Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Fracing
Fracking
HF
High-volume hydraulic fracturing
High-volume slick-water hydraulic fracturing
Hydraulic fracturing
Hydro-frac
Hydro-fracturing
Hydrofracking
Large hydraulic fracture treatment
MHF
Massive hydraulic frac
Massive hydraulic fracturing
Unconventional hydraulic fracturing

Vertaling van "unconventional hydraulic fracturing " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
fracing | fracking | high-volume hydraulic fracturing | high-volume slick-water hydraulic fracturing | large hydraulic fracture treatment | massive hydraulic fracturing | unconventional hydraulic fracturing

grootvolumehydrofracturering


massive hydraulic frac | massive hydraulic fracturing | MHF [Abbr.]

Massive Hydraulic Frac | MHF [Abbr.]


fracing | fracking | hydraulic fracturing | hydro-frac | hydrofracking | hydro-fracturing | HF [Abbr.]

fracken | hydraulisch scheuren
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
46. Urges Member States not to authorise any new unconventional hydraulic fracturing operations in the EU, on the basis of the precautionary principle and on the basis of the principle that preventive action should be taken, and taking into account the risks and the negative climate, the environmental and health impacts involved in hydraulic fracturing for the exploitation of unconventional fossil fuels and the gaps identified in the EU regulatory regime for shale gas activities;

46. spoort de lidstaten aan geen nieuwe onconventionele activiteiten voor hydraulisch scheuren toe te staan in de EU, op grond van het voorzorgsbeginsel en het beginsel dat preventieve actie moet worden ondernomen en gezien de risico's en de negatieve gevolgen voor het klimaat, het milieu en de gezondheid van hydraulisch scheuren voor de exploitatie van onconventionele fossiele brandstoffen en de geïdentificeerde leemten in de regelgeving van de EU voor schaliegasactiviteiten;


Since 2012 the Commission has released a series of studies on unconventional fossil fuels, in particular shale gas, addressing especially potential energy market and climate impacts, potential risks for environment and human health, regulatory provisions applicable in selected Member States and the registration under REACH[7] of certain substances potentially used in hydraulic fracturing[8].

Sinds 2012 heeft de Commissie een aantal studies inzake niet-conventionele fossiele brandstoffen, met name schaliegas, vrijgegeven, waarin met name wordt ingegaan op de potentiële gevolgen voor de energiemarkt en het klimaat, de potentiële risico's voor het milieu en de gezondheid van de mens, de bestuursrechtelijke bepalingen in sommige lidstaten, en de registratie in het kader van REACH[7] van bepaalde stoffen die kunnen worden gebruikt voor hydrofracturering[8].


88. Urges the Member States – on the basis of the precautionary principle and the principle that preventive action should be taken, and taking into account the risks and the negative climate, environmental and biodiversity impacts involved in hydraulic fracturing for the extraction of unconventional hydrocarbons, and the gaps identified in the EU regulatory regime for shale gas activities – not to authorise any new hydraulic fracturing operations in the E ...[+++]

88. dringt er bij de lidstaten op aan om, uitgaande van het voorzorgsbeginsel en het beginsel van preventief handelen, geen nieuwe hydrofractureringsprojecten in de EU toe te staan, mede gezien de risico's en de negatieve gevolgen van niet-conventioneel fracken voor het klimaat, het milieu en de biodiversiteit, en gelet op de leemten in de EU-regelgeving met betrekking tot schaliegasboringen;


138. While recognising that the energy mix is primarily a Member State competence, acknowledges the public concerns about hydraulic fracturing and the consequences this technology might entail for the climate, environment and public health and for the achievement of the EU’s long-term decarbonisation goal; recognises, furthermore, that the limited potential of unconventional fuels to help meet the EU’s future energy demand, coupled with high investment and exploitation costs and the current low global oil prices, means that it is questionable whether ...[+++]

138. erkent dat de keuze voor de energiemix primair een bevoegdheid van de lidstaten is, maar onderkent ook de zorgen die leven bij het publiek over hydrofracturering en de gevolgen die deze technologie mogelijk heeft voor het klimaat, het milieu en de volksgezondheid en de verwezenlijking van het langetermijndoel van decarbonisatie van de EU; erkent voorts dat het beperkte potentieel van onconventionele brandstoffen om te voldoen aan de toekomstige energievraag in de EU, in combinatie met de hoge investerings- en exploitatiekosten e ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
134. While recognising that the energy mix is primarily a Member State competence, acknowledges the public concerns about hydraulic fracturing and the consequences this technology might entail for the climate, environment and public health and for the achievement of the EU's long-term decarbonisation goal; recognises, furthermore, that the limited potential of unconventional fuels to help meet the EU's future energy demand, coupled with high investment and exploitation costs and the current low global oil prices, means that it is questionable whether ...[+++]

134. erkent dat de keuze voor de energiemix primair een bevoegdheid van de lidstaten is, maar onderkent ook de zorgen die leven bij het publiek over hydrofracturering en de gevolgen die deze technologie mogelijk heeft voor het klimaat, het milieu en de volksgezondheid en de verwezenlijking van het langetermijndoel van decarbonisatie van de EU; erkent voorts dat het beperkte potentieel van onconventionele brandstoffen om te voldoen aan de toekomstige energievraag in de EU, in combinatie met de hoge investerings- en exploitatiekosten e ...[+++]


47. Considers that the use of hydraulic fracturing in the EU entails risks and adverse consequences for the climate, the environment and public health, and jeopardises the achievement of the EU’s long-term decarbonisation goal; considers, further, that on account of the limited potential of unconventional fuels to help meet the EU’s future energy demand, coupled with high investment and exploitation costs, hydraulic fracturing is not a promising ...[+++]

47. is van oordeel dat het gebruik van hydraulisch scheuren in de Unie risico's en negatieve gevolgen met zich meebrengt voor het klimaat, het milieu en de volksgezondheid en de verwezenlijking van de langetermijndoelstellingen van de EU op het gebied van het koolstofarm maken van de energievoorziening in gevaar brengt; is voorts van oordeel dat hydraulisch scheuren geen veelbelovende technologie is, omdat onconventionele brandstoffen slechts in beperkte mate kunnen helpen om aan de toekomstige vraag naar energie in de EU te voldoen, ...[+++]


In its Communication to the Council and the European Parliament on the exploration and production of hydrocarbons (such as shale gas) using high-volume hydraulic fracturing in the EU (1), the Commission outlined the potential new opportunities and challenges related to unconventional hydrocarbon extraction in the Union as well as the main elements deemed necessary to ensure the safety of this technique.

In haar mededeling aan de Raad en het Europees Parlement betreffende de exploratie en productie van koolwaterstoffen (zoals schaliegas) met gebruikmaking van grootvolumehydrofracturering in de EU (1), heeft de Commissie de potentiële nieuwe mogelijkheden en uitdagingen met betrekking tot de niet-conventionele winning van koolwaterstoffen in de Unie uiteengezet, alsmede de belangrijkste elementen die zij nodig acht om te waarborgen dat deze techniek veilig is.


Since 2012 the Commission has released a series of studies on unconventional fossil fuels, in particular shale gas, addressing especially potential energy market and climate impacts, potential risks for environment and human health, regulatory provisions applicable in selected Member States and the registration under REACH[7] of certain substances potentially used in hydraulic fracturing[8].

Sinds 2012 heeft de Commissie een aantal studies inzake niet-conventionele fossiele brandstoffen, met name schaliegas, vrijgegeven, waarin met name wordt ingegaan op de potentiële gevolgen voor de energiemarkt en het klimaat, de potentiële risico's voor het milieu en de gezondheid van de mens, de bestuursrechtelijke bepalingen in sommige lidstaten, en de registratie in het kader van REACH[7] van bepaalde stoffen die kunnen worden gebruikt voor hydrofracturering[8].


Since 2012 the Commission has released a series of studies on unconventional fossil fuels, in particular shale gas, addressing especially potential energy market and climate impacts, potential risks for environment and human health, regulatory provisions applicable in selected Member States and the registration under REACH[7] of certain substances potentially used in hydraulic fracturing[8].

Sinds 2012 heeft de Commissie een aantal studies inzake niet-conventionele fossiele brandstoffen, met name schaliegas, vrijgegeven, waarin met name wordt ingegaan op de potentiële gevolgen voor de energiemarkt en het klimaat, de potentiële risico's voor het milieu en de gezondheid van de mens, de bestuursrechtelijke bepalingen in sommige lidstaten, en de registratie in het kader van REACH[7] van bepaalde stoffen die kunnen worden gebruikt voor hydrofracturering[8].




datacenter (1): www.wordscope.nl (v4.0.br)

'unconventional hydraulic fracturing' ->

Date index: 2023-04-16
w