Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Borrowing capacity
Calculate a debt cost
Calculate debt costs
Calculating a debt cost
Classification of a debt
Classifying debt
Debt carrying capacity
Debt classification
Debt regulation
Debt service capacity
Debt servicing ability
Debt servicing capability
Debt servicing capacity
Debt swap
Debt-debt swap
Debt-for-debt swap
Debt-servicing capacity
EMU
EMU debt
EMU debt ratio
Economic and Monetary Union
Government debt
Implement debt investigation
National debt
Par debt swap
Perform debt investigation
Performing debt investigations
Public debt
Tally debt costs
Timetable for EMU
Undertake debt investigation
Werner plan
Werner report

Vertaling van "EMU debt " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE




public debt [ government debt | national debt ]

overheidsschuld


borrowing capacity | debt carrying capacity | debt service capacity | debt servicing ability | debt servicing capability | debt servicing capacity | debt-servicing capacity

capaciteit tot het aangaan van schuld | in staat de schuldendienst te voldoen | leningopnemingscapaciteit | leningscapaciteit


debt swap | debt-debt swap | debt-for-debt swap | par debt swap

schuldomruil


Economic and Monetary Union [ EMU | Werner plan | Werner report ]

Economische en Monetaire Unie [ EMU | rapport Werner | Werner-Plan ]


classifying debt | debt regulation | classification of a debt | debt classification

schuldclassificatie | schuldindeling


implement debt investigation | undertake debt investigation | perform debt investigation | performing debt investigations

schuldonderzoeken uitvoeren


calculate a debt cost | tally debt costs | calculate debt costs | calculating a debt cost

schuldkosten berekenen


IN-CONTEXT TRANSLATIONS
EUROVOC descriptor: macroeconomics economic recession economic growth budget deficit budget deficit EU control public debt public debt economic stabilisation economic stabilisation banking system coordination of EMU policies economic reform Cyprus structural adjustment euro area stability programme medium-term financial assistance Eurogroup (euro area) financial aid

Eurovoc-term: macro-economie economische recessie economische groei begrotingstekort begrotingstekort EU-controle overheidsschuld overheidsschuld economische stabilisatie economische stabilisatie banksysteem coördinatie van EMU-beleid economische hervorming Cyprus structurele aanpassing eurozone stabiliteitsprogramma financiële steun Eurogroep (eurozone) financiële hulp


EUROVOC descriptor: economic recession budget deficit EU control public debt national budget coordination of EMU policies Eurogroup (euro area) budgetary equilibrium

Eurovoc-term: economische recessie begrotingstekort EU-controle overheidsschuld rijksbegroting coördinatie van EMU-beleid Eurogroep (eurozone) budgettair evenwicht


EUROVOC descriptor: economic recession budget deficit EU control public debt economic stabilisation coordination of EMU policies Eurogroup (euro area) financial aid

Eurovoc-term: economische recessie begrotingstekort EU-controle overheidsschuld economische stabilisatie coördinatie van EMU-beleid Eurogroep (eurozone) financiële hulp


The economic and financial crisis along with the recent euro-area sovereign debt crisis, has exposed gaps in the economic governance system of the Economic and Monetary Union (EMU) and showed that its existing instruments need to be used more comprehensively.

De economische en financiële crisis heeft in combinatie met de staatsschuldencrisis in de eurozone hiaten in het huidige systeem van economische governance van de economische en monetaire unie (EMU) blootgelegd en heeft laten zien dat beter gebruik moet worden gemaakt van de bestaande instrumenten van het systeem.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
In the past few years, significant improvements to the rules-based framework for fiscal policies in the EMU have been enacted ('Six-Pack') or agreed (Treaty on Stability, Coordination and Governance), with greater focus on prevention of budgetary imbalances, on debt developments, on better enforcement mechanisms, and on national ownership of EU rules.

De afgelopen jaren zijn aanzienlijke verbeteringen in het regelgevende kader voor het begrotingsbeleid in de EMU vastgesteld (sixpack) of overeengekomen (Verdrag inzake stabiliteit, coördinatie en bestuur), waarbij de nadruk meer is komen te liggen op het voorkomen van begrotingsonevenwichtigheden, op de ontwikkeling van schuldposities, op betere handhavingsmechanismen en op het creëren van een nationaal draagvlak ten aanzien van EU-voorschriften.


In the past few years, significant improvements to the rules-based framework for fiscal policies in the EMU have been enacted ('Six-Pack') or agreed (Treaty on Stability, Coordination and Governance), with greater focus on prevention of budgetary imbalances, on debt developments, on better enforcement mechanisms, and on national ownership of EU rules.

De afgelopen jaren zijn aanzienlijke verbeteringen in het regelgevende kader voor het begrotingsbeleid in de EMU vastgesteld (sixpack) of overeengekomen (Verdrag inzake stabiliteit, coördinatie en bestuur), waarbij de nadruk meer is komen te liggen op het voorkomen van begrotingsonevenwichtigheden, op de ontwikkeling van schuldposities, op betere handhavingsmechanismen en op het creëren van een nationaal draagvlak ten aanzien van EU-voorschriften.


13. Notes that the main elements of the SGP must also be consistently adhered to in the future, because the thresholds of 3 % government deficit and 60 % government debt to gross domestic product were specified on the basis of the economic conditions of the 1990s; is of the opinion that the SGP must be adhered to strictly by the Member States and supervised by the Commission; is of the opinion that both debt targets should be treated as ceilings to be avoided; notes that an effective coordination of economic and financial policy is a precondition for the economic success of the EMU, although such coordination should respect the princi ...[+++]

13. merkt op dat de hoofdlijnen van het SGP ook in de toekomst consequent moeten worden gevolgd, omdat de drempel van 3% overheidsdeficit en 60% staatschuld, in vergelijking met het bbp, op basis van de economische situatie van de jaren negentig vastgelegd is; vindt dat het SGP strikt moet worden nageleefd door de lidstaten, onder toezicht van de Commissie; meent dat de beide streefcijfers voor de omvang van tekort en schuld als plafonds te beschouwen zijn, die vermeden moeten worden; merkt op dat doeltreffende coördinatie van economisch en financieel beleid een allereerste voorwaarde voor het economisch welslagen van de EMU is, hoewel het subsidiariteitsbeginsel moet worden gerespecteerd; verzoekt de Commissie om alle mogelijke maniere ...[+++]


Whereas paragraph 11 of the Protocol on certain provisions relating to the United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland stipulates that the Government of the United Kingdom may maintain its 'ways and means' facility with the Bank of England if and so long as the United Kingdom does not move to the third stage; whereas it is appropriate to make provision for the conversion of the amount of this facility into marketable debt at a fixed maturity and on market terms if the United Kingdom moves to stage three of EMU;

Overwegende dat het Protocol betreffende enkele bepalingen met betrekking tot het Verenigd Koninkrijk van Groot-Brittannië en Noord-Ierland in paragraaf 11 bepaalt dat de Regering van het Verenigd Koninkrijk haar "Ways and Means"-faciliteit bij de Bank of England kan handhaven indien en zolang het Verenigd Koninkrijk niet naar de derde fase van de EMU overgaat; dat de omzetting van de uitstaande bedragen van deze kredietfaciliteit in verhandelbare en marktconforme waardepapieren met een vaste vervaldatum mogelijk moet worden gemaakt indien het Verenigd Koninkrijk naar de derde fase overgaat;


- purchases by the national central bank of a Member State not participating in stage three of EMU, from the public sector of another Member State, of marketable debt instruments of the latter,

- door de centrale bank van een Lid-Staat die niet aan de derde fase van de EMU deelneemt, van de overheidssector van een andere Lid-Staat, van verhandelbare schuldbewijzen van die overheidssector,


1. During stage two of EMU, purchases by the national central bank of one Member State of marketable debt instruments issued by the public sector of another Member State shall not be considered direct purchases within the meaning of Article 104 of the Treaty, provided that such purchases are conducted for the sole purpose of managing foreign exchange reserves.

1. In de tweede fase van de EMU wordt niet als rechtstreeks kopen in de zin van artikel 104 van het Verdrag beschouwd, het kopen door de nationale centrale bank van een Lid-Staat van verhandelbare schuldbewijzen die door de overheidssector van een andere Lid-Staat zijn uitgegeven, mits deze aankopen uitsluitend worden verricht ten behoeve van het beheer van de deviezenreserves.


w