Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Anti-dazzle headlamp
Audible warning device
Automobile
Car
Complete transaction procedures for returned vehicles
Crawler-type vehicle
Dipped-beam headlamp
Excise duty on motor vehicles
Finish transaction procedures for returned vehicles
Fog lamp
Light
Lighting system
Load and unload dangerous goods vehicles
Main-beam headlamp
Motor car
Motor vehicle taxes
Organisation of vehicle breakdown support
Organise vehicle breakdown support
Personal automobile
Private car
RCV
ROV
Remote operated vehicle
Remotely operated underwater vehicle
Remotely operated vehicle
Remotely-controlled vehicle
Set up vehicle breakdown support
Side marker lamp
Signalling device
Stop lamp
Tax on motor vehicles
Tourist vehicle
Track vehicle
Tracked vehicle
Tracklaying vehicle
Transport equipment
Transport facilities
Unload dangerous goods vehicles
Vehicle
Vehicle breakdown support organisation
Vehicle excise duties
Vehicle signals

Vertaling van "vehicle " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
vehicle [ transport equipment | transport facilities ]

voertuig [ transportmaterieel ]


organisation of vehicle breakdown support | set up vehicle breakdown support | organise vehicle breakdown support | vehicle breakdown support organisation

ondersteuning bij autopech organiseren | ondersteuning bij motorpech organiseren


load and unload dangerous goods vehicles | unload dangerous goods vehicles | assemble, load and unload dangerous goods vehicles | prepare, load and unload dangerous goods vehicles

gevaarlijke goederen klaarmaken en in en uit voertuigen laden


completing transaction procedures for returned vehicles | finish transaction procedures for returned vehicles | carry out transaction procedures for returned vehicles | complete transaction procedures for returned vehicles

transactieprocedures voor terugbezorgde voertuigen afronden


crawler-type vehicle | track vehicle | tracked vehicle | tracklaying vehicle

rupsvoertuig


excise duty on motor vehicles | motor vehicle taxes | tax on motor vehicles | vehicle excise duties

accijns op motorvoertuigen | motorrijtuigenbelasting | verkeersbelasting op de autovoertuigen | voertuigaccijns


motor car [ automobile | car | personal automobile | private car | tourist vehicle ]

automobiel [ auto | personenauto | personenwagen | wagen ]


remote operated vehicle | remotely operated underwater vehicle | remotely operated vehicle | remotely-controlled vehicle | RCV [Abbr.] | ROV [Abbr.]

op afstand bestuurd voertuig


signalling device [ anti-dazzle headlamp | audible warning device | dipped-beam headlamp | fog lamp | light | lighting system | main-beam headlamp | side marker lamp | stop lamp | vehicle signals ]

voertuigverlichting [ dimlicht | geluidssignaal | koplampen | mistlamp | parkeerlicht | stadslicht | stoplicht | verlichtingsinstallatie ]


Animal-drawn vehicle accident involving being run over by animal-drawn vehicle, pedestrian injured

ongeval met door dieren getrokken voertuig, waarbij iemand overreden werd door voertuig door dieren getrokken, voetganger gewond
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
...n type-approval of motor vehicles with respect to emissions from light passenger and commercial vehicles (Euro 5 and Euro 6) and on access to vehicle repair and maintenance information (Text with EEA relevance) - COMMISSION REGULATION - (EC) No 692/2008 // of 18 July 2008 // implementing and amending Regulation (EC) No 715/2007 of the European Parliament and of the Council on type-approval of motor vehicles with respect to emissions from light passenger and commercial vehicles (Euro 5 and Euro 6) and on access to vehicle repair and ...[+++]

...de Raad betreffende de typegoedkeuring van motorvoertuigen met betrekking tot emissies van lichte personen- en bedrijfsvoertuigen (Euro 5 en Euro 6) en de toegang tot reparatie- en onderhoudsinformatie (Voor de EER relevante tekst) - VERORDENING - (EG) nr. 692/2008 - VAN DE COMMISSIE // van 18 juli 2008 // tot uitvoering en wijziging van Verordening (EG) nr. 715/2007 van het Europees Parlement en de Raad betreffende de typegoedkeuring van motorvoertuigen met betrekking tot emissies van lichte personen- en bedrijfsvoertuigen (Euro 5 ...[+++]


Extending the maximum permissible laden mass to 7 500 kg would allow vehicles above the current light duty mass limits of 2610/2840 kg to be either type approved under the light duty or heavy duty vehicle legislation depending upon the choice of the manufacturer. The ‘maximum technically permissible laden mass’ is the total mass of the combination of the motor vehicle and trailer(s) as stated by the manufacturer.

Als de technisch toelaatbare maximummassa wordt opgetrokken tot 7 500 kg kunnen voertuigen met een hogere massa dan de huidige grenswaarden voor lichte voertuigen (2610/2840 kg) naar keuze van de fabrikant worden goedgekeurd volgens de wetgeving inzake lichte voertuigen of die inzake zware voertuigen. De technisch toelaatbare maximummassa is de totale massa van de combinatie van het motorvoertuig en de aanhanger(s) volgens de verklaring van de fabrikant.


In order to ensure the application of common technical requirements regarding the 112-based eCall in-vehicle system, the power to adopt acts in accordance with Article 290 of the Treaty on the Functioning of the European Union should be delegated to the Commission in respect of the exemption of certain classes of vehicles of categories M and N from the obligation to install eCall in-vehicle systems, of the establishment of detailed technical requirements and tests for the EC type-approval of vehicles with regard to their eCall in-vehicle systems and the EC type-approval of systems, components and separate technical units designed and con ...[+++]

Teneinde te garanderen dat gemeenschappelijke technische voorschriften gelden voor het op 112 gebaseerde eCall-boordsysteem, dient aan de Commissie de bevoegdheid te worden overgedragen om overeenkomstig artikel 290 van het Verdrag betreffende de werking van de Europese Unie handelingen vast te stellen ten aanzien van de vrijstelling van bepaalde klassen van de voertuigcategorieën M en N van de verplichting om eCall-boordsystemen te installeren, van de vaststelling van gedetailleerde technische voorschriften en tests voor de EG-typegoedkeuring van voertuigen wat hun eCall-boordsystemen betreft en de EG-typegoedkeuring van systemen, onder ...[+++]


If the vehicle uses an engine and transmission combination that does not fulfil the requirements set out in point 4.1.2.2.1.1., the vehicle shall be tested using only the target vehicle speed. The target vehicle speed (vBB' ) for the test is = 35 km/h ± 5km/h.

Als het voertuig een combinatie van motor en transmissie heeft die niet aan de voorschriften van punt 4.1.2.2.1.1 voldoet, moet het voertuig alleen met de beoogde snelheid worden getest. De voor de test beoogde voertuigsnelheid (vBB ') bedraagt 35 ± 5 km/h.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
In accordance with the amendments to Directive 1999/37/EU (concerning vehicle registration documents), which is currently under consideration by the European Parliament, there is no need to issue a separate document as proof of roadworthiness testing if there is an appropriate table in the vehicle registration document in which to record the period of validity of a roadworthiness test and the date of the next such test. This means that testing centres and competent authorities do not need to issue a separate document in evidence of the vehicle’s roadworthiness, which vehicle users are required to carry with them.

Overeenkomstig de amendementen op Richtlijn 1999/37/EU (inzake de kentekenbewijzen van motorvoertuigen), die momenteel in overweging wordt genomen door het Europees Parlement, is het niet nodig om een apart document af te geven als bewijs dat de technische controle is uitgevoerd als het kentekenbewijs een geschikte tabel bevat waarin kan worden aangegeven hoe lang de controle geldig is en wanneer de volgende controle moet worden uitgevoerd. Dat houdt in dat controlecentra en de bevoegde autoriteiten geen apart document hoeven af te geven als bewijs dat het voertuig gecontroleerd is en die voertuigeigenaren bij zich moeten hebben.


1. When major or dangerous deficiencies, in particular those resulting in a prohibition to use the vehicle, are found in a vehicle not registered in the Member State of inspection, the contact point shall inform the competent authority of the Member State of registration of the vehicle of the results of that inspection.

1. Wanneer grote of gevaarlijke gebreken zijn geconstateerd aan een voertuig dat niet is ingeschreven in de lidstaat waar de controle is verricht, met name gebreken die resulteren in een verbod om het voertuig te gebruiken, deelt het contactpunt de resultaten van die controle mee aan de bevoegde instantie van de lidstaat van inschrijving van het voertuig.


Those provisions should include, but not be limited to, requirements relating to vehicle structural integrity, systems to aid the driver’s control of the vehicle, systems to provide the driver with visibility and information on the state of the vehicle and the surrounding area, vehicle lighting systems, vehicle occupant protection systems, the vehicle exterior and accessories, vehicle masses and dimensions, vehicle tyres and advanced vehicle systems and various other items.

Deze bepalingen moeten onder meer voorschriften omvatten met betrekking tot de integriteit van de voertuigstructuur, systemen om de bestuurder de controle over zijn voertuig te helpen behouden, systemen om de bestuurder een groter gezichtsveld te bieden en hem informatie over de staat van het voertuig en de omgeving te verstrekken, verlichtingssystemen, beschermingssystemen voor inzittenden, de buitenkant en de accessoires van het voertuig, de massa en de afmetingen van het voertuig, banden en geavanceerde voertuigsystemen en tal van andere zaken.


Heavy duty vehicles are often assembled by a single manufacturer, but a significant number are built in multi-stages and are sold as e.g. chassis and engine. The aftermarket needs to obtain repair information for both fully assembled vehicles and for vehicles sold in e.g. engine/chassis form.

Zware bedrijfsvoertuigen worden vaak geassembleerd door een enkele fabrikant, maar een aanzienlijk aantal wordt in diverse stadia gebouwd en wordt verkocht in de vorm van losse chassis en motor. De benedenloopse markt heeft behoefte aan reparatie-informatie voor zowel volledig geassembleerde voertuigen als voor voertuigen die verkocht worden in de vorm van losse chassis en motoren.


Annex IX, Side 2 for complete or completed vehicles of category M; Annex IX, Side 2 for complete or completed vehicles of categories M and M; Annex IX, Side 2 for complete or completed vehicles of categories N, N and N; Annex IX, Side 2 for incomplete vehicles of category M; Annex IX, Side 2 for incomplete vehicles of categories M and M; Annex IX, Side 2 for incomplete vehicles of categories N, N and N; Annex XV.

bijlage IX, bladzijde 2, voor voltooide of volledige voertuigen van de categorieën M; bijlage IX, bladzijde 2, voor voltooide of volledige voertuigen van de categorieën M en M; bijlage IX, bladzijde 2, voor voltooide of volledige voertuigen van de categorieën N, N en N; bijlage IX, bladzijde 2, voor onvoltooide/onvolledige voertuigen van de categorie M; bijlage IX, bladzijde 2, voor onvoltooide/onvolledige voertuigen van de categorieën M en M; bijlage IX, bladzijde 2, voor onvoltooide/onvolledige voertuigen van de categorieën N, N en N; bijlage XV.


EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 32007R0715 - EN - Regulation (EC) No 715/2007 of the European Parliament and of the Council of 20 June 2007 on type approval of motor vehicles with respect to emissions from light passenger and commercial vehicles (Euro 5 and Euro 6) and on access to vehicle repair and maintenance information (Text with EEA relevance) - REGULATION - (EC) No 715/2007 - OF THE EUROPEAN PARLIAMENT AND OF THE COUNCIL // of 20 June 2007 // on type approval of motor vehicles with respect to emissions fr ...[+++]

EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 32007R0715 - EN - Verordening (EG) nr. 715/2007 van het Europees Parlement en de Raad van 20 juni 2007 betreffende de typegoedkeuring van motorvoertuigen met betrekking tot emissies van lichte personen- en bedrijfsvoertuigen (Euro 5 en Euro 6) en de toegang tot reparatie- en onderhoudsinformatie (Voor de EER relevante teks)t - VERORDENING (EG) N - r. 715/2007 - VAN HET EUROPEES PARLEMENT EN DE RAAD // van 20 juni 2007 // (Voor de EER relevante tekst) // EMISSIEGRENSWAARDEN // Wijzigingen van Richtlijn 70/156/EEG


w