Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Commercial school
Deputy Minister for Education and Religious Affairs
Educate religious professionals
Instruct religious professionals
Minister for Education and Religious Affairs
Professional education
Religious and ethical education
Religious professional training
Religious professionals
Social and religious professionals
Technical school
Train religious professionals
Vocational education
Vocational school
Vocational training

Vertaling van "Educate religious professionals " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
educate religious professionals | religious professional training | instruct religious professionals | train religious professionals

bedienaars van de eredienst opleiden | religieuze functionarissen opleiden


Religious professionals

Theologen en bedienaars van de eredienst


Social and religious professionals

Sociaal-wetenschappers, theologen en bedienaars van de eredienst


religious and ethical education

levensbeschouwelijke vorming


vocational education [ commercial school | technical school | vocational school | Vocational training(STW) | professional education(UNBIS) ]

beroepsonderwijs [ beroepsschool ]


Minister for Education and Religious Affairs

Minister van Onderwijs en Kerkelijke Zaken


Deputy Minister for Education and Religious Affairs

Onderminister van Onderwijs en Kerkelijke Zaken
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
establish special rules for companies essentially involved in political, professional organisational, religious, charitable, educational, scientific or artistic aims

speciale regels opstellen voor bedrijven die in principe politieke, professioneel-organisatorische, charitatieve, educatieve, wetenschappelijke of kunstzinnige doeleinden nastreven.


37. Calls on the Member States and the Commission to prevent extremism, such as xenophobia, racism and all forms of discrimination and marginalisation through community cohesion measures that are able to successfully challenge economic and social inequalities, involving a broad range of actors such as urban planners, social workers, community, churches and religious associations, educators, family support organisations and health professionals, with the objectives of countering extremism, ensuring social inclusion as well as formal an ...[+++]

37. verzoekt de lidstaten en de Commissie extremisme, zoals vreemdelingenhaat, racisme en alle vormen van discriminatie en marginalisering, te voorkomen aan de hand van maatregelen ter bevordering van samenhang in de gemeenschap waarmee economische en sociale ongelijkheden succesvol kunnen worden aangepakt, en daar een veelheid aan actoren bij te betrekken, zoals stadsplanners, maatschappelijk werkers, gemeenschappen, kerken en religieuze verenigingen, vormingswerkers, gezinsondersteunende organisaties en gezondheidswerkers, met als doelstelling extremisme te bestrijden, voor sociale integratie en formele en materiële gelijkheid te zorge ...[+++]


The new categories covered by the amended agreement include representatives of civil society organisations travelling regularly to Member States for the purposes of educational training or conferences, participants in cross-border cooperation programmes funded by the EU, students and post-graduate students, representatives of religious communities, people participating for professional reasons in conferences or seminars organised o ...[+++]

Onder de nieuwe categorieën van de gewijzigde overeenkomst vallen vertegenwoordigers van maatschappelijke organisaties die regelmatig naar de lidstaten reizen voor opleidingen of conferenties, deelnemers aan grensoverschrijdende door de EU gefinancierde samenwerkingsprogramma's, studenten en postdoctoraal studenten, vertegenwoordigers van religieuze gemeenschappen en mensen die in het kader van hun beroep deelnemen aan conferenties of studiebijeenkomsten in de lidstaten, evenals personen die regelmatig om medische redenen naar de EU reizen en hun begeleiders.


8. Emphasises that awareness-raising, community mobilisation, education and training are needed to ensure that all key actors, government officials, including law enforcement and juridical personnel, health-care providers, religious and community leaders, teachers, employers, media professionals and those directly working with girls, as well as parents, families and communities, work to eliminate attitudes and harmful practices tha ...[+++]

8. benadrukt dat bewustmaking, mobilisering van gemeenschappen, onderwijs en opleiding noodzakelijk zijn om ervoor te zorgen dat alle voornaamste actoren, overheidsambtenaren, met inbegrip van rechtshandhavings- en gerechtelijk personeel, gezondheidswerkers, religieuze en gemeenschapsleiders, leraren, werkgevers, mensen die in de media werken en mensen die direct met meisjes werken, alsook ouders, families en gemeenschappen, zich inzetten voor het uitbannen van attitudes en schadelijke praktijken die nadelige gevolgen hebben voor meisjes;


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
6. Emphasises that awareness-raising, community mobilisation, education and training are needed in order to ensure that all key actors, government officials (including law enforcement and judicial officers), healthcare providers, religious and community leaders, teachers, employers, media professionals and those directly working with girls, as well as parents, families and communities, work to eliminate attitudes and harmful practi ...[+++]

6. benadrukt dat bewustmaking, het mobiliseren van gemeenschappen, onderwijs en opleiding noodzakelijk zijn om ervoor te zorgen dat alle belangrijke actoren, overheidsambtenaren (met inbegrip van rechtshandhavings- en rechterlijke ambtenaren), gezondheidswerkers, religieuze en gemeenschapsleiders, leraren, werkgevers, mensen die voor de media werken en mensen die direct met meisjes werken, alsook ouders, families en gemeenschappen, zich inzetten voor het uitbannen van opvattingen en schadelijke praktijken met nadelige gevolgen voor meisjes;


In terms of equal opportunities for both genders, there are seven main factors that give rise to discrimination against young women and girls in terms of access to education: (1) economic considerations in socially disadvantaged families favouring education for boys; (2) gender-based prejudices in the choice of field of study; (3) objective gender-based reasons hindering the completion of studies; (4) gender-based reasons preventing young women from raising their level of qualification through further study; (5) society’s prejudices against educated women; (6) a lower level of professional recogniti ...[+++]

Wat betreft gelijke kansen voor vrouwen en mannen zijn er acht belangrijke factoren die leiden tot discriminatie van jonge vrouwen en meisjes met betrekking tot toegang tot onderwijs: (1) economische overwegingen in sociaal achtergestelde gezinnen waarin onderwijs voor jongens de voorkeur geniet; (2) gendergebonden vooroordelen bij de keuze van de studierichting; (3) objectieve gendergebonden redenen waardoor de voltooiing van een studie wordt verhinderd; (4) gendergebonden redenen die jonge vrouwen belemmeren om hun opleidingsniveau te verhogen door verder te studeren; (5) maatschappelijke vooroordelen tegenover hoogopgeleide vrouwen; (6) minder professionele erkenning ...[+++]


establish special rules for companies essentially involved in political, professional organisational, religious, charitable, educational, scientific or artistic aims

speciale regels opstellen voor bedrijven die in principe politieke, professioneel-organisatorische, charitatieve, educatieve, wetenschappelijke of kunstzinnige doeleinden nastreven.


(24) Care should be taken to avoid affecting some specific rules in the field of employee information and consultation existing in some national laws, addressed to undertakings or establishments which pursue political, professional, organisational, religious, charitable, educational, scientific or artistic aims, as well as aims involving information and the expression of opinions.

(24) Sommige bijzondere regels in bepaalde nationale wetgevingen betreffende de informatie en raadpleging van de werknemers, ten behoeve van ondernemingen of vestigingen die politieke, confessionele, charitatieve, educatieve, wetenschappelijke of kunstzinnige doeleinden nastreven, of doeleinden op het gebied van informatie, voorlichting of opinievorming, of die ten dienste staan van beroepsorganisaties, dienen onverlet te blijven.


Care should be taken to avoid affecting some specific rules in the field of employee information and consultation existing in some national laws, addressed to undertakings or establishments which pursue political, professional, organisational, religious, charitable, educational, scientific or artistic aims, as well as aims involving information and the expression of opinions.

Sommige bijzondere regels in bepaalde nationale wetgevingen betreffende de informatie en raadpleging van de werknemers, ten behoeve van ondernemingen of vestigingen die politieke, confessionele, charitatieve, educatieve, wetenschappelijke of kunstzinnige doeleinden nastreven, of doeleinden op het gebied van informatie, voorlichting of opinievorming, of die ten dienste staan van beroepsorganisaties, dienen onverlet te blijven.


2. In conformity with the principles and objectives of this Directive, Member States may lay down particular provisions applicable to undertakings or establishments which pursue directly and essentially political, professional organisational, religious, charitable, educational, scientific or artistic aims, as well as aims involving information and the expression of opinions, on condition that, at the date of entry into force of this Directive, provisions of that nature already exist in national legislation.

2. De lidstaten kunnen, met inachtneming van de in deze richtlijn neergelegde beginselen en doelstellingen, voorzien in specifieke bepalingen voor ondernemingen of vestigingen die politieke, confessionele, charitatieve, educatieve, wetenschappelijke of kunstzinnige doeleinden nastreven, of doeleinden op het gebied van informatie of opinievorming, of die ten dienste staan van beroepsorganisaties, op voorwaarde dat dergelijke bijzondere bepalingen in de nationale wetgeving reeds bestaan op de datum van inwerkingtreding van deze richtlijn.




datacenter (1): www.wordscope.nl (v4.0.br)

'Educate religious professionals' ->

Date index: 2022-12-13
w