeving op te stellen die gelijkwaardige kwalificaties transparant maakt en tot hun daa ...[+++]


Adapt education and training systems in response to new competence requirements through: better identification of occupational needs and key competences, and anticipation of future skill requirements; broadening the supply of education and training tools; developing frameworks to support the transparency of qualifications, their effective recognition and the validation of non-formal and informal learning; ensuring the attractiveness, openness and high quality standards of education and trai ...[+++]

Onderwijs- en opleidingsstelsels aanpassen aan nieuwe vaardigheidsvereisten door de beroepsbehoeften en de hoofdvaardigheden beter te identificeren en te anticiperen op toekomstige vaardigheidsvereisten; het aanbod van onderwijs- en opleidingsinstrumenten te verbreden; regelgeving op te stellen die kwalificaties transparant maakt en tot hun daadwerkelijke erkenning leidt, en die niet-formeel en informeel leren valideert; te garanderen dat onderwijs- en opleidingsstelsels aantrekkelijk, open en kwalitatief hoogwaardig zijn (Richtsnoer nr. 23).


Adapt education and training systems in response to new competence requirements through: better identification of occupational needs and key competences, and anticipation of future skill requirements; broadening the supply of education and training tools; developing frameworks to support the transparency of qualifications, their effective recognition and the validation of non-formal and informal learning; ensuring the attractiveness, openness and high quality standards of education and trai ...[+++]

Onderwijs- en opleidingsstelsels aanpassen aan nieuwe vaardigheidsvereisten door de beroepsbehoeften en de hoofdvaardigheden beter te identificeren en te anticiperen op toekomstige vaardigheidsvereisten; het aanbod van onderwijs- en opleidingsinstrumenten te verbreden; regelgeving op te stellen die kwalificaties transparant maakt en tot hun daadwerkelijke erkenning leidt, en die niet-formeel en informeel leren valideert; te garanderen dat onderwijs- en opleidingsstelsels aantrekkelijk, open en kwalitatief hoogwaardig zijn (Richtsnoer nr. 23).


If the Council follows these suggestions, in order to avoid uncoordinated proliferation, the Commission will recommend to follow a step-by-step, incremental approach, building upon the ongoing reflection on externalisation, which could lead in the medium-term to the creation of one single technical support agency. The latter could perform the three main functions of information gathering and dissemination (European Migration Observatory, Early Warning System), co-ordination of administrative co-operation (training, European Border Guard School, co-ordination and planning of operational co-operation) and ...[+++]

Indien de Raad zich door deze suggesties laat leiden om een ongecoördineerde proliferatie te vermijden, zal de Commissie voorstellen een stapsgewijze progressieve aanpak te volgen, voortbouwend op het beraad dat wordt gevoerd betreffende externalisering; dit zou op middellange termijn kunnen leiden tot de oprichting van één enkel agentschap voor technische ondersteuning, dat zou kunnen worden belast met de drie hoofdfuncties op dit gebied, namelijk het vergaren en verspreiden van informatie (Europees Observatorium voor migratie, early warningsysteem), het coördineren van de administratieve samenwerking (opleiding, Europese grenswachtaca ...[+++]


* In the context of the implementation of the work programme on the objectives of education and training systems [28], continue to give high priority to promoting the exchange of good practice and the identification of factors of success (or failure) in relation to the integration of people with disabilities in education and training.

* Bij de implementatie van het werkprogramma ten aanzien van de doelstellingen voor de onderwijs- en beroepsopleidingsstelsels [28] zal blijvend hoge prioriteit worden gegeven aan de uitwisseling van "good practice" en de vaststelling van factoren die bij de integratie van personen met een handicap in onderwijs en scholingsmaatregelen tot succes (of mislukkingen) leiden.


w