Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Calculate a debt cost
Calculate debt costs
Calculating a debt cost
Classification of a debt
Classifying debt
Debt
Debt classification
Debt ratio
Debt regulation
Debt to assets ratio
Debt-to-GDP ratio
External debt
General government debt ratio
Government debt
Government debt ratio
Government debt to GDP ratio
Implement debt investigation
Indebtedness
International debt
National debt
Perform debt investigation
Performing debt investigations
Public debt
Public debt ratio
Tally debt costs
Undertake debt investigation

Vertaling van "debt ratio " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
debt ratio | debt-to-GDP ratio | general government debt ratio | government debt ratio | public debt ratio

schuld-bbp-ratio | schuld-bbp-verhouding | schuldquote | verhouding totaal overheidstekort-BBP


debt ratio | debt to assets ratio

debt ratio | debt/asset-ratio


government debt ratio | government debt to GDP ratio | public debt ratio

overheidsschuldquote/BBP


public debt [ government debt | national debt ]

overheidsschuld


external debt [ international debt ]

buitenlandse schuld [ internationale schuld ]


calculate a debt cost | tally debt costs | calculate debt costs | calculating a debt cost

schuldkosten berekenen


implement debt investigation | undertake debt investigation | perform debt investigation | performing debt investigations

schuldonderzoeken uitvoeren


classifying debt | debt regulation | classification of a debt | debt classification

schuldclassificatie | schuldindeling




Forced expiratory volume 1 (FEV1)/ forced vital capacity (FVC) ratio after bronchodilator

ratio van geforceerd expiratoir volume in een seconde/geforceerde vitale capaciteit na bronchodilatator
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
In very bad times, interpreted as an output gap between -4 % and -3 %, all Member States with the debt-to-GDP ratio below 60 % would be temporarily allowed zero adjustment, meaning that no fiscal effort would be required, whereas Member States with debt-ratios exceeding 60 % would need to provide the annual adjustment of 0.25 % of GDP.

In zeer slechte tijden, geïnterpreteerd als tijden waarin de output gap tussen -4 % en -3 % ligt, wordt tijdelijk van alle lidstaten met een schuldquote van minder dan 60 % een nulaanpassing verwacht, wat betekent dat er geen begrotingsinspanning is vereist, terwijl de lidstaten met een schuldquote van meer dan 60 % moeten zorgen voor een jaarlijkse aanpassing van 0,25 % van het bbp.


The updated stability programme envisages a small rise in the debt ratio, to just below 35% by 2005, although without the build-up of assets in the National Pensions Reserve Fund [8] the debt ratio would continue to fall to 2005.

In het geactualiseerde stabiliteitsprogramma wordt uitgegaan van een kleine stijging van de schuldratio tot even onder 35% in 2005, hoewel de schuldratio zonder de opbouw van vermogen in het National Pensions Reserve Fund [8] tot 2005 zou blijven dalen.


In very bad times, interpreted as an output gap between -4% and -3%, all Member States with the debt-to-GDP ratio below 60% would be temporarily allowed zero adjustment, meaning that no fiscal effort would be required, whereas Member States with debt-ratios exceeding 60% would need to provide the annual adjustment of 0.25% of GDP.

In zeer slechte tijden, waarvoor een outputgap tussen -4 % en -3 % wordt aangenomen, wordt van alle lidstaten waarvan de schuldquote lager dan 60 % is, tijdelijk een nulaanpassing verwacht, hetgeen betekent dat er geen begrotingsinspanning geëist wordt, terwijl landen met een schuldquote van meer dan 60 % moeten zorgen voor een jaarlijkse aanpassing van 0,25 % van het bbp.


In implementing the debt ratio adjustment benchmark, account shall be taken of the influence of the cycle on the pace of debt reduction’.

Bij de toepassing van de benchmark voor de schuldquoteaanpassing wordt rekening gehouden met de impact van de conjunctuur op het tempo van de schuldvermindering”.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
In defining a required rate of debt reduction the need to ensure prudent debt ratios before the impact of ageing takes place fully and to consider country specific initial debt levels and potential growth conditions should be taken into account.

Bij de bepaling van het tempo waarin de schuld moet worden afgebouwd, moet rekening worden gehouden met de noodzaak een prudente schuldquote te bereiken voordat de volle impact van de vergrijzing zich doet gevoelen en moet worden uitgegaan van landspecifieke initiële schuldniveaus en potentiële groeifactoren.


An important element would be the definition of the "satisfactory pace of debt reduction", which ensures to reach prudent debt ratios within a reasonable length of time.

Een belangrijk element is in dat verband de definitie van een “bevredigend tempo van schuldafbouw” waarmee binnen een redelijke termijn een prudente schuldquote tot stand kan worden gebracht.


In the two countries which exceeded the debt ratio threshold in 2003 (Cyprus and Malta), the debt ratio is on a rising trend and is therefore projected to remain above 60% of GDP in 2004.

In de twee landen (Cyprus and Malta) die in 2003 de drempel voor de schuldquote hebben overschreden, vertoont de schuldquote een stijgende tendens en wordt derhalve verwacht dat deze in 2004 boven 60% van het BBP zal blijven.


The government debt ratio is projected to decline by about 4 percentage points of GDP per year over the programme period and reach 93.6% of GDP in 2005. Maintaining high primary surpluses is an essential perquisite in order to ensure the reduction in the still high government debt ratio.

Verwacht wordt dat de schuldquote in de programmaperiode met ongeveer 4 procentpunt per jaar zal dalen tot 93,6% van het BBP in 2005. Het behoud van hoge primaire overschotten is een essentiële voorwaarde voor het terugdringen van de nog hoge schuldquote.


The Council notes that the 2002 update projects the government balance to turn from a deficit equal to 1.1% of GDP in 2002 to a surplus of 0.6% of GDP in 2006; at the same time, the government debt ratio is expected to decline from 107% of GDP in 2001 to 87.9% of GDP in 2006; in particular, during the period 2001-2004, from a higher initial level, the debt ratio is projected to decline by 10.9 percentage points of GDP instead of 9.6 percentage points as projected in the 2001 update.

De Raad merkt op dat volgens het geactualiseerde stabiliteitsprogramma 2002 het begrotingstekort van 1,1% van het BBP in 2002 naar verwachting zal omslaan in een overschot van 0,6% van het BBP in 2006; tegelijkertijd wordt verwacht dat de schuldquote van 107% van het BBP in 2001 zal dalen tot 87,9% in 2006; in het bijzonder zal de schuldquote tijdens de periode 2001-2004 van een hoger aanvankelijk niveau naar verwachting met 10,9 procentpunten van het BBP dalen in plaats van met 9,6 procentpunten zoals werd verwacht in het geactualiseerde stabiliteitsprogramma 2001.


However, the Council reaffirms that Italy must secure a steady decline in its still high government debt ratio, and it considers that the budgetary objectives in the updated programme should be fulfilled in order to respect the commitment on the part of the Italian government to reduce the debt/GDP ratio to below 100% by 2003.

De Raad wil evenwel nogmaals beklemtonen dat Italië zijn nog steeds hoge schuldquote gestaag moet blijven terugdringen en hij is van oordeel dat de begrotingsdoelstellingen van het geactualiseerde programma moeten worden gehaald opdat de regering haar toezegging om de schuldquote tegen 2003 tot minder dan 100% terug te brengen gestand kan doen.




datacenter (1): www.wordscope.nl (v4.0.br)

'debt ratio' ->

Date index: 2021-06-11
w