Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Adhere to regulations for trolley bus driving
Bus
Comply with policies for trolley bus driving
Comply with trolley bus driving regulations
Control bus
Conversion hysteria
Drive bus
Ensure implementation of bus route services
Execute bus manoeuvres
Hysteria hysterical psychosis
Manage assignment of bus routes
Manage bus route assignments
Manage coordination of bus route assignment
Manoeuvre bus
Motor coach
Observe trolley bus driving policies
Reaction
SBE
Switch network controller bus extender
Voltage controlled bus

Vertaling van "Control bus " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
control bus | execute bus manoeuvres | drive bus | manoeuvre bus

bussen manoeuvreren




switch network controller bus extender | SBE [Abbr.]

besturingsbusuitbreiding van het geschakeld netwerk


voltage controlled bus

knooppunt met gegeven spanning | PV-knooppunt


manage bus route assignments | manage coordination of bus route assignment | ensure implementation of bus route services | manage assignment of bus routes

toewijzing van busroutes beheren


adhere to regulations for trolley bus driving | observe trolley bus driving policies | comply with policies for trolley bus driving | comply with trolley bus driving regulations

regels naleven voor het besturen van trolleybussen


Bus occupant injured in collision with heavy transport vehicle or bus

inzittende van bus gewond bij botsing met vrachtwagen of bus


Bus accident NOS, nontraffic Bus occupant injured in nontraffic accident NOS

busongeval NNO, niet-verkeersongeval | inzittende van bus gewond bij niet-verkeersongeval NNO




Definition: The common themes that are shared by dissociative or conversion disorders are a partial or complete loss of the normal integration between memories of the past, awareness of identity and immediate sensations, and control of bodily movements. All types of dissociative disorders tend to remit after a few weeks or months, particularly if their onset is associated with a traumatic life event. More chronic disorders, particularly paralyses and anaesthesias, may develop if the onset is associated with insoluble problems or interpersonal difficulties. These disorders have previously been classified as various types of conversion hys ...[+++]

Omschrijving: Het gemeenschappelijk thema van dissociatieve stoornissen of conversiestoornissen bestaat uit een gedeeltelijk of volledig verlies van de normale integratie van herinneringen, besef van identiteit en onmiddellijke zintuiglijke gewaarwordingen en controle over de motoriek. Alle vormen van dissociatieve stoornissen vertonen de tendens minder te worden na enige weken of maanden, vooral als hun begin samenviel met een traumatische levensgebeurtenis. Meer chronische stoornissen, vooral verlammingen en anesthesieën, kunnen ontstaan indien het begin samenvalt met onoplosbare problemen of persoonlijke conflicten. Deze stoornissen z ...[+++]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
This data logger can make use of the Control Area Network (CAN) bus of the vehicle to access the ECU data specified in Table 1 of Appendix 5 of Annex 9B to UNECE Regulation No 49 and broadcasted on the CAN according to standard protocols, such as SAE J1939, J1708 or ISO 15765-4.

Deze datalogger kan gebruikmaken van de CAN-bus (Control Area Network) van het voertuig voor toegang tot de in aanhangsel 5, tabel 1, van bijlage 9B bij VN/ECE-Reglement nr. 49 vermelde gegevens van de elektronische regeleenheid die volgens standaardprotocollen zoals SAE J1939, J1708 of ISO 15765-4 naar het CAN worden gestuurd.


Therefore the requested European standards and European standardisation deliverables should reuse, harmonise or interface as far as possible with the following existing standards, specifications and projects: the CIVITAS projects (5), CAPITAL CIVITAS ITS Advisory Group (6), Promoting Open Specifications and Standards in Europe (POSSE) project (7), OPTICITIES project (8), FREILOT project, Smart Cities and Communities Coordination Group, standardisation request M/453 on Cooperative Systems (9), the C-ITS platform, DATEX II Strategic and Technical Groups (10), the Urban Traffic Management Control programme (UTMC) (11), the Open Traffic Syst ...[+++]

De gevraagde Europese normen en Europese normalisatieproducten moeten derhalve de volgende bestaande normen, specificaties en projecten zo veel mogelijk hergebruiken, harmoniseren en interfacen: de Civitas-projecten (5), de Capital Civitas ITS-adviesgroep (6), het Posse-project voor het bevorderen van open specificaties en normen in Europa (7), het Opticities-project (8), het Freilot-project, de coördinatiegroep voor slimme steden en gemeenschappen, normalisatieverzoek M/453 betreffende coöperatieve systemen (9), het C-ITS-platform, strategische en technische groepen voor Datex II (10), het programma voor stedelijk verkeersbeheer en -controle (UTMC) (11), de Op ...[+++]


However, road transport is often subject to factors which are outside the control of the individual bus operators, such as traffic jams caused by accidents, poor weather conditions and inadequate snow clearance.

Juist het weggebonden langeafstandsverkeer is echter ten dele onderhevig aan factoren die de individuele busexploitant niet in de hand heeft, zoals files als gevolg van ongevallen, slechte weersomstandigheden en gebrekkige sneeuwruiming.


The common understanding of a delay is a positive time discrepancy compared with a scheduled time of arrival; even a bus leaving on time may end up late compared to schedule for reasons that fall under the bus and/or coach undertaking’s control.

Onder "vertraging" wordt gewoonlijk een tijdsverschil ten opzichte van een geplande aankomsttijd verstaan. Zelfs een bus die op tijd vertrekt, kan, om redenen die onder de controle van de autobus- en/of touringcaronderneming vallen, achter raken op de tijdsplanning.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Bus and/or coach undertakings shall be liable only for cancellations and delays resulting from circumstances within their control.

Autobus- en/of touringcarondernemingen zijn alleen aansprakelijk voor annuleringen en vertragingen ten gevolge van omstandigheden waarover zij controle hebben.


A bus or coach undertaking cannot be held liable for circumstances outside its area of responsibility and control.

Een autobus- en/of touringcaronderneming kan niet aansprakelijk worden gesteld voor omstandigheden die buiten haar verantwoordelijkheid en controle vallen.


The bus and/or coach undertaking cannot be held liable across the board for circumstances outside its control and area of responsibility.

De huidige bewoording werpt een vrijwel onoverkomelijke drempel op.De autobus- en/of touringcaronderneming kan niet algemeen aansprakelijk worden gesteld voor omstandigheden die buiten zijn controle en zijn verantwoordelijkheid vallen.


Articles 14 and 15 of Council Regulation (EEC) No 684/92 of 16 March 1992 on common rules for the international carriage of passengers by coach and bus (6), which entitle any authorised inspection officer to verify and control the transport ticket, authorisation or control document provided for in the Regulation;

Artikelen 14 en 15 van Verordening (EEG) nr. 684/92 van de Raad van 16 maart 1992 houdende gemeenschappelijke regels voor het internationaal vervoer van personen met touringcars en met autobussen (6), op grond waarvan de met de controle belaste personen het reisdocument, de vergunning of het controleformulier bedoeld in die verordening kunnen verifiëren en controleren.


The Commission has cleared a proposed joint venture which was notified on 19 May 1995 whereby Volvo Bus Corporation, belonging to the Volvo Group, and Henlys Group plc., a company incorporated in England, wanted to acquire joint control of the Canadian company, Prévost Car Inc. which manufactures and sells inter-city coaches and luxury bus shells in the U.S. and Canadian markets.

De Commissie is akkoord gegaan met een voorgestelde joint venture die op 19 mei 1995 werd aangemeld. Het betrof het voornemen van Volvo Bus Corporation, eigendom van de Volvo Groep, en het in Engeland gevestigde bedrijf Henlys Group plc. om gezamenlijk de controle te verwerven over het Canadese bedrijf Prévost Car Inc., dat carrosserieën voor touringcars en luxe bussen produceert voor de Amerikaanse en Canadese markten.


(a) Articles 9 and 10 of Regulation No 117/66/EEC of the Council of 28 July 1966 on the introduction of common rules for the international carriage of passengers by coach and bus (; %), which entitle any authorized inspection officer to verify and control the certificates and documents provided for in the Regulation and laid down in Commission Regulation (EEC) No 1016/68 (; ¹) as amended by Regulation (EEC) No 2485/82 (; () (certificate for transport of workers by coach and bus; and book of passenger waybills for occasional services).

a ) De artikelen 9 en 10 van Verordening nr . 117/66/EEG van de Raad van 28 juli 1966 betreffende de invoering van gemeenschappelijke regels voor het internationaal vervoer van personen over de weg met autobussen (; %), op grond waarvan de met de controle belaste personen de controledocumenten bedoeld in die verordening en geformuleerd in Verordening ( EEG ) nr . 1016/68 van de Commissie (; ¹), gewijzigd bij Verordening ( EEG ) nr . 2485/82 (; () ( Verklaring voor het vervoer van werknemers over de weg met autobussen en reisbladenboekje voor ongeregeld vervoer ), kunnen verifiëren en controleren;




datacenter (1): www.wordscope.nl (v4.0.br)

'Control bus' ->

Date index: 2022-10-05
w