Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Istruzione secondaria professionale
Istruzione secondaria professionale part-time
Sistema d'istruzione secondaria professionale

Vertaling van "istruzione secondaria professionale part-time " (Italiaans → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
istruzione secondaria professionale part-time

Deeltijds Beroeps-Secundair Onderwijs | DBSO [Abbr.]


istruzione secondaria professionale

Beroepssecundair Onderwijs | BSO [Abbr.]


sistema d'istruzione secondaria professionale

stelsel van middelbaar beroepsonderwijs
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Aumentando il tasso di iscrizione agli istituti di istruzione secondaria da parte delle ragazze, la Commissione mira altresì a favorire l’accesso delle donne al mercato del lavoro.

Door de deelnamepercentages van meisjes in het secundaire onderwijs te verhogen, wil de Commissie de toegang van vrouwen tot de arbeidsmarkt bevorderen.


68. sottolinea il valore aggiunto del concetto di apprendimento permanente e invita gli Stati membri a realizzare una esaustiva mappatura delle potenzialità locali, allo scopo di organizzare attività di formazione orientate sulla domanda in cui le risorse disponibili vadano a soddisfare le necessità reali e a ripristinare il prestigio dell'istruzione secondaria professionale attraverso l’offerta di istruzione di alto livello, soprattutto nelle regioni in cui le potenzialità locali e i settori delle attività tradizionali rendono necessario il pieno sviluppo di competenze e conoscenze specifiche; invita la Commissione a fornire agli Stati ...[+++]

68. benadrukt de toegevoegde waarde van een leven lang leren en roept de lidstaten op om de lokale mogelijkheden nauwkeurig in kaart te brengen om zo te komen tot de organisatie van een vraaggestuurde scholing waarbij de beschikbare middelen worden gekoppeld aan de bestaande vraag, en om het aanzien van het voortgezet beroepsonderwijs te herstellen door het aanbieden van hoogwaardige opleidingen, met name in regio's waar het lokale aanbod en de traditionele beroepen vragen om de ontwikkeling van specifieke kennis en vaardigheden; roept de Commissie op de lidstaten voldoende technische ondersteuning te geven bij het in kaart brengen van ...[+++]


8. sottolinea il valore aggiunto del concetto di apprendimento permanente e invita gli Stati membri a effettuare un’approfondita mappatura delle potenzialità locali, allo scopo di organizzare attività di formazione orientate sulla domanda in cui le risorse disponibili vadano a soddisfare le necessità reali, e a ristabilire il prestigio dell’istruzione secondaria professionale attraverso l’offerta di istruzione di alto livello, soprattutto nelle regioni in cui le potenzialità locali e i settori delle attività tradizionali necessitano il pieno sviluppo di competenze e conoscenze specifiche; invita la Commissione a fornire agli Stati membr ...[+++]

8. benadrukt de toegevoegde waarde van een leven lang leren en roept de lidstaten op om de lokale mogelijkheden nauwkeurig in kaart te brengen om zo te komen tot de organisatie van een vraaggestuurde scholing waarbij de beschikbare middelen worden gekoppeld aan de bestaande vraag, en om het aanzien van het voortgezet beroepsonderwijs te herstellen door het aanbieden van hoogwaardige opleidingen, met name in regio's waar het lokale aanbod en de traditionele beroepen vragen om de ontwikkeling van specifieke kennis en vaardigheden; roept de Commissie op de lidstaten voldoende technische ondersteuning te geven bij het in kaart brengen van d ...[+++]


68. sottolinea il valore aggiunto del concetto di apprendimento permanente e invita gli Stati membri a realizzare una esaustiva mappatura delle potenzialità locali, allo scopo di organizzare attività di formazione orientate sulla domanda in cui le risorse disponibili vadano a soddisfare le necessità reali e a ripristinare il prestigio dell'istruzione secondaria professionale attraverso l'offerta di istruzione di alto livello, soprattutto nelle regioni in cui le potenzialità locali e i settori delle attività tradizionali rendono necessario il pieno sviluppo di competenze e conoscenze specifiche; invita la Commissione a fornire agli Stati ...[+++]

68. benadrukt de toegevoegde waarde van een leven lang leren en roept de lidstaten op om de lokale mogelijkheden nauwkeurig in kaart te brengen om zo te komen tot de organisatie van een vraaggestuurde scholing waarbij de beschikbare middelen worden gekoppeld aan de bestaande vraag, en om het aanzien van het voortgezet beroepsonderwijs te herstellen door het aanbieden van hoogwaardige opleidingen, met name in regio's waar het lokale aanbod en de traditionele beroepen vragen om de ontwikkeling van specifieke kennis en vaardigheden; roept de Commissie op de lidstaten voldoende technische ondersteuning te geven bij het in kaart brengen van ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
68. sottolinea il valore aggiunto del concetto di apprendimento permanente e invita gli Stati membri a realizzare una esaustiva mappatura delle potenzialità locali, allo scopo di organizzare attività di formazione orientate sulla domanda in cui le risorse disponibili vadano a soddisfare le necessità reali e a ripristinare il prestigio dell'istruzione secondaria professionale attraverso l'offerta di istruzione di alto livello, soprattutto nelle regioni in cui le potenzialità locali e i settori delle attività tradizionali rendono necessario il pieno sviluppo di competenze e conoscenze specifiche; invita la Commissione a fornire agli Stati ...[+++]

68. benadrukt de toegevoegde waarde van een leven lang leren en roept de lidstaten op om de lokale mogelijkheden nauwkeurig in kaart te brengen om zo te komen tot de organisatie van een vraaggestuurde scholing waarbij de beschikbare middelen worden gekoppeld aan de bestaande vraag, en om het aanzien van het voortgezet beroepsonderwijs te herstellen door het aanbieden van hoogwaardige opleidingen, met name in regio's waar het lokale aanbod en de traditionele beroepen vragen om de ontwikkeling van specifieke kennis en vaardigheden; roept de Commissie op de lidstaten voldoende technische ondersteuning te geven bij het in kaart brengen van ...[+++]


La maggior parte degli intervistati (56%) ritiene che i giovani che hanno seguito un percorso di istruzione e formazione professionale abbiano maggiori probabilità di trovare un lavoro una volta terminati gli studi rispetto a quanti sono in possesso di qualifiche di istruzione secondaria o superiore generale.

De meeste respondenten (56%) denken dat jongeren met een beroepsopleiding meer kans hebben op werk na hun studie dan degenen met algemeen middelbaar of hoger onderwijs.


Malgrado un'immagine globalmente positiva e i vantaggi che si ritiene siano offerti dall'istruzione e dalla formazione professionale, il 41% degli intervistati di età compresa tra i 15 e i 24 anni raccomanderebbe piuttosto ai giovani di scegliere preferibilmente l'istruzione secondaria o superiore generale, mentre il 27% consiglierebbe l'istruzione e la formazione professionale.

Ondanks een over het geheel bezien positief imago en de waargenomen voordelen van het beroepsonderwijs en beroepsopleidingen, zou 41% van de respondenten in de leeftijd van 15-24 jaar eerder het algemeen middelbaar of hoger onderwijs aanbevelen als beste keuze voor jongeren, tegenover 27% die beroepsonderwijs of een beroepsopleiding zou aanraden.


In Europa il 50% circa di tutti gli studenti dell'istruzione secondaria superiore riceve un'istruzione e una formazione professionale, il che fa di questo tipo di studi la scelta più diffusa dopo la scuola dell'obbligo.

In heel Europa ontvangt ongeveer 50% van alle leerlingen in het hoger middelbaar onderwijs een vorm van beroepsonderwijs of –opleiding. Hiermee is het de meest gemaakte keuze na het verplichte onderwijs.


Il 19% di coloro che menzionano questo tipo di finanziamento ha seguito corsi nell'ambito dell'istruzione superiore e il 9% nell'ambito dell'istruzione secondaria generale superiore o nell'istruzione e formazione professionale.

19% van degenen die dit type financiering vermeldden, volgden hoger onderwijs en 9% hoger secundair onderwijs of een beroepsopleiding.


giungere a un accordo sul quadro europeo delle qualifiche; aumentare gli investimenti per l'istruzione in generale e per le azioni di apprendimento permanente in particolare, al fine di migliorare la formazione degli adulti, la formazione scolastica e professionale adattandole alle nuove richieste del mercato; ridurre il numero degli abbandoni scolastici precoci; migliorare la qualità dell'istruzione, ad esempio migliorando la formazione dei docenti; aumentare la mobilità non solo nell'istruzione superiore ma anche nell'i ...[+++]

overeenstemming bereiken over het Europees kwalificatiekader; de investeringen in onderwijs in het algemeen en activiteiten op het gebied van levenslang leren in het bijzonder opvoeren, teneinde: volwasseneneducatie, beroepsonderwijs en schoolopleiding te verbeteren in verband met de nieuwe eisen die de markt stelt; het aantal voortijdige schoolverlaters terug te dringen; verbetering van de onderwijskwaliteit, bv. door betere opleidingen voor onderwijsgevenden; vergroting van de mobiliteit, niet alleen in het hoger onderwijs, maar ook in het secundair en het beroepsonderwijs; erkenning van informele en niet-formele kwalificaties; d ...[+++]




datacenter (19): www.wordscope.nl (v4.0.br)

'istruzione secondaria professionale part-time' ->

Date index: 2023-08-31
w