Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Classic Directive
Conclusion of a contract
Contract
Contract law
Contract of employment
Contractual agreement
Contractual commitment
Draft loan contracts
Employment contract
Ensure contract close-out
Ensure contract extension
Ensure contract termination and follow-up
Ensure contract termination follow-up
Inspect contract for related grounds maintenance work
Inspect contracts for related ground maintenance work
Inspect contracts for related grounds maintenance work
Inspect grounds maintenance work contracts
Labour contract
Law of contract
Prepare a loan contract
Prepare contracts for loans
Prepare loan contracts
Public works contract
Work contract
Works contract

Vertaling van "works contract " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
works contract [ public works contract ]

overheidsopdracht voor werken


public works contract | works contract

opdracht voor werken | overheidsopdracht voor werken


inspect contract for related grounds maintenance work | inspect grounds maintenance work contracts | inspect contracts for related ground maintenance work | inspect contracts for related grounds maintenance work

contracten controleren voor gerelateerde onderhoudswerkzaamheden


work contract [ employment contract | labour contract ]

arbeidscontract [ aanstellingscontract ]


contract of employment | labour contract | work contract

arbeidscontract | arbeidsovereenkomst


Classic Directive | Directive 2004/18/EC on the coordination of procedures for the award of public works contracts, public supply contracts and public service contracts

klassieke richtlijn | Richtlijn 2004/18/EG van het Europees Parlement en de Raad van 31 maart 2004 betreffende de coördinatie van de procedures voor het plaatsen van overheidsopdrachten voor werken, leveringen en diensten


Contraction ring dystocia Dyscoordinate labour Hour-glass contraction of uterus Hypertonic uterine dysfunction Incoordinate uterine action Tetanic contractions Uterine dystocia NOS

dystocie door contractiering | hypertone uterusdisfunctie | ongecoördineerde uterusactiviteit | slecht gecoördineerde weeën | tetanische contracties | uterusdystocie NNO | zandlopercontractie van uterus


contract [ conclusion of a contract | contract law | contractual agreement | contractual commitment | law of contract | Contract law(STW) ]

contract [ afsluiten van een contract | contractrecht | ondertekening van een contract | verplichting ]


prepare a loan contract | prepare contracts for loans | draft loan contracts | prepare loan contracts

leencontracten voorbereiden | leningsovereenkomsten voorbereiden | leencontracten opstellen | leningsovereenkomsten opstellen


ensure contract close-out | ensure contract extension | ensure contract termination and follow-up | ensure contract termination follow-up

instaan voor contractbeëindiging en opvolging | zorgen voor contractbeëindiging en opvolging
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Service contracts, in particular in the sphere of property management services, may, in certain circumstances, include works. However, in so far as such works are incidental to the principal subject-matter of the contract, and are a possible consequence thereof or a complement thereto, the fact that such works are included in the contract does not justify the qualification of the service contract as a works contract.

Opdrachten voor diensten, waaronder diensten inzake eigendomsbeheer, kunnen onder bepaalde omstandigheden ook werken omvatten.Indien deze werken ten opzichte van het hoofdvoorwerp van de overeenkomst van bijkomende aard zijn en daarvan een mogelijk uitvloeisel zijn of daarop een aanvulling vormen, is het feit dat die werken deel uitmaken van de overeenkomst geen reden om de opdracht voor diensten als een opdracht voor werken aan te merken.


Finally, the Constitutional Court asks whether the concept of ‘public works contract’ contained in Directive 2004/18 applies in this case, namely to rules which make the granting of a building or land subdivision authorisation subject to a social obligation entailing the development of social housing units which should subsequently be sold at capped prices to, or, with substitution, by, a public institution. The Advocate General considers that the directive applies to such rules, provided that, firstly, they provide for the existence of a contract concluded between a contracting authority and that, secondly, an economic operator has a re ...[+++]

Ten slotte wenst het Grondwettelijk Hof te vernemen of het begrip „overheidsopdracht voor werken” in richtlijn 2004/18 in casu van toepassing is op de regeling die de toekenning van een bouw- of verkavelingsvergunning afhankelijk stelt van een sociale last die erin bestaat sociale woningen te realiseren die vervolgens tegen geplafonneerde prijzen dienen te worden verkocht aan of met indeplaatsstelling door een openbare instelling. De advocaat-generaal is van mening dat deze richtlijn van toepassing is op een dergelijke regeling, op voorwaarde, ten eerste, dat volgens deze regeling een overeenkomst moet zijn gesloten tussen een aanbestede ...[+++]


The Commission considered that the contracts concerned were public works contracts and a public works concession and as such should have been awarded following the publication of contract notices in the EU Official Journal and the completion of a tendering process.

De Commissie was van oordeel dat hier sprake was van overheidsopdrachten voor de uitvoering van werken en van een concessieovereenkomst voor openbare werken en dat aan de gunning van deze contracten een aankondiging in het Publicatieblad van de EU en een aanbestedingsprocedure hadden moeten voorafgaan.


As regards the question whether the development agreement constitutes a public works contract, the Court recalls, first of all, that the directive concerning the coordination of procedures for the award of public works contracts defines a public works contract as any written contract, concluded for pecuniary interest between a contractor and a contracting authority (State, local authority, body governed by public law) whose purpose is, in particular, the design and/or execution of works, or a work corresponding to the requirements specified by the contracting authority.

Met betrekking tot de vraag of de overeenkomst inzake ruimtelijke ordening een overheidsopdracht voor de uitvoering van werken is, brengt het Hof om te beginnen in herinnering dat overheidsopdrachten voor de uitvoering van werken in de richtlijn betreffende de coördinatie van de procedures voor het plaatsen van overheidsopdrachten voor de uitvoering van werken worden omschreven als schriftelijke overeenkomsten onder bezwarende titel die zijn gesloten tussen een aannemer en een aanbestedende dienst (staat, territoriale lichamen, publiekrechtelijke instelling) en die met name betrekking hebben op het ontwerp en/of de uitvoering van werken ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
As regards the methods for calculation of the value of the public works contract, in order to determine whether the value of the agreement exceeds the threshold for application of the directive, the Court observes that the total value of the works contract must be taken into account from a potential tenderer's point of view, that includes not only all the amounts that the contracting authority is to pay, but also all the revenue received from third parties.

Met betrekking tot de regels voor de berekening van de waarde van de overheidsopdracht voor de uitvoering van werken, wijst het Hof erop dat, om uit te maken of de waarde van de opdracht de drempel voor de toepassing van de richtlijn overschrijdt, rekening moet worden gehouden met de totale waarde van de opdracht voor de uitvoering van werken vanuit het oogpunt van een potentiële inschrijver, wat niet alleen alle bedragen omvat die de aanbestedende dienst zal moeten betalen, maar ook alle inkomsten die van derden zullen worden verkregen.


The Tribunal administratif de Lyon asked the Court of Justice of the European Communities about the interpretation of the directive concerning the coordination of procedures for the award of public works contracts and, in particular, whether the engagement of SEDL constituted the award of a public works contract which must be the subject of a call for competition in accordance with the directive.

Genoemd Tribunal heeft het Hof van Justitie van de Europese Gemeenschappen vragen gesteld over de uitlegging van de richtlijn betreffende de coördinatie van de procedures voor het plaatsen van overheidsopdrachten voor de uitvoering van werken , en heeft het Hof in het bijzonder gevraagd of de overeenkomst met SEDL de gunning van een overheidsopdracht voor de uitvoering van werken betrof, waarvoor overeenkomstig deze richtlijn een oproep tot inschrijving had moeten plaatsvinden.


INFORMATION WHICH MUST APPEAR IN WORKS CONTRACT NOTICES OF CONCESSIONNAIRES WHO ARE NOT CONTRACTING AUTHORITIES

INLICHTINGEN DIE MOETEN WORDEN OPGENOMEN IN AANKONDIGINGEN VAN OPDRACHTEN VAN DE CONCESSIEHOUDER VAN WERKEN DIE ZELF GEEN AANBESTEDENDE DIENST IS


In the light of the definition, dynamic purchasing systems are suited solely to ‘normal’, i.e. simple, standardised, procurement procedures, and at all events not to works contracts, more complex service contracts or contracts for intellectual-creative services.

Conform hun definitie zijn elektronische veilingen uitsluitend geschikt voor gestandaardiseerde, eenvoudige aankopen, en in elk geval niet voor werken of opdrachten voor intellectuele en andere complexere diensten, hetgeen ter wille van de rechtszekerheid expliciet in de richtlijn dient te worden vermeld.


(24) In view of the varying requirements stipulated in public works contracts, contracting authorities must be able to make provision for the execution and design of works to be awarded either separately or jointly.

(24) Gezien de afwijkende eisen die aan overheidsopdrachten voor werken worden gesteld, moet de aanbestedende dienst de mogelijkheid hebben om over te gaan tot zowel de gescheiden als de gemeenschappelijke gunning van uitvoering en planning.


"The term "state" must be interpreted in functional terms. The aim of the directive (in this case namely the "public works directive"), which is to ensure the effective attainment of freedom of establishment and freedom to provide services in respect of public works contracts, would be jeopardized if the provisions of the directive were to be held to be inapplicable solely because a public works contract is awarded by a body which, although it was set up to carry out tasks entrusted to it by legislation, is not formally a part of the state administration".

"Voor de toepassing van deze bepaling moet aan het begrip "staat" een functionele uitlegging worden gegeven. Het doel van de richtlijn (d.w.z. de richtlijn "overheidswerken") - de verwezenlijking van een daadwerkelijke vrijheid van vestiging en dienstverrichting op het gebied van overheidsopdrachten voor de uitvoering van de werken - zou immers in gevaar komen indien zij moest worden geacht niet van toepassing te zijn enkel omdat het werk wordt gegund door een lichaam dat, hoewel in het leven geroepen om bij de wet opgedragen taken uit te voeren, formeel geen deel uitmaakt van de overheidsadministratie".


w