Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Budget airline
Budget carrier
Council housing
Discount airline
Discount carrier
LCC
Low cost airline
Low cost carrier
Low cost housing
Low fare airline
Low fare carrier
Low rent accommodation
Low-cost airline
Low-cost carrier
Low-cost strategy
No frills airline
No frills carrier
Public housing
Public office for low-cost housing
REAL
Rebate
Reduced charge
Reduced price
Special offer price
Special offer rate
Special price
Special rate
Subsidised housing
Subsidized housing

Vertaling van "Low cost carrier " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
low cost airline [ budget airline | budget carrier | discount airline | discount carrier | low cost carrier | low fare airline | low fare carrier | no frills airline | no frills carrier ]

low-budgetvlieger [ goedkope luchtvaartmaatschappij ]


budget airline | budget carrier | low-cost airline | low-cost carrier | LCC [Abbr.]

low-budgetvlieger


reconfigurable,embedded architecture,low-cost/low-power | REAL [Abbr.]

reconfigurable, embedded architecture,low-cost/low-power | REAL [Abbr.]


subsidised housing [ council housing | low rent accommodation | subsidized housing | low cost housing(UNBIS) | public housing(UNBIS) ]

sociale woning [ goedkope flat ]


public office for low-cost housing

openbare dienst voor de sociale woningbouw


reduced price [ rebate | reduced charge | special offer price | special offer rate | special price | special rate | Low-cost strategy(STW) | Rebate(STW) ]

gereduceerde prijs [ gereduceerd tarief | korting | prijsafslag | promotieprijs | promotietarief | ristorno | speciaal tarief | speciale prijs ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
One air carrier states that at 32 coordinated EU airports, low cost carriers have started new air services or increased their number in the last decade.

Eén maatschappij merkt op dat lagekostenmaatschappijen in het voorbije decennium op 32 gecoördineerde luchthavens in de EU nieuwe luchtdiensten hebben opgestart of hun aantal vluchten hebben verhoogd.


The internal air transport market has become an industrial reality and is an engine for growth. Restructuring and integration are well advanced, and the market has been broadened with the multiplication of routes served in Europe, the entry of low-cost carriers and the development of regional airports. The internal market has brought considerable benefits for customers. The EU is a major world player both in air transport equipment and aviation services.

De interne luchtvaartmarkt heeft inmiddels concreet vorm gekregen en stimuleert de economische groei. De herstructureringen en integratie zijn ver gevorderd en de markt is gegroeid dankzij een aantal nieuwe Europese vliegroutes, de opkomst van low-costmaatschappijen en de ontwikkeling van regionale luchthavens. De interne markt heeft voor de klant tot aanzienlijke voordelen geleid. De EU is een speler van wereldformaat, zowel als aanbieder van luchtvaartdiensten als van luchtvaartuitrusting.


Some airlines might offer full care; others, particularly low cost carriers, considerably less.

Sommige luchtvaartmaatschappijen zouden daarbij heel ver kunnen gaan, terwijl dat bij andere, met name de luchtvaartmaatschappijen die goedkope vluchten aanbieden, heel wat minder zal zijn.


It hopes that European airlines, including AEA members, charter operators, regional airlines and low cost carriers will rapidly adopt a far- reaching agreement.

Zij hoopt dat de Europese luchtvaartmaatschappijen, met inbegrip van de leden van de AEA, de chartermaatschappijen, de regionale luchtvaartmaatschappijen en de maatschappijen die goedkope vluchten aanbieden snel tot een verreikende overeenkomst zullen komen.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Contracts concerning domestic flights and non-members, like charter companies and low-cost carriers, may differ.

Contracten betreffende binnenlandse vluchten en niet-aangesloten maatschappijen, zoals chartermaatschappijen en low-cost carriers, kunnen hiervan afwijken.


24. Notes that extremely low ticket prices offered by some European low-cost carriers are compensated by the companies via unfair practices regarding working conditions, such as poor social and labour law standards for staff; notes also that minimal investments in safety standards and unjustified regional subsidies seem to play a role in this ticket pricing;

24. merkt op dat sommige Europese low-budgetvliegers die extreem lage ticketprijzen aanbieden, dit compenseren door middel van oneerlijke praktijken wat betreft arbeidsomstandigheden, zoals ondermaatse normen voor het personeel met betrekking tot het sociaal en arbeidsrecht; merkt tevens op dat minimale investering in veiligheidsnormen en ongerechtvaardigde regionale subsidies een rol lijken te spelen bij de prijsstelling van deze tickets;


21. Believes that, although network carriers are facing stiff competition from low-cost carriers, they can still complement each other in view of the new challenges in the long-haul sector in markets outside the EU;

21. is van mening dat de luchtvaartmaatschappijen met een volledig routenetwerk weliswaar sterke concurrentie van de low-costmaatschappijen ondervinden, maar dat zij elkaar toch kunnen aanvullen, gezien de nieuwe uitdagingen bij langeafstandsvluchten op markten buiten Europa;


23. Stresses the significant changes in the Union’s internal market as a result of the increased share of low-cost carriers; believes that, competition notwithstanding, the two business models could find ways to complement each other when facing external market challenges;

23. wijst erop dat de interne markt van de Unie ingrijpend verandert als gevolg van het groeiende marktaandeel van low-costmaatschappijen; is van mening dat de twee bedrijfsmodellen, ook al zijn ze concurrerend, elkaar zouden kunnen aanvullen wanneer het erom gaat het hoofd te bieden aan externe marktuitdagingen;


11. Underlines that regional airports are becoming more and more important for charter airlines as well as for low-cost carriers; stresses that the main rationale today for charter airlines is as long-haul operators to holiday destinations, with an inferior seat pitch and in-flight service compared with scheduled legacy airlines, often from regional airports that cannot support a scheduled service and flying beyond the competitive reach of low-cost airlines with their short-haul aircraft; recalls that narrow-body aircraft are favoured on short-haul routes, especially where network carriers are ...[+++]

11. onderstreept dat regionale luchthavens steeds belangrijker worden voor charter- en lagekostenmaatschappijen; beklemtoont dat de voornaamste bestaansreden voor chartermaatschappijen vandaag de dag vooral het langeafstandsvervoer naar vakantiebestemmingen is, met als kenmerken een minimale zitplaatsafstand en inferieure boordservice in vergelijking met reguliere luchtvaartmaatschappijen met een geregelde luchtdienst, dat zij vaak opereren vanuit regionale luchthavens die geen geregelde luchtdienst kunnen ondersteunen, en zich positioneren buiten het concurrentiebereik van lagekostenmaatschappijen met een korteafstandsvloot; wijst ero ...[+++]


However, the high number of low-cost airline bankruptcies in the European Union since 2000, and the recent case of Sky Europe, have clearly demonstrated the vulnerability of the low-cost carriers to the changing oil prices and the current difficult economic conditions.

Miljoenen van onze burgers maken dagelijks gebruik van goedkope luchtvaartmaatschappijen. Het hoge aantal faillissementen van deze prijsvechters in de Europese Unie sinds 2000, en recentelijk nog van Sky Europe, laat heel duidelijk zien hoe kwetsbaar deze maatschappijen zijn voor de veranderende olieprijzen en de huidige moeilijke economische omstandigheden.




datacenter (1): www.wordscope.nl (v4.0.br)

'Low cost carrier' ->

Date index: 2022-05-20
w