Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Alcoholic hallucinosis
Assess information services using metrics
Chronic alcoholism Dipsomania Drug addiction
Delirium tremens
Dermatitis F54 and L23-L25
Disorder of personality and behaviour
Evaluate information service using metrics
Evaluate information services using metrics
Gastric ulcer F54 and K25.-
Housekeeper
Inappropriate use of out of hours service
Jealousy
Misuse of drugs NOS
Mucous colitis F54 and K58.-
Paranoia
Psychoactive substance abuse
Psychosis NOS
Rate information services using metrics
Support a service user to use technological aids
Support service users to use a technological aid
Support service users to use technological aids
Support service users' use of technological aids
Ulcerative colitis F54 and K51.-
Urticaria F54 and L50.-
Use of air traffic services document
Using of air traffic services document

Vertaling van "use e-services " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
support service users to use a technological aid | support service users' use of technological aids | support a service user to use technological aids | support service users to use technological aids

gebruikers van diensten ondersteunen bij het gebruik van technologische hulpmiddelen


assess information services using metrics | rate information services using metrics | evaluate information service using metrics | evaluate information services using metrics

informatiediensten aan de hand van metingen beoordelen | informatiediensten aan de hand van metingen evalueren


prevent collisions through use of air traffic services document | using of air traffic services document | ensure aviation safety through use of air traffic services document | use of air traffic services document

documenten inzake luchtverkeersdiensten gebruiken


Inappropriate use of out of hours service

oneigenlijk gebruik van dienst buiten openingstijden


Definition: This block contains a wide variety of disorders that differ in severity and clinical form but that are all attributable to the use of one or more psychoactive substances, which may or may not have been medically prescribed. The third character of the code identifies the substance involved, and the fourth character specifies the clinical state. The codes should be used, as required, for each substance specified, but it should be noted that not all fourth character codes are applicable to all substances. Identification of the psychoactive substance should be based on as many sources of information as possible. These include sel ...[+++]

Omschrijving: Dit blok omvat een grote verscheidenheid van stoornissen van verschillende ernst en klinische vorm, die evenwel alle aan het gebruik van een of meer psychoactieve middelen, al dan niet op medisch voorschrift, zijn toe te schrijven. De betrokken stof wordt aangegeven door middel van het derde teken van de code en het vierde teken specificeert de klinische toestand; deze codering dient, waar nodig, gebruikt te worden voor elk gespecificeerd middel, met dien verstande dat niet elk vierde teken van toepassing is op elke stof.


fees for obtaining and maintaining a Community authorisation to market medicinal products for human and veterinary use and for the other services supplied by the Agency

vergoedingen voor het verkrijgen en in stand houden van een Gemeenschapsvergunning voor het in de handel brengen van geneesmiddelen voor humaan en diergeneeskundig gebruik en voor andere diensten verleend door het Agentschap


Housekeeper (private service)

huishouder in particuliere dienstverlening


Definition: This category should be used when two or more psychoactive substances are known to be involved, but it is impossible to assess which substance is contributing most to the disorders. It should also be used when the exact identity of some or even all the psychoactive substances being used is uncertain or unknown, since many multiple drug users themselves often do not know the details of what they are taking. | misuse of drugs NOS

verkeerd gebruik van psychoactieve middelen NNO


Definition: This category should be used to record the presence of psychological or behavioural influences thought to have played a major part in the etiology of physical disorders which can be classified to other chapters. Any resulting mental disturbances are usually mild, and often prolonged (such as worry, emotional conflict, apprehension) and do not of themselves justify the use of any of the categories in this chapter. | Psychological factors affecting physical conditions Examples of the use of this category are:asthma F54 and J45.- | dermatitis F54 and L23-L25 | gastric ulcer F54 and K25.- | mucous colitis F54 and K58.- | ulcerati ...[+++]

Omschrijving: Deze categorie dient te worden gebruikt om de aanwezigheid te registreren van psychische of gedragsgebonden invloeden waarvan wordt aangenomen dat ze een belangrijke rol spelen in de etiologie van lichamelijke stoornissen die in andere hoofdstukken geclassificeerd zijn. De resulterende psychische stoornissen zijn doorgaans licht en dikwijls langdurig (zoals bezorgdheid, emotioneel conflict, ongerustheid etc.) en rechtvaardigen op zichzelf niet het gebruik van een van de stoornissen in dit hoofdstuk. | Neventerm: | psychische factoren die lichaamsfuncties beïnvloeden


Teaching about use of eg. pillows, air ring, mattresses - devices used to support patient positioning and or relieve pressure.

educatie over gebruik van ondersteunend apparaat
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
SE reports that while there is no specific provision that criminalises the use of services of a victim of trafficking, they apply provisions under the law on banning the purchase of sexual services, which can cover the use of services exacted by victims of trafficking for sexual exploitation.

SE meldt dat hoewel er geen specifieke bepaling bestaat die het gebruik van de diensten van een slachtoffer van mensenhandel strafbaar stelt, zij wettelijke bepalingen toepassen die het kopen van seksuele diensten verbieden, waarmee ook het gebruik van diensten van slachtoffers van mensenhandel voor seksuele uitbuiting gedekt kan worden.


A payment instrument should be considered to be used within such a limited network if it can be used only in the following circumstances: first, for the purchase of goods and services in a specific retailer or specific retail chain, where the entities involved are directly linked by a commercial agreement which for example provides for the use of a single payment brand and that payment brand is used at the points of sale and appears, where feasible, on the payment instrument that can be used there; second, for the purchase of a very ...[+++]

Een betaalinstrument dient daarom als een in het kader van een beperkt netwerk gebruikt instrument te worden beschouwd indien het alleen in de volgende omstandigheden kan worden gebruikt: ten eerste, voor de aankoop van goederen en diensten van een welbepaalde detailhandelaar of welbepaalde keten van detailhandelaren, ingeval de betrokken entiteiten rechtstreeks verbonden zijn door een commerciële overeenkomst, die bijvoorbeeld voorziet in het gebruik van één betalingsmerk en dat betalingsmerk in de verkooppunten wordt gebruikt en — indien mogelijk — op het betaalinstrument dat in die verkooppunten kan worden gebruikt, is afgebeeld; ten ...[+++]


The need to make the best use of the digital dividend taking into account all the potential social, cultural and economic benefits, while considering also the different national circumstances in Member States; The potential use of the digital dividend as an opportunity both to extend broadcasting services and to provide for example a better picture and audio quality as well as to introduce new communication services such as wireless broadband communications, additional terrestrial broadcasting services and mobile multimedia services; The genuine right of Member States to determine the amount of spectrum from the digital divid ...[+++]

dat optimaal gebruik moet worden gemaakt van het digitale dividend, rekening houdend met alle potentiële maatschappelijke, culturele en economische voordelen, terwijl ook de verschillende nationale omstandigheden in de lidstaten in acht moeten worden genomen; dat het digitale dividend kan worden gebruikt zowel om de omroepdiensten uit te breiden en bijvoorbeeld een betere beeld- en geluidskwaliteit te bieden als om nieuwe communicatiediensten te introduceren, zoals draadloze breedbandcommunicatie, aanvullende terrestrische omroepdiensten en mobiele multimediadiensten; het reële recht van de lidstaten om te bepalen hoeveel spectrumruimte van het digitale dividend zal worden gebruikt voor doelstellingen van algemeen belang in overeenstemmin ...[+++]


EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 32006L0032 - EN - Directive 2006/32/EC of the European Parliament and of the Council of 5 April 2006 on energy end-use efficiency and energy services and repealing Council Directive 93/76/EEC (Text with EEA relevance) - DIRECTIVE - OF THE EUROPEAN PARLIAMENT AND OF THE COUNCIL // of 5 April 2006 // on energy end-use efficiency and energy services and repealing Council Directive 93/76/EEC // Methodology for calculating the national indicative energy savings target // Energy content ...[+++]

EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 32006L0032 - EN - Richtlijn 2006/32/EG van het Europees Parlement en de Raad van 5 april 2006 betreffende energie-efficiëntie bij het eindgebruik en energiediensten en houdende intrekking van Richtlijn 93/76/EEG van de Raad (Voor de EER relevante tekst) - RICHTLIJN - VAN HET EUROPEES PARLEMENT EN DE RAAD // van 5 april 2006 // Methode voor de berekening van de nationale indicatieve energiebesparingsstreefwaarde // Energie-inhoud van geselecteerde brandstoffen voor het eindgebruik — omzettingstabel - ( // Indicatieve lijst van voorbeelden van mogelijke maatregelen ter verbetering van ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
(c) "electronic communications service" means a service normally provided for remuneration which consists wholly or mainly in the conveyance of signals on electronic communications networks, including telecommunications services and transmission services in networks used for broadcasting, but exclude services providing, or exercising editorial control over, content transmitted using electronic communications networks and services; it does not include information society services, as defined in Article 1 of Directive 98/34/EC, which do not consist wholly or mainly in the conv ...[+++]

c) "elektronische-communicatiedienst": een gewoonlijk tegen vergoeding aangeboden dienst die geheel of hoofdzakelijk bestaat in het overbrengen van signalen via elektronische-communicatienetwerken, waaronder telecommunicatiediensten en transmissiediensten op netwerken die voor omroep worden gebruikt, doch niet de dienst waarbij met behulp van elektronische-communicatienetwerken en -diensten overgebrachte inhoud wordt geleverd of redactioneel wordt gecontroleerd. Hij omvat niet de diensten van de informatiemaatschappij zoals omschreven in artikel 1 van Richtlijn 98/34/EG, die niet geheel of hoofdzakelijk bestaan uit het overbrengen van si ...[+++]


(18) Information society services span a wide range of economic activities which take place on-line; these activities can, in particular, consist of selling goods on-line; activities such as the delivery of goods as such or the provision of services off-line are not covered; information society services are not solely restricted to services giving rise to on-line contracting but also, in so far as they represent an economic activity, extend to services which are not remunerated by those who receive them, such as those offering on-l ...[+++]

(18) Diensten van de informatiemaatschappij bestrijken een grote verscheidenheid aan economische activiteiten die on line plaatsvinden; die activiteiten kunnen in het bijzonder in de on-lineverkoop van goederen bestaan. Activiteiten zoals de levering van goederen als zodanig of de verstrekking van off-linediensten vallen niet onder de richtlijn. Diensten van de informatiemaatschappij blijven niet beperkt tot diensten waarvoor on line contracten gesloten worden, maar ook, voorzover zij een economische activiteit vormen, betrekking hebben op diensten waarvoor de afnemers niet betalen, zoals diensten die bestaan in het aanbieden van on-line-informatie of commerciële communicatie, of diensten die instrumenten verschaffen voor het opzoeken en o ...[+++]


Enhancing the provision of satellite services in the Community The satellite services which are expected to profit extensively from the proposed framework are: - VSAT (Very Small Aperture Terminals) stations, based on business premises: networks of this kind can consist of thousands of satellite earth stations in various configurations, covering the whole of Europe and more, and are used for data-communications, corporate voice traffic, video conferencing, the transmission of training material etc; in Europe, the use of these network ...[+++]

Verruiming van het aanbod van satellietdiensten in de Gemeenschap De satellietdiensten waarvan wordt verwacht dat zij het meest van het voorgestelde kader zullen profiteren zijn : - VSAT (Very Small Aparture Terminals) - netwerken van kleine satellietgrondstations die opgesteld staan bij bedrijven : dergelijke netwerken kunnen bestaan uit duizenden satellietgrondstations in uiteenlopende configuraties die heel Europa en zelfs een nog groter gebied bestrijken, en worden gebruikt voor datacommunicatie, zakelijke gesprekken, videoconferentie, het doorgeven van cursusmateriaal enz.; In Europa wordt verwacht dat van deze netwerken gebruik zal worden gemaakt door onder andere de autoconstructeurs voor communicatie ...[+++]


Table 1 Current provisions concerning use of cable TV networks for the provision of telecommunications services can be summarised as follows: Use of cable TV networks for liberalised services Belgium No Denmark No France Non-voice services only Germany No Greece ---------* Ireland No legal provision Italy ---------* Luxembourg No legal provision Netherlands Limited use Portugal No Spain No UK Yes Source: "L'impact de l'authorisation de la fourniture de services de télécommunications liberalisés par les câblo-opérateurs", IDATE, 1994, and additional analysis * No cable TV networks available Table 2 Minimum Capacity requirements (approxima ...[+++]

Tabel 1 De huidige regelgeving betreffende het gebruik van kabelnetten voor het verstrekken van telecommunicatiediensten kan als volgt worden samengevat : Gebruik van de kabel voor geliberaliseerde diensten België nee Denemarken nee Frankrijk uitsluitend spraakloze diensten Duitsland nee Griekenland _______* Ierland wettelijk niet voorzien Italië _______* Luxemburg wettelijk niet voorzien Nederland beperkt gebruik Portugal nee Spanje nee VK ja Bron : "L'impact de l'authorisation de la fourniture des services de telecommunications libéralisés par le cablo-opérateurs" IDATE 1994 en verdere verslagen *Geen kabeltelevisie Tabel 2 : Vereiste ...[+++]


These services form the basis of universal service in the European Union[1] and equate to an affordable voice telephony service to an office or a home, using a connection which will allow the costumer to use a fax or connect a computer to on-line services, such as the Internet.

Deze diensten vormen de basis van de universele dienst in de Europese Unie[1] en staan gelijk met verlening van een betaalbare spraaktelefoniedienst aan een kantoor of huis, met behulp van een verbinding waardoor de klant een fax kan gebruiken of een computer kan aansluiten op on-line diensten als Internet.


The purpose of the Directive is to repeal Directive 92/38/EEC in the light of market developments and recent technical advances: Directive 92/38/EEC provided for the switch from the current PAL and SECAM television systems to HDTV using the D2-MAC and HD-MAC transmission systems applicable to satellite and cable broadcasting. The new Directive provides for Member States to take measures to promote the accelerated development of advanced television services including wide- screen (16:9) television services, high-definition television services and television services using fully digital transmission systems.

Om rekening te houden met de ontwikkeling van de markt en met de recente technische vooruitgang beoogt de richtlijn de intrekking van Richtlijn 92/38/EEG (die voorzag in de overgang van de PAL- en SECAM-televisienorm naar de hoge-definitie-televisie via de op satelliet- en kabeluitzendingen toepasselijke transmissiesystemen D2-MAC en HD-MAC). In de nieuwe richtlijn wordt bepaald dat de Lid-Staten maatregelen moeten treffen die bijdragen tot een versnelde ontwikkeling van geavanceerde televisiediensten, met inbegrip van televisiediensten in breedbeeldformaat (16:9), hoge-definitietelevisiediensten en televisiediensten die gebruik maken va ...[+++]


w