Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Accounting department manager
Accounting director
Accounting manager
CCA
Collation account
Collective account
Conduct cost accounting activities
Control account
Cost accountant
Cost accounting clerk
Cost accounting manager
Cost accounting officer
Cost analyst
Cost control account
Cost recovery estimator
Current cost accounting
Current cost value accounting
Current value accounting
Financial bookkeeping cost account
Perform activities for cost accounting
Perform cost accounting activities
Perform cost accounting activity
Summary account

Vertaling van "Cost control account " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
cost control account | financial bookkeeping cost account

overboekingsrekeningen


current cost accounting | current cost value accounting | current value accounting | CCA [Abbr.]

huidigekostenberekening


collation account | collective account | control account | summary account

collectieve rekening | verzamelrekening




conduct cost accounting activities | perform activities for cost accounting | perform cost accounting activities | perform cost accounting activity

kostenberekeningen uitvoeren


cost accounting clerk | cost accounting officer | cost analyst | cost recovery estimator

assistent budgettaire controle | costaccountant | kostenanalist | medewerker boekhouding en budget


accounting director | cost accounting manager | accounting department manager | accounting manager

accountant | directeur financiën en boekhouding | hoofd boekhouding | hoofdboekhoudster
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Union industries should be permitted to rely on non-Union sources for certain components and services where substantial advantages are demonstrated in terms of quality and costs, taking account, however, of the strategic nature of the programmes and of Union security and export control requirements.

De industrie van de Unie moet de mogelijkheid krijgen voor bepaalde elementen en diensten een beroep te doen op bronnen buiten de Unie wanneer is aangetoond dat dit aanzienlijke kosten- en kwaliteitsvoordelen oplevert, waarbij echter rekening moet worden gehouden met het strategische karakter van de programma's en de vereisten van de Unie op het gebied van beveiliging en controle van de uitvoer.


Union industries should be permitted to rely on non-Union sources for certain components and services where substantial advantages are demonstrated in terms of quality and costs, taking account, however, of the strategic nature of Copernicus and of Union security and export control requirements.

De industrie van de Unie moet de mogelijkheid krijgen voor bepaalde elementen en diensten een beroep te doen op bronnen buiten de Unie wanneer is aangetoond dat dit aanzienlijke kosten- en kwaliteitsvoordelen oplevert, waarbij echter rekening moet worden gehouden met het strategische karakter van Copernicus en met de vereisten van de Unie op het gebied van beveiliging en controle van de uitvoer.


Union industries should be permitted to rely on non-Union sources for certain components and services where substantial advantages are demonstrated in terms of quality and costs, taking account, however, of the strategic nature of Copernicus and of Union security and export control requirements.

De industrie van de Unie moet de mogelijkheid krijgen voor bepaalde elementen en diensten een beroep te doen op bronnen buiten de Unie wanneer is aangetoond dat dit aanzienlijke kosten- en kwaliteitsvoordelen oplevert, waarbij echter rekening moet worden gehouden met het strategische karakter van Copernicus en met de vereisten van de Unie op het gebied van beveiliging en controle van de uitvoer.


Union industries should be permitted to rely on non-Union sources for certain components and services where substantial advantages are demonstrated in terms of quality and costs, taking account, however, of the strategic nature of the programmes and of Union security and export control requirements.

De industrie van de Unie moet de mogelijkheid krijgen voor bepaalde elementen en diensten een beroep te doen op bronnen buiten de Unie wanneer is aangetoond dat dit aanzienlijke kosten- en kwaliteitsvoordelen oplevert, waarbij echter rekening moet worden gehouden met het strategische karakter van de programma's en de vereisten van de Unie op het gebied van beveiliging en controle van de uitvoer.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
European industries should have the possibility to rely on non-European sources for certain components and services in case of demonstrated substantial advantages in terms of quality and costs, taking account of the strategic nature of the European GNSS programmes and of the EU security and export control requirements. Advantage should be taken of investments and industrial experiences and competences, including that acquired during the definition and development phases of the European GNSS programmes, while ensuring that competitive ...[+++]

De Europese industrie moet voor bepaalde componenten en diensten een beroep kunnen doen op niet-Europese bronnen indien gebleken is dat zulks aanzienlijke kwaliteits- en kostenvoordelen oplevert, rekening houdend met het strategische karakter van de Europese GNSS-programma's en met de veiligheids- en uitvoercontrolevoorschriften van de EU. Er moet profijt worden getrokken van de investeringen, alsook van de ervaring en de competentie die het bedrijfsleven onder meer heeft verworven in het kader van de definitie- en ontwikkelingsfase van de Europese GNSS-programma's, waarbij ervoor wordt gezorgd dat zulks bij de aanbesteding geen afbreuk ...[+++]


This study should include an analysis of the advantages and disadvantages in the field of international trade, public opinion and marketing possibilities within the EU. In addition, the Commission should commission a study (cost-benefit analysis) of strategies for controlling FMD outbreaks (emergency vaccinations/stamping out), taking account of both the economic and non-economic impact in the areas concerned and at national and EU level.

Deze studie dient ook een analyse te omvatten van de voor- en nadelen op het gebied van internationale handel, publieke opinie en de afzetmogelijkheden in de EU. De Commissie dient bovendien een studie (kosten-batenanalyse) betreffende het MKZ-bestrijdingsstrategieën bij een MKZ-uitbraak (noodvaccinaties/"stamping out") in opdracht te geven, in het kader waarvan de economische en niet-economische effecten in de getroffen gebieden en op nationaal en EU-niveau in aanmerking worden genomen.


4. National regulatory authorities shall ensure that, where implementation of a cost accounting system is mandated in order to support price controls, a description of the cost accounting system is made publicly available, showing at least the main categories under which costs are grouped and the rules used for the allocation of costs.

4. De nationale regelgevende instanties zorgen ervoor dat, wanneer de invoering van een kostentoerekeningssysteem verplicht wordt gesteld met het oog op prijscontrole, een beschrijving van dit systeem ter beschikking van het publiek wordt gesteld waarin ten minste de hoofdcategorieën waarin de kosten worden ingedeeld en de voor de toerekening van de kosten toegepaste regels worden vermeld.


4. National regulatory authorities shall ensure that, where implementation of a cost accounting system is mandated in order to support price controls, a description of the cost accounting system is made publicly available, showing at least the main categories under which costs are grouped and the rules used for the allocation of costs.

4. De nationale regelgevende instanties zorgen ervoor dat, wanneer de invoering van een kostentoerekeningssysteem verplicht wordt gesteld met het oog op prijscontrole, een beschrijving van dit systeem ter beschikking van het publiek wordt gesteld waarin ten minste de hoofdcategorieën waarin de kosten worden ingedeeld en de voor de toerekening van de kosten toegepaste regels worden vermeld.


(27) Where a national regulatory authority imposes obligations to implement a cost accounting system in order to support price controls, it may itself undertake an annual audit to ensure compliance with that cost accounting system, provided that it has the necessary qualified staff, or it may require the audit to be carried out by another qualified body, independent of the operator concerned.

(27) Indien een nationale regelgevende instantie verplichtingen oplegt om een kostentoerekeningssysteem te hanteren om de prijscontrole te ondersteunen, kan zij zelf jaarlijks aan de hand van dat kostentoerekeningssysteem een controle verrichten om zich ervan te vergewissen dat het kostentoerekeningssysteem wordt nageleefd, op voorwaarde dat zij beschikt over voldoende gekwalificeerd personeel, of kan zij verlangen dat de controle wordt uitgevoerd door een andere gekwalificeerde instantie die niet van de betrokken exploitant afhankelijk is.


This recovery is the logical consequence of the efforts we have made, but it comes at a price: it follows the restructuring of public accounts in European countries, which have kept inflation under control with a policy wisely intended to control costs and increase productivity in a Europe that has begun a vigorous restructuring of its own industries, banks and public services, even though this process is not yet complete and still ...[+++]

Deze heropleving komt echter niet zo maar uit de lucht vallen. Ze is wel degelijk het resultaat van grote inspanningen, van de inspanningen die de Europese landen hebben ondernomen om hun overheidsfinanciën te saneren. Zij hebben met een verstandig, op kostenbeperking en productiviteitsverbetering afgestemd beleid de inflatie onder controle weten te houden. Europa is eveneens begonnen aan een energieke herstructurering van zijn bedrijven, banken en overheidsdiensten, maar het einde van de weg is nog niet bereikt.


w