Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Advanced Level
Baccalaureate
Certificate of proficiency
Collect health care user's general data
Collect healthcare user's general data
Collect healthcare users' general data
DG E
DG Education and Culture
DG I
Dietitian
Diploma
Directorate-General for Education and Culture
European baccalaureate
GCE
GCE=General Certificate of Education
Gather healthcare user's general data
General Certificate of Education
General Certificate of Secondary Education
General education
General-interest services
Maintain the general ledger
Manage the general ledger
Managing the general ledger
Oversee the general ledger
Public-interest services
School and training certificates
Services of general economic interest
Services of general interest
Services of public interest
University degree

Vertaling van "General education " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE


DG Education and Culture | DG Education, Youth, Sport and Culture | Directorate-General for Education and Culture | Directorate-General for Education, Youth, Sport and Culture

DG Onderwijs en Cultuur | DG Onderwijs, Jongerenzaken, Sport en Cultuur | directoraat-generaal Onderwijs en Cultuur | directoraat-generaal Onderwijs, Jongerenzaken, Sport en Cultuur


General Certificate of Education | GCE [Abbr.] | GCE=General Certificate of Education [Abbr.]

bewijs van algemene ontwikkeling | General Certificate of Education | GCE [Abbr.] | GCE=General Certificate of Education [Abbr.]


DG I | Directorate-General E - Environment, Education, Transport and Energy | Directorate-General I - Climate Change, Environment, Health, Consumers, Foodstuffs, Education, Youth, Culture, Audiovisual and Sport | DG E [Abbr.]

directoraat-generaal E - Milieu, Onderwijs, Vervoer en Energie | directoraat-generaal I - Klimaatverandering, Milieu, Gezondheid, Consumentenzaken, Levensmiddelen, Onderwijs, Jeugdzaken, Cultuur, Audiovisuele Sector en Sport | directoraat-generaal Klimaatverandering, Milieu, Gezondheid, Consumentenzaken, Levensmiddelen, Onderwijs, Jeugdzaken, Cultuur, Audiovisuele Sector en Sport | DG E [Abbr.] | DG I [Abbr.]


diploma [ Advanced Level | baccalaureate | certificate of proficiency | European baccalaureate | General Certificate of Secondary Education | university degree | School and training certificates(ECLAS) ]

diploma [ eindexamen gymnasium | eindexamen middelbare school | Europees baccalaureaat | humaniora-diploma | universitair diploma | universitaire graad ]


managing the general ledger | oversee the general ledger | maintain the general ledger | manage the general ledger

boekhouding beheren | grootboek beheren


offer healthcare services to patients in general medicine | provide health-care services to patients in general medical practice | offer healthcare services to patients in general medical practices | provide healthcare services to patients in general medical practice

gezondheidszorgdiensten bieden aan patiënten in de algemene medische praktijk


collect health care user's general data | collect healthcare users' general data | collect healthcare user's general data | gather healthcare user's general data

algemene gegevens van gebruikers van gezondheidszorg verzamelen


services of general interest [ general-interest services | public-interest services | services of general economic interest | services of public interest ]

dienst van algemeen belang [ dienst van algemeen economisch belang ]


IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Education at a Glance 2013 is presented in Brussels today by Andreas Schleicher, Deputy Director for Education and Skills at the OECD; Xavier Prats Monné, Deputy Director General of the European Commission's Directorate General for Education and Culture, will comment on the relevance of the findings of the report for the EU.

Education at a Glance 2013 wordt vandaag in Brussel gepresenteerd door Andreas Schleicher, adjunct-directeur voor Onderwijs en vaardigheden bij de OESO; Xavier Prats Monné, adjunct-directeur-generaal van het directoraat-generaal Onderwijs en Cultuur van de Europese Commissie, zal ingaan op de conclusies van het verslag die voor de EU van belang zijn.


40. Welcomes the Commission's support for ‘Knowledge Alliances’ and ‘Sector Skills Alliances’ in which higher education institutions exchange information with businesses while developing curricula to address skills shortages; calls upon businesses and entrepreneurs, including small and medium-sized enterprises, actively to develop partnerships with higher education institutions by providing high-quality internships for students and lecturers and capitalising on lecturers' general transferable skills; reiterates, however, that higher ...[+++]

40. is ingenomen met de steun van de Commissie voor „Kennisovereenkomsten” en „Overeenkomsten voor sectorvaardigheden” waarbij instellingen voor hoger onderwijs informatie uitwisselen met bedrijven terwijl ze leerplannen opstellen om tekorten aan bepaalde vaardigheden aan te pakken; doet een beroep op bedrijven en ondernemers, waaronder het midden- en kleinbedrijf, om actief partnerschappen aan te gaan met instellingen voor hoger onderwijs en studenten en docenten hoogwaardige stages te bieden en door gebruik te maken van de algemeen overdraagbare vaardigheden van docenten; herhaalt echter dat instellingen voor hoger onderwijs culturel ...[+++]


40. Welcomes the Commission's support for 'Knowledge Alliances' and 'Sector Skills Alliances' in which higher education institutions exchange information with businesses while developing curricula to address skills shortages; calls upon businesses and entrepreneurs, including small and medium-sized enterprises, actively to develop partnerships with higher education institutions by providing high-quality internships for students and lecturers and capitalising on lecturers’ general transferable skills; reiterates, however, that higher ...[+++]

40. is ingenomen met de steun van de Commissie voor "Kennisovereenkomsten" en "Overeenkomsten voor sectorvaardigheden" waarbij instellingen voor hoger onderwijs informatie uitwisselen met bedrijven terwijl ze leerplannen opstellen om tekorten aan bepaalde vaardigheden aan te pakken; doet een beroep op bedrijven en ondernemers, waaronder het midden- en kleinbedrijf, om actief partnerschappen aan te gaan met instellingen voor hoger onderwijs en studenten en docenten hoogwaardige stages te bieden en door gebruik te maken van de algemeen overdraagbare vaardigheden van docenten; herhaalt echter dat instellingen voor hoger onderwijs culturel ...[+++]


G. whereas raising the level of general education and vocational education and training in BiH, as well as youth policy and youth work, including non-formal education, is also an objective of the agreement,

G. overwegende dat de overeenkomst ook ten doel heeft het peil van het algemeen onderwijs en beroepsonderwijs en -opleidingen, evenals het jeugdbeleid en het jeugdwerk, met inbegrip van niet-formele scholing, in BiH te verbeteren,


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Regulated training courses of a total duration of not less than 15 years, a prerequisite of which is successful completion of eight years of primary education plus four years of either intermediate general secondary education ("MAVO") or Preparatory Vocational Education ("VBO") or general secondary education of a higher level, and which require the completion of a three-year or four-year course at a college for intermediate vocational training ("MBO"), culminating in an examination.

Gereglementeerde opleidingscyclussen met een totale duur van ten minste 15 jaar die impliceren dat acht jaar basisonderwijs en vier jaar middelbaar algemeen voortgezet onderwijs (MAVO), voorbereidend beroepsonderwijs (VBO) of algemeen voortgezet onderwijs van een hoger niveau met succes zijn voltooid en dat een drie- of vierjarige opleiding in een school voor middelbaar beroepsonderwijs (MBO) is voltooid, die met een examen wordt afgesloten.


21. Notes that the decentralisation of education within a state is generally a welcome development which can empower local communities, but stresses that central government must retain responsibility for providing the bulk of the necessary funding, and for equipping local officials with adequate training, authority and resources to manage education systems effectively at local level;

21. stelt vast dat de decentralisatie van het onderwijs in een land in het algemeen een welkome ontwikkeling is die de plaatselijke gemeenschappen kan versterken, maar benadrukt dat de centrale regering de verantwoordelijkheid moet behouden voor het verschaffen van het grootste deel van de noodzakelijke middelen, en voor het voorzien van de plaatselijke ambtenaren van voldoende onderwijs, gezag en middelen om de onderwijsstelsels op plaatselijk niveau doeltreffend te beheren;


The Governments of the Member States and the European Commission were represented as follows : Belgium : M. Yvan YLIEFF Minister for Science Policy M. Luc VANDENBRANDE Minister-President of the Government of Flanders Denmark : M. Frank JENSEN Minister for Research M. Knud LARSEN State Secretary for Research Germany : Mme Cornelia YZER Parliamentary State Secretary to the Federal Minister for Education, Science, Research and Technology Greece : M. Emmanouel FRANGOULIS Secretary-General in the Ministry for Research Spain : M. Jerónimo SAAVEDRA ACEVEDO Minister for Education and Scien ...[+++]

De Regeringen van de Lid-Staten en de Europese Commissie waren als volgt vertegenwoordigd : België : de heer Yvan YLIEFF Minister voor Wetenschapsbeleid de heer Luc VANDENBRANDE Minister, Voorzitter van de Vlaamse Regering Denemarken : de heer Frank JENSEN Minister van Onderzoek de heer Knud LARSEN Staatssecretaris van Onderzoek Duitsland : mevrouw Cornelia YZER Parlementair Staatssecretaris van Onderwijs, Wetenschappen, Onderzoek en Technologie Griekenland : de heer Emmanouel FRANGOULIS Secretaris-Generaal bij het Ministerie van Industrie, Energie en Technologie Spanje : de heer Jerónimo SAAVEDRA ACEVEDO Minister van Onderwijs en Wetens ...[+++]


At the invitation of the Spanish Presidency and Mr Jeronimo Saavedra, Minister of Education and Science, Mrs Edith Cresson, Member of the Commission responsible for research, education and training, will tomorrow, Tuesday, 4 July, address the conference in Madrid to launch SOCRATES, the Community's action programme in the field of education. The event will be attended by 200 celebrities from the school and university world, including the Secretary General of the Universities Council, Mr Francisco Federico Michavila, and the Secretary ...[+++]

Op uitnodiging van het Spaanse voorzitterschap en de minister van Onderwijs en Wetenschappen, de heer Jeronimo SAAVEDRA, zal Edith CRESSON, commissaris voor onderzoek, onderwijs en opleiding, morgen, dinsdag 4 juli, de openingsconferentie voor het Europese onderwijsprogramma SOCRATES in Madrid toespreken.Aan ditevenementzullen200 belangrijkepersoonlijkhedenuitonderwijs- en universiteitskringen deelnemen, waaronder de secretaris-generaal van de academische raad, de heer Francisco Federico MICHAVILA, en de secretaris- generaal van de organisatie van Ibero-Amerikaanse staten voor onderwijs, wetenschap en cultuur, de heer José TORREBLANCA, t ...[+++]


The Governments of the Member States and the European Commission were represented as follows: Belgium: Mr Luc VANDENBRANDE Minister-President of the Government of Flanders Mr Yvan YLIEFF Minister for Science Policy Denmark: Mr Frank JENSEN Minister for Research Germany: Mr Jürgen RÜTTGERS Federal Minister for Education and Science, Research and Technology Greece: Mr Nicos CHRISTODOULAKIS Secretary-General in the Ministry for Industry, Energy and Technology Spain: Mr Jerónimo SAAVEDRA ACEVEDO Minister for Education and Science Mr Enric ...[+++]

De Regeringen van de Lid-Staten en de Europese Commissie waren als volgt vertegenwoordigd : België : de heer Luc VANDENBRANDE Minister, Voorzitter Vlaamse Regering de heer Yvan YLIEFF Minister van Wetenschapsbeleid Denemarken : de heer Frank JENSEN Minister van Onderzoek Duitsland : de heer Jürgen RÜTTGERS Minister van Onderwijs, Wetenschappen, Onderzoek en Technologie Griekenland : de heer Nikos CHRISTODOULAKIS Secretaris-Generaal bij het Ministerie van Industrie, Energie en Technologie Spanje : de heer Jerónimo SAAVEDRA ACEVEDO Minister van Onderwijs en Wetenschappen de heer Enric BANDA Staatssecretaris van Hoger Onderwijs en Wetenscha ...[+++]


Their purpose is to establish a European benchmark for identifying those education and training policies which boost the employability of graduates from general education, vocational education and training and higher education and help to ensure successful transitions from education to work.

Doel ervan is te komen tot een Europese benchmark waarmee kan worden nagegaan welk onderwijs- en opleidingsbeleid de inzetbaarheid doet toenemen van afgestudeerden uit algemeen onderwijs, beroepsonderwijs en -opleiding en hoger onderwijs en bijdraagt aan een geslaagde overgang van onderwijs naar werk verbetert.


w