37. evidenzia il ru
olo centrale di una buona governance di bilancio, basata su un insieme di regole e procedure finalizzate a definire come i bilanci pubblici debbano essere preparati, eseguiti e monitorati a medio termine, rispetto al consolidamento finanziario degli Stati membri e al
la riqualificazione della spesa pubblica, da accompagnarsi a un metodo di analisi del contesto (a livello comunitario, nazionale, locale) e di definizione di obiettivi che comprenda la valutazione di impatto, pre
...[+++]ventiva e consuntiva, la verifica e valutazione del risultato e delle performance e meccanismi di aggiustamento secondo il PBB; ritiene che le regole di governance fiscale degli Stati membri debbano essere rese omogenee e contestualizzate, sia per quanto riguarda la tempistica che con riferimento agli obiettivi, in particolare all'interno della zona euro; reputa altresì che esse debbano saldarsi a una governance economica al fine di valorizzare le scelte di bilancio, economiche e di investimento condivise e comuni, orientate nella stessa direzione per rafforzarne l'efficacia e conseguire un effetto moltiplicatore, e di ottenere risultati significativi, ancor più necessari nel contesto di fasi economiche difficili come quella attuale; è del parere che piani di rilancio nazionale non coordinati fra loro rischiano di neutralizzarsi a vicenda; ritiene in tal senso che i bilanci nazionali debbano essere elaborati partendo da prospettive ed analisi congiunturali comuni; 37. legt de nadruk op de centrale rol van een goede budgettaire governance, gebaseerd op een stelsel van regels en procedures gericht op het bepalen van de samenstelling, de uitvoering en de controle van de overheidsbegroting op middellange termijn waarin wordt toegezien op zowel de financiële consolidatie van de EU-lidstaten als op een herwaardering van overheidsuitgaven in combinatie met een analyse van de context (communautair, nationaal en lokaal) en in combinatie met een definitie van doelstellingen waaronder een effectbeoordeling, voorafgaand en aan het eind, en de controle en beoordeling van het resultaat, de prestaties en de correctiemechanismen volg
...[+++]ens het PBB-model; is van mening dat stappen moeten worden ondernomen om ervoor te zorgen dat de regels van de lidstaten op het gebied van fiscale governance homogeen zijn en aangepast aan de context, zowel wat de timing als wat de doelstellingen ervan betreft, in het bijzonder in de eurozone; is ook van mening dat deze regels op het gebied van fiscale governance gekoppeld moeten zijn aan economische governance, met het oog op de bevordering van gemeenschappelijke keuzen op het gebied van begroting, economie en investering, gericht op dezelfde doelstellingen, om doelmatiger te zijn en een multiplicatoreffect te creëren, en op het halen van significante resultaten, te meer noodzakelijk in economisch moeilijke fasen als die van het moment; is van oordeel dat ongecoördineerde nationale maatregelen voor heropleving van de economie gevaar lopen tegen elkaar in te werken; meent daarom dat de nationale begrotingen moeten worden opgesteld aan de hand van gemeenschappelijke economische vooruitzichten en analyses;