Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Admissions coordinator
Admissions officer
Aid in coordinating promotional activities
Assist in coordinating promotional activities
Cartesian-coordinates chart
Cartesian-coordinates graph
Dyspraxia
Help coordinate promotional activities
Help coordinate promotional activity
Humanitarian admission scheme
Manage student admission
Manage student admissions
Manages student admissions
Other and unspecified lack of coordination
Other lack of coordination
Rectangular-coordinates chart
Rectangular-coordinates graph
School admissions coordinator
Supervise student admissions
University admissions coordinator
Voluntary Humanitarian Admission Scheme
Voluntary humanitarian admission scheme with Turkey

Vertaling van "Admissions coordinator " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
school admissions coordinator | university admissions coordinator | admissions coordinator | admissions officer

toelatingscoördinator | toelatingscoördinatrice


Definition: A disorder in which the main feature is a serious impairment in the development of motor coordination that is not solely explicable in terms of general intellectual retardation or of any specific congenital or acquired neurological disorder. Nevertheless, in most cases a careful clinical examination shows marked neurodevelopmental immaturities such as choreiform movements of unsupported limbs or mirror movements and other associated motor features, as well as signs of impaired fine and gross motor coordination. | Clumsy child syndrome Developmental:coordination disorder | dyspraxia

Omschrijving: Een stoornis waarin het belangrijkste kenmerk een ernstige stoornis is van de ontwikkeling van de motorische coördinatie die niet alleen verklaard kan worden in termen van algemene intellectuele achterstand of van een specifieke aangeboren of -verworven neurologische stoornis. Niettemin laat een zorgvuldig klinisch onderzoek in de meeste gevallen een uitgesproken onrijpheid van het zenuwstelsel zien in de zin van choreatiforme bewegingen van niet-ondersteunde ledematen of spiegelbewegingen en andere daarmee gepaard gaande motorische kenmerken, evenals tekenen van gestoorde coördinatie van de fijne en grove motoriek. | Neven ...[+++]


Contact Committee Coordinating the Conditions for the Admission of Securities to Official Stock Exchange Listing

Contactcomité voor de coördinatie van de voorwaarden voor de toelating van effecten tot de officiële notering aan een effectenbeurs


Describes a rare type of pineal parenchymal tumor (PPT) of intermediate-grade malignancy manifesting with visual disturbances, headaches, loss of coordination and balance, nausea and vomiting due to obstructive hydrocephalus, and that is classified a

pineale parenchymale tumor van intermediaire differentiatie


manage student admission | manages student admissions | manage student admissions | supervise student admissions

toegang van studenten beheren | toelatingen van studenten beheren


humanitarian admission scheme | Voluntary Humanitarian Admission Scheme | voluntary humanitarian admission scheme with Turkey

vrijwillige regeling voor toelating op humanitaire gronden met Turkije


Cartesian-coordinates chart | Cartesian-coordinates graph | rectangular-coordinates chart | rectangular-coordinates graph

diagram met cartesiaanse coördinaten | diagram met rechthoekige coördinaten


aid in coordinating promotional activities | assist in coordinating promotional activities | help coordinate promotional activities | help coordinate promotional activity

promotieactiviteiten helpen coördineren


Other and unspecified lack of coordination

overig en niet-gespecificeerd gebrek aan coördinatie


Other lack of coordination

overig gebrek aan coördinatie
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
3. The Coordination Group may, inter alia, organise exchanges of best practices concerning the national admission systems referred to in Article 11(1) and the support services referred to in Articles 23 to 27.

3. De coördinatiegroep kan onder meer de uitwisseling van beste praktijken inzake de in artikel 11, lid 1, bedoelde nationale systemen voor toelating en inzake de in de artikelen 23 tot en met 27 bedoelde ondersteunende diensten organiseren.


In the event of a refusal of admission or revocation based on non-compliance with those standards or requirements, the relevant NCO should inform the European Coordination Office, which should then forward the information to the other NCOs.

Wanneer een machtiging wordt geweigerd omdat niet aan die normen of vereisten is voldaan, stelt het desbetreffende nationaal coördinatiebureau het Europees coördinatiebureau daarvan in kennis, die deze informatie vervolgens overbrengt aan de Nationale coördinatiebureaus.


In the case of a refusal of admission based on non-compliance with labour standards and legal requirements, in particular regarding remuneration and working conditions, the relevant National Coordination office should inform the European Coordination Office in order to transmit the information to the other National Coordination Offices.

In het geval dat toelating wordt geweigerd omwille van niet-naleving van de arbeidsnormen of wettelijke vereisten, vooral op het gebied van bezoldiging en arbeidsomstandigheden, dient het desbetreffende nationale coördinatiebureau het Europees Coördinatiebureau in kennis te stellen, zodat de informatie kan worden doorgegeven aan overige nationale coördinatiebureaus.


35. Welcomes the European Union's support for initiatives at the United Nations and in other international fora encouraging the decriminalisation of homosexuality; calls for the European Union's continued support in favour of initiatives condemning human rights breaches in relation to sexual orientation and gender identity in all international fora, in coordination with like-minded states; points out that the policy of most countries of the world, including those in the EU, discriminates against lesbians, homosexuals, bisexuals and transsexuals and transgenders and goes against human rights; calls therefore on the Member States and th ...[+++]

35. is verheugd over de steun van de Europese Unie aan initiatieven van de Verenigde Naties en andere internationale fora om de decriminalisering van homoseksualiteit aan te moedigen; vraagt de Europese Unie om, in samenwerking met gelijkgezinde staten, initiatieven te blijven ondersteunen ter veroordeling, in alle internationale fora, van mensenrechtenschendingen op het punt van seksuele geaardheid en genderidentiteit; onderstreept dat het beleid van de meeste landen in de wereld, met inbegrip van de Unie, ten opzichte van lesbiennes, homoseksuelen, biseksuelen, transseksuelen en transgenders discriminerend is en indruist tegen de mensenrechten; verzoekt de lidstaten en de Unie derhalve deze situatie te verhelpen en gelijke toegang tot ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
The admission to trading on a regulated market of units issued by undertakings for collective investment in transferable securities should not allow the avoidance of the relevant provisions of Council Directive 85/611/EEC of 20 December 1985 on the coordination of laws, regulations and administrative provisions relating to undertakings for collective investment in transferable securities (UCITS) , and in particular Articles 44 to 48 of that Directive.

De toelating tot de handel op een gereglementeerde markt van rechten van deelneming in instellingen voor collectieve belegging in effecten mag het niet mogelijk maken om de desbetreffende bepalingen van Richtlijn 85/611/EEG van de Raad van 20 december 1985 tot coördinatie van de wettelijke en bestuursrechtelijke bepalingen betreffende bepaalde instellingen voor collectieve belegging in effecten (icbe's) , en met name de artikelen 44 tot en met 48 van deze richtlijn, te omzeilen.


Council Directives 80/390/EEC of 17 March 1980 coordinating the requirements for the drawing up, scrutiny and distribution of the listing particulars to be published for the admission of securities to official stock exchange listing and 89/298/EEC of 17 April 1989 coordinating the requirements for the drawing up, scrutiny and distribution of the prospectus to be published when transferable securities are offered to the public were adopted several years ago introducing a partial and complex mutual recognition mechanism which is unable ...[+++]

Richtlijn 80/390/EEG van de Raad van 17 maart 1980 tot coördinatie van de eisen gesteld aan de opstelling van, het toezicht op en de verspreiding van het prospectus dat gepubliceerd moet worden voor de toelating van effecten tot de officiële notering aan een effectenbeurs en Richtlijn 89/298/EEG van de Raad van 17 april 1989 tot coördinatie van de eisen gesteld aan de opstelling van, het toezicht op en de verspreiding van het prospectus dat moet worden gepubliceerd bij een openbare aanbieding van effecten zijn vele jaren geleden aangenomen en voorzagen in een onvolledig en complex stelsel van wederzijdse erkenning, dat niet in staat is g ...[+++]


(1) Council Directives 80/390/EEC of 17 March 1980 coordinating the requirements for the drawing up, scrutiny and distribution of the listing particulars to be published for the admission of securities to official stock exchange listing(5) and 89/298/EEC of 17 April 1989 coordinating the requirements for the drawing up, scrutiny and distribution of the prospectus to be published when transferable securities are offered to the public(6) were adopted several years ago introducing a partial and complex mutual recognition mechanism which ...[+++]

(1) Richtlijn 80/390/EEG van de Raad van 17 maart 1980 tot coördinatie van de eisen gesteld aan de opstelling van, het toezicht op en de verspreiding van het prospectus dat gepubliceerd moet worden voor de toelating van effecten tot de officiële notering aan een effectenbeurs(5) en Richtlijn 89/298/EEG van de Raad van 17 april 1989 tot coördinatie van de eisen gesteld aan de opstelling van, het toezicht op en de verspreiding van het prospectus dat moet worden gepubliceerd bij een openbare aanbieding van effecten(6) zijn vele jaren geleden aangenomen en voorzagen in een onvolledig en complex stelsel van wederzijdse erkenning, dat niet in ...[+++]


(1) Council Directives 80/390/EEC of 17 March 1980 coordinating the requirements for the drawing up, scrutiny and distribution of the listing particulars to be published for the admission of securities to official stock exchange listing and 89/298/EEC of 17 April 1989 coordinating the requirements for the drawing up, scrutiny and distribution of the prospectus to be published when transferable securities are offered to the public were adopted several years ago introducing a partial and complex mutual recognition mechanism which is una ...[+++]

(1) Richtlijn 80/390/EEG van de Raad van 17 maart 1980 tot coördinatie van de eisen gesteld aan de opstelling van, het toezicht op en de verspreiding van het prospectus dat gepubliceerd moet worden voor de toelating van effecten tot de officiële notering aan een effectenbeurs en Richtlijn 89/298/EEG van de Raad van 17 april 1989 tot coördinatie van de eisen gesteld aan de opstelling van, het toezicht op en de verspreiding van het prospectus dat moet worden gepubliceerd bij een openbare aanbieding van effecten zijn vele jaren geleden aangenomen en voorzagen in een onvolledig en complex stelsel van wederzijdse erkenning, dat niet in staat ...[+++]


F. whereas the European Parliament should be involved in the definition of the four elements of the open method of coordination in connection with which guidelines have been put forward by the Commission – management of migration flows, admission of economic migrants, partnership with third countries and integration of third-country nationals – and which have been clearly identified by the European Parliament as requiring urgent action at European level,

F. overwegende dat richtsnoeren worden voorgesteld voor de vier hoofdpunten van de open coördinatiemethode: "beheer van migratiestromen", "toelating van economische migranten", "partnerschap met derde landen" en "integratie van derdelanders", allemaal thema's waarover het Europees Parlement duidelijk heeft gesteld dat optreden op Europees niveau geboden is, en dat het Europees Parlement hierbij betrokken moet worden,


F. whereas the European Parliament should be involved in the definition of the four elements of the open method of coordination in connection with which guidelines have been put forward by the Commission – management of migration flows, admission of economic migrants, partnership with third countries and integration of third-country nationals – and which have been clearly identified by the European Parliament as requiring urgent action at European level,

F. overwegende dat richtsnoeren worden voorgesteld voor de vier hoofdpunten van de open coördinatiemethode: "beheer van migratiestromen", "toelating van economische migranten", "partnerschap met derde landen" en "integratie van derdelanders", allemaal thema's waarover het Europees Parlement duidelijk heeft gesteld dat optreden op Europees niveau geboden is, en dat het Europees Parlement hierbij betrokken moet worden,


w