Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Active duty military
Armed forces instructor
Armed forces training and education officer
Educate in military duties
Educate members of the armed forces
Instruct in military duties
Instruct military troops
Military instructor
Teach military duties
Teach military troops
Train military troops
Training and education officer in armed forces

Vertaling van "Educate in military duties " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
teach military duties | train in military activities and operational practices | educate in military duties | instruct in military duties

militaire verplichtingen onderwijzen




injuries inflicted by the police or other law-enforcing agents, including military on duty, in the course of arresting or attempting to arrest lawbreakers, suppressing disturbances, maintaining order, and other legal action

interventies zoals door politie of andere wetshandhavers, waaronder dienstdoende militairen, zoals (poging tot) aanhouding van wetsovertreders, onderdrukking van opstootjes, ordehandhaving en ander wettelijk optreden


educate members of the armed forces | instruct military troops | teach military troops | train military troops

militaire troepen trainen


military instructor | training and education officer in armed forces | armed forces instructor | armed forces training and education officer

instructrice militaire opleiding | militair instructrice | docente militaire opleiding | militair docent


category D : manual or service duties which require primary education

categorie D : functies waarbij handenarbeid of hulpdiensten worden verricht, voor welke functies kennis op het peil van lager onderwijs vereist is


category A : administrative and advisory duties which require university education

categorie A : hogere leidinggevende en scheppende functies en functies met een studiekarakter, voor welke functies kennis op universitair niveau vereist is


category B : executive duties which require an advanced level of secondary education

categorie B : functies met een uitvoerend en leidinggevend karakter, voor welke functies volledige middelbare (hogere middelbare) schoolkennis vereist is
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Its purpose is to suspend import duties on certain weapons and military equipment to allow the EU countries’ authorities in charge of defence to procure the best military material available in the world.

De verordening heeft tot doel de douanerechten op bepaalde wapens en militaire uitrusting te schorsen zodat de autoriteiten van EU-landen die belast zijn met defensie het beste militaire materiaal ter wereld kunnen aanschaffen.


The regulation suspends the common customs tariff duties applicable to weapons and military materials on condition the goods are used by (or on behalf of) the EU country’s armed forces, for example:

Met de verordening worden rechten van het gemeenschappelijk douanetarief die van toepassing zijn op wapens en militair materiaal geschorst, op voorwaarde dat de goederen worden gebruikt door (of namens) de strijdkrachten van de EU-landen, bijvoorbeeld:


EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - l11015 - EN - Suspension of import duties on certain weapons and military equipment

EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - l11015 - EN - Schorsing van douanerechten op bepaalde wapens en militaire uitrusting


Regulation (EC) No 150/2003 suspending import duties on certain weapons and military equipment

Verordening (EG) nr. 150/2003 inzake schorsing van douanerechten op bepaalde wapens en militaire uitrusting


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Suspension of import duties on certain weapons and military equipment

Schorsing van douanerechten op bepaalde wapens en militaire uitrusting


15. Acknowledges the worrying gaps in the education response to emergencies, in particular given that early engagement not only benefits affected children but can also improve the effectiveness of the broader humanitarian response; reiterates its support for keeping schools as safe spaces for children, and stresses in this context the importance of protecting education from attack; calls for the EU and its Member States to commit to supporting the principles of the Comprehensive School Safety Framework and to protecting education from attack and military use in line with the ...[+++]

15. is van oordeel dat de respons op crisissituaties wat betreft het onderwijs zorgwekkend tekortschiet, te meer omdat snel optreden niet alleen de getroffen kinderen ten goede komt, maar ook de doeltreffendheid van de humanitaire respons in brede zin kan verbeteren; herhaalt zijn standpunt dat scholen voor kinderen veilige plaatsen moeten zijn, en benadrukt in dit verband dat het belangrijk is dat onderwijsinstellingen niet het doelwit zijn van aanvallen; verzoekt de EU en haar lidstaten zich te verbinden tot onverkorte ondersteuning van de beginselen van het Comprehensive School Safety Framework en de bescherming van het onderwijs tegen aan ...[+++]


15. Acknowledges the worrying gaps in the education response to emergencies, in particular given that early engagement not only benefits affected children but can also improve the effectiveness of the broader humanitarian response; reiterates its support for keeping schools as safe spaces for children, and stresses in this context the importance of protecting education from attack; calls for the EU and its Member States to commit to supporting the principles of the Comprehensive School Safety Framework and to protecting education from attack and military use in line with the ...[+++]

15. is van oordeel dat de respons op crisissituaties wat betreft het onderwijs zorgwekkend tekortschiet, te meer omdat snel optreden niet alleen de getroffen kinderen ten goede komt, maar ook de doeltreffendheid van de humanitaire respons in brede zin kan verbeteren; herhaalt zijn standpunt dat scholen voor kinderen veilige plaatsen moeten zijn, en benadrukt in dit verband dat het belangrijk is dat onderwijsinstellingen niet het doelwit zijn van aanvallen; verzoekt de EU en haar lidstaten zich te verbinden tot onverkorte ondersteuning van de beginselen van het Comprehensive School Safety Framework en de bescherming van het onderwijs tegen aan ...[+++]


45. Reiterates its full support for European structures and projects in the area of education and training and stresses, in particular, the contribution of the European Security and Defence College (ESDC) to the promotion of a common security culture, as well as its potential in identifying and developing cost-saving collaborative projects between national institutions; welcomes the decision of the Council of 12 April 2013 to strengthen the College by providing it with legal capacity and with funding from the Union budget; considers that this could constitute a model for EU budget support to other CSDP structures such as the EDA and th ...[+++]

45. herhaalt zijn volledige steun aan Europese structuren en projecten op het vlak van onderwijs en opleiding en benadrukt in het bijzonder de bijdrage van de Europese veiligheids- en defensieacademie (EVDA) aan de bevordering van een gemeenschappelijke veiligheidscultuur en zijn potentieel om kostenbesparende samenwerkingsprojecten tussen nationale instellingen te identificeren en te ontwikkelen; verheugt zich over het besluit van de Raad van 12 april 2013 om de academie te versterken door haar handelingsbevoegdheid te geven en door de financiering ervan ten laste van de EU-begroting te laten komen; is van mening dat dit een voorbeeld ...[+++]


However, we do have serious misgivings with regard to references to an EU social pillar, an ambitious social agenda, a harmonised immigration policy and restrictions upon an agricultural single market, and stress that areas of education and military and defence are the preserve of Member States.

Wij hebben echter ernstige twijfels bij een Europese sociale pijler, een ambitieuze sociale agenda, een geharmoniseerd immigratiebeleid en beperkingen van de gemeenschappelijke landbouwmarkt, en wij benadrukken dat de gebieden onderwijs en de strijdkrachten en defensie het domein zijn van de lidstaten.


Therein too lies the difficulty of agreeing on a president or on systems of education or customs duties.

Daarom kost het eveneens zoveel moeite om het eens te worden over een president, over onderwijsstelsels of douanerechten.




datacenter (1): www.wordscope.nl (v4.0.br)

'Educate in military duties' ->

Date index: 2021-10-04
w