Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Acronym
Adult apprenticeships
Adult centre
Adult education
Adult education centre
Adult education council
Adult learning
Adult school
Adult students learning
Adult teaching
CCC
CDCULT
CDED
CDESR
CDPAT
CE
Chafea
Continuing education
Continuing education centre
Continuing education council
Council for Cultural Cooperation
EACEA
EACI
EAHC
EASME
ERCEA
Education of parents
Education of women
European Research Council Executive Agency
Executive Agency for Competitiveness and Innovation
Executive Agency for Health and Consumers
Executive agency
INEA
Innovation and Networks Executive Agency
REA
Recurrent education
Research Executive Agency
Residential adult centre
Residential adult college
Steering Committee for Cultural Heritage
Steering Committee for Culture
Steering Committee for Education
Steering Committee for Higher Education and Research
TEN-T EA
Training of adults
Training of women
Trans-European Transport Network Executive Agency
Workers' education

Vertaling van "Adult education council " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
adult education council | continuing education council

raad voor de volwassenenvorming


adult centre | adult education centre | adult school | continuing education centre | residential adult centre | residential adult college

vormingscentrum | vormingsinstelling


adult education [ education of parents | education of women | training of adults | training of women | workers' education ]

onderwijs voor volwassenen [ onderwijs voor arbeiders | onderwijs voor ouders | onderwijs voor vrouwen | vorming voor volwassenen | vorming voor vrouwen ]


adult education | adult learning | continuing education | recurrent education | CE [Abbr.]

permanente educatie | volwasseneneducatie | volwassenenonderwijs


adult apprenticeships | adult teaching | adult education | adult students learning

volwassenenonderwijs


Council for Cultural Cooperation [ CCC [acronym] CDCULT | CDED | CDESR | CDPAT | Steering Committee for Cultural Heritage | Steering Committee for Culture | Steering Committee for Education | Steering Committee for Higher Education and Research ]

Raad voor culturele samenwerking [ CDCC | CDCULT | CDED | CDESR | CDPAT | stuurgroep Cultureel erfgoed | stuurgroep Cultuur | stuurgroep Hoger onderwijs en onderzoek | stuurgroep Onderwijs ]


executive agency [ Chafea | Consumers, Health, Agriculture and Food Executive Agency | EACEA | EACI | EAHC | EASME | Education, Audiovisual and Culture Executive Agency | ERCEA | European Research Council Executive Agency | Executive Agency for Competitiveness and Innovation | Executive Agency for Health and Consumers | Executive Agency for Small and Medium-sized Enterprises | INEA | Innovation and Networks Executive Agency | REA | Research Executive Agency | TEN-T EA | Trans-European Transport Network Executive Agency ]

uitvoerend agentschap [ Chafea | EACEA | EACI | EAHC | Easme | ERCEA | INEA | REA | TEN-T EA | Uitvoerend Agentschap Europese Onderzoeksraad | Uitvoerend Agentschap innovatie en netwerken | Uitvoerend Agentschap Onderwijs, audiovisuele media en cultuur | Uitvoerend Agentschap Onderzoek | Uitvoerend Agentschap voor concurrentievermogen en innovatie | Uitvoerend Agentschap voor consumenten, gezondheid, landbouw en voeding | Uitvoerend Agentschap voor gezondheid en consumenten | Uitvoerend Agentschap voor het trans-Europees vervoersnetwerk | Uitvoerend Agentschap voor kleine en middelgrote ondernemingen ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
(16) The renewed European Agenda for Adult Learning included in the Council resolution of 28 November 2011 stresses the need to increase participation in adult learning, taking into account the demographic ageing of Europe which makes it an inevitable necessity for adults to regularly update their personal and professional skills and competences after they have left initial education and training, by also acknowledging the role played by adult learning in the promotion of ...[+++]

(16) De vernieuwde Europese agenda voor volwassenenonderwijs, die een onderdeel vormt van de resolutie van de Raad van 28 november 2011, benadrukt dat de deelname aan volwasseneneducatie moet worden opgedreven. Daarbij wordt rekening gehouden met de vergrijzing in Europa waardoor volwassenen onvermijdelijk hun persoonlijke en professionele vaardigheden en competenties zullen moeten aanvullen nadat zij hun initiële onderwijs en opleiding hebben voltooid, en wordt de rol erkend die volwasseneneducatie kan spelen bij de bevordering van actief burgerschap.


25. Calls on the Council to produce an annual progress report on multilingualism in formal and informal education systems, vocational training and adult education in the Member States, paying attention to the relationship between the prevalence of national, regional and minority languages and immigration;

25. roept de Raad op om een jaarlijks voortgangsverslag uit te brengen over meertaligheid in de formele en informele onderwijsstelsels, beroepsopleidingen en het volwassenenonderwijs in de lidstaten, met bijzondere aandacht voor het verband tussen de verspreiding van nationale, regionale en minderheidstalen en immigratie;


25. Calls on the Council to produce an annual progress report on multilingualism in formal and informal education systems, vocational training and adult education in the Member States, paying attention to the relationship between the prevalence of national, regional and minority languages and immigration;

25. roept de Raad op om een jaarlijks voortgangsverslag uit te brengen over meertaligheid in de formele en informele onderwijsstelsels, beroepsopleidingen en het volwassenenonderwijs in de lidstaten, met bijzondere aandacht voor het verband tussen de verspreiding van nationale, regionale en minderheidstalen en immigratie;


The Member States were asked to pay more attention to optimising the resources of the education and training systems by incorporating the principles of efficiency and equity and setting effective reform and investment targets by concentrating on pre-primary education, targeted early intervention programmes and education and training systems which can be sources of equity, guaranteeing access for all to education. The Council also focused on the need for qualified staff with access to in-service training. Furthermore, sufficient financ ...[+++]

De lidstaten wordt verzocht meer aandacht te besteden aan een optimaal gebruik van de middelen van de onderwijs- en opleidingsstelsels, waarbij zowel doelmatigheid als rechtvaardigheid worden gegarandeerd. Ook wordt hun verzocht te zorgen voor een doelmatige afstemming van hervormingen en investeringen, met name door meer aandacht te besteden aan preprimair onderwijs, gerichte programma's voor vroegtijdige ondersteuning en rechtvaardige onderwijs- en opleidingsstelsels die erop gericht zijn kansen, toegangsmogelijkheden, benaderingen en resultaten te bieden die tot meer gelijkheid kunnen leiden, zodat iedereen de mogelijkheid krijgt onderwijs te volgen. De Raad legt ook de nadruk o ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
The Member States were asked to pay more attention to optimising the resources of the education and training systems by incorporating the principles of efficiency and equity and setting effective reform and investment targets by concentrating on pre-primary education, targeted early intervention programmes and education and training systems which can be sources of equity, guaranteeing access for all to education. The Council also focused on the need for qualified staff with access to in-service training. Furthermore, sufficient financ ...[+++]

De lidstaten wordt verzocht meer aandacht te besteden aan een optimaal gebruik van de middelen van de onderwijs- en opleidingsstelsels, waarbij zowel doelmatigheid als rechtvaardigheid worden gegarandeerd. Ook wordt hun verzocht te zorgen voor een doelmatige afstemming van hervormingen en investeringen, met name door meer aandacht te besteden aan preprimair onderwijs, gerichte programma's voor vroegtijdige ondersteuning en rechtvaardige onderwijs- en opleidingsstelsels die erop gericht zijn kansen, toegangsmogelijkheden, benaderingen en resultaten te bieden die tot meer gelijkheid kunnen leiden, zodat iedereen de mogelijkheid krijgt onderwijs te volgen. De Raad legt ook de nadruk o ...[+++]


The Recommendation of the European Parliament and of the Council of 18 December 2006 on key competences for lifelong learning is aimed inter alia at ensuring that adults are able to develop and update their skills throughout their lives and that appropriate infrastructure is in place for the continuing education and training of adults.

Volgens de aanbeveling van het Europees Parlement en de Raad van 18 december 2006 inzake sleutelcompetenties voor een leven lang leren , moet er onder meer voor worden gezorgd dat volwassenen in staat zijn hun competenties hun leven lang verder te ontwikkelen en actueel te houden, en dat de nodige infrastructuur voor voortgezet onderwijs en voortgezette opleiding van volwassenen voorhanden is.


The Council Resolution of 19 December 2002 on enhanced cooperation in vocational education and training noted that the adaptability and employability of adults, including older workers, depend strongly on opportunities to update and acquire new skills throughout working life.

In zijn Resolutie van 19 december 2002 over intensievere Europese samenwerking inzake beroepsonderwijs en -opleiding tekent de Raad aan dat het aanpassingsvermogen en de inzetbaarheid van volwassenen, met inbegrip van oudere werknemers, in sterke mate afhankelijk zijn van de mogelijkheid om gedurende het werkzame bestaan vaardigheden op peil te houden en nieuwe vaardigheden te verwerven.


The Council conclusions of 25 May 2007 on a coherent framework of indicators and benchmarks in education and training called for the development of indicators on adult skills to be pursued.

Luidens de conclusies van de Raad van 25 mei 2007 over een samenhangend kader van indicatoren en benchmarks op onderwijs- en opleidingsgebied zou verder moeten gewerkt aan indicatoren voor de competenties van volwassenen.


Thirdly, does the Council agree with me that, rather than seeking centralised solutions through tax systems that treat people as less than adult, it would be better for us to educate children, young people, adults and senior citizens about the dangers of alcohol in general?

Is de Raad het ten derde met mij eens dat wij kinderen, jongeren, volwassenen en senioren beter voorlichting kunnen geven over de gevaren van alcohol in het algemeen, dan via het heffen van accijnzen oplossingen te zoeken die centralistisch en betuttelend zijn?


Thirdly, does the Council agree with me that, rather than seeking centralised solutions through tax systems that treat people as less than adult, it would be better for us to educate children, young people, adults and senior citizens about the dangers of alcohol in general?

Is de Raad het ten derde met mij eens dat wij kinderen, jongeren, volwassenen en senioren beter voorlichting kunnen geven over de gevaren van alcohol in het algemeen, dan via het heffen van accijnzen oplossingen te zoeken die centralistisch en betuttelend zijn?


w