Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Air safety
Air transport safety
Aircraft safety
Aviation safety
Aviation security
Content of a safety management system
Content of safety management systems
Dutch Transport Safety Board
ETSC
European Transport Safety Council
Framework for a safety management system
Framework of a system of safety management
Manage safety standards for maritime water transport
Management of safety
Maritime safety
Passenger protection
Road occupational health and safety manager
Road transport health and safety manager
Safety at sea
Sea transport safety
Ship safety
Transport health and safety inspector
Transport safety
Transportation safety manager

Vertaling van "transportation safety manager " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
road occupational health and safety manager | transportation safety manager | road transport health and safety manager | transport health and safety inspector

adviseur bedrijfsveiligheid, milieu en arbo | inspecteur gezondheid en veiligheid op het werk in de vervoerssector | arbo-inspecteur transportsector | arbo-inspecteur transportsector


air safety [ aircraft safety | air transport safety | aviation safety | aviation security(UNBIS) ]

veiligheid van het luchtverkeer [ veiligheid van het luchttransport | veiligheid van vliegtuigen ]


maritime safety [ safety at sea | sea transport safety | ship safety ]

veiligheid op zee [ veiligheid van scheepvaarttransport | veiligheid van vaartuigen ]


transport safety [ passenger protection ]

veiligheid van het vervoer [ bescherming van de passagiers | transportveiligheid ]




Dutch Transport Safety Board

Raad voor de Transportveiligheid


European Transport Safety Council | ETSC [Abbr.]

Europese Raad voor de veiligheid van vervoer | Europese Raad voor Transportveiligheid | ETSC [Abbr.]


manage standards of safety for maritime water transport | supervise safety standards for maritime water transport | ensure compliance with maritime safety regulations and standards | manage safety standards for maritime water transport

veiligheidsnormen voor transport op zee beheren | veiligheidsnormen voor vervoer op zee beheren


content of safety management systems | framework of a system of safety management | content of a safety management system | framework for a safety management system

kader voor een veiligheidsbeheersysteem | kader voor een veiligheidsmanagementsysteem


IN-CONTEXT TRANSLATIONS
1. Member States and the Commission shall ensure spectrum availability and protect the radio frequencies necessary for monitoring the Earth’s atmosphere and surface, allowing the development and exploitation of space applications and improving transport systems, in particular for the global civil navigation satellite system established under the Galileo programme , for the European Earth monitoring programme (GMES) , and for intelligent transport safety and transport management systems.

1. De lidstaten en de Commissie waarborgen de beschikbaarheid van spectrum en beschermen de radiofrequenties die noodzakelijk zijn voor de observatie van de aardatmosfeer en het aardoppervlak, waardoor ruimtetoepassingen kunnen worden ontwikkeld en geëxploiteerd en de vervoerssystemen kunnen worden verbeterd, met name voor het overeenkomstig het Galileo-programma ingestelde wereldwijde civiele satellietnavigatiesysteem , het Europees aardobservatieprogramma (GMES) en voor intelligente verkeersveiligheids- en verkeersbeheersystemen.


1. Member States and the Commission shall ensure spectrum availability and protect the radio frequencies necessary for monitoring the Earth’s atmosphere and surface, allowing the development and exploitation of space applications and improving transport systems, in particular for the global civil navigation satellite system established under the Galileo programme (17), for the European Earth monitoring programme (GMES) (18), and for intelligent transport safety and transport management systems.

1. De lidstaten en de Commissie waarborgen de beschikbaarheid van spectrum en beschermen de radiofrequenties die noodzakelijk zijn voor de observatie van de aardatmosfeer en het aardoppervlak, waardoor ruimtetoepassingen kunnen worden ontwikkeld en geëxploiteerd en de vervoerssystemen kunnen worden verbeterd, met name voor het overeenkomstig het Galileo-programma ingestelde wereldwijde civiele satellietnavigatiesysteem (17), het Europees aardobservatieprogramma (GMES) (18) en voor intelligente verkeersveiligheids- en verkeersbeheersystemen.


These systems include: the Union maritime information and exchange system, SafeSeaNet, providing integrated maritime services[8] inter alia for traffic monitoring (situational awareness) and to ensure the implementation of EU legislation, hosted by the European Maritime Safety Agency (EMSA) and managed by the Commission’s Directorate-General for Mobility and Transport (MOVE) together with EU/EEA Member States in the High Level Steering Group[9]; the Common Emergency Communication and Information System (CECIS) facilitating communicat ...[+++]

Deze systemen zijn: SafeSeaNet, het systeem voor maritieme informatie en uitwisseling, dat geïntegreerde maritieme diensten[8] biedt voor onder andere het monitoren van verkeer (situationeel bewustzijn) en zorgt voor de uitvoering van de EU-wetgeving; SafeSeaNet ressorteert onder het Europees Agentschap voor maritieme veiligheid (EMSA) en wordt beheerd door het directoraat-generaal Mobiliteit en Vervoer (MOVE) van de Commissie, samen met de EU/EER-landen in de stuurgroep op hoog niveau[9]; het gemeenschappelijk noodcommunicatie- en informatiesysteem (GNCIS), dat de communicatie tijdens maritieme ongelukken en rampen vergemakkelijkt en ...[+++]


‘The purpose of the safety certificate is to provide evidence that the railway undertaking has established its safety management system and can meet requirements laid down in TSIs and other relevant Community legislation and in national safety rules in order to control risks and provide transport services safely on the network’.

„Het veiligheidscertificaat geldt als bewijs dat de spoorwegonderneming een veiligheidsbeheersysteem tot stand heeft gebracht en kan voldoen aan de eisen die zijn vastgelegd in TSI's en andere toepasselijke communautaire wetgeving en in nationale veiligheidsvoorschriften teneinde risico's te beheersen en op een veilige manier vervoersdiensten op het net te kunnen verrichten”.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
The purpose of the safety certificate is to provide evidence that the railway undertaking has established its safety management system and can meet requirements laid down in TSIs and other relevant Community legislation and in national safety rules in order to control risks and provide transport services safely on the network.

Het veiligheidscertificaat geldt als bewijs dat de spoorwegonderneming een veiligheidsbeheersysteem tot stand heeft gebracht en kan voldoen aan de eisen die zijn vastgelegd in TSI's en andere toepasselijke communautaire wetgeving en in nationale veiligheidsvoorschriften teneinde risico's te beheersen en op een veilige manier vervoersdiensten op het net te kunnen verrichten.


The safety management system should take into account the fact that Council Directive 89/391/EC of 12 June 1989 on the introduction of measures to encourage improvements in the safety and health of workers at work and its relevant individual directives are fully applicable to the protection of the health and safety of workers engaged in railway transport.

Wat betreft het veiligheidsbeheersysteem moet er rekening mee worden gehouden dat de bepalingen van Richtlijn 89/391/EEG van de Raad van 12 juni 1989 betreffende de tenuitvoerlegging van maatregelen ter bevordering van de verbetering van de veiligheid en de gezondheid van de werknemers op het werk en de relevante afzonderlijke richtlijnen volledig van toepassing zijn op de bescherming van de gezondheid en veiligheid van werknemers in het spoorwegvervoer.


1. Once drivers have the licence and the harmonised complementary certificate issued in accordance with this Directive, they may drive trains provided that the railway undertaking or the infrastructure manager responsible for the transport in question has a safety certificate or a safety authorisation, and only on the network covered both by the harmonised complementary certificate and by the safety certificate, or the safety authorisation.

1. Wanneer de treinbestuurder in het bezit is van het rijbewijs en de geharmoniseerde aanvullende verklaring als afgegeven overeenkomstig deze richtlijn, mag hij een trein besturen, mits de spoorwegonderneming of de infrastructuurbeheerder die voor het vervoer in kwestie verantwoordelijk is, in het bezit is van een veiligheidscertificaat, respectievelijk een veiligheidsvergunning, zij het alleen op het netwerk waarvoor de geharmoniseerde aanvullende verklaring en het veiligheidscertificaat of de veiligheidsvergunning geldig zijn.


Research will focus on: strategies and technologies to increase road safety and to improve maritime safety; concepts and systems for advanced human-vehicle, vehicle-vehicle and vehicle-infrastructure interaction; large-scale integration and validation platforms for intelligent transport systems (e.g. transport pricing, transport and traffic management and transport information), including satellite navigation applications, new ve ...[+++]

Het onderzoek wordt geconcentreerd op: strategieën en technologieën om de verkeersveiligheid te verbeteren en de maritieme veiligheid te vergroten; concepten en systemen voor geavanceerde interactie tussen mens-voertuig, voertuig-voertuig en voertuig-infrastructuur, grootschalige integratie- en valideringsplatforms voor intelligente vervoersystemen (bijvoorbeeld prijsstelling in het vervoer, transport- en verkeerbeheer en vervoerinformatie), met inbegrip van satellietnavigatietoepassingen, nieuwe voertuigtypen en operationele procedures om capaciteit en veiligheid te verhogen, rekening houdend met de milieuaspecten (met name in stedelij ...[+++]


Research will focus on: strategies and technologies to increase road safety and to improve maritime safety; concepts and systems for advanced human-vehicle, vehicle-vehicle and vehicle-infrastructure interaction; large-scale integration and validation platforms for intelligent transport systems (e.g. transport pricing, transport and traffic management and transport information), including satellite navigation applications, new ve ...[+++]

Het onderzoek wordt geconcentreerd op: strategieën en technologieën om de verkeersveiligheid te verbeteren en de maritieme veiligheid te vergroten; concepten en systemen voor geavanceerde interactie tussen mens-voertuig, voertuig-voertuig en voertuig-infrastructuur, grootschalige integratie- en valideringsplatforms voor intelligente vervoersystemen (bijvoorbeeld prijsstelling in het vervoer, transport- en verkeerbeheer en vervoerinformatie), met inbegrip van satellietnavigatietoepassingen, nieuwe voertuigtypen en operationele procedures om capaciteit en veiligheid te verhogen, rekening houdend met de milieuaspecten (met name in stedelij ...[+++]


- complete alignment and implement legislation on road transport (market access, road safety, rules for dangerous goods and taxation), maritime transport legislation and aviation (particularly air safety and air traffic management).

- Volledige aanpassing en tenuitvoerlegging van de wetgeving inzake wegvervoer (markttoegang, verkeersveiligheid, regels betreffende gevaarlijke goederen en belastingen), maritiem transport en luchtvervoer (met name de veiligheid van het luchtvervoer en het beheer van het luchtverkeer).




datacenter (1): www.wordscope.nl (v4.0.br)

'transportation safety manager' ->

Date index: 2023-10-27
w