Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Debt ratio
Debt to assets ratio
Debt-to-GDP ratio
General government debt ratio
Government debt ratio
Government debt to GDP ratio
Public debt ratio

Vertaling van "Debt to assets ratio " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
debt ratio | debt to assets ratio

debt ratio | debt/asset-ratio


debt ratio | debt-to-GDP ratio | general government debt ratio | government debt ratio | public debt ratio

schuld-bbp-ratio | schuld-bbp-verhouding | schuldquote | verhouding totaal overheidstekort-BBP


government debt ratio | government debt to GDP ratio | public debt ratio

overheidsschuldquote/BBP
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Liquid assets (currency), government securities, assets on third countries, government controlled enterprises and the difference between quoted and non-quoted assets could be distinguished when relevant or in case the debt-to-GDP ratio is above the reference value.

Liquide activa (valuta), overheidseffecten, internationale activa, overheidsbedrijven en het verschil tussen beursgenoteerde en niet-beursgenoteerde activa kunnen worden vermeld wanneer dat relevant is of wanneer de schuldquote groter is dan de referentiewaarde.


In very bad times, interpreted as an output gap between -4 % and -3 %, all Member States with the debt-to-GDP ratio below 60 % would be temporarily allowed zero adjustment, meaning that no fiscal effort would be required, whereas Member States with debt-ratios exceeding 60 % would need to provide the annual adjustment of 0.25 % of GDP.

In zeer slechte tijden, geïnterpreteerd als tijden waarin de output gap tussen -4 % en -3 % ligt, wordt tijdelijk van alle lidstaten met een schuldquote van minder dan 60 % een nulaanpassing verwacht, wat betekent dat er geen begrotingsinspanning is vereist, terwijl de lidstaten met een schuldquote van meer dan 60 % moeten zorgen voor een jaarlijkse aanpassing van 0,25 % van het bbp.


(24)Debt rule: If the 60% reference for the debt-to-GDP ratio is not respected, the Member State concerned will be put in excessive deficit procedure, after taking into account all relevant factors and the impact of the economic cycle, if the gap between its debt level and the 60% reference is not reduced by 1/20th annually (on average over 3 years).

(24) Schuldregel: indien de %-referentie voor de schuldquote niet in acht wordt genomen, komt de betrokken lidstaat in de buitensporigtekortprocedure, nadat alle relevante factoren en de impact van de economische cyclus zijn meegewogen, indien de kloof tussen zijn schuldpeil en de %-referentie niet wordt verminderd met /e per jaar (gemiddeld over jaar).


In very bad times, interpreted as an output gap between -4 % and -3 %, all Member States with the debt-to-GDP ratio below 60 % would be temporarily allowed zero adjustment, meaning that no fiscal effort would be required, whereas Member States with debt-ratios exceeding 60 % would need to provide the annual adjustment of 0.25 % of GDP.

In zeer slechte tijden, geïnterpreteerd als tijden waarin de output gap tussen -4 % en -3 % ligt, wordt tijdelijk van alle lidstaten met een schuldquote van minder dan 60 % een nulaanpassing verwacht, wat betekent dat er geen begrotingsinspanning is vereist, terwijl de lidstaten met een schuldquote van meer dan 60 % moeten zorgen voor een jaarlijkse aanpassing van 0,25 % van het bbp.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
The general government debt-to-GDP ratio is forecast to fall from 57% in 2013 to 49.2% in 2014, mainly as a result of the transfer of pension fund assets, before increasing to 50% in 2015.

De schuldquote van de overheid zal naar verwachting zakken van 57 % in 2013 naar 49,2 % in 2014, voornamelijk als gevolg van de overdracht van vermogen van het pensioenfonds, om in 2015 naar 50 % te stijgen.


3/ Liquid assets (currency), government securities, assets on third countries, government controlled enterprises and the difference between quoted and non-quoted assets could be distinguished when relevant or in case the debt-to-GDP ratio is above the reference value.

3/ Tussen liquide activa (valuta), overheidseffecten, activa op derde landen, door de overheid gecontroleerde ondernemingen en tussen beursgenoteerde en niet-beursgenoteerde activa kan onderscheid worden gemaakt indien nodig of wanneer de schuldquote boven de referentiewaarde ligt.


3/ Currency and deposits, government debt securities, government controlled enterprises and the difference between listed and unlisted shares could be distinguished when relevant or in case the debt-to-GDP ratio is above the reference value.

3/ Tussen chartaal geld en deposito’s, overheidsschuldeffecten, door de overheid gecontroleerde ondernemingen en tussen beursgenoteerde en niet-beursgenoteerde aandelen kan onderscheid worden gemaakt indien nodig of wanneer de schuldquote boven de referentiewaarde ligt.


The debt-to-GDP ratio surged by 8,6 percentage points to 83,0 % in 2010, notably due to the transfer of impaired assets to ‘bad banks’ in the context of financial sector stabilisation.

de schuldquote is, met name als gevolg van de overdracht van probleemactiva naar „slechte banken” in de context van stabilisatie van de financiële sector, in 2010 met 8,6 procentpunten tot 83,0 % gestegen.


A financial instrument may require the entity to deliver cash or another financial asset, or otherwise to settle it in such a way that it would be a financial liability, in the event of the occurrence or non-occurrence of uncertain future events (or on the outcome of uncertain circumstances) that are beyond the control of both the issuer and the holder of the instrument, such as a change in a stock market index, consumer price index, interest rate or taxation requirements, or the issuer’s future revenues, net income or debt-to-equity ratio.

De entiteit kan op grond van een financieel instrument verplicht zijn geldmiddelen of een ander financieel actief te leveren, dan wel het instrument op zodanige wijze af te wikkelen dat het een financiële verplichting zou zijn, bij het al dan niet optreden van onzekere toekomstige gebeurtenissen (of naar aanleiding van de uitkomst van onzekere omstandigheden) waarover noch de emittent, noch de houder van het instrument controle heeft, zoals een verandering van een aandelenmarktindex, een consumentenprijsindex, een rentevoet of belastingvereisten, of de toekomstige opbrengsten, het nettoresultaat of de solvabiliteit van de emittent.


In this context, the two nominal anchors - the 3% reference value for the deficit to GDP ratio and the 60% for the debt to GDP ratio - have proven their value and continue to be the centrepiece of multilateral surveillance.

De twee nominale maatstaven – de 3-procentsnorm voor het tekort in verhouding tot het BBP en de 60-procentsnorm voor de overheidsschuld in verhouding tot het BBP – hebben hun deugdelijkheid bewezen en blijven de kern van het multilateraal toezicht uitmaken.




datacenter (1): www.wordscope.nl (v4.0.br)

'Debt to assets ratio' ->

Date index: 2022-11-07
w