A livello scolastico le politiche per contrastare l'abbandono dovrebbero comprendere approcc
i collaborativi, la partecipazione attiva dei genitori, partnership con le parti interessate esterne e la collettività, misure a sos
tegno del benessere degli alunni, orientamento e consulenza di qualità, che garantiscano che ciascun alunno abbia pari possibilità di accedere e partecipare a un'istruzione di qualità, nonché di trarne beneficio, e che consentano a tutti i discenti di r
...[+++]ealizzare appieno il proprio potenziale.
Het beleid van scholen betreffende voortijdig schoolverlaten moet zijn gebaseerd op een gemeenschappelijke aanpak, actieve betrokkenheid van ouders, partnerschappen met externe belanghebbenden en de gemeenschap, maatregelen ter ondersteuning van het welzijn van leerlingen en hoogwaardige begeleiding en advies, waarbij ervoor wordt gezorgd dat alle leerlingen gelijke toegangskansen hebben, hoogwaardig onderwijs krijgen en hiervan profijt trekken, en dat alle lerenden hun capaciteiten ten volle kunnen benutten.