Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Advise on medicines
Advise on music education
Advise on music pedagogy
Advise on musical pedagogy
Advise on pedagogy of music
Advise on rehabilitation exercise
Advise on rehabilitation exercises
Advised not to push in labor
Educate on rehabilitation exercise
Educate on rehabilitation exercises
Education policy
Educational Adviser with teaching qualifications
Educational adviser
Farming adviser
Inform on medicines
Principal educational adviser
Provide medicines education
Provide medicines information
Weight loss advised

Vertaling van "Educational adviser " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
educational adviser | principal educational adviser

pedagogisch adviseur | pedagogisch hoofdadviseur




Educational Adviser with teaching qualifications

pedagogisch adviseur met een akte van pedagogische bekwaamheid


advise on musical pedagogy | advise on pedagogy of music | advise on music education | advise on music pedagogy

advies geven over muziekpedagogiek | adviseren over muziekpedagogie | adviseren over muziekpedagogiek | raad geven over muziekpedagogie


inform on medicines | provide medicines education | advise on medicines | provide medicines information

informatie over medicatie geven | informatie over geneesmiddelen geven | informatie over medicijnen geven


advise on rehabilitation exercise | educate on rehabilitation exercise | advise on rehabilitation exercises | educate on rehabilitation exercises

adviseren over revalidatieoefeningen | advies geven over revalidatieoefeningen | raad geven over revalidatieoefeningen


Advised not to push in labor

advies om niet te persen tijdens partus






IN-CONTEXT TRANSLATIONS
An Advisory Committee on Traveller Education advises the Minister for Education and Science on measures taken in this field.

Een adviescommissie inzake onderwijs aan Travellers adviseert de minister voor Onderwijs en Wetenschappen over maatregelen die op dit gebied worden genomen.


Mediators can inform and advise parents on the workings of the local education system, and help to ensure that children make the transition between each stage of their school career.

Mediators kunnen ouders informeren en adviseren over de werkwijze van het plaatselijke onderwijsstelsel en bevorderen dat de kinderen alle fasen van hun scholloopbaan doorlopen.


This covers the inclusion of environmental issues in school curricula and the development of educational programmes to advise people on adopting greener lifestyles.

Daaronder valt de integratie van milieukwesties in leerplannen en de ontwikkeling van onderwijsprogramma's in het kader waarvan mensen worden geadviseerd over het voeren van een meer milieuvriendelijke leefstijl.


Besides specific activities adapted to the needs of each of these groups, they should all be included into entrepreneurship training programmes that are designed and offered in partnership with education and training providers, youth organisations, mainstream business advisers and financial institutions.

Deze specifieke activiteiten, die zijn afgestemd op de behoeften van elk van deze groepen, moeten bovendien allen deel uitmaken van opleidingsprogramma's op het gebied van ondernemerschap die worden ontworpen en aangeboden in partnerschap met verstrekkers van onderwijs en opleiding, jeugdorganisaties, mainstream bedrijfsadviseurs en financiële instellingen.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
15. Recalls the role of educational teams in assisting and advising families in relation to children’s school careers, with the aim of setting them on a path which matches their skills, talents and tastes; stresses that the stage at which advice on school careers is given is a decisive one and a time when gender stereotypes may come into play, and that this can lastingly affect girls’ ability to pursue a professional career that will facilitate their personal development and emancipation;

15. wijst op de rol van pedagogische teams bij de ondersteuning en advisering van gezinnen op het gebied van het schooltraject van kinderen, met als doel hen een richting te doen volgen die aansluit bij hun vaardigheden, talenten en voorkeuren; benadrukt dat het moment waarop advisering over schooltrajecten plaatsvindt van doorslaggevend belang is en dat op dit moment ook genderstereotypen een rol kunnen spelen, en dat de keuzes die op een dergelijk moment gemaakt worden bepalend zijn voor de mogelijkheden van meisjes om te kiezen voor een loopbaan die kansen biedt op persoonlijke ontwikkeling en emancipatie;


22. Recalls the role of educational teams in assisting and advising families in relation to children’s school careers, with the aim of setting them on a path which matches their skills, talents and tastes; stresses that the stage at which advice on school careers is given is a decisive one and a time when gender stereotypes may come into play, which can lastingly affect girls’ ability to pursue a professional career that will facilitate their personal development and emancipation.

22. herinnert aan de rol die pedagogische teams spelen bij het verlenen van bijstand en raad aan gezinnen met betrekking tot het schooltraject van kinderen, met als doel hen een richting te doen volgen die overeenstemt met hun vaardigheden, talenten en voorkeuren; benadrukt dat het moment waarop advies wordt gegeven omtrent schooltrajecten van doorslaggevend belang is en dat op dit moment ook genderstereotypen een rol kunnen spelen, wat een blijvende invloed kan hebben op de mogelijkheid voor meisjes om een loopbaan na te streven waarmee hun persoonlijke ontwikkeling en emancipatie kunnen worden bevorderd.


15. Recalls the role of educational teams in assisting and advising families in relation to children’s school careers, with the aim of setting them on a path which matches their skills, talents and tastes; stresses that the stage at which advice on school careers is given is a decisive one and a time when gender stereotypes may come into play, and that this can lastingly affect girls’ ability to pursue a professional career that will facilitate their personal development and emancipation;

15. wijst op de rol van pedagogische teams bij de ondersteuning en advisering van gezinnen op het gebied van het schooltraject van kinderen, met als doel hen een richting te doen volgen die aansluit bij hun vaardigheden, talenten en voorkeuren; benadrukt dat het moment waarop advisering over schooltrajecten plaatsvindt van doorslaggevend belang is en dat op dit moment ook genderstereotypen een rol kunnen spelen, en dat de keuzes die op een dergelijk moment gemaakt worden bepalend zijn voor de mogelijkheden van meisjes om te kiezen voor een loopbaan die kansen biedt op persoonlijke ontwikkeling en emancipatie;


10. Stresses that the involvement of all relevant stakeholders, at local, regional, national and European levels, including social partners, employment services, training and education authorities, individual employers, NGOs, and in particular also student and youth organisations, is essential for the successful design, implementation and monitoring of a variety of measures to foster youth employment and employability in an integrated fashion; emphasises that measures to promote quality and sustainable youth employment must be flexible so as to meet the continuously evolving needs of the labour market; notes the need for flexible and a ...[+++]

10. benadrukt dat de betrokkenheid van alle relevante belanghebbenden op plaatselijk, regionaal, nationaal en Europees niveau, inclusief sociale partners, arbeidsvoorzieningsdiensten, opleidings- en onderwijsautoriteiten, individuele werkgevers, ngo's, en met name ook studenten- en jongerenorganisaties, van essentieel belang is voor de succesvolle opstelling, tenuitvoerlegging en monitoring van een uiteenlopende reeks maatregelen om de jeugdwerkgelegenheid en de inzetbaarheid van jongeren op integrale wijze te bevorderen; benadrukt dat de maatregelen om duurzame kwaliteitsbanen voor jongeren te scheppen rekbaar moeten zijn om aan de zic ...[+++]


|| · Business Services including professional services (, lawyers, architects, accountants, tax advisers, consulting agencies, communication and marketing agencies, patent agents, certification services, sport intermediaries, artist managers, recruitment agencies, interpreters, veterinaries, land surveyors .) · Construction services and crafts acitivites · Retail · Real-Estate · Tourism (Hotels, restaurants, cafés, travel agents, tourist guides.) · Private Education

|| · Zakelijke diensten waaronder diensten van deskundigen (advocaten, architecten, accountants, belastingadviseurs, consultingagentschappen, communicatie- en marketingagentschappen, certificatiediensten, sportbemiddelaars, kunstmanagers, wervingsbureaus, tolken, dierenartsen, agronomen, .) · Bouwdiensten en ambachtelijke activiteiten · Detailhandel · Onroerend goed · Toerisme (hotels, restaurants, cafés, reisagenten, toeristische gidsen,...) · Privé-onderwijs


I would therefore advise the House to oppose all these proposals concerning EU-directed and EU-sponsored grant programmes and education and information campaigns and to wait before calling for charters of rights, dispute resolution mechanisms and harmonisation of contract law at EU level, and I advise it to say no to a logo for a European trustmark in this area.

Ik adviseer het Parlement dan ook om zich te verzetten tegen alle voorstellen met betrekking tot beursprogramma's en voorlichtings- en informatiecampagnes die door de Europese Unie worden gestuurd en gesponsord en om te wachten met het verzoeken om handvesten voor rechten, mechanismen voor conflictoplossing en harmonisering van het overeenkomstenrecht op communautair niveau. Daarnaast adviseer ik om "nee" te zeggen tegen een logo voor een Europees vertrouwensmerk op dit gebied.


w