Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Automobile
Automobile accessory
Automobile accident
Automobile industry
Automobile manufacture
Automotive engineering
Car
Carry out investigations of automobile accidents
Clean automobiles
Clean road vehicles
Cleanse automobiles
Conduct road accident investigations
Constructing automobiles
Engineering of automotives
Engineering of vehicles
Investigate car accidents
Investigate road accidents
Light fraction from automobile shredding
Motor car
Motor industry
Motor vehicle industry
PAS-system
Personal automobile
Private car
Public automobile service system
Public automobile system
Tourist vehicle
Vehicle parts
Vehicle technology
Wash vans

Vertaling van "automobile " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
clean automobiles | wash vans | clean road vehicles | cleanse automobiles

wegvoertuigen reinigen | wegvoertuigen schoonmaken






PAS-system | public automobile service system | public automobile system

openbare stadsauto


motor car [ automobile | car | personal automobile | private car | tourist vehicle ]

automobiel [ auto | personenauto | personenwagen | wagen ]


motor vehicle industry [ automobile manufacture | motor industry | Vehicle technology(STW) | automobile industry(UNBIS) ]

automobielindustrie [ autoconstructie ]


constructing automobiles | engineering of automotives | automotive engineering | engineering of vehicles

autotechniek


conduct road accident investigations | investigate car accidents | carry out investigations of automobile accidents | investigate road accidents

ongevallen op de weg onderzoeken | verkeersongevallen onderzoeken


light fraction from automobile shredding

lichte fracties uit autoshredder


vehicle parts [ automobile accessory ]

automobieluitrusting [ autoaccessoires ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
10. Stresses the aim of reinforcing the competitiveness and performance of European automobile manufacturers, in particular regarding the increasing need for innovative solutions in the sector; emphasises also that in the context of global competitiveness, investment in research and innovation will contribute to growth and the creation of highly-skilled jobs in the European automobile sector;

10. legt de nadruk op het doel om het concurrentievermogen en de prestaties van de Europese autofabrikanten te versterken, met name in het kader van de steeds grotere behoefte aan innovatieve oplossingen in deze sector; wijst er voorts op dat investeringen in onderzoek en onderwijs in de context van de mondiale concurrentie zullen bijdragen tot groei en hooggekwalificeerde banen in de Europese automobielindustrie.


D. whereas Sweden has requested assistance for 3 748 total eligible redundancies, 1 350 of which are targeted for assistance for workers of Saab Automobile SA, one of its subsidiaries, namely SAAB Automobile Powertrain AB, and 16 of its suppliers in Sweden;

D. overwegende dat Zweden om steun heeft verzocht voor in totaal 3 748 ontslagen werknemers, waarbij voor 1 350 werknemers van Saab Automobile SA steun is aangevraagd, nl. voor een van haar dochterondernemingen, SAAB Automobile Powertrain AB, en 16 van haar toeleveranciers in Zweden;


D. whereas Sweden has requested assistance for 3 748 total eligible redundancies, 1 350 of which are targeted for assistance for workers of Saab Automobile SA, one of its subsidiaries, namely SAAB Automobile Powertrain AB, and 16 of its suppliers in Sweden;

D. overwegende dat Zweden om steun heeft verzocht voor in totaal 3 748 ontslagen werknemers, waarbij voor 1 350 werknemers van Saab Automobile SA steun is aangevraagd, nl. voor een van haar dochterondernemingen, SAAB Automobile Powertrain AB, en 16 van haar toeleveranciers in Zweden;


In 1998, the European Automobile Manufacturers' Association (ACEA) adopted a commitment to reduce average emissions from new cars sold to 140 g CO/km by 2008 and, in 1999, the Japanese Automobile Manufacturers' Association (JAMA) and the Korean Automobile Manufacturers' Association (KAMA) adopted a commitment to reduce average emissions from new cars sold to 140 g CO/km by 2009.

In 1998 heeft de Europese federatie van autofabrikanten (ACEA) zich ertoe verbonden de gemiddelde emissies van nieuwe auto's te beperken tot 140 g CO/km tegen 2008, en in 1999 zijn de Japanse federatie van autofabrikanten (JAMA) en de Koreaanse federatie van autofabrikanten (KAMA) de verbintenis aangegaan om de gemiddelde emissies van nieuwe auto's te doen dalen tot 140 g CO/km tegen 2009.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
9. Developing clean technologies for cars and construction. To support innovation in manufacturing, in particular in the construction industry and the automobile sector which have recently seen demand plummet as a result of the crisis and which also face significant challenges in the transition to the green economy, the Commission proposes to launch 3 major partnerships between the public and private sectors: In the automobile sector, a 'European green cars initiative', involving research on a broad range of technologies and smart energy infrastructures essential to achieve a breakthrough in the use of renewable and non-polluting energy ...[+++]

9. Ontwikkelen van schone technologieën voor auto’s en de bouw Ter ondersteuning van innovatie in de productie, in het bijzonder in de bouwnijverheid en de automobielsector, die onlangs geconfronteerd werden met een instorting van de vraag tengevolge van de crisis en die ook voor belangrijke uitdagingen staan bij de overgang naar de groene economie, stelt de Commissie voor 3 grote partnerschappen tussen de publieke en private sector op te starten: In de automobielsector, een "Europees initiatief voor groene auto's", dat onderzoek omvat naar een grote verscheidenheid van technologieën en slimme energie-infrastructuren die essentieel zijn ...[+++]


41 Further, as the Commission correctly states, it is clear from the case-law of the Court that the Community institutions are not subject to any general obligation to inform the persons to whom their measures are addressed of the judicial remedies available or to any obligation to state the time-limits applicable to them (see, to that effect, the order in Case C‑153/98 P Guérin automobiles v Commission [1999] ECR I‑1441, paragraph 15).

41 Bovendien, zoals de Commissie terecht opmerkt, volgt uit de rechtspraak van het Hof dat er voor de gemeenschapsinstellingen geen algemene verplichting is, de adressaten van hun handelingen te informeren over de rechtsmiddelen die hun ten dienste staan, of een verplichting om de termijnen aan te geven waarbinnen daarvan gebruik kan worden gemaakt (zie in die zin beschikking van 5 maart 1999, Guérin automobiles/Commissie, C‑153/98 P, Jurispr. blz. I‑1441, punt 15).


According to information gathered by the University of Hamburg and published by the German Focus periodical, in one hour of operation the engines of a 50 000-tonne cruiser ship emit into the atmosphere a quantity of suspended particles equivalent to that emitted by 50 000 automobiles travelling at 130 km/h, a quantity of nitrogen monoxide equivalent to that emitted by 45 000 automobiles and a quantity of carbon dioxide equivalent to that emitted by 7000 automobiles.

Uit cijfers van de universiteit van Hamburg die gepubliceerd zijn in het Duitse tijdschrift Focus, blijkt dat een cruiseschip van 50.000 ton per uur dat de machines werken, evenveel fijn stof uitstoot als 50.000 auto's die met een snelheid van 130 km/uur rijden, evenveel stikstof als 45.000 auto's en evenveel koolstofdioxide als 7.000 auto's.


According to information gathered by the University of Hamburg and published by the German Focus periodical, in one hour of operation the engines of a 50 000-tonne cruiser ship emit into the atmosphere a quantity of suspended particles equivalent to that emitted by 50 000 automobiles travelling at 130 km/h, a quantity of nitrogen monoxide equivalent to that emitted by 45 000 automobiles and a quantity of carbon dioxide equivalent to that emitted by 7000 automobiles.

Uit cijfers van de universiteit van Hamburg die gepubliceerd zijn in het Duitse tijdschrift Focus, blijkt dat een cruiseschip van 50.000 ton per uur dat de machines werken, evenveel fijn stof uitstoot als 50.000 auto's die met een snelheid van 130 km/uur rijden, evenveel stikstof als 45.000 auto's en evenveel koolstofdioxide als 7.000 auto's.


The Commission agrees that the legislative framework implementing the average new car fleet target will be designed so as to ensure competitively neutral and socially equitable and sustainable reduction targets which are equitable to the diversity of the European automobile manufacturers and avoid any unjustified distortion of competition between automobile manufacturers.

De Commissie is het ermee eens dat er bij de ontwikkeling van wetgeving inzake de gemiddelde uitstoot van nieuwe auto's moet worden voor gezorgd dat de reductiedoelstellingen de concurrentie niet verstoren, sociaal rechtvaardig en duurzaam zijn en dat deze doelstellingen billijk zijn ten aanzien van de diversiteit van de Europese autoconstructeurs en niet tot onrechtmatige concurrentieverstoring leiden tussen de constructeurs.


131. Finally, with regard to mention of the time-limits and means of redress in the contested decision, it has to be found that no express provision of Community law imposes on the institutions any general obligation to inform the addressees of measures of the judicial remedies available or of the time-limits for availing themselves thereof (order in Case C‑153/98 P Guérin Automobiles v Commission [1999] ECR I‑1441, paragraphs 13 and 15, and judgment in Case T‑145/98 ADT Projekt v Commission [2000] ECR II‑387, paragraph 210).

131 Tot slot moet met betrekking tot de vermelding van de beroepstermijnen en –mogelijkheden in het bestreden besluit worden opgemerkt, dat geen enkele uitdrukkelijke bepaling van gemeenschapsrecht de instellingen een algemene verplichting oplegt om de adressaten van handelingen te informeren over de rechtsmiddelen die hun ten dienste staan, en over de termijnen waarbinnen daarvan gebruik kan worden gemaakt (beschikking van het Hof van 5 maart 1999, Guérin automobiles/Commissie, C‑153/98 P, Jurispr. blz. 1441, punten 13 en 15; arrest van het Gerecht van 24 februari 2000, ADT Projekt/Commissie, T‑145/98, Jurispr. blz. II‑387, punt 210).


w