Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Commercial school
Comparability of qualifications
Comparability of vocational training qualifications
Distance training
E-training
IVET
IVT
Initial training
Initial vocational education and training
Initial vocational training
Instructor in physical education
Manpower training
Physical education vocational teacher
Pre-vocational training
Professional education
Recognition of vocational training qualifications
Sandwich training
Senior secondary vocational education
Senior vocational education
Technical school
Vocational PE instructor
Vocational education
Vocational education teachers
Vocational school
Vocational teacher in physical education
Vocational training

Vertaling van "vocational education " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
vocational education [ commercial school | technical school | vocational school | Vocational training(STW) | professional education(UNBIS) ]

beroepsonderwijs [ beroepsschool ]


Vocational education teachers

Onderwijsgevenden in het beroepsonderwijs


agriculture, forestry, and fishery vocational instructor | vocational educator in agriculture, fishery and forestry | agriculture, forestry and fishery vocational teacher | vocational teacher in agriculture, fishery, and forestry

docente landbouw, bosbouw en visserij beroepsonderwijs | onderwijsgevende landbouw, bosbouw en visserij beroepsonderwijs | vakdocent landbouw, bosbouw en visserij beroepsonderwijs | vakdocente landbouw, bosbouw en visserij beroepsonderwijs


senior secondary vocational education | senior vocational education

middelbaar beroepsonderwijs


Association for the Promotion of Vocational Education and Training in the Timber and Furnishings Industries | Timber and Furnishings Industry Vocational Training Association

Stichting Hout | Stichting ter bevordering van de Beroeps-en de Vakopleiding in de Hout-en Meubileringsbedrijven | Stichting Vakopleiding Hout-en Meubileringsbedrijf


initial training | initial vocational education and training | initial vocational training | IVT | IVET [Abbr.]

initiële beroepsopleiding | initiele opleiding | primair beroepsopleidende educatie


instructor in physical education | vocational PE instructor | physical education vocational teacher | vocational teacher in physical education

docent lichamelijke opvoeding beroepsonderwijs | docente lichamelijke opvoeding beroepsonderwijs | onderwijsgevende lichamelijke opvoeding beroepsonderwijs | vakdocent lichamelijke opvoeding beroepsonderwijs


recognition of vocational training qualifications [ comparability of qualifications | comparability of vocational training qualifications ]

erkenning van getuigschriften van vakbekwaamheid [ vergelijkbaarheid van getuigschriften ]


vocational training [ distance training | e-training | manpower training | pre-vocational training | sandwich training ]

beroepsopleiding [ alternerende opleiding | e-opleiding | opleiding van arbeidskrachten | opleiding via internet | schriftelijke opleiding | voorbereidende opleiding ]


Vocational/recreational cushion

kussen voor beroepsgerelateerde of recreatieve activiteiten
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
EUROVOC descriptor: vocational training student mobility apprenticeship professional qualifications cooperation in the field of education vocational education

Eurovoc-term: beroepsopleiding studentenmobiliteit assistentschap beroepskwalificatie samenwerking op onderwijsgebied beroepsonderwijs


In spite of an overall positive image and perceived benefits of vocational education and training, 41% of respondents aged 15-24 would rather recommend general secondary or higher education as a preferable choice for young people, compared to 27% who would recommend vocational education and training.

Ondanks een over het geheel bezien positief imago en de waargenomen voordelen van het beroepsonderwijs en beroepsopleidingen, zou 41% van de respondenten in de leeftijd van 15-24 jaar eerder het algemeen middelbaar of hoger onderwijs aanbevelen als beste keuze voor jongeren, tegenover 27% die beroepsonderwijs of een beroepsopleiding zou aanraden.


There is a direct link between the image of vocational education and training and perceived quality of training: 75% thought that vocational education and training offered high quality learning.

Er bestaat een rechtstreeks verband tussen het imago van het beroepsonderwijs en beroepsopleidingen en de perceptie van de kwaliteit van de opleiding: 75% was van mening dat het beroepsonderwijs en beroepsopleidingen hoogwaardige leerresultaten geven.


Our objective is to achieve the right blend of education and training to suit the vocational world. Investing in vocational education and training is also one of the best ways of combating youth unemployment.

Wij streven naar de juiste combinatie van algemeen onderwijs en vakopleidingen om aan de behoeften van de werkgever te voldoen.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
On the question of whether vocational education and training allows students to do part of their training abroad, responses were mixed: 43% agree that vocational education and training in their country gives students and trainees this opportunity, while 35% do not.

Op de vraag of het beroepsonderwijs en beroepsopleidingen de studenten de mogelijkheid bieden om een deel van hun opleiding in het buitenland te volgen, liepen de antwoorden uiteen. 43% denkt dat het beroepsonderwijs en beroepsopleidingen in hun land de studenten en stagiairs deze kans bieden, en 35% denkt van niet.


Across Europe around 50% of all students in upper secondary education receive vocational education and training, which makes it the most popular choice after compulsory education.

In heel Europa ontvangt ongeveer 50% van alle leerlingen in het hoger middelbaar onderwijs een vorm van beroepsonderwijs of –opleiding. Hiermee is het de meest gemaakte keuze na het verplichte onderwijs.


Council Resolution of 19 December 2002 on the promotion of enhanced European cooperation in vocational education and training (‘the Copenhagen process’), and the 2004 joint interim report of the Council and the Commission on the implementation of the Education and Training 2010 work programme , stress the importance of a credit transfer system for vocational education and training, while the 2008 joint progress report of the Council and the Commission stresses the need to step up efforts to improve the quality and attractiveness of VET.

De resolutie van de Raad van 19 december 2002 over de bevordering van intensievere Europese samenwerking inzake beroepsonderwijs en -opleiding („het proces van Kopenhagen”) en het gezamenlijk tussentijds verslag van de Raad en de Commissie van 2004 over de uitvoering van het werkprogramma „Onderwijs en Opleiding 2010” benadrukken het belang van een systeem voor studiepuntenoverdracht voor beroepsonderwijs en -opleiding, terwijl in het gezamenlijk voortgangsverslag van Raad en Commissie van 2008 de noodzaak wordt benadrukt van intensivering van de maatregelen ter verbetering van kwaliteit en aantrekkingskracht van VET.


ECVET should be based on the principles and technical specifications set out in Annex II. Furthermore, it should be underpinned by the common principles for quality assurance set out in the Council conclusions of 28 May 2004 on Quality Assurance in Vocational Education and Training and the Recommendation of the European Parliament and of the Council of 18 June 2009 on the establishment of a European Quality Assurance Reference Framework for Vocational Education and Training

Het ECVET moet op de beginselen en technische specificaties van bijlage II worden gebaseerd. Verder moet het ECVET worden gebaseerd op de in de conclusies van de Raad over kwaliteitsborging in beroepsonderwijs en -opleiding van 28 mei 2004 vastgestelde gemeenschappelijke beginselen voor kwaliteitsborging en op de aanbeveling van het Europees Parlement en de Raad van 18 juni 2009 tot vaststelling van een Europees referentiekader voor kwaliteitsborging in beroepsonderwijs en -opleiding


The two levels correspond to regulated courses of study of a total duration of at least 15 years which require the successful completion of eight years of elementary education followed by four years of intermediate preparatory vocational education (VMBO), and which require at least three years' level 3 or 4 training at a college for intermediate vocational training (MBO), culminating in an examination (The average duration of vocational training may be reduced from three to two years where the student has a qualification required to enter university (14 years of prior training) or to enter higher vocational education (13 years of prior t ...[+++]

Bij deze twee niveaus is in totaal gedurende ten minste 15 jaar gereglementeerd onderwijs gevolgd, te weten acht jaar basisonderwijs en vier jaar voorbereidend middelbaar beroepsonderwijs (vmbo) en daarna nog een opleiding op niveau 3 of 4 van ten minste drie jaar in een instelling voor middelbaar beroepsonderwijs (mbo), afgesloten met een examen (De duur van het middelbaar beroepsonderwijs kan van drie tot twee jaar worden verkort, wanneer de betrokkene over een kwalificatie beschikt die toegang geeft tot het universitair onderwijs (na 14 jaar onderwijs) of tot het hoger beroepsonderwijs (na 13 jaar onderwijs)).


‘vocational training’ means any form of initial vocational education or training, including technical and vocational teaching and apprenticeships, which contributes to the achievement of a vocational qualification recognised by the competent authorities in the Member State in which it is obtained, as well as any continuing vocational education or training undertaken by a person during his or her working life.

beroepsopleiding: elke vorm van initieel beroepsonderwijs of initiële beroepsopleiding, met inbegrip van de opleidingen in het technisch onderwijs en het beroepsonderwijs, en in het leerlingwezen, die deel uitmaakt van de opleiding voor een beroepskwalificatie die erkend wordt door de bevoegde autoriteiten van de lidstaat waar zij is behaald, alsook elke vorm van voortgezet beroepsonderwijs of voortgezette beroepsopleiding die door iemand in zijn of haar werkende bestaan wordt gevolgd.


w