Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Anchors used in inland water transport
Anchors utilised in inland water transport
Confirm qualifications of water transport crew
Deck machinery accident in water transport
Engine room machinery accident in water transport
Galley machinery accident in water transport
Inland navigation
Inland water transport
Inland waterway shipping
Inland waterway transport
Other and unspecified water transport accidents
Transport accident
Verify qualifications of water transport crew
Verify qualifications of water transportation crew
Water transport accidents

Vertaling van "water transport accidents " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE


Other and unspecified water transport accidents

overige en niet-gespecificeerde vervoersongevallen te water


Deck machinery accident in water transport

ongeval met dekmachinerie in watervervoer


Galley machinery accident in water transport

ongeval met kombuismachinerie in watervervoer


Engine room machinery accident in water transport

machinerieongeval in machinekamer in watertransport


Water-transport-related drowning and submersion without accident to watercraft

verdrinking of onderdompeling samenhangend met vervoer over water, zonder ongeval met vaartuig




anchors utilised in inland water transport | variety of anchors used in inland water transport operations | anchors used in inland water transport | types of anchor used in inland water transport operations

ankers die worden gebruikt bij transport op binnenwateren


ensure water transportation crew meet regulatory requirements | verify qualifications of water transportation crew | confirm qualifications of water transport crew | verify qualifications of water transport crew

kwalificaties van medewerkers voor vervoer over water verifiëren | kwalificaties van watertransportbemanning verifiëren


inland waterway shipping [ inland navigation | Inland water transport(ECLAS) | Inland waterway transport(STW) ]

binnenvaart
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Disaster risk prevention and management considerations have been included in a number of key EU policies, including cohesion policy, health, environmental impact assessment, climate change adaptation, ecosystems, agriculture, food and nutrition security, water, flood risk management, major industrial accident prevention, risk financing, nuclear safety, transport, energy, research and innovation.

Overwegingen over het voorkomen en beheren van rampenrisico's zijn opgenomen in een aantal belangrijke onderdelen van EU-beleid, met inbegrip van het beleid voor cohesie, gezondheid, milieueffectbeoordeling, aanpassing aan de klimaatverandering, ecosystemen, landbouw, voedsel- en voedingszekerheid, water, overstromingsrisicobeheer, preventie van grote industriële ongevallen, risicofinanciering, nucleaire veiligheid, vervoer, energie, onderzoek en innovatie.


· Mainstreaming of disaster risk management: risk prevention and management considerations have been integrated in a number of key EU policies and financial instruments to support resilient investments (i.e. cohesion policy, transport and energy, research and innovation, critical infrastructure protection, cross-border health threats, environmental impact assessment, green infrastructure, integrated coastal management, agriculture, food and nutrition security, water, flood risk management, major industrial ...[+++]

· rampenrisicobeheer mainstreamen: overwegingen inzake risicopreventie en risicobeheer zijn opgenomen in een aantal belangrijke EU-beleidsmaatregelen en financiële instrumenten ter ondersteuning van rampenbestendige investeringen (d.w.z. cohesiebeleid, vervoer en energie, onderzoek en innovatie, bescherming van kritische infrastructuur, grensoverschrijdende gezondheidsbedreigingen, milieueffectbeoordeling, groene infrastructuur, geïntegreerd kustbeheer, landbouw, voedsel- en voedingszekerheid, water, overstromingsrisicobeheer, preventie van grote bedrijfsongelukken).


The area is also characterised by intensive maritime transport, which implies ships and port emissions, risks of accidents and the introduction of invasive alien species through ballast water discharges.

Kenmerkend voor het gebied is ook het intense zeevervoer, met de daarbij horende emissies van schepen en havens, risico's van ongevallen en de introductie van invasieve uitheemse soorten via ballastwaterlozingen.


Since it seems to me that there are still some remaining difficulties in accepting the extension of protection to internal waters, I hope that we will not have to wait for an accident on some river before making the decision to extend cover to internal transport too.

Naar mijn idee zijn er nog altijd enkele onopgeloste problemen die acceptatie van de uitbreiding van bescherming naar binnenlandse wateren in de weg staan. Ik hoop dan ook dat we niet hoeven te wachten tot er ergens op een rivier een nieuw incident plaatsvindt, voordat we besluiten om de dekking ook naar vervoer over binnenwateren uit te breiden.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Similarly, we New Democracy MEPs also supported Amendment 37 which, on the one hand, calls on us to impose a regime of cooperation between the national authorities, because numerous accidents are caused by a lack of cooperation and inadequate exchange of know-how and, on the other hand, stipulates the need for a cost-benefit study to be carried out on the new measures and the new policies which the European Union wishes to apply for the development of maritime transport within the framework of efficient management of ...[+++]

De afgevaardigden van de Nea Dimokratia steunen ook amendement 37, dat een structuur voor samenwerking tussen de nationale overheden beoogt, omdat menig ongeval te wijten is aan gebrekkige samenwerking en onvolledige uitwisseling van knowhow. Daarnaast wordt in het amendement ook aangedrongen op een haalbaarheidsstudie inzake de nieuwe maatregelen en het nieuwe beleid die de Europese Unie wil toepassen voor de ontwikkeling van het maritieme vervoer in het kader van een efficiënt beheer van de waterwegen en de bescherming daarvan tegen verontreiniging.


The proposal, which is in line with the main guidelines adopted by the Council (Transport) on 5 December 2002, following the accident with the single-hull tanker "Prestige" off the coast of Galicia, is aimed at banning the transport of heavy oil by single-hull tankers in this area of European maritime waters.

Het voorstel, dat spoort met de belangrijkste richtsnoeren die op 5 december 2002 door de Raad (Vervoer) werden aangenomen naar aanleiding van het ongeval met de enkelwandige tanker "Prestige" voor de kust van Galicië, strekt ertoe het vervoer van zware oliesoorten in enkelwandige tankers te verbieden in dit gebied van de Europese maritieme wateren.


4. Examples of EC legislation dealing with hazardous or potentially hazardous activities are legislation containing discharge or emission limits for hazardous substances into water or air; legislation with the objective to prevent and control risks of accidents and pollution; legislation dealing with dangerous substances and preparations with a view (among others) of protection of the environment; legislation in the field of waste management; legislation in the field of genetically modified organisms (as far as not covered by the ...[+++]

Voorbeelden van EG-wetgeving die betrekking heeft op gevaarlijke of potentieel gevaarlijke activiteiten is: wetgeving waarbij grenswaarden worden vastgesteld voor de lozing of emissie van gevaarlijke stoffen in de lucht of het water, wetgeving die tot doel heeft de risico's van ongevallen en verontreiniging te voorkomen of te beheersen, wetgeving met betrekking tot gevaarlijke stoffen en preparaten die (onder meer ook) tot doel heeft het milieu te beschermen, wetgeving op het gebied van afvalbeheer, wetgeving op het gebied van genetisch gemodificeerde organismen (voor zover niet behandeld in de productaansprakelijkheidsrichtlijn) en wetg ...[+++]


The activities to be covered, with respect to health or property damage and contaminated sites, could be those regulated in the following categories of EC legislation: legislation which contains discharge or emission limits for hazardous substances into water or air, legislation dealing with dangerous substances and preparations with a view (also) to protecting the environment, legislation with the objective to prevent and control risks of accidents and pollution, namely the IPPC Directive and the revised Seveso II Directive, legislat ...[+++]

De onder het toepassingsgebied vallende activiteiten, met betrekking tot schade aan de gezondheid of goederen en verontreinigde locaties, kunnen die zijn welke gereguleerd worden door de volgende categorieën van EG-wetgeving: wetgeving waarbij grenswaarden worden vastgesteld voor de lozing of emissie van gevaarlijke stoffen in de lucht of het water, wetgeving met betrekking tot gevaarlijke stoffen en preparaten die (onder meer ook) tot doel heeft het milieu te beschermen, wetgeving die tot doel heeft de risico's van ongevallen en verontreiniging te voorkomen of te beheersen, meer bepaald de IPPC-richtlijn en de herziene Seveso II-richtli ...[+++]


On 23 November 2005 the Commission adopted a package of seven legislative proposals, which aim to reinforce the safety of maritime transport in Europe by means of better accident prevention and investigation and increased controls on vessel quality. The Commission’s aim is to supplement European rules concerning maritime safety and improve the efficiency of existing measures. The Paris Memorandum of Understanding (MoU) consists of 25 participating maritime administrations and covers the waters of the Eu ...[+++]

Het Memorandum van Overeenstemming (MvO) van Parijs behelst 25 deelnemende maritieme administraties en bestrijkt de wateren van de Europese kuststaten en het Noord-Atlantische bekken tussen Amerika en Europa. Doel is schepen die niet aan de normen voldoen, uit de vaart te halen door een geharmoniseerd systeem van controles door de havenstaat.


That Regulation was adopted in 2002 in response to shipping accidents involving oil tankers and the ensuing pollution of the Union's waters and coastlines. Its main objective is to enhance safety and to prevent pollution in maritime transport by making oil tankers safer.

De verordening is in 2002 vastgesteld naar aanleiding van scheepsongevallen met olietankschepen en de daardoor veroorzaakte verontreiniging van de wateren en kusten van de EU. De belangrijkste doelstelling is het veiliger maken van olietankschepen om de veiligheid te vergroten en verontreiniging als gevolg van het zeevervoer te voorkomen.




datacenter (1): www.wordscope.nl (v4.0.br)

'water transport accidents' ->

Date index: 2023-08-26
w