Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
CEMT classification of inland waterways
Categorisation of european inland waterways
Classes of european inland waterways
Ecological aspects of inland waterway transportation
European classification of inland waterways
European network of inland waterways
Inland navigation
Inland water transport
Inland waterway connection
Inland waterway cruise
Inland waterway excursion
Inland waterway network
Inland waterway shipping
Inland waterway tourism
Inland waterway traffic
Inland waterway transport
Inland waterway trip
Inland waterways cruise
Inland waterways excursion
Inland waterways tourism
Inland waterways trip
River cruise
River excursion
River tourism
River traffic
River transport
River trip
Ship's master
Trans-European inland waterway network

Vertaling van "Inland waterway network " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE




river tourism [ inland waterway cruise | inland waterway excursion | inland waterways cruise | inland waterways excursion | inland waterways tourism | inland waterways trip | inland waterway tourism | inland waterway trip | river cruise | river excursion | river trip ]

riviertoerisme [ riviercruise | riviertocht ]


inland waterway transport [ inland waterway connection | inland waterway traffic | river traffic | river transport ]

vervoer over binnenwateren [ binnenscheepvaartverkeer | rivierverbinding | verbinding via binnenwateren | vervoer over de rivier ]


inland waterway shipping [ inland navigation | Inland water transport(ECLAS) | Inland waterway transport(STW) ]

binnenvaart


inland waterway traffic

gemeenschappelijke grenzen voor het vervoer langs de binnenwateren


categorisation of european inland waterways | classes of european inland waterways | CEMT classification of inland waterways | european classification of inland waterways

Europese classificatie van binnenwateren


ecological considerations in inland waterway transportation | environmental elements of inland waterway transportation | ecological aspects of inland waterway transportation | environmental aspects of inland waterway transportation

milieuaspecten van transport op binnenwateren | milieuaspecten van vervoer op binnenwateren


trans-European inland waterway network

transeuropees waterwegennet


European network of inland waterways

Europees netwerk van binnenwateren
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Specific actions until 2016 Integration of inland waterway transport into the multimodal corridors: – 2013: Launch the corridor implementation through the TEN-T Corridor Communication, subject to the adoption by the co-legislators of the TEN-T guidelines, including guidance on integrating the various modes of transport, including inland waterways, into the TEN-T multimodal corridors (lead actor: Commission) – 2014-2015: Adopt multimodal corridor work plans and proceed with corridor implementation (to be done by key stakeholders, including sea and inland ports, inland waterway ...[+++]

Specifieke acties tot 2016 Integratie van de binnenvaart in de multimodale corridors: – 2013: start van de uitvoering van de corridors aan de hand van de mededeling over de TEN-T-corridors, na goedkeuring van de TEN-T-richtsnoeren door de medewetgevers, met inbegrip van richtsnoeren betreffende de integratie van de diverse vervoerswijzen, waaronder de binnenvaart, in de multimodale TEN-T-corridors (leidende rol: de Europese Commissie) – 2014-2015: goedkeuring van werkplannen voor de multimodale corridors en voortzetten van de uitvoering van de corridors (te realiseren door de voornaamste belanghebbenden, waaronder zee- en binnenhavens, b ...[+++]


Even though the larger part of the waterway network has ample free capacities, several bottlenecks caused by limited draught, bridge clearance and lock dimensions hinder its full utilisation and reduce the competitiveness of inland waterway transport.

Hoewel het grootste deel van het waterwegennet nog over een ruime capaciteitsreserve beschikt, wordt een optimale benutting ervan gehinderd door een beperkte diepgang, vrije hoogte onder bruggen of afmetingen van sluiscomplexen, hetgeen de concurrentiepositie van de binnenvaart minder sterk maakt.


Support programmes for national promotion and development organisations and their network Regulation on statistics of goods transport by inland waterways IWT Market observation | EU/MS/ Industry EU EC |

Steunprogramma voor (een netwerk van) nationale bureaus voor de promotie en ontwikkeling van de binnenvaart Verordening betreffende statistische gegevens over het goederenvervoer over de binnenwateren Marktobservatie voor de binnenvaart | EU/LS/ Industrie EU EC |


EUROVOC descriptor: inland waterway shipping common transport policy action programme network of navigable waterways carriage of goods inland waterway transport

Eurovoc-term: binnenvaart gemeenschappelijk vervoersbeleid actieprogramma waterwegennet goederenvervoer vervoer over binnenwateren


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
While road transport suffers from congestion, resulting in economic and environmental loss, the inland waterway network still offers a large potential to absorb traffic without risk of congestion. These advantages should be further exploited.

Maar deze laatste kunnen nog beter worden. Terwijl het wegvervoer te lijden heft onder de verkeerscongestie en de daaruit voortvloeiende economische en milieuverliezen, kan de binnenvaart nog steeds heel wat extra verkeer verwerken zonder dat er congestie dreigt te ontstaan.


5. Underlines the importance of high-quality infrastructure as a condition for developing and integrating inland waterway transport and inland ports into the trans-European transport network, calls upon the Commission and the Member States to integrate all important bottlenecks into the corridor implementation plans to be adopted, and highlights the fact that the Connecting Europe Facility (CEF) gives funding priority to the development of infrastructure for the greener modes of transport, such as inland waterway ...[+++]

5. onderstreept het belang van kwalitatief hoogwaardige infrastructuur als een voorwaarde om de binnenvaart en binnenhavens te ontwikkelen en te integreren in het trans-Europees vervoersnetwerk (TEN-V); dringt er bij de Commissie en de lidstaten op aan alle belangrijke knelpunten op te nemen in de goed te keuren corridor-uitvoeringsplannen en onderstreept dat de financieringsfaciliteit voor Europese verbindingen (Connecting Europe Facility - CEF) prioritair financiering verstrekt aan de ontwikkeling van infrastructuur voor groenere vervoerswijzen, zoals de binnenvaart;


5. Underlines the importance of high‑quality infrastructure as a condition for developing and integrating inland waterway transport and inland ports into the trans-European transport network, calls upon the Commission and the Member States to integrate all important bottlenecks into the corridor implementation plans to be adopted, and highlights the fact that the Connecting Europe Facility (CEF) gives funding priority to the development of infrastructure for the greener modes of transport, such as inland waterway ...[+++]

5. onderstreept het belang van kwalitatief hoogwaardige infrastructuur als een voorwaarde om de binnenvaart en binnenhavens te ontwikkelen en te integreren in het trans-Europees vervoersnetwerk (TEN-V); dringt er bij de Commissie en de lidstaten op aan alle belangrijke knelpunten op te nemen in de goed te keuren corridor-uitvoeringsplannen en onderstreept dat de financieringsfaciliteit voor Europese verbindingen (Connecting Europe Facility - CEF) prioritair financiering verstrekt aan de ontwikkeling van infrastructuur voor groenere vervoerswijzen, zoals de binnenvaart;


6. Welcomes the fact that inland waterways have been embedded in six of the nine core network corridors of the TEN-T and hopes that bottlenecks and missing links will be suitably addressed, given that the CEF will prioritise spending on removing bottlenecks, bridging missing links and, in particular, improving cross-border sections of the core network; recalls that the CEF will also make it a priority to fund telematic application systems functioning as River Information Services (RIS);

6. is ingenomen met het feit dat de binnenwateren zijn opgenomen in zes van de negen corridors van het kernnetwerk van het TEN-V en spreekt de hoop uit dat knelpunten en ontbrekende schakels op gepaste wijze zullen worden aangepakt, gegeven dat de CEF prioriteit verleent aan de financiering van het wegnemen van knelpunten, het overbruggen van ontbrekende schakels en, in het bijzonder, de verbetering van grensoverschrijdende secties van het kernnetwerk; herinnert eraan dat de CEF eveneens prioriteit zal verlenen aan de financiering van telematicatoepassingen die fungeren als informatiediensten voor de binnenvaart (River Information Servi ...[+++]


14. Points to the importance of River Information Services (RIS) to contributing to a more efficient and safer use of the inland waterway network and its links with other modes of transport; calls upon the Commission and the Member States to include RIS as part of the multi-annual indicative programme of TEN-T and fully to tap the potential of RIS for achieving sustainable logistics;

14. wijst op het belang van informatiediensten voor de waterwegen, die de gebruikmaking van het binnenlands waterwegennet en de verbindingen met andere vervoerwijzen doelmatiger en veiliger kunnen helpen maken; vraagt de Europese Commissie en de lidstaten om de informatiediensten voor de waterwegen als onderdeel in de meerjarige indicatieve programma's voor het trans-Europees transportnetwerk (TEN-T) op te nemen en al hun mogelijkheden te benutten om voor een duurzame logistieke flankering te zorgen;


- the title of Section 4 "Inland waterway network" shall be replaced by: "Inland waterway network and inland ports",

- wordt de titel van afdeling 4 "Waterwegennet" vervangen door "Waterwegennet en binnenhavens".


w