Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Apply commercial strategies in vehicle showroom
Commercial law
Commercial legislation
Commercial vehicle
Commercial vehicles
Juggernaut
LDV
Light passenger and commercial vehicle
Light vehicle
Light-duty vehicle
Lorry
Lorry tanker
Set commercial strategies in a vehicle showroom
Set commercial strategies in vehicle showroom
Setting commercial strategies in vehicle showroom
Trailer
Transport equipment
Transport facilities
Truck
Vehicle
Vehicle registration authority
Vehicle registration number

Vertaling van "Commercial vehicle " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
commercial vehicle [ juggernaut | lorry | lorry tanker | trailer | truck ]

bedrijfsvoertuig [ aanhangwagen | oplegger | tankauto | tankwagen | vrachtwagen | zware vrachtauto ]




light passenger and commercial vehicle | light vehicle | light-duty vehicle | LDV [Abbr.]

licht personen- en bedrijfsvoertuig | licht voertuig


Committee of Government Experts on the Adjustment of the National Taxation Systems relating to Commercial Vehicles

Comité van regeringsdeskundingen voor de aanpassing van de nationale belastingstelsels voor bedrijfsautomobielen


certificate of payment of the charge for the use of certain roads by heavy commercial vehicles

bewijs van betaling van het gemeenschappelijk gebruiksrecht voor het gebruik van bepaalde wegen door zware motorrijtuigen


set commercial strategies in a vehicle showroom | setting commercial strategies in vehicle showroom | apply commercial strategies in vehicle showroom | set commercial strategies in vehicle showroom

commerciële strategieën voor autoshowrooms ontwikkelen


vehicle [ transport equipment | transport facilities ]

voertuig [ transportmaterieel ]


commercial law [ commercial legislation ]

handelsrecht [ handelswetgeving ]




vehicle registration authority

verkeersregistratiedienst
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 32008R0692 - EN - Commission Regulation (EC) No 692/2008 of 18 July 2008 implementing and amending Regulation (EC) No 715/2007 of the European Parliament and of the Council on type-approval of motor vehicles with respect to emissions from light passenger and commercial vehicles (Euro 5 and Euro 6) and on access to vehicle repair and maintenance information (Text with EEA relevance) - COMMISSION REGULATION - (EC) No 692/2008 // of 18 July 2008 // implementing and amending Regulation (EC) No 715/2007 of the European Parliament and of the Council on type-approval of motor vehicles with ...[+++]

EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 32008R0692 - EN - Verordening (EG) nr. 692/2008 van de Commissie van 18 juli 2008 tot uitvoering en wijziging van Verordening (EG) nr. 715/2007 van het Europees Parlement en de Raad betreffende de typegoedkeuring van motorvoertuigen met betrekking tot emissies van lichte personen- en bedrijfsvoertuigen (Euro 5 en Euro 6) en de toegang tot reparatie- en onderhoudsinformatie (Voor de EER relevante tekst) - VERORDENING - (EG) nr. 692/2008 - VAN DE COMMISSIE // van 18 juli 2008 // tot uitvoering en wijziging van Verordening (EG) nr. 715/2007 van het Europees Parlement en de Raad betreffe ...[+++]


By Regulation (EU) No 171/2013 , the Commission amended Directive 2007/46/EC and Commission Regulation (EC) No 692/2008 of 18 July 2008 implementing and amending Regulation (EC) No 715/2007 of the European Parliament and of the Council on type-approval of motor vehicles with respect to emissions from light passenger and commercial vehicles (Euro 5 and Euro 6) and on access to vehicle repair and maintenance information as concerns innovative technologies for reducing CO emissions from light passenger and commercial vehicles.

Bij Verordening (EU) nr. 171/2013 heeft de Commissie Richtlijn 2007/46/EG en Verordening (EG) nr. 692/2008 van de Commissie van 18 juli 2008 tot uitvoering en wijziging van Verordening (EG) nr. 715/2007 van het Europees Parlement en de Raad betreffende de typegoedkeuring van motorvoertuigen met betrekking tot emissies van lichte personen- en bedrijfsvoertuigen (Euro 5 en Euro 6) en de toegang tot reparatie- en onderhoudsinformatie wat betreft innoverende technologieën ter beperking van de CO-emissies van lichte personen- en bedrijfsvoertuigen gewijzigd.


(1a) EU type approval requirements already apply for the purposes of relevant EU legislation governing CO2-emissions including Regulation (EC) No 715/2007 of the European Parliament and of the Council of 20 June 2007 on type approval of motor vehicles with respect to emissions from light passenger and commercial vehicles (Euro 5 and Euro 6) and on access to vehicle repair and maintenance information, Regulation (EC) No 443/2009 of the European Parliament and of the Council of 23 April 2009 setting emission performance standards for new passenger cars as part of the Community's integrated approach to reduce CO2 emissions from light-duty v ...[+++]

(1 bis) Er gelden reeds EU-typegoedkeuringsvoorwaarden voor de toepassing van relevante EU-wetgeving betreffende CO2-emissies, met inbegrip van Verordening (EG) nr. 715/2007 van het Europees Parlement en de Raad van 20 juni 2007 betreffende de typegoedkeuring van motorvoertuigen met betrekking tot emissies van lichte personen- en bedrijfsvoertuigen (Euro 5 en Euro 6) en de toegang tot reparatie- en onderhoudsinformatie, Verordening (EG) nr. 443/2009 van het Europees Parlement en de Raad van 23 april 2009 tot vaststelling van emissienormen voor nieuwe personenauto's, in het kader van de communautaire geïntegreerde benadering om de CO2-emi ...[+++]


Union emission performance standards for new passenger cars and new light commercial vehicles following the implementation of Regulation (EC) No 443/2009 of the European Parliament and of the Council of 23 April 2009 setting emission performance standards for new passenger cars as part of the Community’s integrated approach to reduce CO emissions from light-duty vehicles and Regulation (EU) No 510/2011 of the European Parliament and of the Council of 11 May 2011 setting emission performance standards for new light commercial vehicles as part of the Union’s integrated approach to reduce CO emissions from light-duty vehicles , respectively ...[+++]

uniale emissienormen voor nieuwe personenauto's en nieuwe lichte bedrijfsvoertuigen, ingevolge de toepassing van Verordening (EG) nr. 443/2009 van het Europees Parlement en de Raad van 23 april 2009 tot vaststelling van emissienormen voor nieuwe personenauto's, in het kader van de communautaire geïntegreerde benadering om de CO-emissies van lichte voertuigen te beperken , respectievelijk Verordening (EU) nr. 510/2011 van het Europees Parlement en de Raad van 11 mei 2011 tot vaststelling van emissienormen voor nieuwe lichte bedrijfsvoertuigen in het kader van de geïntegreerde benadering van de Unie om de CO-emissies van lichte voertuigen ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Unlike heavy duty vehicles, light commercial vehicles are not currently equipped with speed limitation devices. Speed limiters are a very cost-effective way to reduce fuel consumption, CO2 emissions and contribute to road safety.

In tegenstelling tot zware voertuigen worden lichte bedrijfsvoertuigen momenteel niet uitgerust met snelheidsbeperkingsapparatuur. Snelheidsbegrenzers zijn een zeer kosteneffectieve manier om brandstof te besparen, CO2-emissie te beperken en een bijdrage te leveren aan de verkeersveiligheid.


Instead of this, under pressure from the Council, a poor compromise was reached behind closed doors, according to which car manufacturers must now reduce the CO2 emissions of light commercial vehicles to only 197 grams of CO2 per kilometre by 2020. This feeble compromise is a gift to the industry.

De autofabrikanten moeten nu de CO2-emissies van lichte bedrijfsvoertuigen nog maar tot 197 gram CO2/km in 2020 terugbrengen. Dit slechte compromis is een cadeau voor de auto-industrie!


How controversial are they? In the case of the regulation of CO2 emissions from light commercial vehicles, it is clear that the positions of the institutions were not very far apart.

In dit geval, de verordening inzake CO2-emissies van lichte bedrijfsvoertuigen, kan worden vastgesteld dat de meningen van de instellingen helemaal niet zo ver uit elkaar lagen.


One thing I have not heard mentioned this evening, and I want to place this firmly on the agenda, is the fact that European producers are dominant in the global heavy commercial vehicle market. This proposal is absolutely crucial in that it paves the way for a global standard for heavy vehicle engine emissions.

Een punt dat ik vanavond niet heb gehoord en dat ik zeker op de agenda wil zetten, is het feit dat Europese fabrikanten de wereldmarkt van zware bedrijfsvoertuigen domineren. Dit voorstel is absoluut cruciaal, want het baant de weg voor een wereldwijde norm voor de uitstoot van zware voertuigmotoren.


EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 32007R0715 - EN - Regulation (EC) No 715/2007 of the European Parliament and of the Council of 20 June 2007 on type approval of motor vehicles with respect to emissions from light passenger and commercial vehicles (Euro 5 and Euro 6) and on access to vehicle repair and maintenance information (Text with EEA relevance) - REGULATION - (EC) No 715/2007 - OF THE EUROPEAN PARLIAMENT AND OF THE COUNCIL // of 20 June 2007 // on type approval of motor vehicles with respect to emissions from light passenger and commercial vehicles (Euro 5 ...[+++]

EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 32007R0715 - EN - Verordening (EG) nr. 715/2007 van het Europees Parlement en de Raad van 20 juni 2007 betreffende de typegoedkeuring van motorvoertuigen met betrekking tot emissies van lichte personen- en bedrijfsvoertuigen (Euro 5 en Euro 6) en de toegang tot reparatie- en onderhoudsinformatie (Voor de EER relevante teks)t - VERORDENING (EG) N - r. 715/2007 - VAN HET EUROPEES PARLEMENT EN DE RAAD // van 20 juni 2007 // (Voor de EER relevante tekst) // EMISSIEGRENSWAARDEN // Wijzigingen van Richtlijn 70/156/EEG


In the interest of road safety, environmental protection and fair competition, the EU is therefore harmonising the roadside roadworthiness testing of commercial motor vehicles and their trailers within the EU. These are applicable to commercial vehicles intended to carry passengers or goods.

In het belang van de verkeersveiligheid, milieubescherming en eerlijke concurrentie harmoniseert de EU daarom technische controles langs de weg van bedrijfsvoertuigen en aanhangwagens in de EU. Deze zijn van toepassing op bedrijfsvoertuigen bedoeld voor het vervoer van personen of goederen.




datacenter (1): www.wordscope.nl (v4.0.br)

'Commercial vehicle' ->

Date index: 2023-04-12
w