Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Bite registration rim
Bite registration rim wax
Civil registrar
Civil registration officer
Contribute to registration of pharmaceutical products
Electoral turnout
Inclusion on the electoral register
Participate in registration of pharmaceutical products
Percentage turnout
Polling rate
Register pharmaceutical products
Registration mark
Registration number
Registration of voters
Senior registrar
Turnout of voters
Turnout rate
VRN
Vehicle registration mark
Vehicle registration number
Voter poll
Voter registration
Voter survey
Voter turnout
Voter turnout rate
Voters
Voting behaviour
Voting intentions
Work on registration of pharmaceutical products

Vertaling van "voter registration " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE


registration of voters [ inclusion on the electoral register ]

inschrijving op de kiezerslijst


voting intentions [ voter poll | voter survey ]

waarschijnlijk kiesgedrag [ verkiezingsonderzoek ]


turnout of voters [ voters | Voting behaviour(STW) ]

deelneming aan de verkiezing


electoral turnout | percentage turnout | polling rate | turnout rate | voter turnout | voter turnout rate

opkomst | percentage opgekomen kiezers


registration mark | registration number | vehicle registration mark | vehicle registration number | VRN [Abbr.]

inschrijvingsnummer | kentekennummer van het voertuig | voertuigregistratienummer


participate in registration of pharmaceutical products | work on registration of pharmaceutical products | contribute to registration of pharmaceutical products | register pharmaceutical products

bijdragen aan de registratie van farmaceutische producten




Bite registration rim wax

was voor wal voor beetbepaling


civil registration officer | registrar of births, deaths, marriages and civil partnerships | civil registrar | senior registrar

ambtenaar van de burgerlijke stand
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
For instance, voter registration, the unfolding of the election campaign or the resolution of disputes after the voting (i.e. FYROM 1999 and Mozambique 1999) may be crucial to assess the election process properly.

Registratie van kiezers, het verloop van de verkiezingscampagne of de beslechting van geschillen na de verkiezing (bijvoorbeeld de Voormalige Joegoslavische Republiek Macedonië 1999 en Mozambique 1999) kunnen van cruciaal belang zijn voor een juiste beoordeling van het verkiezingsproces.


Moreover, the rate of voter registration is very low in the two Member States which have the greatest number of Union citizens from another Member State (Germany and France - host to 63% of the Union citizens residing in a Member State of which they are not nationals), thus bringing down the Union average (which would be 17.3 % without France and Germany).

Voorts is het opmerkelijk dat in de twee lidstaten (Duitsland en Frankrijk) met het grootste aantal onderdanen van een andere lidstaat (63% van de burgers van de Unie die in een lidstaat verblijven waarvan zij geen onderdaan zijn, verblijft in één van deze twee landen), het inschrijvingspercentage zeer laag is, waardoor het gemiddelde van de Unie daalt (dit gemiddelde zou 17,3% bedragen als Frankrijk en Duitsland buiten beschouwing zouden worden gelaten).


BI. whereas, while considering voter registration for citizens residing abroad as justified, the Constitutional Court in its decision of 4 January 2013 further held that exclusion of the possibility of personal registration of voters without an address living in Hungary is discriminatory and that the provisions allowing the publication of political advertisements only in the public media service during the electoral campaign, and the rules banning the publication of public opinion polls within six days of the elections, disproportionally limit freedom of expression and freedom of the press,

BI. overwegende dat het Grondwettelijk Hof in zijn uitspraak van 4 januari 2013 verklaarde van mening te zijn dat de registratie op kieslijsten voor burgers die in het buitenland verblijven gerechtvaardigd was, maar daarnaast stelde dat de uitsluiting van de mogelijkheid voor kiezers die in Hongarije wonen maar er geen adres hebben om zich persoonlijk in te schrijven, discriminerend is en dat de bepalingen waarin wordt vastgesteld dat politieke reclame tijdens de verkiezingscampagne uitsluitend in openbare media mag plaatsvinden en de voorschriften om de publicatie van opiniepeilingen in de zes dagen voorafgaand aan de verkiezingen te ve ...[+++]


Requests the Commission to explore the feasibility of deploying specialised missions to follow certain key aspects of the electoral process such as the drafting of the electoral legal framework, voter registration and post-election complaints and appeals, which are, in some instances, not comprehensively covered by EU EOMs.

verzoekt de Commissie de haalbaarheid te onderzoeken van het uitzenden van gespecialiseerde missies voor het volgen van bepaalde sleutelonderdelen van het verkiezingsproces, zoals het opstellen van de verkiezingswetgeving, de registratie van kiezers en de behandeling van klachten en beroepen na afloop van de verkiezingen, waar de EU-verkiezingswaarnemingsmissies in sommige gevallen niet volledig zicht op hebben.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Furthermore, in order to prevent any danger of double registration or mass fraud as far as possible – since the question mentions it – the electoral commission, with the endorsement of the international community, opted for voter registration on the basis of biometric data, the immediate issuing of the voter’s card, the daily posting of lists of registered voters in each registration office, the use of indelible ink and the cleaning up of voter lists on the basis of biometric data.

Om de risico’s van dubbele inschrijving en massale fraude zoveel mogelijk te voorkomen – daar ging de vraag mede over – heeft de kiescommissie, met goedvinden van de internationale gemeenschap, gekozen voor inschrijving van de kiezers op basis van biometrische gegevens, onmiddellijke uitgifte van de kiezerskaart, het dagelijks aanplakken van de lijsten met ingeschrevenen in elk inschrijvingsbureau, het gebruik van onuitwisbare inkt en het opschonen van de kiezerslijsten op basis van biometrische gegevens.


Furthermore, in order to prevent any danger of double registration or mass fraud as far as possible – since the question mentions it – the electoral commission, with the endorsement of the international community, opted for voter registration on the basis of biometric data, the immediate issuing of the voter’s card, the daily posting of lists of registered voters in each registration office, the use of indelible ink and the cleaning up of voter lists on the basis of biometric data.

Om de risico’s van dubbele inschrijving en massale fraude zoveel mogelijk te voorkomen – daar ging de vraag mede over – heeft de kiescommissie, met goedvinden van de internationale gemeenschap, gekozen voor inschrijving van de kiezers op basis van biometrische gegevens, onmiddellijke uitgifte van de kiezerskaart, het dagelijks aanplakken van de lijsten met ingeschrevenen in elk inschrijvingsbureau, het gebruik van onuitwisbare inkt en het opschonen van de kiezerslijsten op basis van biometrische gegevens.


C. concerned by the impact of the National Election Committee's amendment to its 'Rules and Regulations' in the midst of the commune election voter registration process and noting that on 19 August 2001 the National Election Committee (NEC) unilaterally decided to suspend voter registration quotas, which led 30% of eligible voters not to register,

C. bezorgd over de gevolgen van de wijzigingen van het Nationaal Verkiezingscomité op zijn "Reglement” midden in het proces van de registratie van kiezers voor de gemeenteverkiezingen, en erop wijzend dat op 19 augustus 2001 het Nationaal Verkiezingscomité (NEC) eenzijdig besloten heeft de kiezersregistratiequota op te schorten, met als gevolg dat 30% van de kiesgerechtigden zich niet heeft laten registreren,


C. concerned by the impact of the National Election Committee's amendment to its 'Rules and Regulations' in the midst of the commune election voter registration process and noting that on 19 August the National Election Committee (NEC) unilaterally decided to suspend voter registration quotas which led 30% of eligible voters not to register,

C. bezorgd over de gevolgen van de wijzigingen van het Nationaal Verkiezingscomité op zijn "Reglement" midden in het proces van de registratie van kiezers voor de gemeenteverkiezingen, en erop wijzend dat op 19 augustus het Nationaal Verkiezingscomité (NEC) eenzijdig besloten heeft de kiezersregistratiequota op te schorten, met als gevolg dat 30% van de kiesgerechtigden zich niet heeft laten registreren,


The Commission believes that other avenues should be explored, such as providing Community nationals with voter registration forms whenever they have any contact with the local or national authorities.

De Commissie vindt ook dat andere manieren moeten worden overwogen, met name de mogelijkheid om deze burgers telkens als zij contact hebben met de plaatselijke of nationale autoriteiten een inschrijvingsformulier voor de kiezerslijst aan te bieden.


In fact it is the very low rate of voter registration in the two countries that are home to the largest number of nationals of other Member States (France and Germany) [31] that brings down the Union average, which would be 17.3% if these two countries were not included.

Het is trouwens aan het zeer lage inschrijvingspercentage in de twee landen die het meeste onderdanen van andere lidstaten ontvangen (Frankrijk en Duitsland [31]) te wijten dat het gemiddelde van de Unie zo laag is. Als er geen rekening wordt gehouden met deze beide landen, bedraagt het gemiddelde bedraagt immers 17,3%.




datacenter (1): www.wordscope.nl (v4.0.br)

'voter registration' ->

Date index: 2021-10-12
w