Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Adaptation measure to climate change
Adaptation policy to climate change
Adaptation to climate change
Adjust climate control
Analyse climate processes
Climate change
Climate change adaptation
Climate control adjusting
Climate type
Climatic change
Climatic type
Climatic zone
Climatic-condition assistive measuring aid
Conduct research on climate processes
Conduct research on climatic processes
Determine historic climate change
Determine historic climate changes
Determining historic climate change
Evaluate historic climate changes
Mediterranean type of climate
Operate climate control
Operating climate control
Study climate processes

Vertaling van "Climate type " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE




adaptation to climate change [ adaptation measure to climate change | adaptation policy to climate change | climate change adaptation ]

aanpassing aan de klimaatverandering




Mediterranean type of climate

mediterraan klimaat | Middellandse-Zeeklimaat




determine historic climate change | evaluate historic climate changes | determine historic climate changes | determining historic climate change

historische klimaatveranderingen vaststellen


climate control adjusting | operating climate control | adjust climate control | operate climate control

klimaatbeheersing bedienen


analyse climate processes | conduct research on climatic processes | conduct research on climate processes | study climate processes

onderzoek doen over klimaatprocessen | onderzoek uitvoeren over klimaatprocessen


Climatic-condition assistive measuring aid

aangepast hulpmiddel voor meten van klimaatomstandigheden
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Fundamental issues for a new 2030 framework for climate and energy policies relate to the types, nature and level of targets and how they interact.

Het soort, de aard en het niveau van de streefwaarden en hun onderlinge wisselwerking zijn fundamentele kwesties voor een nieuw kader voor het klimaat- en energiebeleid voor 2030.


It should also cover: the calculation method to be used in order to avoid double funding of the practices referred to in Article 43 of Regulation (EU) No 1307/2013 for the agri-environment-climate, organic farming, measures under Natura 2000 and measures under the Water Framework Directive; the definition of the areas in which animal welfare commitments shall provide upgraded standards of production methods; the type of operations eligible for support under the conservation and promotion of forest genetic resources; the specification of the characteristics of pilot projects, clusters, networks, short supply chains and local markets th ...[+++]

Zij dient tevens te omvatten: de berekeningsmethode die moet worden gebruikt ter voorkoming van dubbele financiering van de in artikel 43 van Verordening (EU) nr. 1307/2013 bedoelde praktijken voor de agromilieu- en klimaatmaatregelen, maatregelen voor biologische landbouw, maatregelen uit hoofde van Natura 2000 en maatregelen uit hoofde van de kaderrichtlijn water; de omschrijving van de gebieden waar in het kader van dierenwelzijnsverbintenissen strengere normen voor productiemethoden worden vastgesteld; de soorten concrete acties die in aanmerking komen voor steun in het kader van de instandhouding en de bevordering van genetische h ...[+++]


O. whereas only 5 % of the European forest area is old-growth, primary and undisturbed by human activity; whereas the small share of this type of forest, in combination with increased fragmentation of the remaining stands of all forest types, increases the susceptibility of forests to climate threats, and partially explains the continuing poor conservation status of many forest species of European concern,

O. overwegende dat slechts 5% van het Europese bosareaal uit primaire en niet door menselijke activiteit aangetaste oerbossen bestaat; overwegende dat het kleine aandeel van dit type bos in combinatie met de toegenomen versnippering van de resterende bosbestanden de gevoeligheid van bossen voor door de klimaatverandering veroorzaakte dreigingen vergroot en ten dele verklaart waarom het nog steeds slecht gesteld is met de instandhouding van tal van belangrijke Europese bosboomsoorten,


O. whereas only 5% of the European forest area is old-growth, primary and undisturbed by human activity; whereas the small share of this type of forest, in combination with increased fragmentation of the remaining stands of all forest types, increases the susceptibility of forests to climate threats, and partially explains the continuing poor conservation status of many forest species of European concern,

O. overwegende dat slechts 5% van het Europese bosareaal uit primaire en niet door menselijke activiteit aangetaste oerbossen bestaat; overwegende dat het kleine aandeel van dit type bos in combinatie met de toegenomen versnippering van de resterende bosbestanden de gevoeligheid van bossen voor door de klimaatverandering veroorzaakte dreigingen vergroot en ten dele verklaart waarom het nog steeds slecht gesteld is met de instandhouding van tal van belangrijke Europese bosboomsoorten,


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
– (FI) Madam President, the climate mafia is using gullible green politicians to shift hundreds of millions of euros of the developed nations’ tax resources to supranational companies making huge profits in developing countries, and to state-owned companies in developing countries, in the form of this type of climate charge now being promoted.

- (FI) Mevrouw de Voorzitter, de klimaatmaffia gebruikt goedgelovige groene politici om honderden miljoenen euro’s aan belastinginkomsten van de ontwikkelde landen over te hevelen naar supranationale ondernemingen die enorme winsten maken in ontwikkelingslanden en naar staatsbedrijven van ontwikkelingslanden, in de vorm van het soort klimaatbelasting dat nu wordt voorgesteld.


Given that the Community supports the equitable distribution of CDM projects, including through the Commission’s Global Climate Change Alliance as set out in the Commission Communication of 18 September 2007 entitled ‘Building a Global Climate Change Alliance between the European Union and poor developing countries most vulnerable to climate change’, it is appropriate to provide certainty on the acceptance of credits from projects started after the period from 2008 to 2012 in LDCs, for project types that were eligible for use in the C ...[+++]

Aangezien de Gemeenschap de eerlijke verdeling van CDM-projecten steunt, onder meer door het wereldwijde bondgenootschap tegen klimaatverandering van de Commissie zoals vastgelegd in de mededeling van de Commissie van 18 september 2007 getiteld „Naar een wereldwijd bondgenootschap tegen klimaatverandering tussen de Europese Unie en de arme ontwikkelingslanden die het ergst door de klimaatverandering worden getroffen” is het passend om, ten aanzien van soorten projecten die in de periode van 2008 tot en met 2012 gebruikt konden worden in de Gemeenschapsregeling, ook zekerheid te verschaffen over de aanvaarding van kredieten van projecten ...[+++]


Given that the Community supports the equitable distribution of CDM projects, including through the Commission’s Global Climate Change Alliance as set out in the Commission Communication of 18 September 2007 entitled ‘Building a Global Climate Change Alliance between the European Union and poor developing countries most vulnerable to climate change’, it is appropriate to provide certainty on the acceptance of credits from projects started after the period from 2008 to 2012 in LDCs, for project types that were eligible for use in the C ...[+++]

Aangezien de Gemeenschap de eerlijke verdeling van CDM-projecten steunt, onder meer door het wereldwijde bondgenootschap tegen klimaatverandering van de Commissie zoals vastgelegd in de mededeling van de Commissie van 18 september 2007 getiteld „Naar een wereldwijd bondgenootschap tegen klimaatverandering tussen de Europese Unie en de arme ontwikkelingslanden die het ergst door de klimaatverandering worden getroffen” is het passend om, ten aanzien van soorten projecten die in de periode van 2008 tot en met 2012 gebruikt konden worden in de Gemeenschapsregeling, ook zekerheid te verschaffen over de aanvaarding van kredieten van projecten ...[+++]


25. Stresses the need to broaden the environmental policy dialogues as well as the energy policy dialogue that form part of EU agreements with third countries or regions to cover questions of climate change and asks the Commission to put forward concrete proposals for benchmarks for progress according to the type of country;

25. benadrukt de noodzaak tot verbreding van zowel de dialoog over het milieubeleid als de dialoog over het energiebeleid, die onderdeel zijn van overeenkomsten die de EU met derde landen heeft gesloten om kwesties betreffende klimaatverandering aan te pakken, en verzoekt de Commissie met concrete voorstellen te komen voor maatstaven die, overeenkomstig het type land, voor de te boeken vooruitgang dienen te worden aangelegd;


Summary code: Environment and climate change / Sustainable development / Integration of environmental policy / Actions concerning specific geographic regions Environment and climate change / Soil protection / Management of specific soil types

Code samenvatting: Milieu en klimaatverandering / Duurzame ontwikkeling / Integratie van het milieubeleid / Acties voor bijzondere geografische gebieden Milieu en klimaatverandering / Bodembescherming / Beheer van bepaalde bodemtypes


21. Stresses that energy policy is a crucial element of our global strategy on climate change: diversification of our energy resources and a switch to alternative, more sustainable and environmentally friendly types of energy possess great potential for emission reduction; notes, furthermore, that diversification will make the EU less dependent on external sources and less vulnerable to energy supply crises;

21. benadrukt dat energiebeleid een vitaal onderdeel uitmaakt van onze mondiale strategie inzake klimaatverandering: diversificering van onze energiebronnen en overschakeling naar alternatieve, duurzamer en milieuvriendelijker vormen van energie bieden grote mogelijkheden voor uitstootvermindering; merkt voorts op dat diversificering de EU minder afhankelijk zal maken van externe bronnen en minder kwetsbaar voor energiecrises;


w