Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Accidental explosion of munitions being used in war
Antipersonnel bomb
Armed conflict
Armed conflicts
Aviation SARP
Aviation medical
Aviation standards and recommended practices
Bomb
Breech-block
Cannon block
During war operations
Explosion
Exposure to heat flash due to explosion in war
Fragments from artillery shell
Grenade
Guided missile
Land-mine
Military aeronautics
Military aircraft
Mine NOS
Monitor aviation growth trends
Mortar bomb
Observe aviation growth trends
Observe trends in aviation growth
Official aviation standards and recommended practices
Own weapons
Prepare aviation equipment for training purposes
Prisoner of war - Japan
Rocket
Scout plane
Shell
Shrapnel
Troop transport plane
War
War aviation
War crime
War criminal
War criminals

Vertaling van "war aviation " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
military aircraft [ military aeronautics | scout plane | troop transport plane | war aviation ]

militaire luchtvloot [ militair vliegtuig | oorlogsluchtvaart | troepentransportvliegtuig | waarnemingsvliegtuig ]


war [ armed conflict | armed conflicts(UNBIS) ]

oorlog [ gewapend conflict ]


war crime [ war criminal | war criminals(UNBIS) ]

oorlogsmisdaad [ oorlogsmisdadiger | volkenmoord ]


International Civil Aviation Organisation aviation operating practices | official aviation standards and recommended practices | aviation SARP | aviation standards and recommended practices

luchtvaartnormen en aanbevolen praktijken


arrange aviation equipment and facilities for training activities | facilitate aviation training through preparation of equipment and facilities | prepare aviation equipment and facilities for training purposes | prepare aviation equipment for training purposes

vliegtuiguitrusting en faciliteiten voor opleidingsdoeleinden voorbereiden


observe aviation growth trends | possess up-to-date knowledge of aviation industry trends | monitor aviation growth trends | observe trends in aviation growth

groeitendensen in de luchtvaart volgen




Accidental explosion of:munitions being used in war | own weapons | Antipersonnel bomb (fragments) | Explosion (of):artillery shell | breech-block | cannon block | mortar bomb | Fragments from:artillery shell | bomb | grenade | guided missile | land-mine | rocket | shell | shrapnel | Mine NOS | during war operations

brisantbom (scherven)tijdens oorlogshandelingen | explosie (van) | artilleriegranaat | tijdens oorlogshandelingen | explosie (van) | grendel van geweer | tijdens oorlogshandelingen | explosie (van) | mortiergranaat | tijdens oorlogshandelingen | explosie (van) | sluitstuk van kanon | tijdens oorlogshandelingen | mijn NNOtijdens oorlogshandelingen | onopzettelijke explosie van | eigen wapens | tijdens oorlogshandelingen | onopzettelijke explosie van | munitie voor oorlogsgebruik | tijdens oorlogshandelingen | scherven van | artilleriegranaat | tijdens oorlogshandelingen | scherven van | bom | tijdens oorlogshandelingen | scherven van | ge ...[+++]


Exposure to heat flash due to explosion in war

blootstelling aan hittegolf als gevolg van explosie in oorlog


IN-CONTEXT TRANSLATIONS
It is in the interest of all parties to avoid an aviation and/or trade war and therefore encourage negotiations first to find a global solution.

Het is in het belang van alle partijen om een luchtvaart- en/of handelsoorlog te voorkomen.


To tell third countries directly and indirectly — because this is what unilateral EU action will amount to if the proposal is adopted — that their airlines will have to pay for CO2 emissions in EEA airspace would be challenging and should be considered only after bilateral and/or multilateral negotiations according to ICAO resolution Art. 16 a), in order to avoid the risk of a worldwide aviation/trade war.

Dan nu al de derde landen letterlijk en figuurlijk aanzeggen — want dat is de unilaterale actie van de EU in feite indien dit onderdeel van het voorstel wordt aangenomen — dat hun luchtvaartmaatschappijen dienen te betalen zou een uitdaging inhouden. Dat zou alleen moeten overwogen na bilaterale en/of multilaterale onderhandelingen overeenkomstig artikel 16 a) van de ICAO-resolutie, om het risico van een wereldwijde luchtvaart- of handelsoorlog af te wenden.


– (EL) We consider it unacceptable to debate and for the European Parliament to propose agreement with Israel on the creation of a Common Aviation Area between the EU and Israel while the slaughter of the Palestinian people in the murderous war unleashed against it by the Israeli Government in the Gaza Strip is still fresh.

– (EL) Voor ons is het onaanvaardbaar dat het Europees Parlement de sluiting van een overeenkomst met Israël over de ontwikkeling van een gemeenschappelijke luchtvaartruimte EU-Israël voorstelt en bespreekt. De afslachting van het Palestijnse volk tijdens de moorddadige oorlog van de Israëlische regering in de Gazastrook ligt nog vers in het geheugen.


Penalizing the internal aviation industry will cause the occurrence of the “carbon leakage” phenomenon, namely the orientation towards markets with less strict rules than those imposed by the EU, thus starting a commercial war.

Door de bestraffing van de binnenlandse luchtvaartindustrie zou het fenomeen van “koolstoflekken” kunnen optreden, namelijk de oriëntering in richting van markten met minder strenge regels dan de in de EU vastgelegde, waardoor een handelsoorlog zou beginnen.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Aviation insurance policies exclude war, hi-jacking and terrorism risks with a "war, hi-jacking and other perils exclusion clause".

De risico’s van oorlog, kaping en terrorisme zijn uitgesloten uit de luchtvaartverzekeringspolissen krachtens een "bepaling inzake de uitsluiting van risico's van oorlog, kaping en andere gevaren".


In the aftermath of 9/11, aviation insurers created an Excess Third Party War Liability market, writing back risks of war and terrorism.[12] These Excess Third Party Liability premiums have declined significantly, from $1.7 bn in 2001 to $0.13 bn in 2007.

In de nasleep van 9/11 hebben luchtvaartverzekeraars een markt voor Excess Third Party War Liability opgericht, voor de herverzekering van de risico's van oorlog en terrorisme[12]. De premies voor deze Excess Third Party Liability zijn aanzienlijk gedaald van 1,7 miljard dollar in 2001 tot 0,13 miljard in 2007.


This guarantees, on the one hand, that governments, if they wish, can establish the insurance requirements for such risks and, on the other, that this type of aviation activity can be maintained without excessive costs, since the insurance requirements in the case of war and terrorism laid down in the regulation will not be applied to aircraft of less than 500 kg, which includes gliders and microlights.

Daarmee wordt gegarandeerd dat de overheden desgewenst verzekeringseisen voor genoemde risico’s kunnen stellen en dat dit soort vliegactiviteiten kan worden voortgezet zonder al te veel kosten met zich mee te brengen, omdat de verzekeringseisen voor in de verordening vastgelegde gevallen van oorlog en terrorisme niet van toepassing zullen zijn op vliegtuigen van minder dan 500 kg, waaronder zweefvliegtuigen en ultralichte vliegtuigen vallen.


2. Urges the Member States to consider all necessary measures available to help the aviation industry find a solution regarding withdrawn insurance cover, as the industry itself cannot be blamed for the risk of war and terrorism; demands that national governments assume responsibility for additional security costs;

2. verzoekt de lidstaten met klem na te denken over alle noodzakelijke maatregelen die de luchtvaartindustrie kunnen helpen bij het vinden van een oplossing voor niet langer onder de verzekeringsdekking vallende risico's, aangezien deze bedrijfstak zelf niet verantwoordelijk kan worden gesteld voor de risico's van oorlog en terrorisme; verlangt dat de nationale regeringen de verantwoordelijkheid op zich nemen voor de aanvullende met de veiligheid samenhangende kosten;


2. Urges the Member States to consider all necessary measures available to help the aviation industry find a solution regarding withdrawn insurance cover, as the industry itself cannot be blamed for the risk of war and terrorism;

2. verzoekt de lidstaten met klem na te denken over alle noodzakelijke maatregelen die de luchtvaartindustrie kunnen helpen bij het vinden van een oplossing voor niet langer onder de verzekeringsdekking vallende risico's, aangezien deze bedrijfstak zelf niet verantwoordelijk kan worden gesteld voor de risico's van oorlog en terrorisme;


This regulation requires air carriers and aircraft operators to be insured, in particular in respect of passengers, baggage, cargo and third parties, to cover the risks associated with aviation-specific liability (including acts of war, terrorism, hijacking, acts of sabotage, unlawful seizure of aircraft and civil commotion).

De verordening legt luchtvervoerders en exploitanten van luchtvaartuigen de verplichting op zich te verzekeren tegen de risico's die het luchtvervoer met zich meebrengt voor passagiers, bagage, goederen en derden (inclusief de risico's ten gevolge van oorlogshandelingen, terrorisme, kaping, sabotage, wederrechtelijk beslag op luchtvaartuigen en ongeregeldheden).




datacenter (1): www.wordscope.nl (v4.0.br)

'war aviation' ->

Date index: 2021-01-20
w