Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Encourage communication between parties
External and intra-Community trade statistics
Inter-Community transport
Internal EU trade
Internal trade in the EU
Intra-Community flight
Intra-Community relations
Intra-Community trade
Intra-Community traffic
Intra-Community transport
Intra-EU relations
Intra-EU trade
Intra-EU transport
Intra-European Union Trade
Intra-European Union relations
Intra-Union trade
Movement of goods within the Community
Promote communication between parties
Promote intra-party communication
Promoting communication between parties

Vertaling van "Intra-Community trade " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
intra-Community trade transiting through non-Community countries

intracommunautair handelsverkeer met doorvoer door derde-landen


internal EU trade | internal trade in the EU | intra-Community trade | intra-European Union Trade | intra-Union trade | movement of goods within the Community

handelsverkeer binnen de Unie | intracommunautair handelsverkeer | intra-uniaal handelsverkeer


intra-EU trade [ intra-Community trade ]

intra-EU-handel [ intracommunautaire handel | intracommunautair handelsverkeer ]


external and intra-Community trade statistics

Statistiek van de extra-en de intracommunautaire handel


intra-EU transport [ inter-Community transport | intra-Community traffic | intra-Community transport ]

vervoer binnen de EU [ intracommunautair verkeer | vervoer binnen de EG | vervoer binnen de Gemeenschap ]


intra-EU relations [ intra-Community relations | intra-European Union relations | EU/EC Internal relations(ECLAS) ]

betrekkingen binnen de EU [ betrekkingen binnen de Europese Unie | intracommunautaire betrekking ]




encourage communication between parties | promoting communication between parties | promote communication between parties | promote intra-party communication

communicatie tussen partijen bevorderen
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
The registration requirement for operators handling somewhat less sensitive precursors in Category 2 both as regards intra-Community trade and trade between the Community and third countries appears to be insufficient to allow adequate control by competent authorities and prevention of diversion from the important volume of intra-Community trade within these substances. In fact, end-users of Category 2 substances, who do not place on the market the substances, are neither required to register nor to report the quantities they buy for their own end-use.

De registratieverplichting voor marktdeelnemers die handelen in de iets minder gevoelige precursoren van categorie 2, voor zowel de handel binnen de EU als de handel tussen de EU en derde landen, lijkt ontoereikend om de bevoegde instanties in staat te stellen voldoende controle uit te oefenen en te voorkomen dat misbruik wordt gemaakt van de grote hoeveelheid van deze stoffen in het handelsverkeer binnen de EU. De eindgebruikers van deze stoffen hoeven hoeveelheden die zij niet in de handel brengen maar voor eigen eindgebruik kopen namelijk niet te registreren of te melden.


The mirror image differences in the statistics for intra-Community trade notified by the Commission in reply to my written question of 6 May, which are supposed to have amounted to the princely sum of EUR 77 billion in 2007, may also be an indication of value added tax fraud.

In haar antwoord op mijn schriftelijke vraag van 6 mei jongstleden maakt de Commissie gewag van verschillen in de statistieken inzake de intracommunautaire handel, die in 2007 altijd nog 77 miljard euro bedroegen.


Report: Lidia Joanna Geringer de Oedenberg (A6-0243/2008) - Veterinary checks in intra-Community trade (codified version) on the proposal for a Council directive concerning veterinary checks in intra-Community trade (codified version) [COM(2008)0099 - C6-0135/2008 - 2008/0037(CNS)] Committee on Legal Affairs Rule 80

Verslag Lidia Joanna Geringer de Oedenberg (A6-0243/2008) - Veterinaire controles in het intracommunautaire handelsverkeer (gecodificeerde versie) over het voorstel voor een richtlijn van de Raad inzake veterinaire controles in het intracommunautaire handelsverkeer (gecodificeerde versie) [COM(2008)0099 - C6-0135/2008 - 2008/0037(CNS)] Commissie juridische zaken Artikel 80 van het Reglement


Therefore, semen, ova and embryos of the bovine, porcine, ovine, caprine and equine species obtained prior to Accession and in compliance with Community animal health requirements for exports of the products from the country of origin to the Community in force before 1 January 2007 should be allowed to enter intra-Community trade.

Daarom moeten sperma, eicellen en embryo's van runderen, varkens, schapen, geiten en paarden, die vóór de toetreding zijn verkregen en in overeenstemming zijn met de veterinairrechtelijke voorschriften van de Gemeenschap voor de uitvoer van de producten uit het land van herkomst naar de Gemeenschap, die vóór 1 januari 2007 golden, tot het intracommunautaire handelsverkeer worden toegelaten.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Council Directive 90/539/EEC of 15 October 1990 on animal health conditions governing intra-Community trade in, and imports from third countries of, poultry and hatching eggs (3) lays down animal health conditions governing intra-Community trade and imports from third countries of poultry, including rules for intra-Community trade and imports of poultry intended for restocking wild game supplies.

Richtlijn 90/539/EEG van de Raad van 15 oktober 1990 tot vaststelling van veterinairrechtelijke voorschriften voor het intracommunautaire handelsverkeer en de invoer uit derde landen van pluimvee en broedeieren (3) bevat veterinairrechtelijke voorschriften voor het intracommunautaire handelsverkeer van pluimvee en de invoer daarvan uit derde landen, ook voor pluimvee dat bestemd is om in het wild te worden uitgezet.


The programme presented by Germany and, as requested by that Member State, the additional guarantees in relation to trade in bovine animals in order to secure the success of that programme were approved by Decision 2004/215/EC of 1 March 2004 implementing Council Directive 64/432/EEC as regards additional guarantees for intra-Community trade in bovine animals relating to infectious bovine rhinotracheitis and the approval of the eradication programmes presented by certain Member States (2).

Het door Duitsland ingediende programma en, zoals door de lidstaat gevraagd, aanvullende garanties ten aanzien van de handel in runderen teneinde het welslagen van het programma te waarborgen zijn vastgesteld bij Beschikking 2004/215/EG (2) van 1 maart 2004 tot uitvoering van Richtlijn 64/432/EEG voor wat betreft aanvullende garanties voor het intracommunautaire handelsverkeer in runderen ten aanzien van infectieuze boviene rhinotracheïtis en de goedkeuring van de door sommige lidstaten ingediende uitroeiingsprogramma's.


This Directive shall enter into force on the . following that of its publication in the Official Journal of the European Communities. Until [date: 18 months after the entry into force of this Directive], Member States must continue to authorise intra-community trade in and imports of semen certified according to the provisions of Directive 88/407/EEC formerly in force and the model of certificate formerly in force.

Tot (datum: 18 maanden na inwerkingtreding van deze richtlijn) moeten de lidstaten de intracommunautaire handel in overeenkomstig de tot dusver geldende bepalingen van richtlijn 88/407/EEG gecertificeerd sperma en de invoer daarvan uit derde landen en het modelcertificaat zoals dat voorheen van kracht was, blijven toestaan.


(8) Monitoring and control of certain zoonoses in animal populations has been provided for by other Community legislation, in particular Council Directive 64/432/EEC of 26 June 1964 on animal health problems affecting intra-Community trade in bovine animals and swine as regards bovine tuberculosis and bovine brucellosis and Council Directive 91/68/EEC of 28 January 1991 on animal health conditions governing intra-Community trade in ovine and caprine animals as regards ovine and caprine brucellosis.

(8) Voorschriften voor de bewaking en de bestrijding van bepaalde zoönoses bij dieren zijn reeds vastgelegd in andere communautaire regelgeving, met name Richtlijn 64/432/EEG van de Raad van 26 juni 1964 inzake veterinairrechtelijke vraagstukken op het gebied van het intracommunautaire handelsverkeer in runderen en varkens , ten aanzien van rundertuberculose en runderbrucellose, en Richtlijn 91/68/EEG van de Raad van 28 januari 1991 inzake veterinairrechtelijke voorschriften voor het intracommunautaire handelsverkeer in schapen en geiten , ten aanzien van schapen- en geitenbrucellose.


(6) Monitoring and control of certain zoonoses in animal populations has been provided for by other Community legislation, in particularCouncil Directive 64/432/EEC of 26 June 1964 on animal health problems affecting intra-Community trade in bovine animals and swine , as regards bovine tuberculosis and bovine brucellosis and Council Directive 91/68/EEC of 28 January 1991 on animal health conditions governing intra-Community trade in ovine and caprine animals , as regards ovine and caprine brucellosis.

(6) Voorschriften voor de bewaking en de bestrijding van bepaalde zoönoses bij dieren zijn reeds vastgelegd in andere communautaire regelgeving, met name Richtlijn 64/432/EEG van de Raad van 26 juni 1964 inzake veterinairrechtelijke vraagstukken op het gebied van het intracommunautaire handelsverkeer in runderen en varkens , ten aanzien van rundertuberculose en runderbrucellose, en Richtlijn 91/68/EEG van de Raad van 28 januari 1991 inzake veterinairrechtelijke voorschriften voor het intracommunautaire handelsverkeer in schapen en geiten , ten aanzien van schapen- en geitenbrucellose.


(33) Numerous decisions pursuant to Article 66 of the ECSC Treaty have established that the relevant market for the various steel products is the Community market owing inter alia to the lack of barriers to intra-Community trade and the volume of intra-Community trade, which represents 30 % of all deliveries by Community producers in the Community.

(33) In tal van beschikkingen op grond van artikel 66 van het EGKS-Verdrag wordt de gemeenschappelijke markt als referentiemarkt voor de verschillende producten van de staalindustrie beschouwd, omdat het handelsverkeer binnen de Gemeenschap niet aan beperkingen is onderworpen en 30 % van de totale afzet van de communautaire staalproducenten in de Gemeenschap plaatsvindt.


w