Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Audit educational policy changes
Centre for Higher Education Policy Studies
ENTEP
Educate on primary education class content
Education
Education policy
Education policy officer
Educational aspects
Educational sciences
European Network on Teacher Education Policies
Level of education
Level of training
Monitor educational developments
Oversee educational developments
Oversee educational policy changes
Persons responsible for education policies
Policy officer
Policy officer for education
Science of education
Teach primary education class content
Teaches primary education class content
Teaching primary education class content

Vertaling van "education policy " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE


policy officer | policy officer for education | education policy officer | policy officer, education

beleidsambtenaar onderwijs | beleidsmedewerker onderwijs


audit educational policy changes | oversee educational policy changes | monitor educational developments | oversee educational developments

educatieve ontwikkelingen monitoren | onderwijsontwikkelingen monitoren | toezicht houden op educatieve ontwikkelingen | toezicht houden op onderwijsontwikkelingen


persons responsible for education policies

degenen die voor het onderwijsbeleid verantwoordelijk zijn


Centre for Higher Education Policy Studies

Centrum voor Studies van het Hoger Onderwijs Beleid | Centrum voor Studies van het Hoger Onderwijsbeleid | CSHOB [Abbr.]


European Network on Teacher Education Policies | ENTEP [Abbr.]

Europees netwerk beleid voor lerarenopleiding | ENTEP [Abbr.]


The individual primarily responsible for the preparation, conduct, and administration of a research grant, cooperative agreement, or other sponsored project in compliance with applicable laws and regulations and institutional policy governing the con

hoofdonderzoeker


education [ educational sciences | science of education | Educational aspects(ECLAS) ]

opleiding [ onderwijskunde | onderwijswetenschappen | vorming ]


level of education [ level of training ]

niveau van het onderwijs [ opleidingsniveau ]


educate on primary education class content | teaching primary education class content | teach primary education class content | teaches primary education class content

lagereschoolonderwerpen aanleren | lagereschoolonderwerpen onderwijzen
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Making mobility a reality for all: by building on the positive experiences of the Erasmus+ programme and the European Solidarity Corps and expanding participation in them as well as by creating an EU Student Card to offer a new user-friendly way to store information on a person's academic records; The mutual recognition of diplomas: by initiating a new 'Sorbonne process', building on the "Bologna process", to prepare the ground for the mutual recognition of higher education and school leaving diplomas; Greater cooperation on curricula development: by making recommendations to ensure education systems impart all the knowledge, skills and competences that are deemed essential in today's world; Improving language learning: by setting a new ...[+++]

Mobiliteit voor iedereen: door voort te bouwen op de positieve ervaringen van het programma Erasmus+ en het Europees Solidariteitskorps, de deelname aan deze initiatieven te verruimen en een Europese studentenkaart te ontwikkelen om informatie over iemands academische achtergrond op een nieuwe en gebruiksvriendelijke manier op te slaan; De wederzijdse erkenning van diploma's:door een nieuw "Sorbonne-proces" op te starten dat voortbouwt op het "Bologna-proces" om het pad te effenen voor de wederzijdse erkenning van diploma's hoger onderwijs en einddiploma's; Meer samenwerking bij de ontwikkeling van leerplannen: door aanbevelingen te doen zodat het onderwijs in alle kennis, vaardigheden en competenties voorziet die essentieel zijn in de we ...[+++]


EUROVOC descriptor: young person young worker education policy job creation sustainable development youth policy education teaching quality knowledge economy

Eurovoc-term: jongere jeugdige werknemer onderwijsbeleid schepping van werkgelegenheid duurzame ontwikkeling jeugdbeleid opleiding kwaliteit van het onderwijs kenniseconomie


EUROVOC descriptor: vocational training EU employment policy education policy professional qualifications educational reform economic consequence cooperation policy continuing education social impact

Eurovoc-term: beroepsopleiding EU-werkgelegenheidsbeleid onderwijsbeleid beroepskwalificatie onderwijshervorming economisch gevolg samenwerkingsbeleid permanente educatie sociaal effect


52. Calls on the European Institute for Gender Equality (EIGE) to continue its work on putting together comparable gender-disaggregated data and scoreboards in all policy areas, including in the field of education, and reiterates the importance of conducting impact studies for educational policies to address gender inequalities, providing qualitative and quantitative instruments for the assessment of this impact, and following a budgetary strategy based on gender in order to promote both access and the right to educational resources;

52. verzoekt het Europees Instituut voor gendergelijkheid (EIGE) door te gaan met het verzamelen van vergelijkbare, naar gender opgesplitste gegevens en het opstellen van scoreboards voor alle beleidsgebieden, waaronder onderwijs, en wijst nogmaals op het belang van het uitvoeren van effectbeoordelingen van het onderwijsbeleid voor de aanpak van genderongelijkheid, het leveren van kwalitatieve en kwantitatieve instrumenten om deze effecten te beoordelen en het hanteren van een gendergevoelige begrotingsstrategie, om zowel de toegang tot als het recht op onderwijsmiddelen te bevorderen;


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
52. Calls on the European Institute for Gender Equality (EIGE) to continue its work on putting together comparable gender-disaggregated data and scoreboards in all policy areas, including in the field of education, and reiterates the importance of conducting impact studies for educational policies to address gender inequalities, providing qualitative and quantitative instruments for the assessment of this impact, and following a budgetary strategy based on gender in order to promote both access and the right to educational resources;

52. verzoekt het Europees Instituut voor gendergelijkheid (EIGE) door te gaan met het verzamelen van vergelijkbare, naar gender opgesplitste gegevens en het opstellen van scoreboards voor alle beleidsgebieden, waaronder onderwijs, en wijst nogmaals op het belang van het uitvoeren van effectbeoordelingen van het onderwijsbeleid voor de aanpak van genderongelijkheid, het leveren van kwalitatieve en kwantitatieve instrumenten om deze effecten te beoordelen en het hanteren van een gendergevoelige begrotingsstrategie, om zowel de toegang tot als het recht op onderwijsmiddelen te bevorderen;


Moreover, the EIT brings a fully fledged education dimension to the EU's research and innovation policy. Via innovative, entrepreneurial education it plays an important bridging role between the research and innovation framework and education policies and programmes and provides the long term commitment needed to deliver sustainable changes in higher education.

Daarnaast voegt het EIT een complete onderwijskundige dimensie toe aan het onderzoeks- en innovatiebeleid van de EU. Door middel van innovatief en ondernemingsgericht onderwijs vervult het een belangrijke brugfunctie tussen het onderzoeks- en innovatiekader en onderwijsbeleid en –programma's, en zorgt het voor het draagvlak op de lange termijn dat nodig is om duurzame veranderingen in het hoger onderwijs te bewerkstelligen.


79. Calls for effective health and education policies targeting the most vulnerable groups, such as women and children, to be implemented and monitored in order to make progress towards achieving the MDGs: universal primary education, improved maternal health, universal access to health care, and efforts to combat HIV/AIDS and all infectious diseases; calls on the EU, under the 11th European Development Fund (EDF), to make youth a priority action area in the Sahel and to develop an ambitious education policy; reiterates the importance of policies focusing specifically on women and access to employment;

79. dringt aan op de invoering en follow-up van een doeltreffend gezondheids- en onderwijsbeleid voor de kwetsbaarste bevolkingsgroepen, zoals vrouwen en kinderen, om te trachten de millenniumdoelstellingen voor ontwikkeling te verwezenlijken: basisonderwijs voor iedereen, verbetering van de gezondheid van moeders en toegang tot gezondheidszorg voor iedereen, strijd tegen HIV-AIDS en alle infectieziekten; verlangt dat de Europese Unie in het kader van het 11e EOF jongeren tot prioriteit van haar optreden in de Sahel maakt en een ambitieus onderwijsbeleid ontwikkelt; wijst andermaal op het belang van beleid dat aan vrouwen en de toegang ...[+++]


26. Notes that all children have equal dignity from the point of view of learning and have the right to a basic education; stresses therefore that pupils’ personal situations, e.g. gender, family circumstances, minority or migrant background, a disability and their own learning difficulties (e.g. dyslexia, dysgraphia and dyscalculia) must be taken into account and that these pupils must be given targeted encouragement and educational assistance adapted to their specific needs from the outset, in order to avoid the reproduction of social exclusion and the risk of poverty by enhancing their chances for entering the labour market; stresses that children with no identity papers must be enabled to attend school; recognises that reforms in the ...[+++]

26. merkt op dat alle kinderen een gelijke waardigheid hebben als het gaat om leren en dat alle kinderen recht hebben op basisonderwijs; benadrukt daarom dat rekening gehouden moet worden met persoonlijke omstandigheden van leerlingen zoals bijvoorbeeld het geslacht, de gezinssituatie, het behoren tot een minderheid of het hebben van een migrantenachtergrond, handicap of leerproblemen (dyslexie, dysgrafie of dyscalculie), en is van mening dat deze leerlingen van begin af aan gericht benaderd moeten worden en onderwijsbegeleiding op maat moeten krijgen om hun kansen op de arbeidsmarkt te vergroten, teneinde te voorkomen dat zij sociaal uitgesloten blijven en risico op armoede blijven lopen; benadrukt dat kinderen zonder papieren toegang to ...[+++]


EUROVOC descriptor: vocational training investment EU policy education policy action programme scientific profession educational system EU Member State education continuing education dropout secondary education

Eurovoc-term: beroepsopleiding investering EU-beleid onderwijsbeleid actieprogramma wetenschappelijk beroep onderwijssysteem EU-lidstaat opleiding permanente educatie voortijdige schoolverlating voortgezet onderwijs


This action contributes to improving the quality and transparency of education systems and furthering the process of educational innovation in Europe through the exchange of information and experience, the identification of good practice, the comparative analysis of systems and policies in this field, and the discussion and analysis of matters of common educational policy interest to be determined by the Council.

Deze actie draagt bij tot het verhogen van de kwaliteit en de transparantie van de onderwijsstelsels en tot het bevorderen van het proces van onderwijsvernieuwing in Europa door middel van de uitwisseling van informatie en ervaringen, het vaststellen van goede praktijken, de vergelijkende analyse van systemen en beleid op dit terrein, alsmede het bespreken en analyseren van door de Raad vast te stellen aangelegenheden die voor het onderwijsbeleid van gezamenlijk belang zijn.


w